aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Baardmannetje op februari 11, 2016, 08:52:21
Goed uitzicht, die dames yogabillen.

O0
Idd. Mij hoorde je niet klagen. Lag al heel vroeg op me ligbedje te genieten van de "uitzicht". Ieder dag weer .... wat is de zee toch mooi.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op februari 10, 2016, 18:59:23
Welkom terug maz. Lekker vakantie gehad dus?

Wat een bakbeest joh! Volgens mij valt alle andere apparatuur bij je buren uit als je die gebruikt.
Hoe is het dynamisch trouwens? In mijn ervaring wil dat nog wel eens ten koste gaan bij het gebruik van stroomaanpassingen.
Tnx bas. Was even afwezig en druk met de einde jaars rekeningen opmaken en boekhouding en weinig aan muziek gedaan.

Na half mandje vakantie heb ik weer een kickstart gekregen en voel me weer lekker en relax . Dat  betekent lekker muziek luisteren en hobbyen en proberen dit   relaxed gevoel  te behouden. Lol

Gister heb ik even zitten luisteren en was zeer positief verbaasd.

Ik heb vroeger de isotek CUBE gehad en die heb ik teruggebracht naar multifoon.
Daarmee werd het een beetje  "saai".
Sommige noemen  het dynamiek verlies maar ik vond het saaier klinken.

Met dat ervaring in gedachten heb ik met vrees van de week even geïnformeerd  bij een goed audio kennis over de titan en hij was daar zeer positief over.
Positiever dan de ps audio die hij heeft gehad.
Volgens hem zou dit een goed synergie hebben en de dynamiek niet te beïnvloeden als je er een eindtrap aan hang.
Sterker nog dit is voor de grote jongens gemaakt.
Na deze geruststellende pep talk heb ik de knoop doorgehakt en de titan gekocht.

Ik heb hem gister aangesloten en was zeer tevreden over de rust en relax luister gevoel.
Geen moment idee gehad dat ik iets verloor aan dynamiek.
Wel een relaxer weergave lijkt wel. Lekker rust in muziek en zwart /stik achtergrond waar de kleine detail makkelijk volgbaar  is en in alle rust uitdooft.

Om te zeggen dat de titan mijn set naar een Veel  "hoger niveau"tilt kan ik niet zeggen.
Ik vond alles al goed klinken en dit maakt het net iets relaxer, al is het tussen me oren dat de rest van de flat en al die dimmers in mijn huis geen roet in mijn systeem gooit.

Voor mijns dit aankoop meer psychologisch dan noodzaak kan ik je eerlijk zeggen.

Zonder de titan was ik ook een blij muziek luisteraar en genoot er volop van.

Citaat van: YamahaRXV op februari 10, 2016, 19:34:08
Ah, eindelijk weer eens wat leven in de brouwerij hier  :clapping:

Goed te lezen dat je/jullie het goed naar je zin hebben gehad in Mexico, kan mij goed voorstellen dat je van het weer in Mexico alleen al een stuk vrolijker wordt dan dat zwaar mistroostige en deprimerende weer hier...

Dat is een aardige power conditioner van formaat zeg, die IsoTek Titan  :o  Denk dat het veel door jou ingezette transportkarretje haast door zijn hoeven is gegaan ?  :tounge:
Ben benieuwd wat het gaat brengen...

Hoi jan

Ik heb even een dip gehad toen ik terug kwam maar verder helemaal opgelucht en als nieuw dat ik de jaar goed heb afgesloten en de nieuwe jaar met een heerlijke vakantie begin.
De titan lijkt groter op de foto dan in echt. Hij is 30 bij 30 bij 20. Dus het valt allemaal mee.
Ik vind hem wel een positief toevoeging voor de set. Al is het optisch.;)

Geluidsmatig zeker geen teleurstelling maar een zeker positief toevoeging op de set.

Dit zal huize maz niet gauw verlaten.

Om eerlijk te zijn was ik al heel blij met de power blok die ik had. Alleen daar kon je geen eindtrap op hangen.
Voor de rest van de set zeker een toevoeging.
Absoluut aanrader. Al doe je het enkel voor je bron matriaal.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Maz is weer goed bezig met fine tunen van de set.
Aangezien ik met stroom bezig ben , leek me een goed idee om het goed te doen.
De power contitioner is binnen , Nu nog een mooie stekkerblok en mooie kabels erbij en klaar is maz met stroom.

Vandaag een vrije dag gepland en een en ander in huis gehaald.

Heb heel lang naar gezocht en eindelijk gevonden...
Kharma STEKKERBLOK. ;),  daar moet natuurlijk de bijbehorende kharma kabel ,dus die ook meteen gehaald.
Dus nieuw in huize maz..

Kharma stekkerblok
3x power cord (1 voor stekker blok en 2 voor de kharma  monoblokken.)
2 xlr interlinks(dac naar vv en van vv naar eind).
Haast all mijn  bekabeling is van kharma  :).

Nu nog alles aansluiten .;)

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bama

Mooie aanvulling, daar koop je een leuke gebruikte auto voor ;)

Mr.M

Ben ook nog langs BAMA geweest aangezien ik in de buurt was en meteen zijn VIVID speakers en de nieuwe AYRE eindtrap mogen beluisteren , en ik kan niet anders zeggen dan wauwwwww.
Wat een waanzinnig mooie set. Oeef  oeeeff  oeeffff..
Ben niet vaak jaloers maar kreeg daar wel een raar gevoel in me buik.. lol.
Ook de nieuwe witte Full option  bmw GT (M) stond als een huis voor de deur , dus het  was smullen voordat ik al binnen stapte.

Goed voor mekaar ton.... ;)

Mr.M

Citaat van: Bama op februari 15, 2016, 17:12:08
Mooie aanvulling, daar koop je een leuke gebruikte auto voor ;)

Of F1 Flipper die je nooit gebruik zoals in jouw nieuwe BMW M Gt. ;)

Bama

Bedankt voor het finetunen nog.
Je hebt een beetje zitten kwijlen op de bank maar dat geeft niet, je zat echt zo te genieten ;)

Mr.M

Citaat van: Bama op februari 15, 2016, 17:19:31
Bedankt voor het finetunen nog.
Je hebt een beetje zitten kwijlen op de bank maar dat geeft niet, je zat echt zo te genieten ;)
Ja ik zat daar met een big Smile  te luisteren en moet je eerlijk zeggen , de RESOLUTIE (gemak waarmee je de kleine details hoor)
Is waanzinnig met jouw set.

Dit is gewoon een "droomset". Bijzondere speakers met een mooie en goed samengesteld aansturing.

Top!!!! Niets aan doen... of verkopen mij voor een leuke prijs... dan bewaar ik hem gewoon voor mijn toekomstige huis. Want daar zal ik twee sets nodig hebben.

Dedicated set en een woonkamer set.:) ;)

Vivid kamer en kharma kamer.  [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji173] [emoji173] [emoji173] [emoji173] [emoji173]

Bama

Koop alleen nog een dirac minidsp denk ik verder ben ik er ook blij mee.

CZ79

Mooi stekkerblok, heeft je Conditioner maar 1 uitgang dan?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Mr.M

Citaat van: cz79 op februari 15, 2016, 18:11:16
Mooi stekkerblok, heeft je Conditioner maar 1 uitgang dan?
Nee conditioner heeft 2 separate uitgangen. Een gebruik ik voor de bronnen en de ander voor de eindtrapen .

Mr.M

Hmmmmm.  Me vriendin zei net. Maz maak onder de bank eens schoon want er liggen overal kabels....
Ik sta versteld van wat ik allemaal onder de bank heb liggen.
Dit loopt een beetje uit de hand of niet???? [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji33] [emoji33] [emoji33] [emoji33] [emoji33]

Alles is al haast aangesloten op 3 power cords  na en er ligt hier nog een berg spul!!!!

Siltech
Kharma
German-high end
Burmester
monster
Eichmann
Argentum van xlo
Qued

En ik heb nog een doos vol "mindere"kabels.

Pfffffff. Wist niet eens dat ik dit allemaal had....

Jumping Jack

Hang ze lekker aan elkaar, heb je meteen de eerste audiofiele waslijn. Droogt hoorbaar beter!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

Citaat van: maz op februari 15, 2016, 18:41:40
Nee conditioner heeft 2 separate uitgangen. Een gebruik ik voor de bronnen en de ander voor de eindtrapen .
Waar heb je de bronnen en de pre amp op aangesloten dan? Een ander stekkerblok?

Roksan

Heb je niet wat moois in de aanbieding????

Een leuke PowerCord voor een DAC bijvoorbeeld?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Mr.M

Citaat van: cz79 op februari 15, 2016, 18:49:33
Waar heb je de bronnen en de pre amp op aangesloten dan? Een ander stekkerblok?
Nou ! Ik ben aan puzzelen dus wat te doen.
Pre aan een uitgang van de contitioner en de rest aan de powerblok.
Of een ander stekkerblok en alle bronnen en pre aan de kharma stekkerblok en de 2 ev aan een ander.

michel69

Citaat van: maz op februari 15, 2016, 18:47:13
Hmmmmm.  Me vriendin zei net. Maz maak onder de bank eens schoon want er liggen overal kabels....
Ik sta versteld van wat ik allemaal onder de bank heb liggen.
Dit loopt een beetje uit de hand of niet???? [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji33] [emoji33] [emoji33] [emoji33] [emoji33]

Alles is al haast aangesloten op 3 power cords  na en er ligt hier nog een berg spul!!!!

Siltech
Kharma
German-high end
Burmester
monster
Eichmann
Argentum van xlo
Qued

En ik heb nog een doos vol "mindere"kabels.

Pfffffff. Wist niet eens dat ik dit allemaal had....

Holy Crap Maz........... ;D :clapping: iemand heeft een draadje probleem  ;) ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

CZ79

Je hebt nog een stekkerblok liggen dus kwestie van proberen toch?

Mr.M

Citaat van: Roksan op februari 15, 2016, 18:51:39
Heb je niet wat moois in de aanbieding????

Een leuke PowerCord voor een DAC bijvoorbeeld?
Ik heb nog genoeg power cords.
Siltech , 1x
burmester, 2x
kharma, 3x
Goldmund 2x .
En nog 3 mooie maar niet zo bekende merken.
Wat een bende.....

CZ79

Mr.M

Citaat van: michel69 op februari 15, 2016, 18:53:54
Holy Crap Maz........... ;D :clapping: iemand heeft een draadje probleem  ;) ;D
Ergste is : alles is al aangesloten.!!!! Hahahahaha. Dit zijn me "reserve kabels blijkbaar die ik in de tijd heb verzamelt.

Roksan

Die verdeeldoos boven in de tweede foto. Wat voor eentje is dat?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

CZ79

Taga of een andere merknaam voor hetzelfde blok, is volgens mij met netfilter

michel69

Citaat van: maz op februari 15, 2016, 18:55:53
Ergste is : alles is al aangesloten.!!!! Hahahahaha. Dit zijn me "reserve kabels blijkbaar die ik in de tijd heb verzamelt.

;D ga binnenkort zodra mijn nieuwe amp binnenkomt rondkijken voor een DAC zodat ik oa spotify weer kan beluisteren....geef tegen die tijsd wel een gil of je nog een mooie analoge kabel hebt liggen ;) ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x