aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Sirius666

Citaat van: maz op augustus 27, 2015, 21:29:48
De Martens hebben huize maz verlaten en zijn net ingeladen  in een DIKKE HUMMER richting Duitsland.

Bestaat dat nog?!  :tounge2:

De opstelling in jouw woonkamer is natuurlijk afwijkend. Wit valt natuurlijk meer op, zwart valt meer weg. Wit heeft m.i. dan een extra 'wow factor'. Mits het past in het interieur natuurlijk.

Kerkhoffd

Zwart vind ik alleen minder opvallen als je ze in een donkere kamer hebt staan. In de meeste lichte Nederlandse huiskamers valt m.i. wit juist minder op.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

twani

Citaat van: Sirius666 op augustus 27, 2015, 22:10:44
Bestaat dat nog?!  :tounge2:

De opstelling in jouw woonkamer is natuurlijk afwijkend. Wit valt natuurlijk meer op, zwart valt meer weg. Wit heeft m.i. dan een extra 'wow factor'. Mits het past in het interieur natuurlijk.

De vraag moet eerder luiden: wie wil dáár nou nog in gezien worden? :wacko:

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

felix01

Citaat van: maz op augustus 27, 2015, 22:58:35
Is inderdaad een mooie maar vind hem te duur.
5k zou ik hen nemen.

te duur??
de huidige waarde  van een ref5se op de 2 dehandsmarkt ligt op 7500-8000 euro!
zelf de prijs van een ref5 ligt op +/-5500
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Zodiac

Citaat van: maz op augustus 27, 2015, 21:31:45
Moet je eerlijk zeggen . Nu dat ik die grote zwarte martens hier naast de kharmas had vind ik de witte eigenlijk nog mooier en rustiger uitzien dan eerst.

De piano zwart was echt aanwezig.
En ik dacht dat de witte echt aanwezig was maar naast zwart valt de witte gewoon weg tegen de achtergrond ( muren).

Bij jou vallen de kwartjes uiteindelijk altijd! Wit is veel minder dominant. Je hebt al zoveel spullen in huis die schreeuwen om aandacht. Mijn (ongevraagde) advies is om t licht te houden. Ik zal me er verder niet mee bemoeien.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Citaat van: twani op augustus 27, 2015, 22:37:10
De vraag moet eerder luiden: wie wil dáár nou nog in gezien worden? :wacko:
Een Duitser.....[emoji1]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Mr.M

Citaat van: felix01 op augustus 28, 2015, 00:44:06
te duur??
de huidige waarde  van een ref5se op de 2 dehandsmarkt ligt op 7500-8000 euro!
zelf de prijs van een ref5 ligt op +/-5500
Met te duur bedoel ik voor mij te duur. 8k aan een complete ,dac, vv stream combo  vind ik niet erg.want dan kan ik me dac en vv verkopen en de schade te beperken.
Maar om enkel een vv van 6500 euries  vind ik beetje duur.

Ik wacht wel op een mooie ref 3. Rustugjes opbouwen.
Eerst de 3  dan kijken hoe dat bevalt.

Ow wacht het is een SE...

ik vind het zo BELACHELIJK DIT aanpassingen op een REFERENCE SPUL. Je maakt een reference en dan maak je een SE ? ik vind dat een zielige marketing tool  om meer geld te persen.

Reference betekent =top dus niet verbeteraar.  Referentie. Althans zo zie ik het. Dat je 12345 hebt ok want met de tijd kan je nieuwe dingen maken en uitvinden.

Zelfde als ik op de zaak  zou zeggen , wilt u goed /beter of de beste glazen.
(Wordt ook vaak gedaan helaas).
Prijsverschil is  50-100-150 euro.

Klant zegt dan:  doe maar de beste .Zodra ik weet dat zij de beste kan / wil betalen en aan tafel zit zeg ik dan weer: wilt u de "gewone beste " beste plus ,of beste top.

Marketing marketing en marketing.

Zo een hekel aan de onduidelijkheid  dat ik een eigen zaak ben begonnen waar alles duidelijk is opgesteld.lol
Dit betekent natuurlijk minder MARGE en Bijverkoop Maar goed ik wil geen onzin als Bijverkoop  doen omdat  ik weet dat de klant er niet echt iets van de bijverkoop merkt in werkelijkheid.

Duidelijkheid is schaars tegenwoordig. We hebben een gezegde : In troebel water kan je makkelijker vissen. ;)

Heb zelf dagen cursussen moeten volgen om op de "juiste manier" die extra verkopen  te leren overbrengen aan een klant. 

Eigenlijk is het op de juiste wijze onzin verkopen aan iemand en ik heb daar altijd een  en  hekel aan gehad.
Deed het ook nooit en daarom was nooit de beste verkoper geweest.

IK MAAK LIEVER VRIENDEN DAN KLANTEN.En bij je vrienden kom je ook niet met onzin aan.

Vond het zo belachelijk dat ik iets moest gaan verkopen wat absoluut geen meerwaarde had voor een klient , je verkoopt dan enkel mooie "parameters"op papier.

Maar in werkelijkheid ziet 80% geen ruk verschil.

Of je nou een knap multifocaal glas kocht  van 300 of 600 en of je daar daadwerkelijk dubbel beter door zag?
Nou ik zal het je de antwoord geven :NEE.

BRILLEN ZIJN NET HIGH END AUDIO.

je kan al heel  ver komen met de eerste beetjes.

De rest is luxe en techniek.

De 10%na de eerste 80% kost je simpelweg verdubbeling van uitgaven ( is ook dubbel werk om de laatste 10%te verbeteren) en  Laatste 10 %is niet haalbaar want dat kan gewoon niet verbeterd worden.

Vandaar dat ik niet zo waarde aan de kleine verbeterigen hecht op iets wat al referentie is . Dat  SE is voor mij niets anders dan marketing tool.

Sirius666

Mijn complimenten voor je denkwijze mbt marketing en verkoop. Dat hoor ik (helaas) niet vaak.

Eens over de SE. Noem deze bak dan anders.

koen1985

Citaat van: maz op augustus 28, 2015, 08:44:08
Met te duur bedoel ik voor mij te duur. 8k aan een complete ,dac, vv stream combo  vind ik niet erg.want dan kan ik me dac en vv verkopen en de schade te beperken.

ik vind het zo BELACHELIJK DIT aanpassingen op een REFERENCE SPUL. Je maakt een reference en dan maak je een SE ? ik vind dat een zielige marketing tool  om meer geld te persen.

Reference betekent =top dus niet verbeteraar.  Referentie. Althans zo zie ik het. Dat je 12345 hebt ok want met de tijd kan je nieuwe dingen maken en uitvinden.

Klant zegt dan:  doe maar de beste .Zodra ik weet dat zij de beste kan / wil betalen en aan tafel zit zeg ik dan weer: wilt u de "gewone beste " beste plus ,of beste top.

Zo een hekel aan de onduidelijkheid  dat ik een eigen zaak ben begonnen waar alles duidelijk is opgesteld.lol
Dit betekent natuurlijk minder MARGE en Bijverkoop Maar goed ik wil geen onzin als Bijverkoop  doen omdat  ik weet dat de klant er niet echt iets van de bijverkoop merkt in werkelijkheid.

Duidelijkheid is schaars tegenwoordig. We hebben een gezegde : In troebel water kan je makkelijker vissen. ;)

Heb zelf dagen cursussen moeten volgen om op de "juiste manier" die extra verkopen  te leren overbrengen aan een klant. 

Eigenlijk is het op de juiste wijze onzin verkopen aan iemand en ik heb daar altijd een  en  hekel aan gehad.

IK MAAK LIEVER VRIENDEN DAN KLANTEN.En bij je vrienden kom je ook niet met onzin aan.

Vond het zo belachelijk dat ik iets moest gaan verkopen wat absoluut geen meerwaarde had voor een klient , je verkoopt dan enkel mooie "parameters"op papier.

Of je nou een knap multifocaal glas kocht  van 300 of 600 en of je daar daadwerkelijk dubbel beter door zag?

De 10%na de eerste 80% kost je simpelweg verdubbeling van uitgaven ( is ook dubbel werk om de laatste 10%te verbeteren) en  Laatste 10 %is niet haalbaar want dat kan gewoon niet verbeterd worden.

Vandaar dat ik niet zo waarde aan de kleine verbeterigen hecht op iets wat al referentie is . Dat  SE is voor mij niets anders dan marketing tool.

Het werkt wel want je bent zelf ook met een kharma s7 signature thuisgekomen .  :P
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

patsijb

waar iedere geek maar gevoelig voor is hey..
(net zoals de uitspraak limited edition..alles is een limited edition al zijn het er 10000000)

felix01

Citaat van: maz op augustus 28, 2015, 08:44:08

Kleine verschillen is echt heel kort door de bocht!!
Verschil tussen de REF5 en de REF 5 se is wel meer dan de SE letters;ik heb beiden gehad en naast elkaar gehoord!!De stap van REF5 naar REF5se is veel groter dan van REF3 naar REF 5....
Het voedingsgedeelte is gewoonweg verdubbeld!!Andere buizen in de voeding etc....,de REF 5 se is eigenlijk meer een afgeleide van de  REF 10(30.000 euro ,en dubbele behuizing).Ook klankmatig liggen die deze 2 dicht tegen elkaar.
Voor wat het waard is.... foto's in bijlage

Marco66

Citaat van: maz op augustus 27, 2015, 22:58:35
Is inderdaad een mooie maar vind hem te duur.
5k zou ik hen nemen.

Is dan ook een vraagprijs, wellicht kun je hem voor minder krijgen.

Marco
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Thanatos

2 :wow: :worship:

Mooi spul hoor.

Verder kan ik de redenering van Maz wel volgen. Het uitbrengen van de SE is gewoon een marketing keuze. Ze hadden ook direct compleet tricked out kunnen gaan.

Mr.M

Citaat van: koen1985 op augustus 28, 2015, 10:38:28
Het werkt wel want je bent zelf ook met een kharma s7 signature thuisgekomen .  :P
ja dat klopt,  maar ik wordt er niet ingeluisd. ik weet exact wat ik en waar ik voor betaal .ik doe en kies er in dit geval bewust voor. :)

en een s7s in geen refrence luidspreker van kharma. Als ze bij de MINI exquisite zouden zeggen , voor 5000 meerprijs (boven de 45000) heb je de exquisite Signiture dan zou ik er wat van zeggen tegen charles.want de exquisite is al de top of the line product.(onverbeterbaar) is het te verbeteren dan moet dat niet als meerprijs worden aangegeven op de signiture maar gewoon in de prijs berekend worden. want een signiture is in mijn beleving de TOP. en TOP IS TOP. geen +sjes en -nnetjes ervoor.

maar dat er bij de instap s7 een Signiture serie  is waar alles uit de s7 wordt geperst en de unit van de 45k exquisite wordt gebruikt  om in de buurt te komen van de mini exquisite van snap ik en heb de geld er ook voor over.

michel69

Citaat van: maz op augustus 22, 2015, 10:23:54
KIJK EENS 250 paginas sins september 2014. lol :pompom: :pompom: :pompom: :headbanging: :headbanging: :headbanging: O0 O0

Feli Maz... ;D ik ben net terug van een weekje Luxemburg heb dus weer aardig wat leesvoer tegoed... ;) :bigsmile:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: felix01 op augustus 28, 2015, 13:55:47
Kleine verschillen is echt heel kort door de bocht!!
Verschil tussen de REF5 en de REF 5 se is wel meer dan de SE letters;ik heb beiden gehad en naast elkaar gehoord!!De stap van REF5 naar REF5se is veel groter dan van REF3 naar REF 5....
Het voedingsgedeelte is gewoonweg verdubbeld!!Andere buizen in de voeding etc....,de REF 5 se is eigenlijk meer een afgeleide van de  REF 10(30.000 euro ,en dubbele behuizing).Ook klankmatig liggen die deze 2 dicht tegen elkaar.
Voor wat het waard is.... foto's in bijlage
ik snap je punt maar er komt een punt waar je niet meer geloofwaardig bent als je je eigen reference spul wat de WALHALLA moet zijn 3 keer kan verbeteren.
als je hem ref 4 noemt of 5 snap ik. maar niet de 3 en dan 3s en se enz enz.

ALS JE TEGEN MIJ ZEGT IK KOOP DE REFERENTIE SPUL ERGENS VAN DAN GA IK ER VANUIT DAT HET DE TOP IS EN NIET VERBETERBAAR IN DIE LIJN. DAN MOET JE BIJ MIJ NIET EEN DEZELFDE PRODUCT 2 KEER AANBIEDEN WANT DAN IS DE REF 3 GEEN REFERENCE MAAR DE REF 3SE IS DE REFERENCE.(BESTE VAN DE 3 SERIE) dus je maakt een product voor de mensen die een reference willen (uit de toplijn) die maak je goedkoper, betaalbaarder en daarnaast maak je de echte reference (se) . marketing heren<,

dan is de REF 3 voor mij geen reference en hoort daar ook niet thuis (alleen qua uiterlijk) dan is de ref 3 se de echte referentie model uit de 3 serie.
de ref 3 is voor de mensen die denken een reference vv te hebben. terwijl ze in het echt achter de feiten lopen en met een verkapte reference zitten. je had hem dan netzogoed sp18 kunnen noemen maar dat verkoopt niet zo duur als de "reference".En is in klasse een benaming minder.

:)

ik heb hiervoor dagen en weken op cursus voor gezeten en uitgelegd gekregen hoe marketing werkt.

voordat een app aangeboden wordt is er al 3 verbeterde series al op de schappen bij de ONTWERPERS, alleen als je ieder keer klein beetje techniek loslaat verkoop je 5 keer  een tv TOTDAT JE DE  UHD op de markt brengen.

DUS JE KAN ALS SAMSUNG ZIJNDE KIEZEN , METEEN EEN UHD UITBRENGEN OF IEDER KEER EEN BEETJE, EN MEER TVS VERKOPEN WANT CONSUMENT WIL STEEDS BETER EN MOOIER.
DUS WAT JE DOET IS: JE MAAKT EEN VOLGORDE VAN JE PRODUCTLIJN EN DE SPECIFICATIES, BV MET TV EN GAAT DAT IN STUKKEN PRESENTEREN.
ZOALS BIJ TVS GEZIEN:

PLASMA
LED
LED +
OLED
HD
HD+
UHD
BIJ WIJZEN VAN..

TERWIJL JE AL DE UHD TV OP DE SCHAPPEN HEB STAAN EN METEEN KAN UITBRENGEN ALS SAMSUNG ZIJNDE,

VERKOOP JE METEEN  EEN UHD TV AAN IEDEREEN? OF GA JE DAT IN STUKKEN DOEN, EN DE KOMENDE 5 JAAR GA JE OP JE REET ZITTEN ZONDER ""NIEUWE ÖNTWIKKELING"'?

OF JE GAAT DE UHD TV WELKE JE AL HEB IN 6 STUKKEN DELEN EN STEEDS ZORGEN ERVOOR DAT MENSEN UPGRADE, DAN HEB JE 6 X MEER VERKOCHT VOORDAT JE DE TOP UITBRENGT.

felix01

Citaat van: maz op augustus 28, 2015, 16:26:54
ik snap je punt maar er komt een punt waar je niet meer geloofwaardig bent als je je eigen reference spul wat de WALHALLA moet zijn 3 keer kan verbeteren.
als je hem ref 4 noemt of 5 snap ik. maar niet de 3 en dan 3s en se enz enz.

ALS JE TEGEN MIJ ZEGT IK KOOP DE REFERENTIE SPUL ERGENS VAN DAN GA IK ER VANUIT DAT HET DE TOP IS EN NIET VERBETERBAAR IN DIE LIJN. DAN MOET JE BIJ MIJ NIET EEN DEZELFDE PRODUCT 2 KEER AANBIEDEN WANT DAN IS DE REF 3 GEEN REFERENCE MAAR DE REF 3SE IS DE REFERENCE.(BESTE VAN DE 3 SERIE) dus je maakt een product voor de mensen die een reference willen (uit de toplijn) die maak je goedkoper, betaalbaarder en daarnaast maak je de echte reference (se) . marketing heren<,

dan is de REF 3 voor mij geen reference en hoort daar ook niet thuis (alleen qua uiterlijk) dan is de ref 3 se de echte referentie model uit de 3 serie.
de ref 3 is voor de mensen die denken een reference vv te hebben. terwijl ze in het echt achter de feiten lopen en met een verkapte reference zitten. je had hem dan netzogoed sp18 kunnen noemen maar dat verkoopt niet zo duur als de "reference".En is in klasse een benaming minder.

ik heb hiervoor dagen en weken op cursus voor gezeten en uitgelegd gekregen hoe marketing werkt.

voordat een app aangeboden wordt is er al 3 verbeterde series al op de schappen bij de ONTWERPERS, alleen als je ieder keer klein beetje techniek loslaat verkoop je 5 keer  een tv TOTDAT JE DE  UHD op de markt brengen.

DUS JE KAN ALS SAMSUNG ZIJNDE KIEZEN , METEEN EEN UHD UITBRENGEN OF IEDER KEER EEN BEETJE, EN MEER TVS VERKOPEN WANT CONSUMENT WIL STEEDS BETER EN MOOIER.
DUS WAT JE DOET IS: JE MAAKT EEN VOLGORDE VAN JE PRODUCTLIJN EN DE SPECIFICATIES, BV MET TV EN GAAT DAT IN STUKKEN PRESENTEREN.
ZOALS BIJ TVS GEZIEN:

PLASMA
LED
LED +
OLED
HD
HD+
UHD
BIJ WIJZEN VAN..

TERWIJL JE AL DE UHD TV OP DE SCHAPPEN HEB STAAN EN METEEN KAN UITBRENGEN ALS SAMSUNG ZIJNDE,

VERKOOP JE METEEN  EEN UHD TV AAN IEDEREEN? OF GA JE DAT IN STUKKEN DOEN, EN DE KOMENDE 5 JAAR GA JE OP JE REET ZITTEN ZONDER ""NIEUWE ÖNTWIKKELING"'?

OF JE GAAT DE UHD TV WELKE JE AL HEB IN 6 STUKKEN DELEN EN STEEDS ZORGEN ERVOOR DAT MENSEN UPGRADE, DAN HEB JE 6 X MEER VERKOCHT VOORDAT JE DE TOP UITBRENGT.

nog even ter verduidelijking de ontwikkelingen bij ARC:

in 2004 komt de REF 3 uit; in 2009 komt de REF 5 uit, deze kost 12.100 euro.In 2010 brengt ARC wegens  25 jarig bestaan het anniversary jubeleum  model REF 10, welke 30.000 euro kost.Omdat dit model zoveel beter presteert dan de REF 5 besluit men de REF 5 se uit te brengen ;De REF5 se komt op 14.800 te staan,wat gezien de verbeteringen zeker te verantwoorden is.Aangezien de REF 5 nog maar 2 jaar op de markt is kunnen bezitters van de REF 5  hun toestel binnen brengen bij ARC waar het de volledige SE upgrade krijgt;andere voeding,buizen,zelf het frontpaneel wordt volledig vernieuwd... Kostprijs 2700 euro.
Is dit dan slecht beleid van ARC???

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op augustus 28, 2015, 18:49:57
Nope, net wat Kharma ook doet...
Klopt ,alles draait om marketing, maar ik heb er minder moeite mee als je je "goedkoopste " instap spul "upgrade " en zegt dit komt meer in de buirt van de referentie maar kost meer dan dat je je referentie spul welke 45000 kost nog eens  upgrade EN  Dan dat je zegt ik heb mijn BESTE SPUL  en best +  . BIJ MIJ IS JE BESTE SPUL JE BESTE SPUL UIT DIE REEKS , EN BESTE + IS VOOR MIJ ONZIN.

DAN MAAK JE MAAR EEN ARC REFRENCE 3 EN NIET 2.  Want een reference is er maar een van. Anders is het voor mij geen reference. De top is de refrence en niets anders.

Als je zegt ik heb reference 3/4/5 limited eddition waarvan 100 maar gemaakt zijn Ala.  Maar dan nog moet het zelfde topologie zijn (sound moet zelfde zijn) alleen mooiere behuizing /gouden knoppen/36 kleurig display /gouden plaatje met naam erop , handtekening van arc e8genaar/ontwerper  op de boven deksel enz.enz.

Het gaat my om de ladder en dat ik van referentie ook echt referentie verwacht.

Instap spul kan altijd beter.

Maar referentie spul is er voor mij maar EEN en dat is DE REFERENTIE spul.

in geval van ARC ref  3 /4 /5 IS DAT DAN DE SE SERIE.
MITS ZE  qua sound haast zelfde zijn,  dan is de SE benaming een BELEVINGSFACTOR VOOR DE RIJKERE EN DE ZIELIGE HARDWERKENDE DIE ZIJN ZUURVERDIENDE GELD UITGEEFT AAN HELE DURE LETTERTJES.

DIE DURE marketing  LETTERS HEB IK OOK OP DE ZAAK NAMELIJK,  DUS Ik WEET WAAR IK OVER PRAAT.
IK HEB SPECIAAL LES GEHAD VOORDAT IK DEALER MOCHT WORDEN ,(HOE IK DEEZE LETTERTJES MOET VERKOPEN EN OVER BRENGEN.) En ja bij een dikke verkoop van die dure lettertjes wordt je eind van de jaar naar de Bahamas gestuurd als aai over je kop. Lol.

MAAR IK VERTEL EERLIJK  BIJ AANKOOP VAN DAT PRODUCT DAT JE MEER BETAALD VOOR DE LETTERTJES EN TEKENTJES DAN DAT JE VOOR DE KWALITEIT BETAALD.

EN DAN NOG  ZIJN  ER ALTIJD MENSEN DIE DAAR WAARDE AAN HECHTE  EN MIJN DAG GOEDMAKEN MET ZULKE HEERLIJKE EXTRAATJE. (meestal buitenlandse mensen die denken DUURDER EN MERK = altijd beter) . Heeft met coltuur te maken denk ik want NUCHTERE Hollanders zijn daar minder gevoelig op.
Zwart = zwart en wit =wit.

WAT IS NOU HEERLIJKER voor mij als dealer /wi kelier dan EXTRA geld krijgen TERWIJL HET NIET HOEF?

Mr.M

Citaat van: felix01 op augustus 28, 2015, 18:03:48

nog even ter verduidelijking de ontwikkelingen bij ARC:

in 2004 komt de REF 3 uit; in 2009 komt de REF 5 uit, deze kost 12.100 euro.In 2010 brengt ARC wegens  25 jarig bestaan het anniversary jubeleum  model REF 10, welke 30.000 euro kost.Omdat dit model zoveel beter presteert dan de REF 5 besluit men de REF 5 se uit te brengen ;De REF5 se komt op 14.800 te staan,wat gezien de verbeteringen zeker te verantwoorden is.Aangezien de REF 5 nog maar 2 jaar op de markt is kunnen bezitters van de REF 5  hun toestel binnen brengen bij ARC waar het de volledige SE upgrade krijgt;andere voeding,buizen,zelf het frontpaneel wordt volledig vernieuwd... Kostprijs 2700 euro.
Is dit dan slecht beleid van ARC???
I
Ben zeer benieuwd naar de verschillen tussen de ref 3 en 5.. Ik wil ook een ref serie van arc als vv want de arc sound bevalt me heel goed.

En geloof me de ref 5 SE was al ontwikkeld en klaar toen de ref 5 OP DE SCHAPPEN GING.
Alleen je verdient er veel MEER geld mee met de SE LETTERS LOS te VERKOPEN  LATER als UPGRADE dan dat je het IN DE ORIGINEEL PRODUCT VERWERK.

MEESTE  BEDRIJVEN HEBBEN ALL VOOR JAREN EEN VOORUITZICHT VAN PRODUCTEN  EN EEN MARKETING PLAN OM ZOVEEL MOGELIJK GELD BINNEN TE HALEN.
En de kleine upgrades zijn de snoepjes waar je echt aan verdient.

Roksan

Ik hoop alleen niet dat je in je marketing lessen geleerd hebt om in hoofdletters te communiceren. Maakt het niet echt leesbaar zo.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO