aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: i2Paq op augustus 12, 2015, 14:56:37
Ik heb wel voor grotere gaten gestaan  ;D

Maar als het is wat je zoekt, als het moeilijk te vinden is; dan is 150,- toch geen struikelblok?

nee, nu helemaal niet dat ik mijn scooter waar ik 3 maanden terug 3k voor heb betaald  in nieuwstaat terug heb gekregen na diefstal. :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:. lol

Die 3k van me vespa had ik al afgeschreven. sorry 4k ,want de eerder gestolen scooter van me broertje( cadeautje van mij) is nogsteeds zoek die was 1k tje en Daar is enkel de kenteken van teruggevonden op een andere scooter. er is wel iemand aangehouden dus kans is er dat dat ook tevoorschijn komt.
gister kocht ik een  tweedehands scooter voor hem , dus had deze week al 4.5 k afgeschreven tgv diefstal van scooters.

dus als je 4.5k in een week af heb geschreven dan is 150 geen grote gat. hahah lol

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 12, 2015, 14:58:10
Dat dacht ik ook maar met de snelheid van wisselen van Maz kan het op den duur toch aardig oplopen.

Groeten...
precies mijn instelling, ik ben er nu ook vanuitgegaan dat ik met de huidige bod max 150 euro verlies bij snelle doorverkoop als het niet bevalt.
ga ik die gat van 150 aanvullen dan verlies ik 300 euro uit nieuwsgierigheid en dAT vind ik nou net een tikkie teveel.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Richard70…

Volgens mij wil je de ideale versterker helemaal niet vinden :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

Mr.M

Citaat van: rdebruin op augustus 12, 2015, 15:15:16
Volgens mij wil je de ideale versterker helemaal niet vinden :D
eerlijk gezegd hoop het niet, hahah lol
vind wat ik aan doen ben best leuk..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Roksan

Het wordt tijd voor een tweede set! Eentje die je zo laat en eentje om te wisselen en dit topic te vullen 😉
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

erik s.

Er bestaan ook voorversterkers met de 300b, misschien is dat leuk met een klasse A SS eindversterker.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

BuSpu

Mr.M

Citaat van: Roksan op augustus 12, 2015, 15:53:57
Het wordt tijd voor een tweede set! Eentje die je zo laat en eentje om te wisselen en dit topic te vullen 😉
Hahaha. Als ik de ruimte ervoor had dan had ik zeker een vaste set en een hobby set.

Citaat van: erik s. op augustus 12, 2015, 15:59:48
Er bestaan ook voorversterkers met de 300b, misschien is dat leuk met een klasse A SS eindversterker.
Kijk dat zijn de betere adviezen....

LeonArdusS

Citaat van: maz op augustus 11, 2015, 10:56:07
ik ga gewoon lekker naar me 300btje luisteren tot ik weer wat leuks tegen kom. het wordt wel steeds moelijker naarmate je verder bent en veel spul al heb gehad.

die pathos spul wil ik wel een keer proberen als ik er een kan vinden voor een normale prijs.
Zwaard heeft een Pathos twin te koop, mooi ding!
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Mitch--

Zou dit je droomcombi kunnen zijn Maz? ;)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op augustus 12, 2015, 20:54:19
Zou dit je droomcombi kunnen zijn Maz? ;)
De audionote m3 heb ik al gehad dus dat is geen droom meer mitch. ;)
De combi zoals staat wil ik wel proberen.

Iedergeval maz gaat gewoon door...

Show must go on .lol

Nieuw in huize maz..

Audio innovation 500. 25 watt classe a.

Gezien ik heel erg weg ben van audion 300b duik ik in de wortels van audion ...

Bijzonder om te zien dat  buize mensen zelfs de originele verpakking van zoiets nog hebben. En dat het na 15 jaar nogsteeds als nieuw uit kan zien.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Mr.M

morca

Akoestische panelen en een prof om de toepassing te bepalen.
Ik denk aan een ander plafond bv

twani

Citaat van: maz op augustus 12, 2015, 22:00:27
De audionote m3 heb ik al gehad dus dat is geen droom meer mitch. ;)
De combi zoals staat wil ik wel proberen.

Iedergeval maz gaat gewoon door...

Show must go on .lol

Nieuw in huize maz..

Audio innovation 500. 25 watt classe a.

Gezien ik heel erg weg ben van audion 300b duik ik in de wortels van audion ...

Bijzonder om te zien dat  buize mensen zelfs de originele verpakking van zoiets nog hebben. En dat het na 15 jaar nogsteeds als nieuw uit kan zien.

Als ik hier naar kijk kan ik de Pass maar moeilijk vergeten😥😭😭😭😭😥😥

Mr.M

Citaat van: morca op augustus 12, 2015, 22:52:18
Akoestische panelen en een prof om de toepassing te bepalen.
Ik denk aan een ander plafond bv
Komt ook ... ben bezig met een ophang systeem voor de plafond.
Ik heb hier 6 panelen. 4 zwaar gedempt en 2 lichtere.
Ik zou die 4 aan een grote plaat willen schroeven en dan de grote plaat aan de plafond hangen (zwevend)en led verlichting erachter.

En dan iets verzinnen  om op te hangen achter me tegen het raam..
Citaat van: twani op augustus 12, 2015, 22:56:05
Hahahaha. Lol  de pass was inderdaad een plaatje om te zien.

Dit was gewoon een aankoop uit niets. Audio kennis had hem tekoop gezeten hij woont hier om de hoek dus heb hem meteen opgehaald.

Mr.M

Citaat van: morca op augustus 12, 2015, 23:40:55
Oh dat was al in de planning  ;D
Goed bezig  :thumbs-up:
Ja ik merk nu,  als ik de panelen achter me en langs de kanten . (Plafond is nog ongedaan)dan klinkt alles zo rustig en met veel energie.
Veel lekkerder luisteren.

Kijk dit zijn de panelen .. 6 panelen van zoeen 65 bij 65.
4 zijn zwaar gedempt .als je die tegen je oren houd dan ontstaat een hele rare stilte.lol.

Als ik die 4 aan een grote plaat tegen de plafond zet dan scheelt het al een boel. En dan nog de glazen achtermuur. Iets mobiels  (afhaalbare panelen) 2x 2x1 meter.

Mr.M

Zie je wel ik luister ook weleens naar adviezen. Lol

Mr.M

Om even terug te komen op de audio innovation

Hij klinkt heel erg goed ,ver boven mijn verwachtingen .

Hij is niet de meest resolutie volle amp maar wel lekker om naar te luisteren.
Stemmen hebben een mooie aantrekkelijke weergave. Soundstage is heel erg goed . Plaatsing en ruimtelijkheid is meer dan zat.
Tjaaaaaa eigelijk vind ik dit  lekkerder klinken dan de meeste spul welke ik heb gehad hier.
Matched beter met mijn set en mijn SMAAK.
APART HÈ?  Een tig jaar oud buizentje speelt lekkerder dan Veel nieuwere spul welke ik heb gehad.
En dat voor een fractie van de pass of classe.

Hij speelt een heel stuk krachtiger dan de 300b en heeft wat van de openheid  van de 300b en midgebied. Niet helemaal 300b kwa openheid van klankbeeld maar ruim genoeg om me te voorzien van interesse om te blijven luisteren.

Zeer muzikale versterker tje voor de prijs . 

Nice...
9

Mr.M

Citaat van: morca op augustus 13, 2015, 00:06:18
Wat heb je voor panelen?
Geen flauw idee. De 2 lichte heb ik van jan.

@jan war zijn dit en wat voor frequentie "filteren "ze ?

De 4 zwaar gedempt heb ik geen idee waar ze uit bestaan. Maar die zijn echt stil.
Als ik er een voor me oren houd richting de speakers dan komt haast geen geluid door.

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus 13, 2015, 00:56:34

;)  http://www.akoestiekwinkel.nl/flamex-facet-akoestische-panelen

Hoeveel heb ik nodig om de akoestiek te verbeteren?
Bij het toepassen van 50% van het vloeroppervlak aan akoestisch absorptiemateriaal aan de wanden of het plafond gaat de akoestiek er enorm op vooruit. In de praktijk blijkt echter vaak dat een percentage van 25 à 30% al voldoende verbetering geeft. De meeste klanten zijn dan al tevreden.

Wat het is en doet:
Flamex Facet is een akoestisch paneel gemaakt van geluidsabsorberend melamineschuim. Het paneel is rondom voorzien van een decoratieve Facet-rand van 45° (vanaf basishoogte). Flamex Facet vermindert vervelende geluidsreflecties en nagalm in het midden- en hoogfrequente gebied. Het verbetert de ruimte-akoestiek door de holle klank weg te nemen.

Waar toe te passen:
Flamex Facet is toe te passen aan plafonds en wanden in bijvoorbeeld studio's en luisterkamers. De Facet-rand rondom geeft het product een fraaie look & feel. Hierdoor kan het ook toegepast worden in de woonkamer en-/of keuken. Het product heeft Brandklasse C en kan daarom ook prima in openbare ruimten toegepast worden.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 12, 2015, 22:56:05

+1  ;)

Dit ziet er m.i. veel beter uit Maz... :headbanging:

Ayon Spirit

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

djoeri

Mooie versterker heb ik ook nog gehad en staat nu bij mijn zwager. Hij en enkele op dit forum hebben hem behoorlijk aangepast en klinkt die nog wat verfijnder.

Daarnaast vraag ik me zoals elke keer af welke buis erin zit? Is het een JJ zo lijkt het op het plaatje, deze is krachtig maar mist finesse.

Succes gr Djoeri

Martin!!!

Citaat van: maz op augustus 13, 2015, 00:56:34

De 4 zwaar gedempt heb ik geen idee waar ze uit bestaan. Maar die zijn echt stil.
Als ik er een voor me oren houd richting de speakers dan komt haast geen geluid door.

De vier zware bestaan uit (mdf) dienbladen van de Praxis van 60x60 cm deze zijn voorzien van schuimmatrassen met van die punten van de Vrijbuiter en afgewerkt met twee lagen dunne vliesdeken! DIY van mij zo'n twee jaar geleden en vanwege overcompleet heb ik ze aan Maz verkocht!

Goed om te lezen dat je er toch nog wat aan hebt Maz
mainly British stuff