aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Citaat van: doorofnight op april  2, 2015, 15:23:11
Als Maz de deur dichtgedaan had, was dit toch de uitkomst niet geweest?

Citaat van: michel69 op april  2, 2015, 16:58:34
En mooi om te lezen dat het goed gekomen is(was ook wel te verwachten)met W&W en dat de Gryphon in huize Maz blijft wat een monster van een versterker is dat BTW  :crazy:

Voor zover ik het kan lezen, staat de Gryphon wel degelijk terug bij W&W.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DofN

Dat kan hoor, laatste wat ik las was dat met een werkende afstandsbediening de hele zwik weer terugkwam.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

michel69

Citaat van: doorofnight op april  2, 2015, 17:09:46
Dat kan hoor, laatste wat ik las was dat met een werkende afstandsbediening de hele zwik weer terugkwam.

Zo had ik het ook begrepen.......maar goed met Maz weet je het maar nooit ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: michel69 op april  2, 2015, 17:17:18
Zo had ik het ook begrepen.......maar goed met Maz weet je het maar nooit ;D

feliciteerd met de duiveltje in huis... grappig om te zien al dat gaaswerk in huis.hahah

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

michel69

Citaat van: maz op april  2, 2015, 17:55:07
feliciteerd met de duiveltje in huis... grappig om te zien al dat gaaswerk in huis.hahah

Haha duiveltje is eigenlijk een prima bijnaampje voor der ;D.....en dat gaas tja het ziet er niet uit in huis(hopelijk maar voor een maandje of zo)maar echt nodig anders zien mijn Faber's er na een dag niet meer uit ;D

Aan de andere kant(we hebben ook nog een volwassen Rottweiler)hoeven we ook niet bang te zijn dat we thuis komen en een stelletje werkschuwe individuen mijn set hebben weg gehaald... :hehe:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: doorofnight op april  2, 2015, 17:09:46

ik wild een geïntegreerde ivm ruimte gebrek in mijn rek. nu  ligt de cd speler alweer naast de rek, vandaar dat ik de gryphon had gekocht, voordeel van losse componenten is dat je kracht en finesse kan combineren naar eigen wens en zo je geluid tunen. bv buizen vv met een goede eind trap of andersom. met een geïntegreerd is dat stukken moeilijker.

maargoed, ik ben weer in bezit van een berg aan versterking, van geïntegreerd naar losse componenten, maar nog geen speaker die naar mijn wens is.... hahahaha

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Citaat van: eddy135 op april  2, 2015, 19:38:44
Accuphase heeft aardige geintegreerde versterkers...

klopt , maar ik hou niet van de uiterlijk, met dat wijzertjes...plus dat ik ze overpriced vindt voor een geintegreerde.

eddy135

Citaat van: maz op april  2, 2015, 19:43:19
klopt , maar ik hou niet van de uiterlijk, met dat wijzertjes...plus dat ik ze overpriced vindt voor een geintegreerde.

Uiterlijk is een dingetje, idd...
Maar sinds wanneer moet jij op de kleintjes letten?

addesmo

Citaat van: eddy135 op april  2, 2015, 19:38:44
Accuphase heeft aardige geintegreerde versterkers...
Vooral als je moeilijk in slaap kan komen  ;)
Bedoel, is erg rustig en misschien niet helemaal wat Maz zoekt.

tompj

Citaat van: addesmo op april  2, 2015, 20:52:08
Bedoel, is erg rustig en misschien niet helemaal wat Maz zoekt.
Beetjeafhankelijk van hoe je combineert, maar wel in lijn met mijn ervaring met een E250 inderdaad.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Mr.M

Foto opstelling...

eddy135

Citaat van: addesmo op april  2, 2015, 20:52:08
Bedoel, is erg rustig...

Geldt dat voor alle modellen?
En is dat eigen waarneming, of gebaseerd op het, voor sommigen misschien, oubollige uiterlijk?

Beetje offtopic allemaal, maar mijn E406V is allerminst slaapverwekkend hoor.

Mr.M

Oudbollig wil ik ze niet noemen. Beetje vintage klassieke looks hebben accuphase.

Niet echt mijn smaak maar horende verhalen moeten ze zeer muzikaal zijn..

eddy135

Citaat van: maz op april  2, 2015, 22:26:42

Niet echt mijn smaak maar horende verhalen moeten ze zeer muzikaal zijn..

En daar gaat hem om, toch?  :clapping:

Mr.M

eddy135

Citaat van: maz op april  2, 2015, 22:33:20
Ja en nee. Bij mij wilt het oog ook wat...

Dat zal best, maar als ik bovenstaande foto's bekijk, vind ik het nogal een allegaartje... :-\

Ernst Jan

Citaat van: maz op april  2, 2015, 19:43:19

I am a sucker for VU meters.  ;D

eddy135

Mr.M

Citaat van: eddy135 op april  2, 2015, 22:35:31
Dat zal best, maar als ik bovenstaande foto's bekijk, vind ik het nogal een allegaartje... :-
Dit is de stilste voor de storm...eerst de kharmas.. En dan ga ik een dijk van versterking aanschaffen..

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Mr.M

Citaat van: Graphtuner op april  3, 2015, 00:09:20
vind die ML voorversterker toch ook wel een pareltje  :inlove:
Ik vind de ML ook een hele mooie VV.. Dit is mijn eerste ervaring met ML en tis heel goed bevallen.

eddy135

Citaat van: Graphtuner op april  3, 2015, 00:09:20
vind die ML voorversterker toch ook wel een pareltje  :inlove:

Is ook prachtig, alles is prachtig, maar allemaal verschillende kleuren, merken, formaten apparaten bij elkaar wordt het toch rommelig...

addesmo

Citaat van: eddy135 op april  2, 2015, 22:21:34
Geldt dat voor alle modellen?
En is dat eigen waarneming, of gebaseerd op het, voor sommigen misschien, oubollige uiterlijk?

Beetje offtopic allemaal, maar mijn E406V is allerminst slaapverwekkend hoor.
Eigen waarneming hoor. Uiterlijk vindt ik niets mis mee, chique zelfs  ::)

Mr.M

Citaat van: eddy135 op april  3, 2015, 07:37:42
Is ook prachtig, alles is prachtig, maar allemaal verschillende kleuren, merken, formaten apparaten bij elkaar wordt het toch rommelig...

dat heet ZORGVULDIG SAMENGESTELD EN GETUNED SOUND..

als ik alleen op uiterlijk zou kopen dan had ik een complete set primare gekocht. mooie uiterlijk, strak en tijdloos...

helaas is audio componenten samenstellen moeilijker dan het lijkt als je zo veeleisend bent als ik.

De marklevinson en pass labs heb ik op de S7 gehoord en dat was magisch , de marklevinson en kharma monooblokken was een veel minder match met de s7 dan met de pass labs.

Met de pass deden de kharma ineens iets heel magisch, aantrekkelijk, boeiend, sprankelend geluid zonder randjes en een mega stage.

De ml en pass heb ik ook met de martens gehoord dat was een dooie boel, weinig druk en slapjes.gen math dus.

De ml en kharma eindblokeen op de martens was ineens wauwww, druk in het laag, controle, sprankel en voila :::MUZIEK...

Dat  was voor mij een openbaring ,daty een eindtrap in combinatie met een luidspreker zoveel verschil kan maken in geluid..

Nu snap ik wat ze bedoelen met je eindtrap moet matchen met je speaker en de rest van set.

Eerst dacht ik , beetje gebakken lucht, goede eindtrap is goed, beetje meer of minder controle moet de pret niet derven....

Maar wat zaat ik FOUT... als je de de verschillen had gehoord zoals ik en thanathos het hoorden met switchen van eindtrappen op verschillende speakers dan viel je mond open..

Toen THANATHOS eerst de kharmas kwam beluisteren stonden ze op de ML en KHARMA EIND BLOK..

We draaide een paar liedjes en hij zei,,::nou maz moet dit 18000 kosten??? dan doen de pioneers van mij het netzogoed als niet beter...

Daarna gingen we switchen van eindtrap en je zag de verbazing in zijn gezicht, na paar liedjes zei die :  KAN JE ER NIET 2 paar bestellen voor halve prijs, ik wil hem ook...hahah :clapping: :clapping:

Je had letterlijk een beeld en een stage die bij de buren begon , liep door in mijn woonkamer en bij de andere kant van het huis bij de buren in de woonkamer ophield... dan heb ik niet eens over wat er voor je gebeurde en om je heen,,

john zei:  maz ik kan de tinkeltje en tankeltje bijna aanraken in de lucht,, en zo was het echt ..leek of je inbouwspeakers in de muren had..

ik kan niet wachten tot ik ze heb..echt...