aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus 10, 2015, 21:37:53
Ja ok gebalanceerd maar de karakter bleef zelfde. Relax rustig en veel ZEN.
Maakte iets uit maar hij werd niet ineens een  andere versterker . Lol

Dat (te) relaxte en weinig "spierballen" vertonende herken ik nagenoeg als een dac die met een (voor de Pass) te lage uitgangsspanning instuurt.
Je schreef dat het met de phono pre geheel andere koek was, of moet ik dat nu ook maar relatief zien ?  Als het verschil werkelijk zo groot was tussen de phono pre en de laptop via je huidige dac dan zat er toch echt iets niet helemaal goed in de keten.
Ook de CEC cd speler nog toevallig getest rechtstreeks vanuit zijn analoge uitgangen (dus met de interne dac) op de analoge ingangen van de Pass ?

Ach, nu laat ik mij weer verleiden tot hersenspinsels die (zoals twani ook al aangaf) tevergeefse moeite waren en zijn  :sleep:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

edwin99

Maz, misschien moet je mijn Usher eindversterker uit de markt sectie eens proberen.
Mooie classe a eindversterker, volgens mij houden Kharma's daar wel van

TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

Mr.M

Hoi jan. Ik heb ook de dac van Cec aangesloten en het bleef voor mijn smaak tam.
De platenspeler was een ander verhaal . Die speelde stukken beter.
Wat de dac betreft , ik heb nu eenmaal gekozen om de dac en speakwr als vaste variabel in te laten en daar omheen te gaan bouwen.
Dus de dac is voor mij een referentie dac.;)  ik ben nu opzoek naar een versterker die het goed doet met de dac en de speakers. Je kan niet alles steeds wisselen. Je moet vaste onderdelen nemen en met een artikel switchen.
Jij had je pass als vaste onderdeel en heb je set daar omheen gebouwd. Ls/dac/render/kabels...enZ.

Voor mij is de pas niet het eind in de versterker wereld en heb gekozen om met versterkers te wisselen en de rest als vaste onderdeel te houden.

Had ik een droom versterker dan had ik met dacs/cd speler/speakers in de weer gegaan om de set aan klinken te krijgen. ;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Dat de pass een zeer mooie versterker is is een feit alleen in de setting zoals het nu staat bij mij een mindere match.ligt het aan de pass ? Ja , in dit geval wel want de versterker is de gene die moet matchen  met de rest van set  .De plinius set BV  deed het  beter naar mijn smaak vergeleken met de pass met de huidige set.(kharma en dac)
Kan zomaar zijn dat met een andere dac de pass compleet anders speelt maar ik ben niet een set aan bouwen om de pass versterker heen.

Ik ben nu een set aan opbouwen om de kharma speakers en mijn resonesance dac. Dus als een versterker niet matched met deze spullen dan gaat de versterker eruit en niet de speakers of de dac. ;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Rusher

Jouw Nederlandse luidsprekers verdienen Nederlandse versterkers. Ik zeg niet welke maar Zodiac snapt mij wel.

Leeuwarden

Citaat van: Rusher op augustus 10, 2015, 22:29:43
Jouw Nederlandse luidsprekers verdienen Nederlandse versterkers. Ik zeg niet welke maar Zodiac snapt mij wel.

Hypex?  8)

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: sultankat op augustus 10, 2015, 16:33:44
Ik blijf genieten: zowel van de nieuwe audio-aankopen, als van de wijze waarop jij jouw broer helpt. Grote klasse Maz!
Tnx Roger

We blijven lekker bezig.  Morgen ga ik weer een ander scootertje voor hem kopen ,kan die weer met de mooie weer rond rijden.
Vond het zielig voor hem  ,hij werd vandaag gebeld  door politie dat zijn scooter gevonden was , hij blij naar  bureau en het was een vergissing. Ze hadden scooter gevonden maar was niet die van hem.

Dus alweer verdrietig naar huis. Morgen ga ik hem wat opvrolijken met een nieuwe scooter. ;)  dit keer geen dure vespa .lol gewoon een Chinees retrospectief  ding . Hopelijk blijven ze daar vanaf.

simsalabim

Kunnen we naast Maz al zijn aankopen in een fotoreel (die dan heel snel moet gaan want anders moet het in 8 delen van 2 uur uitgezonden worden) ook eens alle adviezen van de htforum experts in een reel achter elkaar zetten en dan met een philip glass muziekje erachter..
We kunnen het ook misschien meegeven aan een volgende verkennende NASA misie, om buitenaards leven iets te laten leren van de merkwaardige natuur van mensen....
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mr.M

Ik ga kijken of ik mij  oude airtight kan terugkopen van die belg... lol

Dat was een mooie ding ..

eddy135

Citaat van: maz op augustus 10, 2015, 22:37:34
Tnx Roger

We blijven lekker bezig.  Morgen ga ik weer een ander scootertje voor hem kopen ,kan die weer met de mooie weer rond rijden.
Vond het zielig voor hem  ,hij werd vandaag gebeld  door politie dat zijn scooter gevonden was , hij blij naar  bureau en het was een vergissing. Ze hadden scooter gevonden maar was niet die van hem.

Dus alweer verdrietig naar huis. Morgen ga ik hem wat opvrolijken met een nieuwe scooter. ;)  dit keer geen dure vespa .lol gewoon een Chinees retrospectief  ding . Hopelijk blijven ze daar vanaf.

Misschien maar niet bezuinigen op de sloten... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Hmmm kreeg net aangeboden om te ruilen...

Goldnote anniversary classe A.

Demidoff Signature Anniversary versterker

Kent iemand dit?

Mr.M

Citaat van: edwin99 op augustus 10, 2015, 22:14:08
Maz, misschien moet je mijn Usher eindversterker uit de markt sectie eens proberen.
Mooie classe a eindversterker, volgens mij houden Kharma's daar wel van
De kharmas doen het inderdaad goed met een classe a.versterker.

Mr.M

Citaat van: dre73 op augustus 10, 2015, 21:44:28
Dan maar eens een 300B met meer vermogen opzoeken?
Ik denk dat ik daarin moet geloven...

Dirk

Citaat van: maz op augustus 10, 2015, 22:48:09
De kharmas doen het inderdaad goed met een classe a.versterker.
een Usher 1.5 is echter geen klasse A...ook al wordt hij aardig warm  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rusher

Citaat van: Dynky op augustus 10, 2015, 22:52:40
een Usher 1.5 is echter geen klasse A...ook al wordt hij aardig warm  ;)
Eerste (onbekende) deel watts wel...

Mr.M

Citaat van: eddy135 op augustus 10, 2015, 22:44:45
Misschien maar niet bezuinigen op de sloten... ;)
Beide scooters hadden en slot en alarm. De eerste is echt professioneel gestolen. Dus die zien we niet meer terug denk ik want die is ergens in Polen of hungarijen nu aan rondrijden.lol

De mijne was door een voorbijganger die even een dom idee kreeg meegenomen . Liep langs een scooter en zag de sleutels ernaast liggen. Ipv zoeken naar de eigenaar zag hij een gratis rit naar huis en misschien een beetje geld.

Dus een onverwacht aktie van hem. Hij weet straks niet wat die ermee moet doen als je geen scooter dief bent.

Daarnaast is het vast iemand uit de buurt anders loop je niet in de steeg bij mijn broertje. Dus heb een Facebook bericht geplaatst met verzoek tot doorsturen en een beloning van 300 euro voor de gouden tip. Iedereen heeft tegenwoordig Facebook dus ... je weet maar nooit.
Als je geen scooter dief bent ben je niet voorbereid hierop . Rotterdam is niet zo groot als je hier bent opgegroeid en veel mensen kent. Dus de kans is dat die gevonden wordt. Hopelijk.

Knal rode vespa snorfiets is niet bepaald onopvallend. Lol ..

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus 10, 2015, 22:22:45
Ik ben nu een set aan opbouwen om de kharma speakers en mijn resonesance dac. Dus als een versterker niet matched met deze spullen dan gaat de versterker eruit en niet de speakers of de dac. ;)

Dat kan ik zeer zeker begrijpen Maz, alleen ging het mij om het feit dat ik benieuwd was of er alles uitgehaald is wat er in zat  ;)
Zoals je al aangaf heb ik mijn set opgebouwd rond de Pass Int.150 en qua volgorde dus precies andersom als bij jou het geval is.
Wat mij vooral intrigeert (puur voor mijn eigen beeldvorming en sowieso altijd leerzaam) is de vraag welke componenten in je huidige setting blijkbaar een dermate groot verschil maken t.o.v. de setting zoals wij deze destijds hoorden bij jou en welke ook aanleiding was om te gaan zoeken naar een Int.150. Misschien niet de absolute gewenste "magie",maar toch.
Nagenoeg dezelfde setting (uitgezonderd de bron) speelt bij mij verre van tam en laidback/zen, integendeel zelfs. Met de Adam Audio Pencil klonk het goed, maar door de komst van de Kharma 3.2,s leek de Int.150 pas echt zijn ware krachten te tonen.
Het strookt ook met hetgeen Pass zelf aangeeft en min of meer adviseert: de Int.150 voor speakers met lage gevoeligheid en een minder hoog rendement (dus lastiger aan te sturen) en de Int.30 A voor speakers met een hogere gevoeligheid en hoger rendement.
Het werd al meer aangegeven dat de S7 een compleet andere speaker zou zijn qua units, filtering,impedantie verloop etc. en jouw ervaringen zo horende geeft dit dan toch bevestiging daar aan.

Ik ben erg benieuwd welke combi van pre en eindversterker dé ideale blijkt te gaan zijn in jouw setting.
De zoektocht daar naar toe is iets wat voor jou verre van een kwelling is dus wat betreft toch weer een mooie uitdaging  ;D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

De combi van jouw pass /kharma /en Bryston was heel erg mooi.
De pass deed het op de kharma 3.2 heel erg goed .
Alleen op de S7 s en resonesance dac is die veelste tam.
Je kan de oudere kharmas niet vergelijken met de nieuwe kharma.
Enige wat ze gemeen hebben is de naamplaatje.
Voor de rest is het een compleet  ander speaker en een compleet andere sound.
Dus daar kan je helemaal geen vergelijking meer mee doen.

Vroeger ging ik voor mijn kharmas een krachtige versterker zoeken met een wat relax eigenschap.  Met deze kharmas is dat totaal anders . Deze kan je met een simpel 300b van 8 watt verbazingwekkend goed mee wegkomen.
Ala , het laag is niet zo strak maar de rest is zodanig goed voor mij dat ik steeds de 300b eraan hang om vervolgens met een big Smil te zitten.

Met de pass labs klonk de clear audio phono en lehman black cube beide ook heel relax en rustig met veel verfijning maar geen spectaculaire momenten .

Nu heb ik beide phonos op elkaar enden ze aan vergelijken  en  beide klinken spectaculair .. af en toe sta ik versteld te kijken hoe het klinkt met deze simpel 300b.

Ik had de 300b al kunnen verkopen en meerdere keren ruilen met andere spul maar op een of ander manier kan ik er geen afscheid van nemen.haha lol

Mr.M

De vraag  of alles uit de pass labs is gehaald ? , nee dat denk ik niet , maar dat kan ook niet in mijn setting want het matched niet zoals ik het wil horen.

De basis van klank signiture met mij dac en speaker blijft tam. Ja je kan het iets verbeteren en opkrikken met fine tunen en xlr enZ.  Maar je kan hem niet omtoveren naar een ander geluid. De pass klinkt nou eenmaal zo met deze dac en kharmas. Als ik geen andere optie had en  ik had de pass voor 8000 nieuw gekocht dan had ik het moeten accepteren en moeten  puzellen om het bij te tunen. Lol  "wennen"aan het geluid.

Gelukkig zit ik niet in die positie en hoef er niet mee te zitten en ik hoef er ook niet aan te wennen.
Het boeit me of het boeit me niet.

Niet naar me zin is exit liefst zelfde dag nog want dan kan ik door naar volgende... als het klinkt dan blijft het.  Het is ook niet waar dat ik de versterkers niet de kans geef want de 300b is er nog en nog geen enkel versterker heeft mij zoverr gekregen om hem de deur uit te doen.
En nu zit ik weet van te genieten.  ;)

YamahaRXV

Kan ik ook zover zeker begrijpen en volgen  ;)
Als de match er niet is houdt het inderdaad op ja.
Het is vaak ook een belevingsgevoel wat redelijk snel naar voren komt en waarbij de potentie gewoon al voor minimaal 90% hoorbaar moet zijn, althans zo kijk ik er zelf tegen aan.
Die laatste 10% hou ik meestal aan als extra "bonus" en kan bereikt worden door voldoende finetuning (bijv. bekabeling), en de nodige inspeeluren (wanneer het een nieuw component betreft)
Ik krijg sterk het gevoel dat jouw ervaring met de combi Pass Int.150 - Kharma S7 Signature redelijk overeenkomt met mijn eerdere ervaringen met de combi Pass Int.150 - Adam Audio Pencil; absoluut niet slecht te noemen, maar het echte gelukzalige "wow" effect blijft uit  ;)
Ook ik had momenten dat ik dacht: "is dit het maximale wat er uit te halen valt ?"
Nu met de Kharma 3.2,s weet ik dat die combi met de vorige speakers niet die match gaf die er voor zorgde dat de versterker op zijn best speelde. Daarmee wil ik niet zeggen dat mijn ex Adam,s geen goede speakers waren, integendeel, maar het echte "wow" effect bleef uit doordat de match simpelweg niet op zijn best was.
Wat dat betreft is de Pass Int.150 zeker geen allemansvriend, hoewel een aantal reviews dat misschien wel doen vermoeden.
En nee, een splinternieuwe versterker van nu € 8500 doe je natuurlijk niet zomaar "even" weg met de bizar grote afschrijvingen op high end audio vandaag de dag, maar een "mismatch" waardoor je per saldo ongelukkig ben en blijft is eigenlijk "onbetaalbaar".
In zo,n geval zou het bij mij net zo goed exit kunnen zijn hoor en zou ik mijn verlies maar gewoon aanvaarden. Wennen aan een sound die niet volledig is zoals gewenst gaat er ook bij mij niet in hoor.
Dealers of personen die dat soort uitspraken verkondigen aan mij mijd ik zelfs.
Gelukkig is dat geheel niet aan de orde en ben ik nog steeds uitermate happy met wat er staat en speelt  :music:
Dus nogmaals: ik kan jouw argumentatie zeker wel begrijpen Maz  ;)

Mr.M

Mijn nieuwsgierigheid naar de pass is ook voortgevloeid  uit mij ervaring met jouw pass en mij  ex kharmas.
Daar was de match heel erg goed.
Daarom wilde ik hem graag hebben en met veel zoeken heb ik hem kunnen bemachtigen.
Helaas is de match van pass int150 met mijn huidige set minder dan het bij jouw was.
Dat maakt geen enkel onderdeel slecht , het geeft gewoon samen niet de verwachte resultaat .waar het aan ligt laten we buiten. Dat is afhankelijk van de eigenaar en waar die in wilt switchen om de juiste match met de andere componenten te vinden.

Jij koos om speakers bij de pass te zoeken en ik kies ervoor om versterkers bij de kharma te zoeken.lol
Het is maar net waar je in wilt vingeren. .lol