aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: contour3.0 op juli 25, 2015, 09:47:17
of een ander huis of een andere buurvrouw ;D

Rob

staat al heel lang op de lijst, buurvrouw heb ik omgekocht met een gratis zonnebril voor de overlast dus die komt niet gauw voor de deur. hahaha

Citaat van: RobertVanWoerden op juli 25, 2015, 08:10:15
en, is er al een reisje te boeken? ;)

nee geen respons gehad.

Citaat van: Bama op juli 25, 2015, 02:35:41
Ik zou voor Goldmund gaan, beter is er niet te koop😄

hoe zou dat nou komen dat je ineens goldmund aanmoedigt?  :clapping:

Citaat van: Maro op juli 25, 2015, 00:35:36
Als we op die toer gaan zou ik voor een Meridian 818 en G57 gaan. Beter is er niet te koop.

meridian heeft me op een of ander manier nooit aangesproken, je hebt af en toe een aa=rtikel welke je niet staat , waarom weet je niet maar je mag het gewoon niet. das meridiaan bij mij.
nooit eentje willen hebben,.

Citaat van: felix01 op juli 25, 2015, 00:25:14
ik zou voor een ganse audio research set gaan Maz;

altijd welkom eens te komen luisteren... :colgate: :music:

tnx daar zal ik zeker een keer gebruik van maken. u hoort van me, arc vind ik heel mooi maar heb een hekel aan handvaten op een versterker.

Citaat van: sultankat op juli 25, 2015, 09:59:38
+1

ik vind persoonlijk goldmund heel er g mooi om te zien, qua uiterlijk is het helemaal top. gouden plaatje ,strak elegant.
wel behoorlijk prijzig als je over de mooiere series heb.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bama

ik zou echt voor goldmund gaan hoor maar dan wel iets uit de hogere klasse, top is niet te betalen helaas

Mr.M

Citaat van: Bama op juli 25, 2015, 12:09:23
ik zou echt voor goldmund gaan hoor maar dan wel iets uit de hogere klasse, top is niet te betalen helaas

ik heb een budget van 5 k uitgetrokken (UBER MAX) voor een voor eind combi , ik ga eerst proberen om te kijken of ik met minder (rond de 3 k)weg kan komen en als ik de match niet vind in die prijsklasse dan voer ik het bedrag op tot max 5 k.voor complete versterking.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Roderick

Zet er maar eens een goldmund mimesis 29 eindbak onder.
Met zo'n eindbak klinkt alles wat jij thuis ooit gehoord hebt 2 keer zo goed. Breedte, diepte, detail, controle. enz, enz.
Helaas wel wat boven je budget.
Eenmaal zo'n eindbak en je bent verliefd. Trust me.

In vlaardingen kun je zo'n M29 beluisteren of misschien wel lenen.

Groet,
Roderick

jan-rotterdam

Maz,

als voor het vermelde budget een voor-eind combi zoekt denk dan ook eens aan Job (is een merk onder de vleugels van Goldmund en maakt gebruik van Goldmund technologie, aan de behuizing hebben ze echter minder aandacht besteed dan bij de grote broer).
Voor het geld vind ik deze lijn waanzinnige prestaties neerzetten. Ik zal je via PM even de details doorsturen.

Zoals Roderick voorstelt is een Goldmund Mimesis 29 eindversterker ook een hele mooie keus (ik heb er zelf ook een gehad).

Groeten Jan

twani

Citaat van: gerzom op juli 25, 2015, 17:43:18
Is die INT30A op MP nix voor je?

;)
Die heb ik ook al eens getipt.

Voldoet aan al 'MAZ eisen en sluit precies aan bij de gebleken affectie die hij heeft voor de huisklank van Pass.

Van Jan weet hij bovendien zeker dat de Kharma's zullen "zingen" aan een Pass. ;)

Roksan

Een T+A V10 kan wellicht ook een mooie optie zijn. (Staat een demo versie op MP te koop)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Mr.M

Bedank voor de tips heren ,leven wordt stuk gemakkelijker met jullie prachtige tips.lol

Ik ben me aan oriënteren en aan uitvogelen wat ik nou wil.
Wil ik richting de 300b eindbakken gaan of transistor Met een mooie buizen voortrap.

Heb geen haast en klinkt nu prima hier.dus we gaan lekker rustig Door met hobbyen en van alles aan de kharmas hangen.
We zien wel waar we eindigen. Tegen die tijd dat ik echt weet wat ik wil ,heb ik wellicht wat meer om te besteden aan versterking .

Ik wil uiteindelijk wel een mooie indrukwekkende versterking ,op niveau van de kharmas.  Dat is in ieder geval het doel.
Ondertussen sparen we Door en hobbyen op de zelfde wijze Door. ;)

martin778

Maz, probeer een OTL buizenbak! Meer vermogen en heerlijk transparant.

+
SoM in Leiden heeft (had?) een hele dikke 300B eindtrap, gemaakt door John Eekels.
300B's van Emission Labs, overal Black Gates...

paaj

Pathos lijkt me echt een Maz merk, visueel en klankmatig sterk (net als Kharma  :clapping:). Die zijn nog niet langsgeweest of heb ik er een gemist? De Logos doet het erg prima op Kharma (3.2 bij mn nepvader).
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

advr

Citaat van: Roksan op juli 25, 2015, 19:51:08
Een T+A V10 kan wellicht ook een mooie optie zijn. (Staat een demo versie op MP te koop)
Oh, nee geen T+A V10....Daar is geen leven uit te krijgen. Wat is dat ding kil. Ik heb hem thuis gehad in vergelijk met div versterkers waaronder ARC vv ev en een Graaf GM 50B.
De looks prachtig, het geluid zo dood als een pier.... :-(
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

DofN

Wsch de beste versterker tot nu toe genoemd in dit draadje. Over smaak valt niet te twisten, dus ik zal gewoon maar schrijven: ook de fraaiste die tot nu toe die gepost is!  8)

Lyngdorf Millennium Mk4, 12.000 nieuwprijs, maar heel soms zie je ze tweedehands goedkoper voorbij komen. Zou nog wel even wachten op de opvolger voor USB ingang en de analoge/digitale uitgangen voor subs :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

YamahaRXV

Citaat van: doorofnight op juli 26, 2015, 22:39:55
Wsch de beste versterker tot nu toe genoemd in dit draadje. Over smaak valt niet te twisten, dus ik zal gewoon maar schrijven: ook de fraaiste die tot nu toe die gepost is!  8)

Lyngdorf Millennium Mk4, 12.000 nieuwprijs, maar heel soms zie je ze tweedehands goedkoper voorbij komen. Zou nog wel even wachten op de opvolger voor USB ingang en de analoge/digitale uitgangen voor subs :)

Mooi om te zien dat er hier veel merken versterkers als meest ''ideale'' versterker voor Maz naar voren geschoven worden door personen die ''toevallig'' ook dat merk in huis hebben staan  :D (ik maak mij er net zo schuldig aan overigens)
Over smaak valt inderdaad niet te twisten... 8)

Vandaag nog contact gehad met de TS en ik denk toch wel begrepen te hebben wat het ideale plaatje zou moeten zijn; het gloedvolle, warme en tonaal rijkelijke van de 300B versterker, maar dan graag wel in combinatie met de kracht en autoriteit van een goede solid state versterker, vooral voor die momenten dat er wat meer op volume gespeeld moet worden.
Ik denk zelf dat dit nog niet zo makkelijk gaat worden, tenzij er op bepaalde vlakken ietwat concessies gedaan mogen worden.
De hier eerder getipte Pass Labs Int. 30 A lijkt mij een zeer mooie optie, maar dat is natuurlijk geheel aan Maz om daar over te oordelen.
Volledig klasse A en m.i. een soort ''best of both worlds'' concept waarvan ik bijna zeker weet dat dit een erg mooie match gaat vormen met de Kharma S7 Signature.

6Moons over de Pass Int.30 A:

'' Throughout my time with the INT-30 it was simply a joy to turn on and get turned on in a different way. It was hard to spend less than a few hours with it. No matter what popped up on the music server in random mode, it was intellectually fascinating and emotionally gratifying. That's a rare combination.

It was self-assured but never presumptuous. The presentation was effortless at any sane volume. Dynamic as hell without the punishment. Let's call it dynamically slick. And as alluded to earlier, it played well with others, namely various sources, speakers and wiring at diverse price levels.
As I do with most of the gear that comes 'round for review, I took it on tour to hear how it performed in various systems. Once tweaked, here's what former moonie and current PFO writer Jeff Day noted about the integrated in his system: if you want a solid-state amp that has a lot of the magic of superb tube gear like the Leben, the Pass INT-30A is an easy recommendation
(but you must buy an Acoustic Revive Reference power cord for it if you really want to hear the magic the Pass is capable of)."
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

Citaat van: YamahaRXV op juli 26, 2015, 23:34:14
Mooi om te zien dat er hier veel merken versterkers als meest ''ideale'' versterker voor Maz naar voren geschoven worden door personen die ''toevallig'' ook dat merk in huis hebben staan  :D (ik maak mij er net zo schuldig aan overigens)

(..)

Das toch ook een beetje de humor :)
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Paul Demo

twani

Vandaag nog contact gehad met de TS en ik denk toch wel begrepen te hebben wat het ideale plaatje zou moeten zijn; het gloedvolle, warme en tonaal rijkelijke van de 300B versterker, maar dan graag wel in combinatie met de kracht en autoriteit van een goede solid state versterker, vooral voor die momenten dat er wat meer op volume gespeeld moet worden.
Ik denk zelf dat dit nog niet zo makkelijk gaat worden, tenzij er op bepaalde vlakken ietwat concessies gedaan mogen worden.
De hier eerder getipte Pass Labs Int. 30 A lijkt mij een zeer mooie optie, maar dat is natuurlijk geheel aan Maz om daar over te oordelen.
Volledig klasse A en m.i. een soort ''best of both worlds'' concept waarvan ik bijna zeker weet dat dit een erg mooie match gaat vormen met de Kharma S7 Signature.

'' Throughout my time with the INT-30 it was simply a joy to turn on and get turned on in a different way. It was hard to spend less than a few hours with it. No matter what popped up on the music server in random mode, it was intellectually fascinating and emotionally gratifying. That's a rare combination.

It was self-assured but never presumptuous. The presentation was effortless at any sane volume. Dynamic as hell without the punishment. Let's call it dynamically slick. And as alluded to earlier, it played well with others, namely various sources, speakers and wiring at diverse price levels.
As I do with most of the gear that comes 'round for review, I took it on tour to hear how it performed in various systems. Once tweaked, here's what former moonie and current PFO writer Jeff Day noted about the integrated in his system: if you want a solid-state amp that has a lot of the magic of superb tube gear like the Leben, the Pass INT-30A is an easy recommendation
(but you must buy an Acoustic Revive Reference power cord for it if you really want to hear the magic the Pass is capable of)."

MAZ is gewoon bang dat de set "af" is met de komst van een INT30.

Dat kan/mag/wil ie niet natuurlijk :D. Dan is er niks meer te prutsen :nopompom:

twani

Citaat van: doorofnight op juli 26, 2015, 22:39:55

Ook mooi, heeft wel wat weg van BMC.  Of andersom natuurlijk :)

DofN

BMC vind ik ook erg mooi en heb ik eens een weekje thuis mogen proberen. Qua vormgeving lijkt het op elkaar.

Kwabbernoot

Citaat van: martin778 op juli 25, 2015, 20:21:15
Maz, probeer een OTL buizenbak! Meer vermogen en heerlijk transparant.

Hop, dit dus!   :laugh:

<knip>
<knip>
As I do with most of the gear that comes 'round for review, I took it on tour to hear how it performed in various systems. Once tweaked, here's what former moonie and current PFO writer Jeff Day noted about the integrated in his system: if you want a solid-state amp that has a lot of the magic of superb tube gear like the Leben, the Pass INT-30A is an easy recommendation.
Tja, het blijft natuurlijk wel 6Moons. Altijd leuk leesvoer maar door mij niet serieus te nemen.

Groeten...

martin778

Kwabbernoot

Oud lid

Maakt niks uit. Als ze maar gelezen worden cq de site bezocht. Dan kan 6Moons goede sier naar de adverteerders maken...

Erwin B

erik s.

Er staat een set Audio Note Conquest monoblokken op MP.  2x 300B per kanaal.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

YamahaRXV

Citaat van: Kwabbernoot op juli 27, 2015, 11:31:59
Hop, dit dus!   :laugh:
Tja, het blijft natuurlijk wel 6Moons. Altijd leuk leesvoer maar door mij niet serieus te nemen.

Groeten...

Altijd leuk als men gaat knippen en plakken in andermans quote, maar geeft allemaal niets.... :wacko:
De versterker in kwestie heeft zich al lang en breed bewezen en heeft wat dat betreft zeker geen review van 6Moons nodig.
Daarbij is de combi Pass Labs - Kharma al een bewezen goede combi en dat weet Maz ook  ;)
De klankmatige impact van die match behaal je in ieder geval niet met een paar van die wazige ''hocus pocus'' SW plates.... :yawnee:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8