aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

take5

Citaat van: maz op augustus 26, 2015, 16:06:57
Ligt er net aan welke opstelling je had gehoord abel.de opstelling toen met de apoggee electros,en dat gekke bassdoorlooosysteem van hem achter de speakers was echt bijzonder te noemen.
Hij had toen  een klankkast gemaakt achter de apogees welke halve kamer rondging. Lol...
Ik begin erg nieuwsgierig te worden naar deze mythische set.. Is die ergens in een showcase o.i.d. te bewonderen?

Mr.M

Citaat van: mijkie op augustus 26, 2015, 16:32:54
bij mij doet de link niets Maz, geeft aan dat er iets niet goed gaat !!
Ik zie het bij mij doet die het ook niet helaas. Straks nog een keer proberen.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

felix01

Citaat van: chansig op augustus 26, 2015, 12:39:41
Dat snap ik. Ik beleef het tegenwoordig een beetje anders. Mij kan het niet strak en klinisch genoeg. Het gaat regelmatig over dat een opname moet klinken zoals hij bedoelt is...mooi uitgangspunt. Maar eigenlijk heb je er weinig aan...want er zijn er maar weinig die bij de opname aanwezig zijn. :D

Ach en voor hetzelfde geld is mijn laag ook niet het juiste laag en verbeeld ik me dat het goed is. Zou zomaar kunnen. Jaar of 5 terug dacht ik ook dat mijn laag goed was..ach..dat bleek dus niet zo te zijn. Ik probeer zoveel mogelijk de invloed van de kamer op te heffen...dat gaat met flinke "kunstgrepen" die optisch niet altijd even mooi zijn. :D

Ik vind het bijzonder omdat het ws de kamer (niet die van jou specifiek maar meer algemeen geteld) is die dit sausje toevoegt en niet zozeer de speaker. Maar als je van het sausje houdt...wie ben ik dan...precies niemand.

Dus ik wil je absoluut niet vertellen wat je moet gaan doen, dat je een andere beleving moet gaan krijgen etc.

Gr Hans

Vreemd hoe iedereen dan zijn eigen smaak heeft...
Persoonlijk wil ik het ook goed strak zoals jij beschrijft; natuurlijk ,zonder kleuring!! zonder versmering en eigen sausje...:headbanging:
Dat is ook de evolutie die ik meegemaakt heb in de uitbouw van mijn set,telkens een beetje minder versmering,mooier podium enz;...
Denk ook dat velen het gewoon zijn wat versmering en zo te horen;het is dus ook een evolutie in het luisteren naar muziek.
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Robiwan

Citaat van: felix01 op augustus 26, 2015, 18:27:18
Persoonlijk wil ik het ook goed strak zoals jij beschrijft; natuurlijk ,zonder kleuring!! zonder versmering en eigen sausje...:headbanging:
Dat is ook de evolutie die ik meegemaakt heb in de uitbouw van mijn set,telkens een beetje minder versmering,mooier podium enz;...
Denk ook dat velen het gewoon zijn wat versmering en zo te horen;het is dus ook een evolutie in het luisteren naar muziek.

als het maar lekker klinkt daar gaat het bij mij vooral om. Liever een lekker sausje dan een "open window/neutrale" karakteristiek wat ik al gauw erg saai vind klinken. Ieder z'n ding :)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Sirius666

Citaat van: felix01 op augustus 26, 2015, 18:27:18

Zou het niet vreemd zijn als iedereen dezelfde smaak zou hebben?  ;)

eddy135

Citaat van: Sirius666 op augustus 26, 2015, 21:37:01
Zou het niet vreemd zijn als iedereen dezelfde smaak zou hebben?  ;)
Dan is het geen smaak meer, maar norm... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Alweer lekker aan lusiteren naar de martens en kan er niet omheen ze zijn heel erg bijzonder ,vooral het laag is bizzar goed te noemen. , Als ik de mid hoog muzikaliteit van de kharmas kon combineren met de strakke laagweergave van de martens zou het  een mooie combo kunne  Zijn.
De wat warmere sound van de s7s spreekt mij meer aan namelijk vergeleken met de uber up en en resolutie van de martens.

De wat aangedikte laagweergave van de kharmas door de kamer is een lekker effect maar "correct "is het inderdaad niet. Wel lekker om te horen en dat maakt het lekker luisteren op een of ander manier.

Aan de andere kant heeft Dat strak /snel / laagweergave van de martens echt wel wat.

Begrijp me niet verkeerd , de kharmas kunnen behoorlijk strak doorgaan in het laag maar door mijn akoestiek wordt het iets meer aangedikt vergeleken met de martens.

Met de martens zijn de dreunen nog sneller , strakker en droger dan de kharmas .
Zo droog/snel/strak heb ik het nog nooit gehad in mij ruimte en geloof me ik heb behoorlijk mooie luidsprekers hier gehad die strak laagweergave hadden.
Maar deze martens zijn van ander klasse in deze opstelling.

Zeer bijzonder hoe strak /snel/droog en nog eens beheersd en gemakkelijk  ze het laag kunnen beheersen en weergeven.

Ook niet gek met twee waanzinnige subs die tot 18Hz doorlopen.

Met twee subs kan je wel lekker ieder speaker naar de ruimte instellen en dat scheelt echt een boel.

Ik heb meerdere sets gehoord met multi sub en dsp een strak laagweergave maar dit is echt heel bijzonder.

"Technisch" en  meetbaar gezien  absoluut beter dan de kharmas in mijn ruimte als je het over de laagweergave hebt dat moet ik je eerlijk toegeven.

Om het laagweergave zo te horen en meemaken in mijn kamer is een hele ander beleving en gevoel.

Soms heb ik het idee dat ik het meer voel dan hoor, apart gevoel eigenlijk.het is  Alsof het laagweergave als snelle geluidsgolven je lichaam schokkend  passeren. Lol anders kan ik het niet verwoorden.
Of hij gaat zo laag tot 18Hz dat ik nu gedeeltes van laag hoor/voel welke tot op heden niet weergegeven werden in mij  ruimte. Dat kan ook.

Mr.M

Lekker muziek.

Kijk 'Jamie Woon -- Lady Luck (Official Video) HD' op YouTube
https://youtu.be/BvsfGhEqnXE

Kijk 'Jamie Woon - Night Air (Official Video) HD' op YouTube
https://youtu.be/EL0pTo9Z_XU

Mr.M

http://open.spotify.com/track/0KhVaD12zwlyXWuj4bnSDS

Jamie woon
Shoulda..
Album mirrorwriting

Vet cd..

Lekkere muziek om te luisteren.

Kijk 'Jamie Woon - Gravity' op YouTube
https://youtu.be/44FVmrCQq5A

Mr.M

Kijk 'Jamie Woon - Night Air (Official Video) HD' op YouTube
https://youtu.be/EL0pTo9Z_XU

Hier zit een hele vette effect op 3.30 minuut.waarbij zijn stem echo rechts achter je nagalmt.  Heel leuk om te horen.

Mr.M

Zo. De kharmas terug en de martens aan de kant.
Even de kharmas en de marten subs aan elkaar doorgelinkd om te kijken hoe de kharmas en mijn kamer  zullen doen met 2 dikke subs..

Ben zeer benieuwd.

Voor het eerst in huize maz. Multi sub opstelling naast volwaardige vloerstaande kharma speakers.

Mr.M

Dit zijn echt 2 totaal verschillende speakers met een eigen sound.

Marten en kharma liggen mijlen ver van elkaar als je de huis sound van marten en de "nieuwe" kharma met elkaar vergelijk.
De nieuwe kharma sound is warmer en vloeiender.
Sound van marten is indrukwekkend open met een zeer hoge resolutie. Ze passeren  de kharmas als het om resolutie weergave gaat.
Op een 9f ander manier kunnen de ceramiek units de micro dynamiek en  resolutie wat transparanter en nadrukkelijker uit de opname persen.
Alles is net een decibel beter waarneembaar met de martens.
Voor mij is deze positief eigenschap ook meteen de negatieve.

Ik zit steeds zonder het te willen naar  de hoge resolutie en de gebeurtenissen in de opname te luisteren en voordat je weet is het liedje voorbij en je heb eigenlijk niet naar muziek geluisterd.lol
Zo ben ik dan weer he. Ik ken ook iemand die helemaal weg is van de martens ,want de resolutie kan niet hoog genoeg. Hij wilt alles wat er in de muziek gebeurt horen  zonder moeite te hoeven doen.
Hij was deze week even hier en was helemaal in de wolken van de martens.
Maargoed smaken verschillen gelukkig.

Om even terug te komen op de multisub test.

Dit is een grote puinhoop hier. Alles loopt door elkaar in het laag. De subs overlappen de kharmas helemaal verkeerd en het klinkt nergens naar.

Laag is een rommeltje zo.
Dit is een moeilijk taak om goed te krijgen ben ik bang.
De Dukes (monitors )zijn in dit geval veel makkelijk integreerbaar met 2 subs dan een volwaardige vloerstaande  welke zelf ook tot onder de 30 hz tast.
]

Mr.M

Even paar keer heen en weer gelopen en de subs op max 30 hz gezet en een tandje teruggedraaid in de volume.
Dit gaat al een stuk beter. De frequentie overlappingen zijn niet meer zo goed waarneembaar.
Ik heb nou niet meteen het idee dat het "veel" strakker is. Ik merk wel ,als ik naar de subs loop door de kamer dat er niet meer zulke grote verschillen zijn in de laag verspreiding in de ruimte en plek waar je staat.

Het laag is wat beter verdeelt door de kamer lijkt wel en het is ietsjes strakker. (Nadruk op iets).
De impact /snelheid en  slam is in ieder geval  minder voelbaar dan net met de martens duke ellingtons.

Ik denk dat de kharmas teveel doorlopen in het laag vergeleken met de Duke monitors. Daardoor is de sub minder actief en ik mis net de slam en snelheid  van de subs omdat ze maar een klein deel van frequentie aanvullen.

Of ik krijg het gewoon niet goed afgesteld .

Uit ervaring met vrienden en audio kennissen weet ik dat  afstellen van een sub EEN VAK IS.

Nu weer lekker naar de kharmas aan luisteren en het is meer muziek waar IK (met nadruk op "IK") naar luister als ik naar de s7s luister. Dit is gewoon lekker luisteren zonder technisch te worden over de opname en de gebeurtenissen daarin.
Je moet er maar van houden. Qua holografisch beeld en aura om je heen is de kharma weer een tandje beter.

Kan niet anders zeggen dat beide speakers en genot zijn om naar te luisteren. Of je nou technisch luistert of niet.

Ik Ga maar slapen want morgen lange dag met de koopavond.pfffff.

Bas Akkerman

Dat wordt dan toch echt een keer twee of meer subwoofers testen Maz. En dat hoeven echt geen bijzettafels als die van mij te zijn.

Jamie Woon, eindelijk muziek waar ik wel warm van word. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

sultankat

Mijn ervaring met Marten: subliem is het weergeven van werkelijk alles. Daarmee zeer imposant. Luistersessie begint met" "die wil ik hebben". Na enige tijd luisteren ontstaat iets van "nou weet ik het wel qua detail" en treedt vermoeidheid op. Deed me denken aan sommige speakers in opnamestudio's: daar gaat het vaak om alle details willen horen van een opname.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

patsijb

YamahaRXV

Citaat van: sultankat op augustus 27, 2015, 08:24:24
Mijn ervaring met Marten: subliem is het weergeven van werkelijk alles. Daarmee zeer imposant. Luistersessie begint met" "die wil ik hebben". Na enige tijd luisteren ontstaat iets van "nou weet ik het wel qua detail" en treedt vermoeidheid op. Deed me denken aan sommige speakers in opnamestudio's: daar gaat het vaak om alle details willen horen van een opname.

+1  Deel je mening volledig  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Mr.M

De Martens hebben huize maz verlaten en zijn net ingeladen  in een DIKKE HUMMER richting Duitsland.

Ik vond  hele mooie speakers. En was fijn om ze op bezoek te hebben. Weer een gratis ervaring rijker.

Ik wilde vandaag gek doen en de ARC REFERENCE DAC/MEDIAPLAYER/VV KOPEN welke bij Highendaudio.nl staat maar tijdens gesprek bleek dat dat ding geen analoog inputs heeft en dat ik mijn DT er niet op kan aansluiten.

Ik dacht doe lekker gek . Verkoop mijn dac/voorversterker/ en ga voor de dikste maar wilde niet lukken.:(
Was een mooie aanbieding voor een reference dac /ref 5 vv en REF streamer  van ARC.

kreeg de advies om gewoon af te wachten en zoeken naar een mooie ref 3 of 5. Dus we gaan wachten

Mr.M

Moet je eerlijk zeggen . Nu dat ik die grote zwarte martens hier naast de kharmas had vind ik de witte eigenlijk nog mooier en rustiger uitzien dan eerst.

De piano zwart was echt aanwezig.
En ik dacht dat de witte echt aanwezig was maar naast zwart valt de witte gewoon weg tegen de achtergrond ( muren).

Marco66

Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A