aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus  8, 2015, 22:46:00
Ook speelt de elektrische match/mismatch van de DAC in de keten mee denk ik Jan?

Zoals jij zelf (en ik hier ook!) hebt ervaren, kunnen impedantie, gevoeligheid en spanningniveau erg van invloed zijn op het resultaat.  (Ik hoop dat ik de elektrische eigenschappen juist heb benoemd :blush:)

Jouw Bryston bijv voelt zich -inzake bovengenoemde elektrische waardes - zeer wel thuis in je huidige set daar waar andere dacs de boel hopeloos overhoop gooiden.

Het is bij mij één van de (belangrijkere) redenen van de verliefdheid op mijn eigen DAC.

Die heeft het naar z'n zin in mijn set en alleen al daarom zal ik niet gauw wat anders proberen.

Wellicht voelt de huidige DAC van MAZ (waarvan ik eigenlijk niet eens weet welke dat is) zich het beste "gehangen aan" de elektrische waardes van de 300B.  Wellicht ook dat MAZ mede daardoor die combi zo hóóg heeft zitten.

Kortom, zoals jij terecht opmerkt dient er - voordat de Pass op basis van "hit and run" weer de deur wordt gewezen - eerst nog wat veldwerk te worden verricht.

Deze versterker ook nu al weer wegdoen slaat nergens op, en zonder eerst andere zaken "afgecheckt" te hebben zou dit een belachelijke actie zijn.

MAZ z'n gebruikelijke statement dat hij ná 5 minuten al weet of het wat voor 'm is - já of néé - gaat wmb dan ook maar ten dele op.

Theo, ik heb de Resonessence Invicta dac van Maz nooit kunnen beluisteren dus kan daar weinig tot niets over zeggen, maar heb wel de specs eerder al bekeken  ;)
Zoals eerder al aangegeven heb ik met twee dac,s zeer slechte ervaringen gehad waardoor de overall klankmatige prestaties in werkelijk niets te vergelijken waren met zoals ze nu zijn.
Nummer één was de Metrum Octave mkII die ondanks vele honderden !! inspeeluren werkelijk als een natte krant klonk i.c.m. de Int.150. Nummer twee was de Moon 280 DSD/MiND die klankmatig veel beter matchte, maar toch op één of andere manier pit miste waardoor het een saaie belevenis werd en de "wow factor" ver te zoeken was.
Bij beide dac,s waren twee duidelijke overeenkomsten te vinden die er (zo bleek later) de aanleiding waren voor het mindere overall beeld wat haast identieke overeenkomsten vertoonde: zowel de Metrum als de Moon hebben een analoge uitgangsspanning van 2,0 volt wat er voor zorgt dat de Int.150 tot haast maximum volume opengedraaid moet worden om enigzins slam, kracht, en openheid in de weergave te kunnen verkrijgen.
De Wyred4Sound dac-2 was een compleet ander verhaal; deze liet i.c.m. de Int.150 een zeer krachtig, open, en detailrijke sound horen. De Bryston BDA-1 hetzelfde verhaal, alleen laat deze een warmere, ietwat meer laidback, maar heerlijke gloedvolle (haast buizenachtige) sound horen i.c.m. de Int.150
Wat opvalt aan overeenkomsten/specs bij laatstgenoemde dac,s: beiden speelden via XLR (maakt echt een mega verschil bij Pass geloof me) en last but not least, beiden hebben een analoge uitgangsspanning van 4,6 volt en dat zorgt echt serieus voor een complete klankmatige metamorfose bij de Pass.
Dat is dus wat ik Maz absoluut aan wil raden om echt te testen, want de verschillen zijn echt groot ! ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus  8, 2015, 23:31:51
Theo, ik heb de Resonessence Invicta dac van Maz nooit kunnen beluisteren dus kan daar weinig tot niets over zeggen, maar heb wel de specs eerder al bekeken  ;)
Zoals eerder al aangegeven heb ik met twee dac,s zeer slechte ervaringen gehad waardoor de overall klankmatige prestaties in werkelijk niets te vergelijken waren met zoals ze nu zijn.
Nummer één was de Metrum Octave mkII die ondanks vele honderden !! inspeeluren werkelijk als een natte krant klonk i.c.m. de Int.150. Nummer twee was de Moon 280 DSD/MiND die klankmatig veel beter matchte, maar toch op één of andere manier pit miste waardoor het een saaie belevenis werd en de "wow factor" ver te zoeken was.
Bij beide dac,s waren twee duidelijke overeenkomsten te vinden die er (zo bleek later) de aanleiding waren voor het mindere overall beeld wat haast identieke overeenkomsten vertoonde: zowel de Metrum als de Moon hebben een analoge uitgangsspanning van 2,0 volt wat er voor zorgt dat de Int.150 tot haast maximum volume opengedraaid moet worden om enigzins slam, kracht, en openheid in de weergave te kunnen verkrijgen.
De Wyred4Sound dac-2 was een compleet ander verhaal; deze liet i.c.m. de Int.150 een zeer krachtig, open, en detailrijke sound horen. De Bryston BDA-1 hetzelfde verhaal, alleen laat deze een warmere, ietwat meer laidback, maar heerlijke gloedvolle (haast buizenachtige) sound horen i.c.m. de Int.150
Wat opvalt aan overeenkomsten/specs bij laatstgenoemde dac,s: beiden speelden via XLR (maakt echt een mega verschil bij Pass geloof me) en last but not least, beiden hebben een analoge uitgangsspanning van 4,6 volt en dat zorgt echt serieus voor een complete klankmatige metamorfose bij de Pass.
Dat is dus wat ik Maz absoluut aan wil raden om echt te testen, want de verschillen zijn echt groot ! ;)

Mijn diy DAC heeft uitgangstrafo's die - volgens Dick van Merwe - het signaal én galvanisch scheiden én de spanning verdubbelen.  Pakt hier iig goed uit.

De klankomschrijving van de Bryston DAC doet mij je met klem adviseren deze te DAC te behoúden :)

Robiwan

zorgt meer dan 2 volt uitgangsspanning niet gewoon voor oversturing op de ingang, dus lekker veel vervorming?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus  8, 2015, 23:35:11
Mijn diy DAC heeft uitgangstrafo's die - volgens Dick van Merwe - het signaal én galvanisch scheiden én de spanning verdubbelen.  Pakt hier iig goed uit.

De klankomschrijving van de Bryston DAC doet mij je met klem adviseren deze te DAC te behoúden :)

Weet je wat de spanning is op je analoge uitgangen van je dac ?
In bepaalde gevallen kan een te hoge uitgangsspanning oversturing geven (zoals LPlover terecht aangaf) maar dat is geheel afhankelijk van de gevoeligheid van de analoge ingangen op je versterker.
Bij de Pass ligt die gevoeligheid dus in verhouding met andere versterkers laag.
Overigens is het normaal dat de uitgangsspanning bij XLR (gebalanceerd) een verdubbeling laat zien t.o.v. RCA (single ended) 😉

De Bryston dac gaat voorlopig echt niet meer weg Theo, het ding speelt zo ontzettend mooi en vanzelfsprekend dat ik haast vergeet dat die in de set aanwezig is, en dat is m.i. een goed teken 😉
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

simsalabim

Waarom houd je sommige versterkers nog niet eens een week in huis Maz?
De Perreaux was best een goed ding, de Plinius ook.
De int150 zal best goed zijn maar seperates zoals voorgenoemde hebben wat meer mogelijkheden qua matching.
Daarbij zijn je speakers gewoon nog niet ingespeeld, heb je ooit nieuwe drivers ingespeeld Maz?
Dat heeft tijd nodig,

Het is een leuke sport hoor hier jou van alles aan te raden maar best wel bizar in mijn mening, jou continue maar weer wat nieuws aan te raden.
Het zou haast een zegen zijn als jij gewoon eens een maand naar een set gaat luisteren haha.

Happy listening Maz, en ik zou je geen nieuwe (nog meer) versterker willen wensen maar rustig luister plezier;)

ohja dan toch nog een aanrader: Yoko (oke geintje)
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

VlisChris

Even een losse opmerkingen voor de verschillende steken onder water die hier vanavond voorbij zijn gekomen, en nog meer langs gaan komen vrees ik :-\
Dat werkt averechts. Problemen? Stuur een admin een pm, of nog mooier: stuur een R2M.

simsalabim

Hi Christiaan, heb maar even wat aangepast, weet niet of je aan mij refereerde maar snap dat het hier uit de hand kan lopen als je niet de boel een beetje coached, dus goede coach ;D
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

sultankat

Citaat van: simsatit op augustus  9, 2015, 01:01:01
Hi Christiaan, snap dat het hier uit de hand kan lopen als je niet de boel een beetje coached, dus goede coach ;D

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Leeuwarden

Citaat van: Maro op augustus  8, 2015, 23:16:57
http://link.marktplaats.nl/m927228271

Erg mooi gemaakt maar de prijs is veel te hoog. Heb in een ver verleden zelf ook één gebouwd. Mooie versterker maar je moet er geen moelijke speaker op aansluiten.

hifi-annemie

Als je constateerd dat Lp's spelen wel goed klinkt, zou je dan niet eerder naar de bron moeten kijken.
ik vind Spotify best redelijk klinken maar er zijn toch veel betere media denkbaar. Een goede renderer plus dac, of gewoon een goede cd speler.

YamahaRXV

Citaat van: hifi-ralph op augustus  9, 2015, 10:11:43
Als je constateerd dat Lp's spelen wel goed klinkt, zou je dan niet eerder naar de bron moeten kijken.
ik vind Spotify best redelijk klinken maar er zijn toch veel betere media denkbaar. Een goede renderer plus dac, of gewoon een goede cd speler.

^^

+ nog wat andere hier eerder genoemde relevante (!) zaken die er zeker toe doen  ;)

chansig

Ik denk dat het een kansloze missie gaat worden met die Pass ongeacht wat voor mogelijkheden er zijn.

Herken Maz ook wel...het klinkt of het klinkt niet. En zelfs dan kan het nog erg goed klinken.

Snel afscheid van nemen en door met de volgende.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

tompj

Citaat van: maz op augustus  8, 2015, 19:47:31
Dus we gaan rustig met door sparen en ieder keer een stapje hoger gaan.
'Stapje hoger' is zeker niet 'stapje beter' zoals je iedere keer zelf bewijst. Ik denk niet dat er automatisch meer geld tegenaan hoeft.

Het zou mij overigens niet verbazen als het de luidsprekers zijn (i.c.m. De akoestiek) die het chronische 'probleem' vormen. Dan kun je je vervolgens vol op akoestische aanpassingen richten of (wellicht beter) op de luidsprekers. Natuurlijke pure speculatie hoor, zo van een hele verre afstand...
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Zodiac

Ik denk dat zowel de speakers als de pass gewoon bagger zijn. Weg met die zooi. Zo snel mogelijk!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

sultankat

Citaat van: Zodiac op augustus  9, 2015, 12:07:06
Ik denk dat zowel de speakers als de pass gewoon bagger zijn. Weg met die zooi. Zo snel mogelijk!

Ik wist niet dat het zo warm was........

Gelukkig in de navolgende post:  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

YamahaRXV

Citaat van: tompj op augustus  9, 2015, 11:22:37
'Stapje hoger' is zeker niet 'stapje beter' zoals je iedere keer zelf bewijst. Ik denk niet dat er automatisch meer geld tegenaan hoeft.

Het zou mij overigens niet verbazen als het de luidsprekers zijn (i.c.m. De akoestiek) die het chronische 'probleem' vormen. Dan kun je je vervolgens vol op akoestische aanpassingen richten of (wellicht beter) op de luidsprekers. Natuurlijke pure speculatie hoor, zo van een hele verre afstand...

Eindelijk weer eens een nuttige en goede post  ;)
Zou idd. wel eens zeer nuttig kunnen zijn om een terzake kundig en objectief persoon als Martijn, of Geenius (beter bekend als Tony Gee) in huis te halen en wat specifieke metingen laten verrichten  ;)
Als er iemand verstand heeft van de gehele benodigde materie is het Tony wel...
Zeer kundig persoon en vooral eerlijk en objectief.

@Maz Als je dit ziet evt. ziet zitten dan laat je het maar weten. De contacten met Tony zijn er al omdat ik ook wat metingen wil laten verrichten binnenkort en twee bezoeken op adressen die relatief dicht bij mekaar liggen is vanuit Monnickendam ook veel gunstiger  ;)

Zodiac

Citaat van: sultankat op augustus  9, 2015, 12:25:57
Ik wist niet dat het zo warm was........

Gelukkig in de navolgende post:  ;)
Zo! Gelukkig maar!

chansig

Citaat van: YamahaRXV op augustus  9, 2015, 12:27:28
Eindelijk weer eens een nuttige en goede post  ;)
Zou idd. wel eens zeer nuttig kunnen zijn om een terzake kundig en objectief persoon als Martijn, of Geenius (beter bekend als Tony Gee) in huis te halen en wat specifieke metingen laten verrichten  ;)
Als er iemand verstand heeft van de gehele benodigde materie is het Tony wel...
Zeer kundig persoon en vooral eerlijk en objectief persoon.

@Maz Als je dit ziet evt. ziet zitten dan laat je het maar weten. De contacten met Tony zijn er al omdat ik ook wat metingen wil laten verrichten binnenkort en twee bezoeken op adressen die relatief dicht bij mekaar liggen is vanuit Monnickendam ook veel gunstiger  ;)

Volgens mij is Martijn al eens komen meten. Maar kan nooit kwaad om dit met deze speakers opnieuw te doen. Versterker invloed heeft Martijn ook gelukkig weinig mee...

Martijn woont overigens wat dichterbij...dus misschien kan hij bij jullie beiden meten ?

Goeie post ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kwabbernoot

Het valt mij hard mee, Hans. Nu nog een nuttige. :P :laugh:

Groeten...

YamahaRXV

Citaat van: chansig op augustus  9, 2015, 12:33:48
Volgens mij is Martijn al eens komen meten. Maar kan nooit kwaad om dit met deze speakers opnieuw te doen. Versterker invloed heeft Martijn ook gelukkig weinig mee...

Martijn woont overigens wat dichterbij...dus misschien kan hij bij jullie beiden meten ?

Goeie post ?

Gr Hans

Zeker goede post Hans  ;D
Ik schat de aanwezige kennis van Martijn ook zeker hoog in !
Heb onlangs een goed en interessant gesprek gehad met TG, dus vandaar dat het contact over metingen al had plaatsgevonden en ik hem hier ook even aangaf  ;)

Ik vraag mij overigens wel af of Maz het nut er van wil inzien...

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op augustus  9, 2015, 12:39:38
Het valt mij hard mee, Hans. Nu nog een nuttige. :P :laugh:

Groeten...

Inderdaad echt nuttig was/is hij niet...die 2 zaken verwar ik nog wel eens met elkaar. Soms is een post wel nuttig maar absoluut niet goed. Heel soms goed maar absoluut niet nuttig.

Dus vandaar dat ik meestal beperk tot nutteloze niet goede posts.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

YamahaRXV

Citaat van: chansig op augustus  9, 2015, 12:42:44
Inderdaad echt nuttig was/is hij niet...die 2 zaken verwar ik nog wel eens met elkaar. Soms is een post wel nuttig maar absoluut niet goed. Heel soms goed maar absoluut niet nuttig.

Gr Hans

Als de inhoud nuttig is, dan is het puur aan de interpratie van de lezer of deze hem ook als goed kan classificeren  ;D

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op augustus  9, 2015, 12:42:44

Gr Hans
:laugh: :laugh: :laugh: