aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus 11, 2015, 01:33:03
Mijn nieuwsgierigheid naar de pass is ook voortgevloeid  uit mij ervaring met jouw pass en mij  ex kharmas.
Daar was de match heel erg goed.
Daarom wilde ik hem graag hebben en met veel zoeken heb ik hem kunnen bemachtigen.
Helaas is de match van pass int150 met mijn huidige set minder dan het bij jouw was.
Dat maakt geen enkel onderdeel slecht , het geeft gewoon samen niet de verwachte resultaat .waar het aan ligt laten we buiten. Dat is afhankelijk van de eigenaar en waar die in wilt switchen om de juiste match met de andere componenten te vinden.

Jij koos om speakers bij de pass te zoeken en ik kies ervoor om versterkers bij de kharma te zoeken.lol
Het is maar net waar je in wilt vingeren. .lol

Goede visie wat mij betreft  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Nou ik denk dat ik weer bij stap een ben beland.

De audion 300b 8 watter.

Iemand een suggestie wat ik nu moet kopen ? Lol... begin me al onrustig te voelen. Niemand wat tekooop?  Wekker radio?

Ik zit met een dikke Smile nu naar muzikale te luisteren en voel me helemaal happy met de 300b. Waarom dan verder zoeken? Omdat ik de 300b ook zo tegen ben gekomen. Misschien is er iets die dit kan overtreffen.??? Wie niet probeert wie niet ontdekt.

En mijn quest gaat gewoon door met de 300b onder me armen.lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

erik s.

Er staat nog steeds een set Audio Note Conquest te koop.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Wijx wondere wereld

pass int150 is ook in feite een voorversterker en eindversterker uit de instaprange van pass Labs in 1 kastje gepropt. Viel mij ook tegen toendertijd en ik ben echt wel fan van Pass Labs. Zeker het muziekale karakter.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

chansig

Citaat van: maz op augustus 11, 2015, 01:59:38

Iemand een suggestie wat ik nu moet kopen ? Lol... begin me al onrustig te voelen. Niemand wat tekooop?  Wekker radio?

Treshold 400..heb ik uit betrouwbare bron begrepen.  ;D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

hifi-annemie

Citaat van: maz op augustus 11, 2015, 01:59:38
Nou ik denk dat ik weer bij stap een ben beland.

De audion 300b 8 watter.

Ik zit met een dikke Smile nu naar muzikale te luisteren en voel me helemaal happy met de 300b. Waarom dan verder zoeken? Omdat ik de 300b ook zo tegen ben gekomen. Misschien is er iets die dit kan overtreffen.??? Wie niet probeert wie niet ontdekt.

En mijn quest gaat gewoon door met de 300b onder me armen.lol
Ik zou eens op zoek gaan naar buizen eindversterkers met de 211  of 805 buis , de 211 levert zo'n 70 watt klasse A en toch het mooie buizengeluid waar je naar op zoek bent. Deze bijvoorbeeld:  http://www.myaudioshop.com/amplifiers/tube/nat/nat_se2se

frank2

Tsakiridis mono buizen eind bakken. Uit Almelo 2e hands te koop, 1 jr oud
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kwabbernoot

Aaahhh, we zijn weer aangekomen in een rondje "prijs je eigen merk aan". In dat geval is dit misschien ook nog wel interessant:

Niet doen Kwabber. Doe er niet aan mee.

Moet je hem alleen nog zelf even in elkaar puntlassen.

Groeten...

hifi-annemie

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 11, 2015, 10:16:18
Aaahhh, we zijn weer aangekomen in een rondje "prijs je eigen merk aan". In dat geval is dit misschien ook nog wel interessant:

Niet doen Kwabber. Doe er niet aan mee.

Moet je hem alleen nog zelf even in elkaar puntlassen.

Groeten...
Je zou het toch niet doen??

chansig

Citaat van: frank2 op augustus 11, 2015, 10:05:56
Stakiridis mono buizen eind bakken. Uit Almelo 2e hands te koop, 1 jr oud

Als je iets adviseert (zeker als het je eigen merk is) zorg dan wel dat je de naam goed speld. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kwabbernoot

Citaat van: hifi-ralph op augustus 11, 2015, 10:24:28
Je zou het toch niet doen??
Tja, wat dat betreft ben ik net een vrouw.  ::) :P :laugh:

Citaat van: chansig op augustus 11, 2015, 10:28:13
Als je iets adviseert (zeker als het je eigen merk is) zorg dan wel dat je de naam goed speld. :D

Gr Hans

:laugh: :laugh: :laugh:

Groeten...

YamahaRXV

Gr Hans

:D  ....maar speld = spelt  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

;D Double headshot!

Ik zeg:  PMC / Naim / VPI / Audio Technica / Sennheiser / Shure.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 11, 2015, 10:31:42

:laugh: :laugh: :laugh:

Groeten...

Citaat van: YamahaRXV op augustus 11, 2015, 10:37:07
:D  ....maar speld = spelt  ;D

Citaat van: Jumping Jack op augustus 11, 2015, 10:37:22
;D Double headshot!

Nou dat heeft niet lang geduurd voordat er 3 man reageerde. Gelukkig dat er dan ook nog iemand is die weet te vertellen hoe het dan daadwerkelijk geschreven wordt.

Thanks..jullie maken mijn dag.

Het was een beetje bedoeld als: Iemand adviseren dat hij geen advies mag geven.  :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Mr.M

ik ga gewoon lekker naar me 300btje luisteren tot ik weer wat leuks tegen kom. het wordt wel steeds moelijker naarmate je verder bent en veel spul al heb gehad.

die pathos spul wil ik wel een keer proberen als ik er een kan vinden voor een normale prijs.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Citaat van: maz op augustus 11, 2015, 10:56:07
die pathos spul wil ik wel een keer proberen als ik er een kan vinden voor een normale prijs.

Koop dan maar eentje met goede garantie want de kwalitatieve issues door mankementen zijn helaas redelijk aan de orde bij Pathos. Vergelijkbaar eigenlijk met AMR, erg mooi spul, maar ook niet best qua betrouwbaarheid... :nopompom:

frank2

Gr Hans

Ik heb ze niet Hans, ik heb solid state plinius.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

YamahaRXV

chansig

Citaat van: frank2 op augustus 11, 2015, 11:22:42
Ik heb ze niet Hans, ik heb solid state plinius.

Zeg ik toch ook niet ?

Citaat van: YamahaRXV op augustus 11, 2015, 11:28:39
Kijk, dat doet mij deugt  :D

Ik heb maar weinig nodig. :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Pjotr27

Koop gewoon een mooi setje monoblokken van Sun Audio (300b of 2A3), daar kan weinig tegenop....
Mooie voorversterker erop en genieten!
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mr.M

Citaat van: Pjotr27 op augustus 11, 2015, 12:05:23
Koop gewoon een mooi setje monoblokken van Sun Audio (300b of 2A3), daar kan weinig tegenop....
Mooie voorversterker erop en genieten!

zegt me niets ...even googlen

katwax

Koop een goede neutrale eindversterker die controle heeft over je luidsprekers en probeer dan enkele voorversterkers. Aangezien je graag buizen hoort, koop dan bij voorkeur een voorversterker met buizen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

kermy

Citaat van: katwax op augustus 11, 2015, 14:42:27
Koop een goede neutrale eindversterker die controle heeft over je luidsprekers en probeer dan enkele voorversterkers. Aangezien je graag buizen hoort, koop dan bij voorkeur een voorversterker met buizen.

Ja, maar Maz is nu juist zo gecharmeerd van de sound van de 300b, en dat ga je mijns inziens niet krijgen op deze manier. Maar gezien het bedrag wat Maz volgens mij uit wil geven moet er een mogelijkheid bestaan om met push pull of parallel SE 300b de zaak te laten spelen zoals hij dat wenst.
Audio Note levert nog steeds kits om zoiets te bouwen, maar er zijn er vast wel meer. Als je bij een buizenversterker maar goed ijzer hebt ben je al een heel eind.

iets verder terug is er iemand die SUN Audio aanraadt, maar dan alleen de monoblokken met de 300b, een 2A3 in singele ended komt vast lucht te kort op de speakers van Maz met maar 3,5W.

Maar ik zou zoeken naar of een betaalbare 2e hands of ik ging iets bouwen of ik liet iets bouwen als ik daar zelf niet de juiste kennis en handigheid voor had. Op het modificeren na is Maz dan voorlopig klaar en dat lijkt mij ook wel eens fijn. ;D

Met vriendelijke groet,

Kermy

katwax

Citaat van: kermy op augustus 11, 2015, 15:26:10
Ja, maar Maz is nu juist zo gecharmeerd van de sound van de 300b, en dat ga je mijns inziens niet krijgen op deze manier. Maar gezien het bedrag wat Maz volgens mij uit wil geven moet er een mogelijkheid bestaan om met push pull of parallel SE 300b de zaak te laten spelen zoals hij dat wenst.
Audio Note levert nog steeds kits om zoiets te bouwen, maar er zijn er vast wel meer. Als je bij een buizenversterker maar goed ijzer hebt ben je al een heel eind.

iets verder terug is er iemand die SUN Audio aanraadt, maar dan alleen de monoblokken met de 300b, een 2A3 in singele ended komt vast lucht te kort op de speakers van Maz met maar 3,5W.

Maar ik zou zoeken naar of een betaalbare 2e hands of ik ging iets bouwen of ik liet iets bouwen als ik daar zelf niet de juiste kennis en handigheid voor had. Op het modificeren na is Maz dan voorlopig klaar en dat lijkt mij ook wel eens fijn. ;D

Met vriendelijke groet,

Kermy
Daarom net, de charme die de 300b brengt komt voor 99% door de buis. Echter een buis in een eindversterker is niet ideaal mijns inziens.
Vandaar een eindbak die controle heeft een niets toevoegd
Voorverterker met buis die het geluid geeft zoals je het graag hebt, naar mijn mening de enige goede oplossing voor mensen die van buizen houden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

twani

Citaat van: katwax op augustus 11, 2015, 15:44:05
Daarom net, de charme die de 300b brengt komt voor 99% door de buis.

Dat is inderdaad een uniciteit van deze buissoort.  Zelf heel tevreden mee.