aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

patsijb

ja ze doen daar rustig aan haha
had ik ook
je zou bijna denken dat ze je vergeten haha
heel veel plezier alvast en grtn aan Peter

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Eindelijk.... aangekomen in huize maz...

De db7 signature....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

BuSpu

LABO

Citaat van: maz op april  6, 2016, 21:49:30

De db7 signature....
Top Maz  :pompom:  dat wordt genieten.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: LABO op april  6, 2016, 21:51:29
Top Maz  [emoji14]ompom:  dat wordt genieten.
Tnx.. het is al genieten als je naar de afwerking en lakwerk kijk van kharma..

haast SPIEGEL ...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Kharma lakwerk !!!!!

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mr.M

En de prachtige en glimmende OMEGA units afkomstig uit de EXQUISITE lijn.

Mr.M

En nu de ellendige inspeeltijd weer..Pffffff.   ben zo benieuwd  naar het verschil tussen de db7 en de db7 signature serie qua geluid.

Op papier zijn dit de  verschillen :

*omega units uit de exquisite lijn.
*kast demping uit de exquisite lijn.
* kast resonantie behandelingen uit de exquisite series.
*kharma ENIGMA intern bekabeling.
*andere filter.

En nog een paar kleine dingen die eigenlijk niet doorverteld mogen worden.;) lol

De eerste noten spreken al voor zich en dit klinkt heel lekker .
En dat voor een hagel nieuw speaker die net uit de kist is gekomen.

LABO

Die units zijn prachtig  :inlove:  wil ik er ook wel in hebben
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Marco66

Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Sailor Jan

Spectaculaire paintjob! Mooie speakers! Gefeliciteerd!!!

Ik denk persoonlijk dat ik voor een andere kleur had gekozen.

Wees lief voor jezelf

Mr.M

Citaat van: LABO op april  6, 2016, 22:49:32
Die units zijn prachtig  :inlove:  wil ik er ook wel in hebben
De units zijn inderdaad heel erg mooi om te zien. Dit is een van de weinige speakers die ik zonder front mee speel. En als je ze niet gebruik gaat de  hoes er overheen.lol
Of als je op vakantie bent . Zo blijft de lak mooi en stof vrij.lol hahha.
Citaat van: Marco66 op april  6, 2016, 22:58:16
Prachtige speakers, genieten weer!

Marco
Tnx Maro.
Citaat van: Kerkhoffd op april  6, 2016, 23:02:55
Gefeliciteerd Maz!
Dankjewel Kerkhoffd.

Wat nu opvalt is dat de speakers heel aangenaam en relax klinken.hij klinkt nu  nog een een beetje ingetogen en lay back maar verwacht dat er nog een en ander zal veranderen als er een uurtje of 100 er doorheen zit. 
Ik denk dat er minimaal 200 uur nodig is voordat alles echt loskomt en bij 500 uur  is de speaker op zijn top qua inspeeltijd volgens kharma.

Mr.M

Citaat van: Sailor Jan op april  6, 2016, 23:15:21
Spectaculaire paintjob! Mooie speakers! Gefeliciteerd!!!

Ik denk persoonlijk dat ik voor een andere kleur had gekozen.
Ik ben zelf ook wel van een apart kleurtje jan.
Echter mezelf kennende zal dit niet de laatste speaker zijn die over  mijn woonkamer struikelt.;)

Dus ik heb rekening gehouden met evt doorverkoop  en toekomstplannen.

Dit is de meest gewild en veilige kleur als je ooit van plan bent  om een  upgrade te maken. ;).

Gezien ik al ruim een jaar de db7 heb gehad  kan het zijn dat het volgende  jaar weer gaat jeuken naar wat anders.;)

Misschien een  ECHTE Exquisite of en vivid G3.   Wie weet. ;)

[emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7]

Stilzitten is achteruitgaan . Dus we denken vooruit en proberen steeds meer te bewegen naar iets mooiers.

YamahaRXV

Citaat van: maz op april  6, 2016, 21:49:30

De db7 signature....

Prachtig spul Maz, van harte gefeliciteerd met deze beauties  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op april  6, 2016, 23:48:23
Prachtig spul Maz, van harte gefeliciteerd met deze beauties  :headbanging:
Tnx jan. Ben heeeel benieuwd hoe dit straks gaat klinken als die goed ingespeeld is.
Peter zegt dat de S serie en stuk verfijnder speaker is gezien het een speaker is met veel techniek en matriaal uit de  exquisite serie.
Dit is een soort baby Exquisite. Lol.

Voor de rijke onder ons is dit de " POOR MANS"  Exquisite. Hahah

De exquisite heeft als extra:
*de BPL KAST (BULLE PROOF)
*hoogst mogelijk matriaal (zilverspoelen enz) in de filters.
*de zeer prijzige DIAMANT tweeter.
Nog wat dure verbeteringen en een nog gelikter kast.

Mr.M

De eerste   paar uurtjes zijn al door de kharmas en net als zijn broertje is dit een heel aangenaam speaker om naar te luisteren .
Ongeacht dat die nieuw is en niet ingespeeld is  speelt hij  echt heel erg lekker.
Veeeeel rust, heeeeel veeeel rust is wat me opkomt, rust in de zin van heerlijk luisteren ongeacht de volume en geen moment saai of vervelend.

Rust in de zin van in mis niets en heb de speakers geen moment aangeraakt of verschoven sinds ze staan.
Kharmas waren tot nu toe vrij gevoelige speakers wat plaatsing en toe in betreft. Maar dit is wat makkelijker en kamer vriendelijker.

Speaker verdwijnt compleet uit beeld in een zee van geluid voor en om me heen.
Anouar brahem zit in een mooie grote zaal zijn magie te doen en ik zit er dicht tegen op. Tis dat ik weet  dat ik in mijn woonkamer zit.

Maar me zintuigen en gehoor maken me wijs  dat ik in een zaal zit waar iedereen stil zit te luistere en genieten van een ongelooflijke live ( binnen) concert in de donker.

Heb dit waanzinnige ervaring al tal keren gehad en ieder keer zit je weer versteld te luisteren. En dit is echt genieten. Wat een heerlijk speaker om te beluisteren.
Geen moment aan schuiven geweest of aan detail weergave gedacht.  Heb enkel opgestaan om van cd te wiselle en Enkel genoten van alles wat op me afkomt . De bi aanwezigheid gevoel bij een concert is bijzonder hoog met deze speakers.

Heerlijk als je gewoon lekker kan zitten en luisteren zonder te schuiven en doen .

Gebeurt niet heel vaak bij mij dat "muziek" luisteren de enige is waar ik aan denk en of doe... Dit is een van die momenten waar een speaker mij echt pakt en meeneemt.

Ikke zeeeeeer  erg blij met de db7s jes. 
En het gaat maar beter worden hopelijk . Oeffff

Als ik voorzichtig een uiting mag doen over de "karakter" tov de standaard db7  dan lijkt erop dat de S serie wat strakker is in het laag en sneller. Ook loopt het iets dieper door heb ik het gevoel.
De detail weergave is absoluut wat "beter" en in mijn mening is die nu al wat beter.

Vooral de mid /laag lijkt iets opener en meer gebalanceerd.

Gebalanceerd in de zin van : iets schoner over het hele spectrum.
Bij de normale db7 waren bepaalde lage tonen iets meer aangezet ,  de gitaar slagen waren wat voller ,  en met de S klinkt het iets minder  "groot" maar eerder sneller droger  en "schoner".De slagen trekken geen aandacht meer. Alles speelt op dezelfde niveau. Niemand valt echt op en geen toon komt meer naar voren dan een ander.

Het geheel samenhang is bijzonder goed waardoor je niet afgeleid wordt en naar het geheel blijft luisteren. "RUST" .....

Dat dit nog zo kan is toch bijzonder.

De db7 is al van zichzelf en heel hoog klasse speaker en om dat nog net een tikje verbeteren op zoeen hoorbaar wijze is toch bijzonder te noemen.

Ben benieuwd hoe het zal worden als die wat meer uren heeft gehad.

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Gefeliciteerd en ontzettend mooie speakers om te zien
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Oud lid

Ik zie bij Toni een Burmester 082 staan... Is dat die van jou Maz?

Erwin B

patsijb

mooie speakers maar dat wisten we al..
heel veel plezier ermee..

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Vik

Prachtig! Gefeliciteerd Maz  ^^

Citaat van: maz op april  6, 2016, 22:19:26
En de prachtige en glimmende OMEGA units afkomstig uit de EXQUISITE lijn.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov