aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

erik s.

Citaat van: MichelDW op augustus 23, 2015, 09:41:41
Mooie set speakers idd.
1 bedenking ... gezien plaatsing van subs toch echt wel bepalend is voor een goed eindresultaat is 'onder de fronts' waarschijnlijk enkel optisch ideaal.
Hangt er denk ik voor een groot deel vanaf vanaf welke frequentie de woofers mee gaan spelen.

schrijffout correctie, opiaten zijn niet goed voor de concentratie.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

Citaat van: Mitch-- op augustus 23, 2015, 09:29:42

Waar is de Burmester?! Zie nu de CEC weer staan?
Hebben we überhaupt ooit al eens mogen vernemen hoé dié klonk? 

Was zelfs een nog openstaande vraag dacht ik.

katwax

Leuk om te lezen dat je nu wel een klasse D believer bent en dat met "maar" een ucd180 :p
Je zou natuurlijk kunnen zoeken naar bv een Leben vv, aangezien je het geluid van de 300 zo leuk vond.

Als je ooit wat meer ucd wil, ik heb nog een Hexateq met ucd400 staan :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Zodiac

Citaat van: simsatit op augustus 23, 2015, 10:59:22
Hi Maz,
leuk gedetailleerd luisterverslag!
Misschien ook leuk om eens in toekomstige luisterverslagen mee te delen wat je specifiek opvalt bij een voor jou zeer bekend nummer.
Is heel moeilijk omschrijven, dat weet ik maar soms wel leuk om te weten, verder kan ik je heel goed volgen met je omschrijving van de specifieke Accuton sound en het 'sausje', ik heb heel veel Accuton speakers gehoord en degene die het mooiste meten en waar alles technisch 100% aan klopt vind ik bijzonder onprettig om naar te luisteren, totaal mijn sound niet (smaak valt niet over te twisten) maar als je van het gebaande pad afgaat met de Accuton units en gaat filteren eerst op meetwaardes en dan op klank dan kan een Accuton zo mooi worden..
Persoonlijk veel meer mijn smaak dan de mij veels te 'audiofiel' klinkende revelator lijn van Scanspeak, die zo mooi gemaakt zijn dat al het rauwe er van af is, en wat mij betreft een heel belangrijk component weg-geengineerd hebben.
Accuton is een draak van een unit met her en der zeer vervelende resonantie problemen maar als je het mooi filtert dan heb je iets heel bijzonders.
Kharma heeft dat wel door en zo te lezen Marten ook.

Leuk dat je even de platen liet zien, ben je ook lekker plaatjes aan het draaien?

Je hebt wel mazzel met dat je weinig slaap nodig hebt zeg.. en jij zou echt een boerderij moeten hebben, vrijstaand en dan de schuur ombouwen tot luisterruimte..

Vraag:

zitten in de Martensubs ook Accuton basdrivers?
Slechts ter info:
Al eerder is Xanadu genoemd (pos en neg), maar die integreren (in sommige modellen) accuton met actieve bas units in 1 zuil. En dat geeft een erg dynamisch en ruimtelijk geluid.
En het is Nederlandsch....net als Kharma. Misschien aardig om s te gaan ouwehoeren/ luisteren?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

O.. By the way: in die spiekert zit n klasse D hypex plate amp om de woefert aan te sturen....potverdorie, te mooi om waar te zijn allemaal.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rusher

Citaat van: Zodiac op augustus 23, 2015, 12:16:57
potverdorie, te mooi om waar te zijn allemaal.
Heb ik met eigen oren mogen meemaken [emoji6].
Inderdaad heel mooi!

Mr.M

Citaat van: twani op augustus 23, 2015, 11:13:15
Hebben we überhaupt ooit al eens mogen vernemen hoé dié klonk? 

Was zelfs een nog openstaande vraag dacht ik.
Van de burmester heb ik de sound al omschreven.
Alleen ik kon hem niet aansluiten op mijn dac. Die had enkel spdif uitgang en mijn dac heeft een aes ebu ingang ICM dat andere soort  spdif (dat rare stekker).

Dus kon hem niet gebruiken als loopwerk zoals ik in gedachte had.

De on board dac was mooi maar niet zo mooi als de externe dac van me.

De Cec als loopwerk  in combi met mijn resonesance  labs dac speelde "beter"(warmere sound) in mijn smaak  dan de burmester met zijn eigen dac.DE BURMESTER ALS LOOPWERK ZOU FANTASTISCH ZIJN maar dat kon weer niet gezien mijn dac geen normale spdif ingang heeft . Maar AES EBU.
Dus besloot om hem naar een audio kennis door te schuiven welke daar veel interesse in had.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Zodiac op augustus 23, 2015, 12:16:57
O.. By the way: in die spiekert zit n klasse D hypex plate amp om de woefert aan te sturen....potverdorie, te mooi om waar te zijn allemaal.
Ja de subs worden met hype module klasse d aangestuurd. Lol

Dus alles wordt nu door mij aangestuurd door klasse d.
Wie had dat gedacht.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: erik s. op augustus 23, 2015, 11:03:13
Hangt er denk ik voor een groot deel vanaf vanaf welke frequentie de woofers mee gaan spelen.

schrijffout correctie, opiaten zijn niet goed voor de concentratie.
Nou Erik ??? Ik heb weleens andere ervaringen gehad. Lol  ik dacht dat ik alles veel beter hoorde.[emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]

Roksan

Volgens mij zitten in de subs Seas woofers
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

twani

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 12:37:23
Alleen ik kon hem niet aansluiten op mijn dac. Die had enkel spdif uitgang en mijn dac heeft een aes ebu ingang ICM dat andere soort  spdif (dat rare stekker).

De Cec als loopwerk  in combi met mijn resonesance  labs dac speelde "beter"(warmere sound) in mijn smaak  dan de burmester met zijn eigen dac.DE BURMESTER ALS LOOPWERK ZOU FANTASTISCH ZIJN maar dat kon weer niet gezien mijn dac geen normale spdif ingang heeft . Maar AES EBU.
Dus besloot om hem naar een audio kennis door te schuiven welke daar veel interesse in had.
Ohw zo..... :wacko:

DofN

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 12:39:32
Ja de subs worden met hype module klasse d aangestuurd. Lol

Dus alles wordt nu door mij aangestuurd door klasse d.
Wie had dat gedacht.

Ik - en ik heb het niet bij denken gelaten, ook hier geschreven en ook weleens tegen je gezegd?  8)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: twani op augustus 23, 2015, 13:19:45
Ohw zo..... :wacko:
Zo ben ik inderdaad twani , ;) wacko.

Dan denk ik zo en dan weer anders. Zo is leven veel veelzijdige en onverwachter.
Misschien loop ik straks tegen een mooie Cec loopwerk. Wie weet .

Ik vind ze wel maak me niet druk.

Mitch--

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 13:32:10
Zo ben ik inderdaad twani , ;) wacko.

Dan denk ik zo en dan weer anders. Zo is leven veel veelzijdige en onverwachter.
Misschien loop ik straks tegen een mooie Cec loopwerk. Wie weet .

Die andere ingang op je Dac is zeker een BNC? Ik had nog een digitale BNC interblink van Naim te koop met een BNC verloop van Audioquest erbij ;) was ook mooi geweest
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

YamahaRXV

Citaat van: Roksan op augustus 23, 2015, 13:11:23
Volgens mij zitten in de subs Seas woofers

Niets mis met Seas (laag)drivers, klinken over het algemeen wel lekker strak, dus voor stereo toepassingen een mooie keuze.
2x 10 inch uit de Prestige lijn zo te zien ?  ;)

Denk deze...

ALGEMENE OMSCHRIJVING
The L26RN4X/P is a 10" cone driver with an extremely stiff and stable injection moulded metal basket to keep the critical components in perfect alignment. Large windows in the basket both above and below the spider reduce sound reflection, air flow noise and cavity resonance to a minimum. The extremely stiff aluminum cone gives tremendous bass precision. The cone and the low loss rubber surround show no sign of the familiar cone edge resonance and distortion associated with soft cones. On the other hand, the cone break up modes at higher frequencies call for special attention in the crossover design work. A 2" diameter high temperature voice coil with black anodized aluminum coil former gives high power handling and reduced power compression. A large magnet system gives good sensitivity and transient response.The phase plug reduces compression due to temperature variations in the voice coil, eliminates resonances that would occur in the volume between the dust cap and the pole piece and increases the power handling capacity.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: doorofnight op augustus 23, 2015, 13:30:32
Ik - en ik heb het niet bij denken gelaten, ook hier geschreven en ook weleens tegen je gezegd?  8)
Ik weet het abel.
Voor laag aansturing zijn die dingen fantastisch.
Droog snel en krachtig.maar muzikaal gezien heb ik me vraagtekens of ze op kunnen tegen de besten in transistor .
Maargoed voorlopig en onverwacht speelt dit combo waanzinnig goed. Zowel met de martens als de kharmas.

Mitch--

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 13:57:00
Ik weet het abel.
Droog snel en krachtig.maar muzikaal gezien heb ik me vraagtekens of ze op kunnen tegen de besten in transistor .
Maargoed voorlopig en onverwacht speelt dit combo waanzinnig goed. Zowel met de martens als de kharmas.

Ze bewijzen zich iedere keer weer he! Ook toen op de Harbeth's, de audionote vv en kharma ev waren toen absoluut voor mij de winnaars!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Mr.M

Citaat van: doorofnight op augustus 23, 2015, 13:30:32
Ik weet het abel.
Citaat van: Mitch-- op augustus 23, 2015, 13:59:27
Ze bewijzen zich iedere keer weer he! Ook toen op de Harbeth's, de audionote vv en kharma ev waren toen absoluut voor mij de winnaars!
Yep. Met een buizen vv is de klasse d een mooie match en ook toen was dat gebleken.
Mooiste geluid was de audionote m3 met deze eindblokken  op de shl5 van harbeth.

Roksan

Zijn zeker geen slechte woofers. Maar 8000 euro voor 4 woofers van 200 euro per stuk??? Dan mag er wel een hele dikke versterker bij zitten.

Citaat van: YamahaRXV op augustus 23, 2015, 13:39:54
Niets mis met Seas (laag)drivers, klinken over het algemeen wel lekker strak, dus voor stereo toepassingen een mooie keuze.
2x 10 inch uit de Prestige lijn zo te zien ?  ;)

Denk deze...

ALGEMENE OMSCHRIJVING
The L26RN4X/P is a 10" cone driver with an extremely stiff and stable injection moulded metal basket to keep the critical components in perfect alignment. Large windows in the basket both above and below the spider reduce sound reflection, air flow noise and cavity resonance to a minimum. The extremely stiff aluminum cone gives tremendous bass precision. The cone and the low loss rubber surround show no sign of the familiar cone edge resonance and distortion associated with soft cones. On the other hand, the cone break up modes at higher frequencies call for special attention in the crossover design work. A 2" diameter high temperature voice coil with black anodized aluminum coil former gives high power handling and reduced power compression. A large magnet system gives good sensitivity and transient response.The phase plug reduces compression due to temperature variations in the voice coil, eliminates resonances that would occur in the volume between the dust cap and the pole piece and increases the power handling capacity.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

simsalabim

Citaat van: Zodiac op augustus 23, 2015, 12:10:48
Slechts ter info:
Al eerder is Xanadu genoemd (pos en neg), maar die integreren (in sommige modellen) accuton met actieve bas units in 1 zuil. En dat geeft een erg dynamisch en ruimtelijk geluid.
En het is Nederlandsch....net als Kharma. Misschien aardig om s te gaan ouwehoeren/ luisteren?

Ik ken het idd xanadu al heb ik het nog niet gehoord, goede tip van je om eens te gaan luisteren!
Al ben ik op het ogenblik niet op zoek naar speakers is het leuk en leerzaam.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

DofN

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 13:57:00
Ik weet het abel.

Iedereen hoort wat ie hoort maar het mooie bij jou is dat je je laat verrassen en niet tegenhouden door overtuigingen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Kerkhoffd

Citaat van: maz op augustus 23, 2015, 12:37:23

Jammer. Voor de kabel met AES aan de ene kant en spdif aan de andere kant was vast een eenvoudige oplossing te vinden/maken.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Citaat van: Kerkhoffd op augustus 23, 2015, 17:49:11
Jammer. Voor de kabel met AES aan de ene kant en spdif aan de andere kant was vast een eenvoudige oplossing te vinden/maken.
Dan had ik een spdif kabel moeten maken net een kant rca en ander kant die proffesionele 75 ohm aansluiting voor op de dac.
Had daar niet zo zin in.

Jumping Jack

Lijkt me een kleine moeite voor de droomspeler die in je set zou blijven. Hij heeft het geen week uitgehouden... Net zoals met de vivids, ook al een droom, waar wss met een erg kleine ingreep een oplossing voor was.

Voor zij die in de verdediging gaan schieten: geen kritiek, enkel vaststellingen  :tounge:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: Roksan op augustus 23, 2015, 14:40:23
Zijn zeker geen slechte woofers. Maar 8000 euro voor 4 woofers van 200 euro per stuk??? Dan mag er wel een hele dikke versterker bij zitten.
Beetje simpel gedacht. Reasurch en tijd welke in gaat om iets klinkend te krijgen kost geld.
En er moet verdient worden he.;) kast ,lack ,vervoer,units,tijd,reasurch center,conus, winkelpand,personeel,belastingdienst. ...
Dit moet eerst aan de buurt komen voordat je iets op de schappen krijgt .
2 woofers van 2 00 euro plus 4 mdf plankier van gamma en wat filter maakt nog geen mooie sub.

En ja je betaald MARTEN HE. merknaam. Jam heeft ook subs. Nog geen 100 euro voor alles.kast ,woofer conus kabels doos ...Tis ma net hoe je denkt en wat je wilt.

rolex (simpel staal) kost niets a matriaal(150)gram staal. maar kost vanaf 8000 euro . Zelfde horloge (kost in turkye  100 euro) ja het is imitatie ( echt  staal en glas) en hij doet het ook nogeens.

Prijs wordt door andere dingen gerechtvaardigd dan rauw matriaal...