aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

jaaaa er staan hier en daar mooie spullen  :inlove: :inlove: waar je niet aan kan denken. ned is een hele grote audioland , veel groter dan je zou denken alleen je ziet en merkt er weinig van de aanwezigheid van die mensen.

@djoeri  de samenstelling van de magneet , ophanging en conus is bepalend voor geluid , dus denk niet dat ze even een magneet verwisselen.. lol

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

solitaire

Lijken me Sistrum racks (http://www.audiopoints.com/Sistrum.php).

Erg fraai indien de afstemming van het rack overeenkomt met het resonantieprofiel van de apparatuur dat erop staat / omgevings profiel (zo niet is het een enkelvoudige toonregeling, wat misschien juist iemands smaak is ...).

Citaat van: djoeri op augustus 10, 2015, 13:23:40
Staan die pass nu op spikes op dat 3 puntsrek? Hoe krijgt je dat goed gepositioneerd met 60 kilo zonder dat ze eraf vallen.
Ziet er wel gaaf uit ben benieuwd hoe het klinkt. Wil nog weleens mn AN testen op zo een ding, misschien wel interessant om het laag van mijn speakers mee aan te drijven.

Nog even over de discussie van ervoor is het lullen over audio niet gewoon wat ons bij elkaar houdt? 

Gr Djoeri
Hinterm Horizont geht's weiter.

Mr.M

als ik zo moet opsommen hoe de sets mij zijn bevallen dan moet ik zeggen,

deze onderdelen hebben tot nu goed resultaat gehad.
pass int 150
arc vt60 met goldmund vv
de Plinius set
de 300b

waar was ik het meest over verbaasd?  ik denk dat ik met de Plinius set mij het meest heeft getroffen, vergeleken met mijn lage verwachtingen heeft het mij het meest verbaasd.

de Plinius set was iets voller in  midgebied dan de int 150... de int 150 vond ik op de kharmas wat te relax. de Plinius was iets dynamischer met de kharma en de rest van de set als match.

ps de int 150 heeft huizen maz al verlaten en is lekker bij een forumgenoot aan de bak. :)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

djoeri

CiteerLijken me Sistrum racks (http://www.audiopoints.com/Sistrum.php).

Erg fraai indien de afstemming van het rack overeenkomt met het resonantieprofiel van de apparatuur dat erop staat / omgevings profiel (zo niet is het een enkelvoudige toonregeling, wat misschien juist iemands smaak is ...).

Ah interessant, ik zie nu dat die spikes weer in een profiel zitten van het rack, dat maakt het een stuk duidelijker. Ik dacht dat ze die spikes weer los op het rek hadden geplaatst.

Citeer@djoeri  de samenstelling van de magneet , ophanging en conus is bepalend voor geluid , dus denk niet dat ze even een magneet verwisselen.. lol

Ja er komt vaak meer bij kijken, maar soms kennen dat soort merken weer mensen die heel veel kunnen.

frank2

Plinius 103 en een buizen bak klinkt ook erg lekker. Zo speel ik nu ook en bevalt uitstekend.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kerkhoffd

Indrukwekkend weer Maz en verrassend als altijd. Wel al eens genoemd, maar nog niet bij je langs zien komen is Pathos. Hybride versterkers waar ik de hele tijd aan moet denken als ik jou je droomgeluid hoor beschrijven.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

sultankat

Ik blijf genieten: zowel van de nieuwe audio-aankopen, als van de wijze waarop jij jouw broer helpt. Grote klasse Maz!
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

michel69

HolyMoly Maz wat een beauty's om te zien ik vind ze echt een schitterende uitstraling hebben en  ooit zal ik ze ook bezitten  ;) ;D ben heel erg benieuwd welke vv er uiteindelijk voor komt te zitten iig succes met de zoektocht naar een mooie vv.

En wat sneu voor je broer  >:( helaas lopen er een hoop niksnutten in ons mooie land rond.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

chansig

Ik zou willen dat ik het zo snel kon uitgeven....maar weer die dekselse vrouw van me. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Maro

Citaat van: chansig op augustus 10, 2015, 18:21:35
Ik zou willen dat ik het zo snel kon uitgeven....maar weer die dekselse vrouw van me. :D

Gr Hans

:D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus 10, 2015, 15:09:41
Mee eens, die x600 monoblokken leveren power, veel power, maar het zijn ook klasse A/B versterkers dus buiten meer vermogen ook grotendeels dezelfde klankkarakteristiek als een Integrated 150....
Er zou dus nu veel van de keuze van de voorversterker moeten gaan afhangen wil het het gewenste Maz resultaat gaan opleveren....
Ben erg benieuwd waar deze poging nu weer op uit gaat draaien  :withstupid:
Zonder er verder iets mee te bedoelen, is het grappig te zien dat juist diegene van het forum die het slechtst te adviseren is  verreweg de meeste adviezen krijgt.

Iets zegt mij dat alle reaguurders hier in dit topic nogal nutteloos in de weer zijn :D

Zodiac

Citaat van: twani op augustus 10, 2015, 19:27:51
Zonder er verder iets mee te bedoelen, is het grappig te zien dat juist diegene van het forum die het slechtst te adviseren is  verreweg de meeste adviezen krijgt.

Iets zegt mij dat alle reaguurders hier in dit topic nogal nutteloos in de weer zijn :D
Een herhaling van wat ik eerder ook al zei. Jij zegt het wat genuanceerder, maar ik verbaas me daar ook over.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 10, 2015, 19:27:51

^^
Ik kan niet anders stellen dan dat ik je volledig gelijk moet geven.
Jammer ook dat het nodige "veldwerk" achterwege is gebleven... :nopompom:

Ik lees wel af en toe mee hoe het "circus" zich MAZifesteert  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

eddy135

Citaat van: michel69 op augustus 10, 2015, 18:05:12
HolyMoly Maz wat een beauty's om te zien ik vind ze echt een schitterende uitstraling hebben en  ooit zal ik ze ook bezitten....

Er staat volgende week een setje in de marktsectie... ;) :tounge:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Roderick

Maz, en toch ben ikzelf overtuigd van de klasse van een goldmund mimesis 29. Ik weet zeker dat jij dit ook zult zijn.
Je houdt van experimenteren en dat moet je ook lekker blijven doen. Mocht je ooit een keer bij een eindstation willen komen dan beveel ik je qua eindversterkers een goldmund mimesis 29 aan. Als complete set kan ik je een ensemble audio set aanbevelen. Ensemble audio slaat werkelijk alles!!!!

Groet,
Roderick

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus 10, 2015, 19:54:43
^^
Ik kan niet anders stellen dan dat ik je volledig gelijk moet geven.
Jammer ook dat het nodige "veldwerk" achterwege is gebleven... :nopompom:

Ik ben geen tweaker zoals bekend moge zijn, maar mede op jouw aangeven zou ik hier (Pass150) toch wat meer aandacht aan hebben gegeven.

Méér kracht middels Pass monumentale Pass monoblokken gaat helemaal niets brengen.

MAZ' Kharma's hebben zoals eerder gebleken weinig vermogen nodig en aangezien de 150 al verre van een doetje is lijkt dit vooral op het méér toevoegen van wat hetgeen er al was en klaarblijkelijk (in ieder geval op de tot nu toe geïmplementeerde wijze) niet voldeed .

Potverdorie, nu verzand ik welhaast ook nog in een adviserende rol.  Niet doen Theo! zinloos! :D

Cyreg

Citaat van: twani op augustus 10, 2015, 21:05:23
Potverdorie, nu verzand ik welhaast ook nog in een adviserende rol.  Niet doen Theo! zinloos! :D

:clapping: :clapping: :clapping:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Mr.M

Hahaha lol ... advies geven mag altijd. Ik lees en luister graag ,of ik er iets mee doe kan ik niet beloven.

De pass gaat niet door. Ik ben net te laat en iemand anders is me voor.(Mits hij het afzegt donderdag).

Dus maz gaat weer opzoek naar wat moois. Misschien wel zoeen pathos zoals eerder genoemd maar in ieder geval zal het iets met buizen vv worden en een aparte eindtrap.

twani

Citaat van: maz op augustus 10, 2015, 21:27:53
Hahaha lol ... advies geven mag altijd. Ik lees en luister graag ,of ik er iets mee doe kan ik niet beloven.

De pass gaat niet door. Ik ben net te laat en iemand anders is me voor.(Mits hij het afzegt donderdag).

Dus maz gaat weer opzoek naar wat moois. Misschien wel zoeen pathos zoals eerder genoemd maar in ieder geval zal het iets met buizen vv worden en een aparte eindtrap.

Ik zou er gewoon eens een keertje een Unison Simply Italy aanknopen. Iets meer vermogen dan 300B, toch een groot deel van diens charmes.

Ohw chips, dubbel in de fout. Én advies geven én vér onder budget ook nog. 

Fout!

Niet doen Theo!

Is zinloos :D

dre73

Had je de Pass nog gebalanceerd aangesloten?
Of heb ik dat even gemist?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

Citaat van: dre73 op augustus 10, 2015, 21:34:36

Dat heb je inderdaad gemist, ging deze discussie (voor een deel) over.  Gemiste kans, gezien Jan dat al bijna als vereiste optie inbracht.

En volgens mij kan hij het in dit geval toch écht weten. ;)

Mr.M

Citaat van: dre73 op augustus 10, 2015, 21:34:36
Ja ok gebalanceerd maar de karakter bleef zelfde. Relax rustig en veel ZEN.
Maakte iets uit maar hij werd niet ineens een  andere versterker . Lol

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.