aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

martin778

YamahaRXV

Citaat van: martin778 op augustus 10, 2015, 08:43:06
Kortom - mondjes dicht, popcorn pakken en genieten  :popcorn:

Voorlopig is het alleen genieten van wat iedereen hier aan (goedbedoelde) inzichten en meningen schrijft; de TS zelf heeft al even niets meer gepost... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

hifi-annemie

Citaat van: BJF op augustus 10, 2015, 07:07:57
Wél vermakelijk overigens.
Inderdaad, dit is een van de meest gevolgde topics van het forum, hoe zou dat komen?

FWK

Citaat van: hifi-ralph op augustus 10, 2015, 10:40:58
Inderdaad, dit is een van de meest gevolgde topics van het forum, hoe zou dat komen?

Eigenlijk, denk ik,  omdat het gewoon leuk is om te volgen en je komt nog eens wat te weten over diverse High End spullen ;D
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

eddy135

Citaat van: FWK op augustus 10, 2015, 11:08:25
... en je komt nog eens wat te weten over diverse High End spullen ;D

Ja, inderdaad; dat duurder niet persé beter is!  :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op augustus 10, 2015, 11:55:00
Ja, inderdaad; dat duurder niet persé beter is!  :D

En dat het samenstellen van een goed klinkende set vooral een kwestie van investeren is.

Echter gelukkig bestaat dat investeren dan niet uit geld, echter veel meer uit het investeren van tijd, geduld en liefde.

Gelukkig maar. :)

De hier veel voorbijkomende termen "dit kost 5K" en wil je beter moet je denken aan "+10K" worden hier stelselmatig keihard ontzenuwd. 

Is overigens een prima en geruststellende constatering voor de normaal budgetterende, liefhebbende en wélnadenkende hifiïst :D

Ik zet nog even een muziekje op. Veel beter dan continue dozen showen en pinnen  :D

eddy135

^^   ^^

Mr.M

OEFFFF wat een partij betrokkenheid zeg. chapo.. leuk om iedereen zo samen in gesprek te zien,

maz had beetje pech deze week ., donderdag nacht was de scooter van mijn zieke broertje gestolen dus dat was balen en om hem op te vrolijken heb ik hem mijn vespatje gegeven,
helaas was dat van korte duur want dezelfde avond na boodschappen doen bij de AH liet hij de sleutels blijkbaar vallen voor de deur en toen hij terug liep zat een voorbijganger op de scooter met sleutels en al en reed ermee weg. (binnen 1 min)

Dus een hele trieste gebeurtenis. ipv netjes iemand zijn sleutels teruggeven wachten totdat hij naar binnen is om vrevolgens met de scooter vandoor te gaan.

maar goed , nieuwe dag nieuwe kansen en als ik een beetje geluk heb krijg ik zometeen akkoord voor de aankoop van een setje PASS X600 monoblokken van 60 kilo per stuk, nu nog wachten op een akkoord. geld vliegt toch bij mij de deur uit laatste dagen dus dit mag er ook bij. lol

wat betreft de posts van hiervoor, budget is echt niet bepalend voor de eindresultaat, waarom? omdat mijn 1500 euro 300b nogsteeds het mooiste speelt van alle spulen die zijn gepasseerd hier, ik had de hoop dat de pass de 300b kon verbeteren maar dat was niet zo. de pass is in velen opzichten vele malen beter dan de 300b maar in bepaalde opzichten ook weer niet.

kwa openheid van klankbeeld en stemechtheid is mijn ""budget"" 300b nogsteeds in huize maz terwijlo classes, passjes,goldmunds  , arcs en plinusjes de rivue hebben gepasseerd.
dus budget is het probleem niet. probleem ben ik en mijn persoonlijke smaak icm wat ik wil horen en bereiken.

ik zoek iets moeilijks en dat weet ik.
het is vallen en opstaan en hopen en hopen dat wanneer ik iets nieuws heb  en aanzet de wauw gevoel krijg, want ik weet dat het kan.

ik heb nu meerder solidstate spul gehad en ik val toch steeds terug op buizengeluid.

ik denk dat ik straks eens gaat zoeken naar een mooie buizen vv en dat met een mooie ev. of het een 300b ev is of een ander buizen of sloidstate weet ik  niet maar er moet een buis ergens in de weg staan wil ik het lekker vinden klinken.

daar ben ik inmiddels achter, dus moet accepteren dat met mijn eisen een geintegreerde geen optie is zoals blijkt.

misschien vanavond in huize maz\.. 

DE MACHTIGE PASS LABS X600 met 600watt aan kracht en daar een mooie buizen vv aan hangen ala Audio research ls17/..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

LABO

Wow dat zijn klasse bakken (maar wel ruimte vreters)  :clapping:

Wat een duffe ellende voor jouw broer en helemaal dat hij zo snel 2 scooters is kwijtgeraakt.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Thanatos

@Maz, vergeet niet dat de Pass Aleph 0s ook hetzelfde effect gaf als de Audion 300B.

Die X600 O0 :clapping:

Mr.M

Citaat van: LABO op augustus 10, 2015, 13:09:20
Wow dat zijn klasse bakken (maar wel ruimte vreters)  :clapping:

Wat een duffe ellende voor jouw broer en helemaal dat hij zo snel 2 scooters is kwijtgeraakt.

60 kilo per stuk en 600 watt. als dat geen krachtpatser is weet ik het ook niet. lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

djoeri

Staan die pass nu op spikes op dat 3 puntsrek? Hoe krijgt je dat goed gepositioneerd met 60 kilo zonder dat ze eraf vallen.
Ziet er wel gaaf uit ben benieuwd hoe het klinkt. Wil nog weleens mn AN testen op zo een ding, misschien wel interessant om het laag van mijn speakers mee aan te drijven.

Nog even over de discussie van ervoor is het lullen over audio niet gewoon wat ons bij elkaar houdt? 

Gr Djoeri

simsalabim

Mooi dat je je broer helpt Maz!  en klote dat er mensen zijn die niet met hun poten af kunnen blijven van andermans spullen..

Wat een monsters van amps, dit is dan wel het eindstation van solid state, als dit het niet is dan kun je idd beter eens naar serieuze high power SET (high power Single Ended Triode)  gaan kijken, qua versterking een bijzonder puur ontwerp zonder condensatoren in het signaalpad.
Als je eens in de buurt van Haarlem bent, kom eens luisteren?

Maar veel plezier met de Pass Maz, maar laat je speakers ook gewoon spelen, misschien de hele nacht enzo of overdag, moet ook wel een beetje volume doorheen op den duur dus overdag is misschien beter, trouwens als je laat inspelen doe dat nooit met buizenversterkers er achter, ik heb eens een opgeblazen buis gehad met inspelen, gelukkig was ik boven, maar een rook.... dat is gewoon gevaarlijk dus.
(een moderne buizenamp schakelt zichzelf wel uit waarschijnlijk maar check daarvoor de handleiding)
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

chansig

Zowww...dat zijn wel erg mooie bakken om te zien zeg. Qua uiterlijk hebben ze het wel mooi voor elkaar.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

eddy135

Merkwaardige move, vermits je aangeeft 'buizengeluid' te willen... :crazy:

YamahaRXV

Citaat van: eddy135 op augustus 10, 2015, 14:45:14

Mee eens, die x600 monoblokken leveren power, veel power, maar het zijn ook klasse A/B versterkers dus buiten meer vermogen ook grotendeels dezelfde klankkarakteristiek als een Integrated 150....
Er zou dus nu veel van de keuze van de voorversterker moeten gaan afhangen wil het het gewenste Maz resultaat gaan opleveren....
Ben erg benieuwd waar deze poging nu weer op uit gaat draaien  :withstupid:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

kermy

Directe link naar niet sponsor weggehaald door admin
Kun je zelfmaken, en is ook niet zo heel duur, en waarschijnlijk een upgrade traject waar je de eerste jaren mee zoet bent.

Mooi een 300B parallel zodat je de ballen hebt voor je speakers.

Met vriendelijke groet,

Kermy

chansig

Mooi spul..ooit de P2 en kit4 oid gehad. Voor de speakers die ik toen had wel wat te weinig power.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Deze mono blokken konden wel eens krachtiger met meer definitie, zijn dan de pass 150. Gecombineerd met een buizen VV kan dat wel eens heel goed uitpakken.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kwabbernoot

Citaat van: eddy135 op augustus 10, 2015, 14:45:14

Nou, hij is, dacht ik tenminste, op zoek naar een krachtige versterker met een 300B SE geluid. Dan lijken mij twee van dergelijke powerbakken niet de juiste oplossing. Ook niet met een buizenvoorversterker ervoor. Als je verliefd bent op een 300B SE geluid zit er weinig anders op dan een 300B te kopen. En als je dan meer controle op de woofers wilt hebben ga je bi-ampen. Althans, zo zou ik het proberen.

Maar wel woest mooie bakken die Pass Labs. Grappig om zo te zien wat er allemaal nog in Nederland staat aan dergelijke pareltjes. Wat mij betreft gaat Maz nog even door.  :laugh:

Groeten...

chansig

Ik vind wel dat er zo langzamerhand een mooi overzichtelijk overzicht moet gaan komen met wat Maz allemaal heeft gehoord. Al was het dan maar voor 10 minuten.  :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op augustus 10, 2015, 15:16:37
Deze mono blokken konden wel eens krachtiger met meer definitie, zijn dan de pass 150. Gecombineerd met een buizen VV kan dat wel eens heel goed uitpakken.

Krachtiger zeker ja, maar dat en een stukje definitie was volgens mij niet het probleem...
Als ik Maz was zou ik met zijn voorkeur qua sound geheel afstappen van solid state versterking en voor 300B monoblokken gaan i.c.m. een goede buizen pre. Denk dat dan pas zijn "holy grail" tastbaar wordt  ;)

Ik gun het hem van harte maar persoonlijk ben ik blij dat ik niet die telkens terugkerende onrust heb, zou er echt gek van worden  :crazy:

djoeri

Hij kent die gasten van Kharma toch, misschien vragen of ze een alnico magneet achter hun drivers kunnen monteren om zo het rendement op te drijven.