aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: chansig op augustus 22, 2015, 22:03:44
Jawel... :D

Gr Hans

Nou ja, maakt niet uit. Je stond verder toch al niet expliciet bekend om je mensenkennis op het forum :D

chansig

:D

Nee..klopt is vaak alleen (die mensenkennis) als het in het voordeel van de ander is wel het geval. Maar niet menselijks is je vreemd... :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

raindog

Citaat van: Hans47 op augustus 22, 2015, 15:19:06
Als je die 250 paginas niet had geschreven had niemand ze gemist en had je je tijd met muziek maken of luisteren kunnen vullen, maar wie ben ik?

Spreek voor jezelf! Ik vind dit nog steeds een van de leukste topics. De meeste kunnen nog wel wat leren van de lichtvoetigheid en het enthousiasme waarmee Maz ons meetrekt in zijn zoektocht. Afgunstige zuurpruimen zoals jou en Twani gaan Maz zijn plezier echt niet vergallen, hoe zeer jullie ook je best doen. Dus doe ons een lol, en zoek een ander topic om te mopperen. Het is hier aan dovemans oren gericht en niemand wordt er zo gelukkiger van.

On topic: Super gave speakers weer Maz!
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Zodiac

Citaat van: raindog op augustus 22, 2015, 22:26:49
Spreek voor jezelf! Ik vind dit nog steeds een van de leukste topics. De meeste kunnen nog wel wat leren van de lichtvoetigheid en het enthousiasme waarmee Maz ons meetrekt in zijn zoektocht. Afgunstige zuurpruimen zoals jou en Twani gaan Maz zijn plezier echt niet vergallen, hoe zeer jullie ook je best doen. Dus doe ons een lol, en zoek een ander topic om te mopperen. Het is hier aan dovemans oren gericht en niemand wordt er zo gelukkiger van.

On topic: Super gave speakers weer Maz!
Mijnheer hond. Ik vind dat geen redelijke aanval! Foei!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

FWK

Het is en blijft heerlijk om alle zaken die Maz onderneemt om te komen tot de, voor hem, ultieme installatie te volgen.
Kritiek zal er altijd zijn, heeft wellicht in sommige gevallen te maken met afgunst.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

eddy135

Wel een beetje flauw dat iedere vorm van relativering zo de grond ingeboord wordt, terwijl we niet allemaal continu hosanna kunnen jubelen...
De meesten moeten flink sparen om iets nieuws te kunnen aanschaffen, terwijl de steekwagens hier af en aan rollen.
Dat heeft overigens niets met jaloezie te maken, maar ik snap wel dat er gezegd wordt ga eens rustig een tijdje luisteren, koop software ipv. hardware etc.

Iig. wel prettig dat te zien dat duurder zeker niet altijd beter is... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: Zodiac op augustus 22, 2015, 22:33:44
Mijnheer hond. Ik vind dat geen redelijke aanval! Foei!
Wees gerust, er wordt niemand geraakt :D

twani

Citaat van: eddy135 op augustus 22, 2015, 23:09:16
Wel een beetje flauw dat iedere vorm van relativering zo de grond ingeboord wordt, terwijl we niet allemaal continu hosanna kunnen jubelen...
De meesten moeten flink sparen om iets nieuws te kunnen aanschaffen, terwijl de steekwagens hier af en aan rollen.
Dat heeft overigens niets met jaloezie te maken, maar ik snap wel dat er gezegd wordt ga eens rustig een tijdje luisteren, koop software ipv. hardware etc.

Zoals te doen gebruikelijk een hele realistische posting van jou :)

eddy135

Citaat van: twani op augustus 22, 2015, 23:11:49
Zoals te doen gebruikelijk een hele realistische posting van jou :)
Even afwachten hoe lang het duurt, eer ik ook als azijnpisser wordt weggezet;

Wat natuurlijk ook weer een bevestiging van m'n stelling zal zijn! :sneaky2:

twani

Citaat van: eddy135 op augustus 22, 2015, 23:16:05

Ach, hoe belangrijk is het :)

eddy135

chansig

Citaat van: twani op augustus 22, 2015, 23:17:28
Ach, hoe belangrijk is het :)

Zal liggen een beetje aan hoe serieus je jezelf neemt.

En laat ik daar nu totaal geen last van hebben.. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Jumping Jack

Citaat van: eddy135 op augustus 22, 2015, 23:16:05

Wat natuurlijk ook weer een bevestiging van m'n stelling zal zijn! :sneaky2:

^^

Ik heb het al vaker gezegd: enige kritische zin wordt hier niet geduld. En dan niet door Maz zelf, maar door anderen die zich blijkbaar geroepen voelen om hem af te schermen en elke stap die hij zet te bejubelen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op augustus 22, 2015, 23:22:17
^^

Ik heb het al vaker gezegd: enige kritische zin wordt hier niet geduld. En dan niet door Maz zelf, maar door anderen die zich blijkbaar geroepen voelen om hem af te schermen en elke stap die hij zet te bejubelen...
Onnodige betutteling inderdaad, kan MAZ prima zelf ;)

simsalabim

Ben wel benieuwd hoe de S7 zich verhoudt als vloerstaander tov de Marten monitor met subkastjes.
Zijn het ook Accuton woofers Maz?

Lijkt me een mooie speaker die Marten, ben benieuwd wat je mooier vindt klinken.

En Maz, je weet in Nederland als je je kop boven het maaiveld steekt dan moet ie deraf.. gastvrij volkje zijn we hoor en uiteraard ook heel tolerant (of was het ongeinteresseerd, ik weet het even niet meer)

Maar wat ik ook mis is de muziekbeleving, en snap heel goed dat mensen daar hun vraagtekens bij zetten maar het is jou hobby dus jou leven en dat gaat een ander geen *&^* aan.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mr.M

Citaat van: eddy135 op augustus 22, 2015, 23:09:16

Duurder is zeker niet beter. Moet gewoon goed matchen.

Sterker nog , waar ik het minste mee heb (klasse d) en spullen met handvaten erop , is deel beste match geweest.

De arc met zijn lelijke handvatten is een van de goedkoopste audio spullen welke ik heb gehad de laatste tijd, maar door de goede match met de kharma eindblokken en de s7s speelt  dit met gemak de pass/(8500.-)classe (6000.-) ars (5000.-) enz enz weg.

Daartegen speelde de plinius set (ook een van de goedkopere sets)  bijzonder goed en dat was ook totaal onverwacht gezien de prijs .
De duurdere spul is me het meest tegen gevallen  omdat ik daar juust hoge verwachtingen van had.

Hoe mooi en duur het ook mag zijn als het niet matched dan matched het niet.

Het moet de juiste match zijn. Niet qua prijs maar qua apparatuur onderling.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

chansig

Citaat van: Jumping Jack op augustus 22, 2015, 23:22:17
^^

Ik snap oprecht niet dat iemand de behoefte voelt om iemands weg die hij loopt te bekritiseren. Als diegene aan mij zou vragen welke weg hij moest lopen en dan vervolgens een andere weg zou nemen...mwahhh...dan zou ik het me nog voor kunnen stellen.

Maar goed..Maz ? Kom maar door met die mooie apparaten.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

simsalabim

Probeer het nog eens:
Heb je nog muziek aankopen gedaan Maz?
En zo ja, wat vind je nu een mooie 'plaat'?

Groet
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mr.M

Citaat van: simsatit op augustus 22, 2015, 23:30:54
Ben wel benieuwd hoe de S7 zich verhoudt als vloerstaander tov de Marten monitor met subkastjes.
Zijn het ook Accuton woofers Maz?

Lijkt me een mooie speaker die Marten, ben benieuwd wat je mooier vindt klinken.

En Maz, je weet in Nederland als je je kop boven het maaiveld steekt dan moet ie deraf.. gastvrij volkje zijn we hoor en uiteraard ook heel tolerant (of was het ongeinteresseerd, ik weet het even niet meer)

Maar wat ik ook mis is de muziekbeleving, en snap heel goed dat mensen daar hun vraagtekens bij zetten maar het is jou hobby dus jou leven en dat gaat een ander geen *&^* aan.
Tnx sim

Als het niet om de muziek beleving ging dan had ik all die ellende niet aan me nek gehangen.
Dan was ik met ieder van die mooie spullen wel blij geweest.
Ja ze klonken allemaal op hun manier leuk maar niet bepaald mijn smaak.

De arc sp9 en kharma monos doen het heel goed en dat was zeer onverwacht.

Ik ben eigenlijk heel tevreden met de sound zoals het nu klinkt.
Ik wilde een versterker met eigen saus dus geen neutraal eerlijk oprecht enz enz versterker.
Ik wil een versterker waarbij een shit opname,Spotify, tidal en MP3 op goed klinkt.
Tis raar maar waar en ja het kan. Als je een vv heb met een eigen sound (ik noem het een sausje) dan kan je een vies brood mee lekker en eetbaar mee maken.

Ik heb enkele keren zoeen match gehad maar Tis niet makkelijk om zoiets te vinden en juist matchen met elkaar.
En nu weer heb ik zoeen goed gesausd match met de sp9 en kharma mp150 op de s7s.

Lekker upfront geluid met mooie diepte en ruimtelijkheid. Iets a realistischer (vergroot weergave van slagen en stemmen ) met een zeer open en ruimtelijk effect.

Ik weet wat ik wil horen en wat lekker klinkt voor mij en zolang ik zin heb en kan ga ik door met testen en hobbyen . Al is het enkel om mee te maken hoe iets met wat anders matched.

Dat de een het nou wel en de ander niet snapt trek ik me weinig van aan. Heb lol met wat ik doe en luister graag MUZIEK als het na me zin klinkt. Dat is al bewezen gezien ik dagelijks tot diep in de nacht aan luisteren ben terwijl jullie allemaal hebben afgehaakt.

Wie is nou hier de  muziek luisteraar en audioliefhebber? . De gene die slaapt of de gene die tot 4 uur in de ochtend met plezier aan hebbyen is en muziek aan luisteren.

Ben zelf ook zeer benieuwd naar de MARTEN DUKES juist omdat ik vaker tip heb gehad om met een mooie monitor te speler maar dan met meerdere subs. Nou dit is me kans om te lijken Hoe en wat.

2 marten subs. En de beste marten monitor van zijn tijd.

Noem mij maar gek maar er zijn er maar weinig die mij kunnen nadoen en meemaken eerste hand Hoe zoiets klinkt in je huis op je eigen set naast je eigen speakers.;)

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: simsatit op augustus 23, 2015, 00:00:51
Probeer het nog eens:

Groet
Ja en de zo dure plaat van london grammer is ook aangeland in huizen maz.
Dus  meer tastbare muziek in huize maz.
Citaat van: simsatit op augustus 23, 2015, 00:00:51
Probeer het nog eens:

Groet

Deleted Member 2

de lp rechts boven is een hele fraaie!
je zal horen dat de duurste lang niet altijd de beste is ;D

Gr
Henk

Mr.M

Citaat van: chansig op augustus 22, 2015, 23:56:14
Ik snap oprecht niet dat iemand de behoefte voelt om iemands weg die hij loopt te bekritiseren. Als diegene aan mij zou vragen welke weg hij moest lopen en dan vervolgens een andere weg zou nemen...mwahhh...dan zou ik het me nog voor kunnen stellen.

Maar goed..Maz ? Kom maar door met die mooie apparaten.

Gr Hans
Omdat jij het vraagt hans...

Nooit van een duke ellington gehoord?geeft niet maz laat het je zien.lol

Mr.M

En nog wat foto's ... was even sjouwen en doen maar ze staan. Nu kan ik ook meteen zien hoe de zwarte kharmas zullen doen ipv wit.

Oefff wat ben ik benieuwd hoe dit zich verhoud tov de kharma met deze opstelling.

Na al het geschuif kan ik je rustig  zeggen,de uitslag van dit test zeg nog niets over de match van mijn componenten met de martens .

Kan goed zijn maar kan ook niets zij  met de martens ben benieuwd.

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII