aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

BuSpu

LABO

Ik dacht dat je een hekel had aan van die handgrepen voorop
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Kwabbernoot

Moan,  een paar goede handgrepen voorop is niets mis mee.  ::) :P

Mr.M

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 17, 2015, 17:53:27
Moan,  een paar goede handgrepen voorop is niets mis mee.  ::) [emoji14]
In die content ben ik het helemaal eens met je. ;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

sultankat

Citaat van: maz op augustus 17, 2015, 18:15:19
In die content ben ik het helemaal eens met je. ;)

Ook bij zo'n hobby heb je houvast nodig  ;D ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus 17, 2015, 12:46:02
Theo, welk type Cayin buizenversterker heb jij en hoe zou je de inmiddels ervaren verschillen tussen de Cayin en de Leben 300 kunnen beschrijven ?

Goeie vraag! welke MAZ -  gezien z'n kennelijke affiniteit met buizen en 300B versterkers -eigenlijk zelf aan mij had moeten stellen :)

Bij mij staat de Cayin A-300B 2x8 watt te spelen Jan.

Een omschrijving van de klankverschillen tussen beide versterkers zou je als volgt kunnen samenvatten.

De Leben is een échte buizenversterker veelal in de lijn van hetgeen men (traditioneel?)verwacht van een goede buizenbak.  Ópen klank, ruimtelijk en vriendelijk, waarbij de Leben zich niet laat verleiden tot "mooimakerij", derhalve eerlijk afbeeldend((niet té groot) en nergens overdrijfend.

De Cayin 300B gaat in alles een stapje verder en doet alle traditionele (en hier op het forum frequent genoemde) kenmerken van een buizenversterker behoorlijk uitvergroten, doet wel degelijk aan "schönspielerei"ook.....  Moet je van houden, want absoluut een mínder strák én geregiseerd geluid dan een kwalitatief goede solid state.

Één significant onderscheid springt eruit.  Mids en stemmen is hét terrein van de 300B, duld daar geen concurentie, zelfs niet van de hierin toch niet slechte Leben.

i2Paq

Ik zou zo'n Leben wel eens aan mijn Tannoy's willen horen  :music:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Zodiac

Citaat van: i2Paq op augustus 17, 2015, 21:20:00
Ik zou zo'n Leben wel eens aan min Tannoy's willen horen  :music:
Binnenkort komt er een te koop...[emoji1]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

twani

Citaat van: Zodiac op augustus 17, 2015, 21:46:28
Binnenkort komt er een te koop...[emoji1]
Binnenkort=vanavond.  De handel moet tenslotte toch dóórgaan niet waar. ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 17, 2015, 20:21:06
Goeie vraag! welke MAZ -  gezien z'n kennelijke affiniteit met buizen en 300B versterkers -eigenlijk zelf aan mij had moeten stellen :)

Bij mij staat de Cayin A-300B 2x8 watt te spelen Jan.

Een omschrijving van de klankverschillen tussen beide versterkers zou je als volgt kunnen samenvatten.

De Leben is een échte buizenversterker veelal in de lijn van hetgeen men (traditioneel?)verwacht van een goede buizenbak.  Ópen klank, ruimtelijk en vriendelijk, waarbij de Leben zich niet laat verleiden tot "mooimakerij", derhalve eerlijk afbeeldend((niet té groot) en nergens overdrijfend.

De Cayin 300B gaat in alles een stapje verder en doet alle traditionele (en hier op het forum frequent genoemde) kenmerken van een buizenversterker behoorlijk uitvergroten, doet wel degelijk aan "schönspielerei"ook.....  Moet je van houden, want absoluut een mínder strák én geregiseerd geluid dan een kwalitatief goede solid state.

Één significant onderscheid springt eruit.  Mids en stemmen is hét terrein van de 300B, duld daar geen concurentie, zelfs niet van de hierin toch niet slechte Leben.

Deze dus  ;)

Ziet er m.i. erg goed uit qua afwerking en design, zoals eigenlijk vele producten van Cayin.
Buiten het feit dat ze er niet alleen goed uit zien worden ook de klankmatige eigenschappen zeer regelmatig positief genoemd.
Het is ook mede de reden dat ik de vraag juist hier stelde omdat dit topic zo langzamerhand een aardig ''buizenkarakter'' krijgt  ;D

Ook niet verkeerd.. de Cayin A-100 T (in KT 88 of EL 34 versie)  Heeft inmiddels al een aantal mooie reviews gescoord.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

tompj

Citaat van: YamahaRXV op augustus 17, 2015, 22:16:45

Ook niet verkeerd.. de Cayin A-100 T (in KT 88 of EL 34 versie)  Heeft inmiddels al een aantal mooie reviews gescoord.
Die gebruik ik op mijn Sonus Fabers. Heel teveden over! Nog een echt hard wired opgebouwde buizenversterker met alle moderne gemakken (eenvoudige bias instelling/afstandbediening).

Alsje met miner vermogen toe kunt is die Leben trouwens heel erg fraai ook.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Duck Twacy

YamahaRXV

Citaat van: tompj op augustus 17, 2015, 22:56:38
Die gebruik ik op mijn Sonus Fabers. Heel teveden over! Nog een echt hard wired opgebouwde buizenversterker met alle moderne gemakken (eenvoudige bias instelling/afstandbediening).

Alsje met miner vermogen toe kunt is die Leben trouwens heel erg fraai ook.

Welk type buis heb je in de Cayin A-100 Tom, KT 88 of EL 34 ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Pfffff moe, zweet ,veel kilometers en veel sjouwen , Maar ik ben er..en ik heb bij me.....

Wat een prachtig versterker. Bouwkwaliteit is top. Nu nog even aansluiten en kijken wat die kan.
Van de verhalen gehoord moet het een toppertje zijn.
Maz gaat helemaal in to buizen.
Ik ben uit mijn geluid is buizen geluid.

Oeffff snel snel aansluiten. .ik wil deze horen.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Mr.M

Ben nog wakker en de filarmonia is warm en aan spelen.en ik ben aan luisteren en relax achterover aan lezen.

http://www.audioasylum.com/reviews/Amplifier-Tube/ARS-Sonum/Filarmonia/amp/114355.html

Tis dat ik een  groentje ben in de buizen wereld maar er zijn toch een boel merken die ik niet ken en echt goed klinken.. Pfffff

Even over de nieuwe aanwinst..
Dit klinkt behoorlijk anders dan de  leben.
Hierop klinken verschillende opnames anders. Spotify is niet zo maar zelfde lied op Qobuz klinkt veel beter.
Als het goed klinkt dan is het ook waanzinnig goed met deze amp.
Hij is veel gevoeliger voor opname verschillen en laat dat heel erg goed horen.
Hij saust de boel niet op  en niet alles klinkt lekker op deze amp. Net een paar liedjes er doorheen gehaald op spotify welke met de leben wel lekker klinken en op deze amp iets  minder .
Hierop klinkt spotify niet zo maar een cd kliknkt dan weer bijzonder goed.
Het grip op het laag is behoorlijk beter dan de leben en de soundstage wat dieper .
D
Stemmen zijn ook wat dunner en verder in de zaal .
Dus geen eerste rij ervaring maar een mid/achter in de zaal ervaring waardoor alles verderwegen en ruimtelijker overkomt.

Een grote zaal effect.

Hier is geen patricia barbertje op schoot . Ze staat  verderweg en  buiten bereik.
Laat maar zeggen dat het een wat realistischer geluidsprojectie  is als je dit vergelijkt met wat je echt hoort op een concert.

Persoonlijk hou ik van een upfront geluid en dit is wat meer de diepte in. Dus geen LOEP effect waar alles groter is erop.

Laag is snel en droog waardoor alles minder aangezet overkomt en niets trilt in huis bij wat harder volume .

IK HEB OOK  NIET HET GEVOEL DAT  een slecht afgesteld SUB MEE STAAT TE SPELER die voor extra "dreun"of beter gezegd  "na dreun" (slechte controle bij uithaal in het laag)zorgt.

Hier is alles redelijk snel,strak en gecontroleerd. Het is eenWat droger ,transistor "achting" laag.

Even geen tijd meer om verder te luisteren ,morgen weer een dag.

Tijd voor rust.

twani

Citaat van: maz op augustus 18, 2015, 04:04:46
Ben nog wakker en de filarmonia is warm en aan spelen.en ik ben aan luisteren en relax achterover aan lezen.

http://www.audioasylum.com/reviews/Amplifier-Tube/ARS-Sonum/Filarmonia/amp/114355.html

Tis dat ik een  groentje ben in de buizen wereld maar er zijn toch een boel merken die ik niet ken en echt goed klinken.. Pfffff

Even over de nieuwe aanwinst..
Dit klinkt behoorlijk anders dan de  leben.
Hierop klinken verschillende opnames anders. Spotify is niet zo maar zelfde lied op Qobuz klinkt veel beter.
Als het goed klinkt dan is het ook waanzinnig goed met deze amp.
Hij is veel gevoeliger voor opname verschillen en laat dat heel erg goed horen.
Hij saust de boel niet op  en niet alles klinkt lekker op deze amp. Net een paar liedjes er doorheen gehaald op spotify welke met de leben wel lekker klinken en op deze amp iets  minder .
Hierop klinkt spotify niet zo maar een cd kliknkt dan weer bijzonder goed.
Het grip op het laag is behoorlijk beter dan de leben en de soundstage wat dieper .
D
Stemmen zijn ook wat dunner en verder in de zaal .
Dus geen eerste rij ervaring maar een mid/achter in de zaal ervaring waardoor alles verderwegen en ruimtelijker overkomt.

Een grote zaal effect.

Hier is geen patricia barbertje op schoot . Ze staat  verderweg en  buiten bereik.
Laat maar zeggen dat het een wat realistischer geluidsprojectie  is als je dit vergelijkt met wat je echt hoort op een concert.

Persoonlijk hou ik van een upfront geluid en dit is wat meer de diepte in. Dus geen LOEP effect waar alles groter is erop.

Laag is snel en droog waardoor alles minder aangezet overkomt en niets trilt in huis bij wat harder volume .

IK HEB OOK  NIET HET GEVOEL DAT  een slecht afgesteld SUB MEE STAAT TE SPELER die voor extra "dreun"of beter gezegd  "na dreun" (slechte controle bij uithaal in het laag)zorgt.

Hier is alles redelijk snel,strak en gecontroleerd. Het is eenWat droger ,transistor "achting" laag.

Even geen tijd meer om verder te luisteren ,morgen weer een dag.

Tijd voor rust.

Wat is de staat van de buizen? En is het ding gebiased? Hoe oud is dit apparaat?

patsijb

ik vind het wel jammer dat de rca aansluitingen niet allemaal hetzelfde zijn..
waarom dat nu weer is..tja

Jumping Jack

Die twee rca-aansluitingen naast de speakeraansluiting zien er mij niet origineel uit, je vindt ze ook op geen enkele productfoto terug.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

tompj

Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

martin778

Citaat van: Jumping Jack op augustus 18, 2015, 08:30:08
Die twee rca-aansluitingen naast de speakeraansluiting zien er mij niet origineel uit, je vindt ze ook op geen enkele productfoto terug.

Zeer waarschijnlijk een directe ingang naar de eindversterker.

hifi-annemie

Citaat van: Jumping Jack op augustus 18, 2015, 08:30:08
Lijkt erop dat men een aparte voorversterkeruitgang heeft gemaakt.

Thanatos