aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Thanatos

Kingpin

Citaat van: maz op juli 22, 2015, 13:41:54
ik ben een groentje in buizen land  en er is bitter weinig buizen versterkers tekoop op het net welke echt goed zijn heb ik begrepen .. dus dat maakt de tocht wat moeizamer.
en de aanbod 300b is schaars.
Even hier zoeken op "300B" ....

http://www.audio-markt.de/_markt/
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

hvlemmi

Mooi bezig, nu je weet hoe het moet kan je daar ook ooit nog eens zilver proberen  :coffee:
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

Mr.M

Citaat van: hvlemmi op juli 23, 2015, 01:02:19
Mooi bezig, nu je weet hoe het moet kan je daar ook ooit nog eens zilver proberen  :coffee:
ik was al aan denken over een zilveren element kabel. Alleen hij MOET geëmailleerd zijn teflon bekleed kabel kan ik niet gebruiken want de kabels mogen haast geen tegenkoppeling geven aan de beweging van element ,dus ze moeten zo licht en soepel mogelijk meebewegen met de arm en element. . ik weet nou niet war ik dat kan kopen. 

Citaat van: Kingpin op juli 22, 2015, 23:25:00
Even hier zoeken op "300B" ....

http://www.audio-markt.de/_markt/

tnx king, heb gister gekeken en er staat een airtight 300 in italie. hahaha heb een mail gestuurd. ben benieuwd.

Citaat van: felix01 op juli 22, 2015, 23:27:35
misschien jouw eigen high end kabelmerk beginnen??

lol niemand staat op nog een kabelmerk te wachten, mits je de kwaliteit van kharma \siltech kan leveren voor 1\3 a 1\4 prijs.

dan kan je nog eens een gat in de markt vinden. ik heb  me daar weleens in verdiept en ja , het kan. alleen de start investering dat je moet doen om de  eerste ''BATCH''zoals dat heet(minimum aantal van duizend(en) ) op specificatie te laten bouwen is behoorlijk.

ik heb mijn kabel tijd gehad en ja kabels maken verschil, ieder kabel constructie en opbouw heeft zijn eigen karakter.neutrale kabel bestaat niet. Neutrale versterkers en speakers en cd spelers bestaan ook niet want je kan nooit een artikel alleen en op zichzelf beoordelen.

Het is altijd een keten van onderdelen waar je naar luistert. Een cd speler alleen maakt geen geluid. lol .En ieder component wat daarna komt doet wat met je geluid.

De truc is om een keten samen te stellen welke naar JOUW zin is geluid technisch.
De een zoekt de oplossing van zijn probleem in de cd speler ,de ander in vv of ev , de ander gaat met kabels switche(of het nou netkabels zijn , interlinks of ls kabels)en de ander geeft de schuld aan de luidsprekers of dac.

Waar zit nou de onrust in?en hoe bepalen wij welke onderdeel vervangen moet worden om de ""probleem"' op te lossen?

Wat ik heb ervaren is , je kan met veranderen van ieder willekeurig component een bepaalde resultaat bereiken. Dus je kan alle kanten op eigelijk, het is maar net over welke component je ontevreden bent en of welke component je het liefst verandert wil hebben of kan veroorloven om te veranderen.

Ik heb op de kharmas een berg app gehangen, om de sound te tunen naar mijn smaak , maar ik had netzo goed opzoek zijn naar een luidspreker als ik een dikke BOULDER versterker had gekocht .DUS je begint eigelijk gewoon met wat je denkt als eerst te willen kopen \hebben en vanuit dar vlecht je verder .als je snapt wat ik bedoel.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

hvlemmi

Citaat van: maz op juli 23, 2015, 11:00:26
ik was al aan denken over een zilveren element kabel. Alleen hij MOET geëmailleerd zijn teflon bekleed kabel kan ik niet gebruiken want de kabels mogen haast geen tegenkoppeling geven aan de beweging van element ,dus ze moeten zo licht en soepel mogelijk meebewegen met de arm en element. . ik weet nou niet war ik dat kan kopen. 

Voila :)

directe link verwijderd RTFR , per pm mag uiteraard wel
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

Mr.M

Citaat van: hvlemmi op juli 23, 2015, 11:47:33
Voila :)

directe link verwijderd RTFR , per pm mag uiteraard wel
dankjewel. heb het net op tijd opgeslagen...:)

gister nog even zitten spelen met de DT en wat me opviel was:  ik heb een audionote ANS 2 stepup trafo om de signaal te boosten, maar ik hoorde de hele tijd  brom en zooooommmm geluid uit de speakers, alle grounds nagelopen ,alle kabels opnieuw nagekeken en niets heeft geholpen, brom en zoom was NIET WEG TE KRIJGEN.

In mijn frustratie gekapt met zoeken en wilde gaan zitten om te bellen naar DOKTER van der LINDEN aka onder 13 om een diagnose te stellen.

Ik druk op de dimmer om het licht uit te zetten om te gaan zitten en.... VOILA weg was brom en zoom en de ellende waar ik een half uur naar opzoek was.hahahah :clapping: :clapping: :clapping:

had nooit verwacht zoeen vette storing op te pikken van dimmer.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Martin!!!

mainly British stuff

Mr.M

Pjotr27

Ron Kemp, die deed dat... maar een beetje goede installateur kan het ook...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

lynch1979

Mr.M

lynch1979

Citaat van: maz op juli 23, 2015, 13:35:22
je bent ook zo slim he frankie... kan ik nog wat van leren. :tongue2:

;D

Ik weet nog wel iemand, heeft het ook bij mij aangesloten.

DofN

Ik weet niet goed of het toegestaan is om dergelijke wijzigingen aan te brengen in een huurwoning, Maz. Je zou Vestia even moeten bellen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Volgende kandidaat op de testbaan in huize maz.

Goldmund / audio reasurch vt60.

hopen dat het matchen met de kharmas.

Even alles netjes aansluiten en hopen op een zegen. Lol

Mr.M

Eerste wat opvalt...

Oeffffffffff.oeffffff oeffff.

Wat is het heerlijk als je hard kan draaien en geen moment het idee heb dat je de volume terug moet draaien.
Alles is op niveau en klinkt  :wub:

Dit had ik niet zien aankomen. Resolutie en kracht met de muzikaliteit van buizen.

Ik had het serieus gemist ,lekker hard draaien op "live" beleving niveau.

De 300b is echt waanzinnig lekker klinkend versterker als je op laag tot middelmatig niveau speel.maar wat ik nu aan doen ben is gewoon uit Den boze . Als ik dit met de 300b doe dan kan ik morgen de speakers terugsturen voor reparatie. Hahah.

Het laag uitput. .. wat is deze arc vt60 strak en droog zeg. Als je de hele tijd naar 300b luister vergeet je bijna Hoe strak het laag kan.

Door de muzikaliteit van de  300b vergeet je Hoe strak het laag kan zijn  .
Dit klinkt toch best lekker. Veel beter dan de sphinx project 4 mk3 en de resonesance  vv in ieder geval.

Eerste indruk is  ZEER GOED.

Deleted Member 2

Citaat van: maz op juli 24, 2015, 23:04:43
Eerste wat opvalt...

Oeffffffffff.oeffffff oeffff.

Wat is het heerlijk als je hard kan draaien en geen moment het idee heb dat je de volume terug moet draaien.
Alles is op niveau en klinkt  :wub:

Dit had ik niet zien aankomen. Resolutie en kracht met de muzikaliteit van buizen.

Ik had het serieus gemist ,lekker hard draaien op "live" beleving niveau.

De 300b is echt waanzinnig lekker klinkend versterker als je op laag tot middelmatig niveau speel.maar wat ik nu aan doen ben is gewoon uit Den boze . Als ik dit met de 300b doe dan kan ik morgen de speakers terugsturen voor reparatie. Hahah.

Het laag uitput. .. wat is deze arc vt60 strak en droog zeg. Als je de hele tijd naar 300b luister vergeet je bijna Hoe strak het laag kan.

Door de muzikaliteit van de  300b vergeet je Hoe strak het laag kan zijn  .
Dit klinkt toch best lekker. Veel beter dan de sphinx project 4 mk3 en de resonesance  vv in ieder geval.

Eerste indruk is  ZEER GOED.

Je oren zijn weer open gegaan ;D

Mr.M

Lol. De eerste indruk was heel erg goed.
Vooral Door de hogere volumes welke je kan draaien.
Ben nogal een hard draaier. Met de 300b kan je Tot op zeker hoogte "hard" spelen. Maar niet zoals ik nu speel.
Dit is toch een ander beleving . Af en toe is dit wel lekker hoor. Gewoon lekker hard spelen. Tot je buurvrouw voor de deur staat. Dan is het tijd om over te schakelen maar de 300b.

Ik moet zoeen schakelaar hebben. Van A naar b. [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]

felix01

ik zou voor een ganse audio research set gaan Maz;

altijd welkom eens te komen luisteren... :colgate: :music:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Maro

Als we op die toer gaan zou ik voor een Meridian 818 en G57 gaan. Beter is er niet te koop.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bama

pameijer

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

RobertVanWoerden

Citaat van: maz op juli 23, 2015, 11:00:26
tnx king, heb gister gekeken en er staat een airtight 300 in italie. hahaha heb een mail gestuurd.
en, is er al een reisje te boeken? ;)

contour3.0

Citaat van: maz op juli 25, 2015, 00:24:28
Lol. De eerste indruk was heel erg goed.
Vooral Door de hogere volumes welke je kan draaien.
Ben nogal een hard draaier. Met de 300b kan je Tot op zeker hoogte "hard" spelen. Maar niet zoals ik nu speel.
Dit is toch een ander beleving . Af en toe is dit wel lekker hoor. Gewoon lekker hard spelen. Tot je buurvrouw voor de deur staat. Dan is het tijd om over te schakelen maar de 300b.

Ik moet zoeen schakelaar hebben. Van A naar b. [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]

of een ander huis of een andere buurvrouw ;D

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock