aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

michel69

Citaat van: YamahaRXV op augustus  9, 2015, 12:27:28
Eindelijk weer eens een nuttige en goede post  ;)
Zou idd. wel eens zeer nuttig kunnen zijn om een terzake kundig en objectief persoon als Martijn, of Geenius (beter bekend als Tony Gee) in huis te halen en wat specifieke metingen laten verrichten  ;)
Als er iemand verstand heeft van de gehele benodigde materie is het Tony wel...
Zeer kundig persoon en vooral eerlijk en objectief.

@Maz Als je dit ziet evt. ziet zitten dan laat je het maar weten. De contacten met Tony zijn er al omdat ik ook wat metingen wil laten verrichten binnenkort en twee bezoeken op adressen die relatief dicht bij mekaar liggen is vanuit Monnickendam ook veel gunstiger  ;)

Hai Yamaha ik wil volgend jaar als de verbouwing huis/keuken helemaal klaar is ook een meting laten verrichten bij mij thuis,aan wat voor bedrag moet ik denken(doe maar via dm aub)iets in de richting van BBG ? en voor Tony Gee(kan zo een naam in een gangsterfilm zijn ;D ) is het naar mij toe stukken dichterbij dan naar jouw en Maz zijn huis toe......ik denk nog niet eens een kwartiertje ;D

Ik neem aan dat hij dan ook een advies geeft over het vervolg plan...akoestische panelen etc. ik heb hier totaal geen ervaring mee maar weet wel dat het aardig holle bomen bij mij is in de huiskamer ;)

Alvast bedankt voor je antwoord groetjes Michel,
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Vik

Interessant Hans... Maar wat bedoel je hier precies mee?

Citaat van: chansig op augustus  9, 2015, 12:33:48
Volgens mij is Martijn al eens komen meten. Maar kan nooit kwaad om dit met deze speakers opnieuw te doen. Versterker invloed heeft Martijn ook gelukkig weinig mee...

Martijn woont overigens wat dichterbij...dus misschien kan hij bij jullie beiden meten ?

Goeie post ?

Gr Hans
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Ik ben er bang voor dat Maz zijn "ultieme" geluid niet zal bereiken vanwege:

Budget
Ruimte in zijn meubel
Integrated oplossing
Ruimte?
Plaatsing?

Dat de INT 150 een dijk van een versterker is geloof ik graag. Toch blijft een geïntegreerde oplossing een compromis. Voor en eindversterker in 1 behuizing zullen elkaar hoe dan ook altijd beïnvloeden.  De INT 150 is gebaseerd op de XP-10 voorversterker en de X150.5 eindversterker,  en zijn voor Pass begrippen "entry level" Ik lees ook regelmatig dat mensen meer de voorkeur hebben voor Pass Labs eindversterkers vs de voor versterkers.  Ik kan mij hier best wel in vinden na een luister sessie met de XP-10 en Pass labs X 0.2 voor versterkers. Maar daar heeft zoals met alles iedereen een andere mening over. 

Maz heeft ook een liefde voor buizen. Ondertussen denk ik dat hij "moe" wordt van al die adviezen die hier voorbij komen, maar wil ook mijn tips eens meegeven  :tounge:

Voor versterkers:
(BAT) Balanced audio technology
(CAT) Convergent Audio Technology
De Classé Omega die forum lid Audiofiel aanbiedt in de markt sessie.

Eindversterkers:
Pass XA serie
Treshold Stasis 8.0 (Pass Labs design)
Manley Labs Reference mono amps (buizen met 350w per mono maar héél erg moeilijk om deze te vinden)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

chansig

Citaat van: vik op augustus  9, 2015, 13:31:46
Interessant Hans... Maar wat bedoel je hier precies mee?

Dat de invloed van een versterker over het algemeen groter wordt gemaakt dan dat hij is. Naarmate de versterker duurder wordt lijkt de invloed ook groter te worden...Dat is dan weer mijn mening.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

simsalabim

^^ en dat je in een ruimte akoestiek meting nou niet heel spannende dingen gaat zien als je in de basis al een goede versterker hebt staan, en dat is waar je op doelde volgens mij Hans? dat Martijn daar niet echt naar kijkt met een ruimte akoestiek meting, of er dan een Plinius, Pereaux, Pass Labs, Classe of wat dan ook voor powerbeest achter hangt zal in de response metingen niet echt verder relevante ruimteakoestiek verschillen laten zien schat ik in.
Als er nu een 300b SE van 10 Watt staat zou dat weer wel een verandering tov zo een mosfet/transistor power beest in de ruimte respons kunnen laten zien bv in de staande golven van de lage output, maar die zullen dan gewoon iets kleiner zijn en niet ineens heel anders.

Dat het allemaal wel een andere klank signatuur heeft daar heeft Hans het niet over volgenst mij, alleen de response metingen aan de akoestiek lijkt mij;)

Eigenlijk best dus een goede en nuttige post van hans haha
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsalabim

Citaat van: vik op augustus  9, 2015, 13:34:27

Budget
Ruimte in zijn meubel
Integrated oplossing
Ruimte?
Plaatsing?

Dat de INT 150 een dijk van een versterker is geloof ik graag. Toch blijft een geïntegreerde oplossing een compromis. Voor en eindversterker in 1 behuizing zullen elkaar hoe dan ook altijd beïnvloeden.  De INT 150 is gebaseerd op de XP-10 voorversterker en de X150.5 eindversterker,  en zijn voor Pass begrippen "entry level" Ik lees ook regelmatig dat mensen meer de voorkeur hebben voor Pass Labs eindversterkers vs de voor versterkers.  Ik kan mij hier best wel in vinden na een luister sessie met de XP-10 en Pass labs X 0.2 voor versterkers. Maar daar heeft zoals met alles iedereen een andere mening over. 

Maz heeft ook een liefde voor buizen. Ondertussen denk ik dat hij "moe" wordt van al die adviezen die hier voorbij komen, maar wil ook mijn tips eens meegeven  :tounge:

Voor versterkers:

Eindversterkers:
Pass XA serie
Manley Labs Reference mono amps (buizen met 350w per mono maar héél erg moeilijk om deze te vinden)

Tsja sorry hoor, maar ik vind dat dus onzin, dat Maz niet zijn ultieme geluid zal kunnen krijgen door zijn budget??
Zijn budget lijkt me aan de hoge kant als ik de spullen zie die hier soms een dagje staan..
Veel mensen leven van paycheck naar paycheck, alles wat er over blijft is dan luxe, wat er zoal in dit topic voorbij komt is van een dermate budget dat zelfs Maz in zijn queste naar zijn ultieme geluid dit moet kunnen bereiken (sort off), misschien zou een betere aanrader voor Maz zijn om al zijn appatuur het huis uit te doen, een Yoko setje te nemen en alleen nog maar naar live concerten te gaan, en dan altijd eerste rang/beste plekken.
Optimaler dan dat gaat het namelijk niet worden;)

Zodiac

Volgens mij vraagt Maz helemaal niet om advies. Hij meldt slechts wat hij doet.  En iedereen maar braaf adviesjes geven en 'kennis' etaleren.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Kijk dat is nog eens een goede en nuttige post.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Vik

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb al vaker contact gehad met MAZ via de pm, en weet dat hij een bepaald budget in gedachten heeft. Ik bedoel dus niet dat hij het geld niet heeft.  ;)

Een mooie pre-pro plus eindversterker kan behoorlijk op lopen in de papieren.

Citaat van: simsatit op augustus  9, 2015, 13:59:00
Tsja sorry hoor, maar ik vind dat dus onzin, dat Maz niet zijn ultieme geluid zal kunnen krijgen door zijn budget??
Zijn budget lijkt me aan de hoge kant als ik de spullen zie die hier soms een dagje staan..
Veel mensen leven van paycheck naar paycheck, alles wat er over blijft is dan luxe, wat er zoal in dit topic voorbij komt is van een dermate budget dat zelfs Maz in zijn queste naar zijn ultieme geluid dit moet kunnen bereiken (sort off), misschien zou een betere aanrader voor Maz zijn om al zijn appatuur het huis uit te doen, een Yoko setje te nemen en alleen nog maar naar live concerten te gaan, en dan altijd eerste rang/beste plekken.
Optimaler dan dat gaat het namelijk niet worden;)

chansig

http://www.ebay.de/itm/251968382495?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Naar Jerry brengen en dan heeft Maz een top eindversterker in huis die de Kharma's laat zingen. Leuk budget over voor een mooie VV. Klaar.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Vik

Ok duidelijk... ik was nieuwsgierig naar wat je bedoelde. Ik dacht dat het misschien de kant op zou gaan van elke versterker klinkt hetzelfde, of dit is de minst belangrijke schakel in de keten. Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, het is ook zeker niet de belangrijkste dat wel.

Een versterker die bv geluid gaat comprimeren los je niet op d.m.v akoestische maatregelen. Helaas maar al te vaak meegemaakt.

Citaat van: chansig op augustus  9, 2015, 13:43:48
Dat de invloed van een versterker over het algemeen groter wordt gemaakt dan dat hij is. Naarmate de versterker duurder wordt lijkt de invloed ook groter te worden...Dat is dan weer mijn mening.

Gr Hans

simsalabim

Dat is nou jammer Hans, was je net goed EN nuttig aan het posten kon je het weer niet laten Maz nog eens van advies te gaan voorzien

haha

advies is vies, als je dan ad heet dan is het al helemaal niet goed, gelukkig heet je hans dat scheelt.

Maz is lekker aan het luisteren, het lijkt er zowaar op dat de ultieme sound er is, hij heeft helemaal geen tijd om te posten, way to go Maz!

Vik

Ook weer een tip of advies..and the list goes on  :coffee:  ;)

Citaat van: chansig op augustus  9, 2015, 14:17:10
http://www.ebay.de/itm/251968382495?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Naar Jerry brengen en dan heeft Maz een top eindversterker in huis die de Kharma's laat zingen. Leuk budget over voor een mooie VV. Klaar.

Gr Hans

DofN

Iedereen gunt Maz zijn inzicht en een mooi geluid. Dat is het hem. Mooi al die betrokkenheid.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

michel69

Citaat van: doorofnight op augustus  9, 2015, 14:32:35
Iedereen gunt Maz zijn inzicht en een mooi geluid. Dat is het hem. Mooi al die betrokkenheid.

^^
En zo is idd iedereen hier op het forum bezig op zijn manier het beste uit je set/budget te halen en dat doen we allemaal met vallen en weer opstaan.......
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

frank2

Laat Maz eerst z n speakers maar eens inspelen. Daarna kun je verder met metingen al zal Maz daar denk ik niet veel mee doen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

Citaat van: vik op augustus  9, 2015, 14:23:05
Ok duidelijk... ik was nieuwsgierig naar wat je bedoelde. Ik dacht dat het misschien de kant op zou gaan van elke versterker klinkt hetzelfde, of dit is de minst belangrijke schakel in de keten. Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, het is ook zeker niet de belangrijkste dat wel.

Een versterker die bv geluid gaat comprimeren los je niet op d.m.v akoestische maatregelen. Helaas maar al te vaak meegemaakt.

Een goede versterker hoeft zeker geen 4000/5000 euro te kosten. Ik ben ook van mening dat veel van de toegedichte verschillen tussen versterkers als sneeuw voor de zon verdwijnen op moment als men bv niet weet welke versterker er speelt.

Het is zeker niet de minst belangrijke keten in de set...dat zijn de kabels. De belangrijkste is de mens. Die weet er namelijk duchtig op los te fantaseren.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Vik

Klopt Hans hoeft zeker geen 4-5K te kosten. Ik heb MAZ ook een mooi aanbod gedaan maar helaas is het uiterlijk niet zijn smaak, dus dat speelt ook mee en dat mag.  :thumbs-up:

Voor versterkers van de bekende merken (Pass, McIntosh Classé ,Goldmund) zijn vaak best wel prijzig als je hier voor kiest.

Citaat van: chansig op augustus  9, 2015, 14:51:05
Een goede versterker hoeft zeker geen 4000/5000 euro te kosten. Ik ben ook van mening dat veel van de toegedichte verschillen tussen versterkers als sneeuw voor de zon verdwijnen op moment als men bv niet weet welke versterker er speelt.

Het is zeker niet de minst belangrijke keten in de set...dat zijn de kabels. De belangrijkste is de mens. Die weet er namelijk duchtig op los te fantaseren.

Gr Hans

Vik

Zeker!

Citaat van: doorofnight op augustus  9, 2015, 14:32:35

Citaat van: michel69 op augustus  9, 2015, 14:35:18
^^
En zo is idd iedereen hier op het forum bezig op zijn manier het beste uit je set/budget te halen en dat doen we allemaal met vallen en weer opstaan.......

tompj

Citaat van: chansig op augustus  9, 2015, 14:51:05

Gr Hans
:withstupid:

Als Maz ooit de ideale versterkermatch vindt voor zijn speakers......vervangt hij vervolgens zijn speakers...

En voor het eerst ben ik het eens met een 'inspeel' theorie van Frank2.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

eddy135

Budget
Ruimte in zijn meubel
Integrated oplossing
Ruimte?
Plaatsing?

Voor versterkers:

Eindversterkers:
Pass XA serie

Budget??

Boehoehaha, laat me niet lachen...

Er spelen mensen met topsets die misschien 10% gekost hebben. :tounge:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op augustus  9, 2015, 19:00:36
Budget??

Boehoehaha, laat me niet lachen...

Er spelen mensen met topsets die misschien 10% gekost hebben. :tounge:

Inderdaad was dat een ongelooflijke onzin post.

En met jouw tweede uitspraak ben ik het nét zo eens Edde135 ;)

sultankat

Citaat van: Zodiac op augustus  9, 2015, 14:07:37
Volgens mij vraagt Maz helemaal niet om advies. Hij meldt slechts wat hij doet.

Zo lees ik dat ook.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

BJF

Budget
Ruimte in zijn meubel
Integrated oplossing
Ruimte?
Plaatsing?

(...)
Vervang dat allemaal maar gerust door 'onrust'. Het streven naar perfectie leidt tot desillusie.  ;)

Wél vermakelijk overigens.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.