aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Citaat van: djoeri op augustus 17, 2015, 09:19:22
De vraag is of je die verkoper serieus moet nemen, zie namelijk boze melkpakjes op de achtergrond. Toch een beetje een afknapper.

Gr Djoeri

......maar heeft ook een set prijzige Revel speakers te koop staan  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

djoeri

Of een goede deal met zijn vrouw jij de melkpakjes ik de grote mannen speakers, haha.

Gr Djoeri

chansig

Wat een heerlijke patserige cd speler. Design technisch altijd een mooi merk gevonden. Klankmatig ken ik alleen een instap eindversterker van ze. Ook een mooi apparaat. Volgens mij verving deze toen een Bryston 3B en het verschil was aanzienlijk te noemen..in het voordeel van de Burmester.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: maz op augustus 16, 2015, 22:39:30
Jazeker. Heb lang gewacht tot ik deze vrij kwam en de eigenaar er afscheid van wilde nemen.
Moest een beetje doordouwen maar Tis gelukt . Ik mocht hem eindelijk ophalen.In ned slingeren  zat mooie dingen . Veel meer dan je denkt.
Soms sta ik versteld van wat ik zie en wat er allemaal in een hoek staat geparkeerd als verzamel object.Tnx.Hahaha dit spiegelt wel ja. Haha

De audionote staat aan de kant geparkeerd.  Ben even lekker met de leben aan spelen.
Stiekem vind ik de leben een heel muzikale versterkertje.
Heel goed in balans qua klank, vol resolutie  en drukke passages zijn met gemak te volgen erop. Minder krachtig dan de AUDIONOTE maar met meer verfijning.

De Leben speelt waanzinnig ópen en kán - dankzij z'n kwalitatief erg goede trafo's - ook nog een flink eind de (frequentie) kelder induiken. 

Als je de 300 fijn vindt zou ik maar eens ergens een 600 lenen om te proberen als ik jou was.

Mr.M

Burmester ben ik zelf een grote fan van.
De VV welke ik toen had 808 mk3 die was ook dijk van ding. Waanzinnig mooi.
Alleen werd helemaal gek van die gain knopjes en had geld nodig voor de kharmas.
Dat was ook een collectors item
De opvolger van de BURMESTER 808 MK3 KOST NU DENK IK ROND DE 15000 minimaal. :( met alle opties zoals ik hem had.)

De 082 van Marktplaats heb ik inderdaad al eens gemaild ,Beste man wilt de hoofdprijs.
Kosten nieuw 9000 +-
Hij wilt 6500

Voor die prijs kon ik toen in Duitsland bij de dealer een demo model kopen.
Hifi refrenz  (waar de kapotte vivids vandaan kwamen toen)

Voor 4500 a 4750 haal ik hem straks nog op als die akkoord geeft.
Een tweedehands int 150 van 8500 heeft tweedehands waarde van rond de 4000 en hij wilt voor een burmester met haast zelfde Aankoop waarde ruim 2500 meer.
Zo denk ik tenminste. Je vraagprijs  moet een beetje markt comfort zijn.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Thanatos

De bouwkwaliteit en afwerking is extreem hoog bij Burmester. Design is smaak gevoelig.. De 808 in meest moderne uitvoering is een droom versterker.. Juist al die knopjes, geweldig  O0

Die 082 in Drachten is te duur idd.

Ik zou opzoek gaan naar een mooie buizen pre. Denk aan de oudere Audio Research (budget reserveren voor recap en wat mods) of de REF serie en een mooie klassieke MosFet power amp.

Zelf was ik onder de indruk van mijn combi Audio Research LS7 en Bryston SST2. Staat nu bij een vriend te spelen en die zal denk ik nog eerder zijn vrouw wegdoen  O0

Ook zou ik nog eens contact opnemen met iemand die je akoestiek nog eens komt meten en wat gerichte tips geeft over aanpassingen. Het meeste valt daar te halen. Je apparatuur gaat ineens heel anders klinken en het kan zomaar zijn dat je voorkeuren ineens geheel anders worden  ;) Je zou Toine Dingemans eens kunnen benaderen als hij nog actief is.

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 17, 2015, 10:47:58
De Leben speelt waanzinnig ópen en kán - dankzij z'n kwalitatief erg goede trafo's - ook nog een flink eind de (frequentie) kelder induiken. 

Als je de 300 fijn vindt zou ik maar eens ergens een 600 lenen om te proberen als ik jou was.

Theo, welk type Cayin buizenversterker heb jij en hoe zou je de inmiddels ervaren verschillen tussen de Cayin en de Leben 300 kunnen beschrijven ?

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mr.M

Nou john omdst je zo aandringt... Hier is die. Net opgehaald bij een kennis.

Audio reasurch pre .

Ik wilde  horen hoe arc pre het zou doen met de kharma eindblokken.

Ik heb ook nog iets anders gekocht maar dat maak ik nog niet bekend, lol..die ga ik vanavond ophalen. Dus zat spul in huize maz om uit te testen..

;)

Er is maar een manier om achter te komen en dat is erachter  hangen..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

i2Paq

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

dre73

i2Paq

dre73

Mr.M

De audio reasurch sp9 mk2 volledig üpgraded.

Jumping Jack

Man, ik koop minder vaak een brood dan jij nieuwe spullen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

i2Paq

Mr.M

chansig

Citaat van: maz op augustus 17, 2015, 15:28:53
De audio reasurch sp9 mk2 volledig üpgraded.

Hebt ik ook gehad...een mooi apparaat. En naar ik heb begrepen zit er een hele mooie phonotrap in.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Jumping Jack

Citaat van: maz op augustus 17, 2015, 15:37:36
Ik zelf ook. ;)

;D. Jij hebt vast toch geen tijd om te eten met al dat heen en weer gerij en aansluiten van apparatuur.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: chansig op augustus 17, 2015, 15:43:37
Hebt ik ook gehad...een mooi apparaat. En naar ik heb begrepen zit er een hele mooie phonotrap in.

Gr Hans
Mooi zo dan heb ik 4 phonos hier in huis voor deverzameling .

De clear audio
Lehman black cube
Acoustic signiture
Audio reasurch

En ik heb maar een werkende arm element combi. Hmmmm

Mijn huis ziet er straks uit als een kringloop.

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op augustus 17, 2015, 15:46:28
;D. Jij hebt vast toch geen tijd om te eten met al dat heen en weer gerij en aansluiten van apparatuur.
Nou zeg je dat. Ik heb nog geen ontbijt gehad alleen koffie en cola..

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus 17, 2015, 15:51:09
Nou zeg je dat. Ik heb nog geen ontbijt gehad alleen koffie en cola..

......audio first, niet ?  :D

Mr.M

chansig

Coax AQ Carbon