aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Oud lid

Mr.M

Even aan puzzelen waarom de clearaudio geen geen geluid geeft,en blijkt dat er geen signaal Door de kabels naar de rca uitput gaat ... dus kabel is niet goed. Wel raar want geen enkele kabel geeft signaal Door. .??? Alle 4 ,rood groen wit en blauw geven aan de rca kant geen signaal.??
Raar...of doe ik iets fout ...?
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: patsijb op juli 21, 2015, 20:31:35
ehm Maz
wat zijn die twee kleine ringetjes onder de woofer eigenlijk?
dat zit er bij mij niet..
Dat zij  inderdaad contra magneten. Officieel past de db7 front niet op de S7. (De magneet punten zijn verschillend ,behalve op twee plekken.) Dus moest even modificeren, maz stijl.
De magneten op de S7 en db7 zitten alleen aan bovenkant op dezelfde plek. Daarom heb ik extra magneten gevraagd en extern met speciale dubbelzijdig glas plakband de magneten op de kast gemonteerd op de plek waar de db7 front de magneten heeft zitten.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Interficior

Citaat van: maz op juli 21, 2015, 22:48:12
Even aan puzzelen waarom de clearaudio geen geen geluid geeft,en blijkt dat er geen signaal Door de kabels naar de rca uitput gaat ... dus kabel is niet goed. Wel raar want geen enkele kabel geeft signaal Door. .??? Alle 4 ,rood groen wit en blauw geven aan de rca kant geen signaal.??
Mooie 177. :)

Je hebt je multimeter op de "biepstand", terwijl je op één pluspool van de RCA kabel zit en aan de andere kant bij je spoelaansluitingen. Nu weet ik niet hoe zoiets van binnen zit, maar als er een spoel meegemeten wordt of als er nog een actief circuit tussenzit zal het niet werken. Op de weerstand-stand meten geeft al wat meer informatie. Dan kun je ook die spoelkanten doormeten om te zien of die uberhaupt connectie hebben.

Als je je kabels werkelijk verdenkt kun je die snel verwisselen (of het ene eind met het andere eind verbinden met je multimeter, zou 0.15 ohm moeten geven).
Take it or lease it

Mr.M

Alle contact punten bij de element eruitgetrokken en op weerstand gemeten . Uitslag was nul komma nul weerstand. Ook op de weerstand gwen resultaat Dus de bedrading is niet goed.

Wat is nou een goede kabel ?En waar kan ik snel aan een komen?

Mr.M

Citaat van: Raymond187 op juli 21, 2015, 16:16:23
Zijn dit je droom speakers?

Ligt er aan hoe je er tegenaan kijkt.

Zijn dit mijn absolute droom speakers /set?

Nee, mijn DROOM speakers en apparatuur zouden een beetje in de katagorie vivid g1/kharma exquisite vallen met d agustino/boulder of kondo electronica.

Gezien mijn financiële situatie vorige jaar, waren dit inderdaad mijn droom speakers.
Een droom die haalbaar was.

Om mijn absolute droom waar te maken heb ik eerst een ander huis nodig met de nodige ruimte .  Hopelijk komt dat nog wel.  ;)
Kwestie van tijd.

Bij mij kunnen dingen heel snel gaan.;) 

Vorige jaar rond deze tijd was ik koos werkloos geraakt  en dit jaar heb ik een eigen onderneming. Nu ,half jaartje na overname van de eerste zaak   sta ik op het punt mijn tweede zaak te starten (over te nemen, (bestaande zaak) ).

Als dat een beetje goed gaat dan zullen ook de GIYAS , boulder , kondo en d agustino huize maz bezoeken.

We blijven dromen en hard werken.   

Zoals de Amerikanen zeggen:

Dreams big ,work hard.

Citaat van: Raphie op juli 21, 2015, 16:21:06
Maz, ik vind je speakers schitterend, maar autistisch als ik ben zou ik echt niet tegen een overflappend front willen aankijken, want er ziiten geen gaatjes én geen drivers. Het geeft de illusie van een 3-weg
Ik vind het orginele front mooier en minimalistischer en meer recht doen aan het ontwerp van de speaker

Had niet verwacht dat er zoveel verschillende smaken zouden zijn met zoveel verschillende gedachten erachter.

Jullie gaan een stap verder dan ik het zag in de eerste instantie , puur op de looks..

Qua looks, als je  tegenover de speakers  zit en er naar kijkt, vind ik de lange fronts mooier om te zien.

Ik heb altijd de db7 mooier gevonden . Waarschijnlijk Door de lange front. Want das de enige visuele verschil als je ze naast elkaar zet met de frontjes er op.

Dirk

Citaat van: maz op juli 21, 2015, 23:58:13
Alle contact punten bij de element eruitgetrokken en op weerstand gemeten . Uitslag was nul komma nul weerstand. Ook op de weerstand gwen resultaat Dus de bedrading is niet goed.

Wat is nou een goede kabel ?En waar kan ik snel aan een komen?
als je op weerstand meet en 0,0 uitleest als waarde over de ader/kabel is het juist goed, immers...als je de 2 meetprobes gewoon tegen elkaar houdt zal je ook 0,0 meten, hoop ik ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

hifi-annemie

Als je bedoelt dat er geen signaal uitkomt, dan kan dat kloppen, het signaal dat een moving coil afgeeft is dermate klein dat het niet meetbaar is met een multimeter, hiervoor moet je een scope gebruiken.

Deleted Member 2

Maz, een systematisch onderzoekje:
1. Zoek eerst even uit wat de output is van het element; mc geeft een zeer lage output; mm iets meer
2. sluit alles weer aan op je phono pre volgens de informatie die je bij stap 1 hebt verkregen
3. als er niets is te horen, zet dan je meter op mV en meet op het eind van de interlink
4. als je 0 meet, dan interlink er af en meet op de uitgang van de claeraudio met meter op mV
5. als je 0 meet, meet dan op de aansluitpennetjes van het element (pennen volgens de informatie bij stap 1. Rood is rechter kanaal, wit het linker kanaal. De overige twee zijn ground: groen voor rechts en blauw of zwart voor linker kanaal)
6. als je 0 meet, is je element defect

Om de output te meten moet er uiteraard wel een plaatje gedraaid worden. Stap 5 is niet mogelijk tenzij je voorzichtig met een borsteltje over de stylus gaat

Deleted Member 2

Citaat van: hifi-ralph op juli 22, 2015, 09:50:15
Als je bedoelt dat er geen signaal uitkomt, dan kan dat kloppen, het signaal dat een moving coil afgeeft is dermate klein dat het niet meetbaar is met een multimeter, hiervoor moet je een scope gebruiken.

Valt wel mee: het bereik van de multimeter begint bij 0,1 mV; een mc element geeft gemiddeld 0,4 mV

Pjotr27

CiteerVorige jaar rond deze tijd was ik koos werkloos geraakt  en dit jaar heb ik een eigen onderneming. Nu ,half jaartje na overname van de eerste zaak   sta ik op het punt mijn tweede zaak te starten (over te nemen, (bestaande zaak) ).

Even off topic:
Kijk je uit! twee zaken is veel meer personeel met alle risico`s en gezeur.....
Je bent nog maar net bezig en de fiscus komt ook nog een keer langs.
Groei is prima, maar niet binnen zulke korte tijd. Laat je goed voorlichten door een betrouwbare adviseur en accountant.

Wat betreft je Kharma: ik vind ze echt heel mooi in deze kleur. En ik kan heel goed begrijpen dat een 300B buizenversterker het er heel goed op doet. Als je meer vermogen wilt zou je nog naar 300B monoblokken kunnen kijken. Verder laat alles eerst even goed inspelen voor je weer van alles gaat wisselen. Er gebeurt zoveel met inspelen dat je niet echt nu een oordeel kan geven. De bass unit zit vaak verstopt en het duurt een uur of 200 voor die echt los is.
Blijf in ieder geval genieten!
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kingpin

Citaat van: Pjotr27 op juli 22, 2015, 10:33:49
Als je meer vermogen wilt zou je nog naar 300B monoblokken kunnen kijken.
Of een mooie 845 SET !
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Mr.M

aan allen , bedankt voor jullie tips en advies, zulke problemen maken de hobby net iets leuker, je steekt er echt tijd en moeite in om iets aan de praat te krijgen en hopelijk als die het goed doet wordt je beloond met muziek;;;;)

@ pjotr 27, bedankt voor je uitleg, alles is onder controle en uitgedokterd. Dit betreft overname van een bestaande zaak welke zichzelf makkelijk onderhoudt.Wisseling van eigenaar zou de pret niet mogen drukken.

Wat de fiscus betreft, alle financiële aspecten zijn tot aan de puntjes op de i correct en verantwoord. Daar maken mijn boekhouders en financiële adviseurs niet druk om. Ik heb GROEN licht, alleen de verhuurder moet nog over de brug met mijn voorstel en we zijn rond.

Mr.M

Citaat van: Onder013 op juli 22, 2015, 09:55:54
Maz, een systematisch onderzoekje:
1. Zoek eerst even uit wat de output is van het element; mc geeft een zeer lage output; mm iets meer
2. sluit alles weer aan op je phono pre volgens de informatie die je bij stap 1 hebt verkregen
3. als er niets is te horen, zet dan je meter op mV en meet op het eind van de interlink
4. als je 0 meet, dan interlink er af en meet op de uitgang van de claeraudio met meter op mV
5. als je 0 meet, meet dan op de aansluitpennetjes van het element (pennen volgens de informatie bij stap 1. Rood is rechter kanaal, wit het linker kanaal. De overige twee zijn ground: groen voor rechts en blauw of zwart voor linker kanaal)
6. als je 0 meet, is je element defect

Om de output te meten moet er uiteraard wel een plaatje gedraaid worden. Stap 5 is niet mogelijk tenzij je voorzichtig met een borsteltje over de stylus gaat

tnx voor de uitleg henk

ik ga strakkies weer puzellen.. hij moet en zal zingen....

vroeger zou ik gewoon mijn simpele platenspeler onder de armen nemen en naar jouw toe rijden , maar met deze is dat wat moeilijker .lol kan hem niet even meenemen naar de dokter.
Als je het wilt leren dan zou je het toch zelf moeten proberen.

Mr.M

Citaat van: Kingpin op juli 22, 2015, 11:42:18
Of een mooie 845 SET !
ik ben een groentje in buizen land  en er is bitter weinig buizen versterkers tekoop op het net welke echt goed zijn heb ik begrepen .. dus dat maakt de tocht wat moeizamer.
en de aanbod 300b is schaars.

Deleted Member 2

Citaat van: maz op juli 22, 2015, 13:39:50
tnx voor de uitleg henk

ik ga strakkies weer puzellen.. hij moet en zal zingen....

vroeger zou ik gewoon mijn simpele platenspeler onder de armen nemen en naar jouw toe rijden , maar met deze is dat wat moeilijker .lol kan hem niet even meenemen naar de dokter.
Als je het wilt leren dan zou je het toch zelf moeten proberen.

That's the spirit ;D

lekker zelf dokteren is veel leuker

Pjotr27

Is die AudioNote P4 monoblokken (18 watt 300B) niet iets voor je? ze staan op hifi.nl
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mr.M

Citaat van: Pjotr27 op juli 22, 2015, 15:39:53
Is die AudioNote P4 monoblokken (18 watt 300B) niet iets voor je? ze staan op hifi.nl

niet gezien eigenlijk. kijk haast nooit op hifinl meestal dwarrel ik rond op marktplaats.
ik zal even kijken..

Pjotr27

;), AudioNote is in ieder geval heel mooi, je was pas enthousiast over die simpele luidsprekertjes...

Mr.M

Citaat van: Pjotr27 op juli 22, 2015, 16:29:10
;), AudioNote is in ieder geval heel mooi, je was pas enthousiast over die simpele luidsprekertjes...

voor de prijs welke ik had betaald vond ik de audionote speakers heel erg mooi. ook de m2 en m3 vv heb ik gehad en beide waren mooie voorversterkers.

djoeri

ja, audio note is altijd een goede opties, al ben ik een beetje bevooroordeeld, er staat een setje wavac met 300b bij de oosterburen.

Pjotr27

mmmm setje Wavac is niet echt super... weleens gehoord maar kon er niet echt enthousiast van worden. Highly overrated.....

djoeri

Citeermmmm setje Wavac is niet echt super... weleens gehoord maar kon er niet echt enthousiast van worden. Highly overrated.....

Bedankt, kan ik dat ook van mijn lijstje afstrepen. Ben nu tevreden met mn audio note, maar wilde nog weleens die wavac horen.

contour3.0

Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Mr.M

Net even de element bedrading  losgekoppeld van de dt en gekeken waarom er geen signaal doorheen ging. Wat bleek, halve wegen de kabel zat een knik waar alle alle 4 draadjes hadden een breuk (knik op een plek) . Enige wat de kabel aan elkaar hield was de dunne buitenmanteltje van de kabels.
De magische bank van maz opengetrokken om te kijken of ik iets kan improviseren ,;) ik had nog de interne bekabeling van de master thee van rick paap (nirvana kabel) + nog een zijde bekleed geëmailleerd kabel .voor zever ik heb begrepen moeten de element kabels of afgeschermd zijn (buitenmantel) of de draadjes moeten afzonderlijk geëmailleerd  zijn zodat ze onderling geen signaal overdracht hebben als ze met elkaar in contact komen. Van ieder kabel een enkele draadje afgehaald en aan elkaar getwist  en mijn eigen element kabel van gemaakt.
:clapping: :headbanging:
op de metertje gezet en piccolo bello signaal. Heb net alles gemonteerd en element afgeregeld en voila, alles doet het en ,,MUZIEK......  dt doet het.... :headbanging: [emoji14]ompom: [emoji14]ompom: :headbanging:..

Ben de enige in nl met NIRVANA ELEMENT KABEL.HAHAHA.
Straks even fine tunen.