aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Audiofiel op april  1, 2015, 07:51:33
Beetje jammer dat je iemand een schop nageeft die zich niet meer kan verdedigen... In het verleden zijn daar ook bans voor uitgedeeld.
Dit is Helemaal geen schop na...ik vind het oprecht jammer dat die geen raar ongepast opmerking kan maken.ik kon er altijd om lachen..ligt er niet wakker van.
Was een beetje zijn signiture geworden...je zag het gewoon aankomen....soms gaat die inderdaad te ver met bepaalde uitlatingen maar vaak vond ik het wel humor hebben ... hij spreekt mij aan terwijl die zelf ook zo is geweest. Hahah
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Kwabbernoot

Leuk setje voor zo even tussendoor.  :laugh:  Mooie eindversterker ook.  :wub:

Groeten...

patsijb

vraag me eigenlijk af hoe gespierd die maz eigenlijk is van al dat gesjouw met die zware spullen haha

clockwork

Citaat van: Kwabbernoot op april  1, 2015, 09:45:48
Leuk setje voor zo even tussendoor.  :laugh:  Mooie eindversterker ook.  :wub:

Groeten...

+1

Dit is toch niet de set S2's van Thanatos?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

koen1985

Maz kun je niet beter forumsponsor worden , gezien de aantallen die jij verkoopt .
Dit is toch gewoon handel ? Er komt regelmatig apparatuur voorbij dat enkele dagen/weken eerder op mp stond voor minder geld .
Vervolgens staat het enkele dagen later hier in de markt voor een paar honderd meer .Dit heeft in mijn ogen niks met hobby te maken .En er is ook niks mis mee om geld te verdienen . Maar zet er dan niet bij speciale prijs voor forumvrienden .
Ik wissel zelf ook regelmatig van spullen maar bij jouw staat het nog net niet te koop voordat de stekker in het stopcontact zit .

En ik snap dat het voor iedereen leuk om te zien is , maar op deze manier kan een hchifi of elke willekeurige andere sponsor toch net zo goed een topic openen en zijn spullen bespreken ? Even aansluiten een kleine review en vv hopsa in de verkoop .

Of zie ik dit totaal verkeerd ?
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

Citaat van: clockwork op april  1, 2015, 10:15:48
+1

ja de s2 was van thanatos geweest samen met de rest van de set....er zijn haast geen s2"s te vinden op de tweedehandse markt, die dingen hebben liefhebbers die er op azen als er een tekoop aangeboden wordt.
vanaf de eerste dag dat hij ze heeft zeur ik aan zijn hoofd om de s2 aan me te verkopen, de dag dat die hem kocht bood ik hem een aardig scheutje bovenop zijn aankoopsprijs als die heb bij mij zou afgooien ipv naar huis mee rijden,hahaha ,maar nee  ieder keer kreeg ik de deur aangewezen zonder speakers onder de arme, hahaha..

eindelijk na maanden gezeur en doorzetten heb ik hem kunnen kopen, op voorwaarde dat ik de hele set neem anders verkoopt die het niet.Hij wist netzo als ik dat voor onder de 3 haast geen beter monitor te vinden is.
de units uit deze speaker komen direct uit de TAD lijn.DIT ZIJN EXACT DE ZELFDE UNITS.

kijk maar.. de s2 en s1 hebben de originele units van TAD.

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m914001270-tad-e1-evolution-one-in-black.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

ik wilde de s2 heeel graag in mijn kamer horen en vergelijken met de s3..

wat ik merk is de mate van verfijning in het hoog door de berrylium tweeter , dat klinkt echt zijdezacht en heel erg natuurlijk..

Dit is een bloed eerlijke speaker , relax, muzikaal, tonaal zeer correct en klank echt..
laag is strak maar niet overdreven, mid is schoon en relax en het hoog vrij van ieder vorm van scherpte .

Mijn voorkeur is de kharma, die doet een ruimtelijkheid en aanwezigheids effect (live beleving)aan het geluid toevoegen welke geen enkel ander speaker heeft kunnen doen tot zo ver....een wauwwww in het kwadraad effect.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: koen1985 op april  1, 2015, 11:17:36
Maz kun je niet beter forumsponsor worden , gezien de aantallen die jij verkoopt .
Dit is toch gewoon handel ? Er komt regelmatig apparatuur voorbij dat enkele dagen/weken eerder op mp stond voor minder geld .
Vervolgens staat het enkele dagen later hier in de markt voor een paar honderd meer .Dit heeft in mijn ogen niks met hobby te maken .En er is ook niks mis mee om geld te verdienen . Maar zet er dan niet bij speciale prijs voor forumvrienden .
Ik wissel zelf ook regelmatig van spullen maar bij jouw staat het nog net niet te koop voordat de stekker in het stopcontact zit .

En ik snap dat het voor iedereen leuk om te zien is , maar op deze manier kan een hchifi of elke willekeurige andere sponsor toch net zo goed een topic openen en zijn spullen bespreken ? Even aansluiten een kleine review en vv hopsa in de verkoop .

Of zie ik dit totaal verkeerd ?

ik denk het wel ,want ik zou niet weten welke onderdeel je kan noemen uit mijn set welke ik via marktplaats heb gekocht  en later door mij tekoop gezet in forum voor meer?

ik koop vaak via  kennissen en audio kringen.die adverteren niet via marktplaats die hebben mij. hahah

hier een lijst van de laatste spullen welke ik heb gehad en geen enkel heeft op marktplaats gestaan en door mijn via MP gekocht.
de alacs niet
de vivids 1,5 niet
de vivid b1 niet
de pioneer niet,
de mark levinson niet
de pass labs niet
de lamm niet
de kharmas speakers niet
de kharma versterker niet
de theta voor eind niet
de bladelius cd speler niet
de bladelius versterker niet
de martens niet
de Marantz niet
burmester niet
de audio note m2  niet,
de m3 niet.
de heron audio niet
de accuphase niet..
de kabels niet,
haast alles wat ik heb gehad komt uit eigen kringen...

daarnaast zijn veel dingen die ik heb verkocht van anderen geweest die zelf niet van adverteren houden of niet weten met computers om te gaan hahahah.

ik koop enkele keren wat van marktplaats  bv de tweede theta vv ,en kabeltejs .
de michell tecnodec  die kocht ik via marktplaats in belgie voor 600 en op forum verkocht voor 400.-.

dus dit is geen handel voor me, want ik verdien er geen ruk op, ik probeer altijd quit te spelen, maar dat gaat ook niet altijd goed... met de martens heb ik aardig ingeleverd bv.

ik probeer gratis te hobbyen... daarvoor moet je soms rare sprongen maken, bv naar zwitzerland rijden of een  hele set kopen voor gunstiger prijs welke je niet nodig heb om verlies te voorkomen bij verkoop, :). ook daar zit risicos aan want als de VV morgen in de fik gaat ben ik onnodig veel geld kwijt..

tis leuk als je ziet hoeveel dingen ik koop en verkoop maar je vergeet hoeveel moeite en tijd dit kost , als dit handel was en zou de tijd bereken wat ik kwijt ben om die spullen te halen en laten ophalen dan kan ik de zaak sluiten hahahah,,, maar zo gaan we het niet bekijken,, daarom heet het hobby...de tijd en moeite is hobby tijd..

FDLARRY

Maz, op het topic "Welke muziek luister je vandaag" na, is jouw topic voor mij de leukste. Ik lees altijd graag hoe jij met je hobby bezig bent, oprecht jaloers, ik wou dat ik de tijd en het geld had.  :devil:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

sultankat

Citaat van: FDLARRY op april  1, 2015, 12:45:14
Maz, op het topic "Welke muziek luister je vandaag" na, is jouw topic voor mij de leukste. Ik lees altijd graag hoe jij met je hobby bezig bent, oprecht jaloers, ik wou dat ik de tijd en het geld had.  :devil:

Voor mij standaard leesvoer minstens 2x per dag. Zou ik niet willen missen. Met de koop-verkoop stroom is niks mis: geen ordinaire handel maar gewoon zelf uitproberen. Maz is daarin alleen wat sneller (en voor velen ook kapitaalkrachtiger) dan de meeste andere forumleden.
So what? Mensen als Maz maken dit forum lezenswaard. Ik heb er al een boel van geleerd en kon af en toe nauwelijks de verleiding weerstaan om ook zelf deze vaak fraaie spullen uit te proberen.
"Leven en laten leven" zou ik willen zeggen.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mitch--

Citaat van: sultankat op april  1, 2015, 12:55:01
Voor mij standaard leesvoer minstens 2x per dag. Zou ik niet willen missen. Met de koop-verkoop stroom is niks mis: geen ordinaire handel maar gewoon zelf uitproberen. Maz is daarin alleen wat sneller (en voor velen ook kapitaalkrachtiger) dan de meeste andere forumleden.
So what? Mensen als Maz maken dit forum lezenswaard. Ik heb er al een boel van geleerd en kon af en toe nauwelijks de verleiding weerstaan om ook zelf deze vaak fraaie spullen uit te proberen.
"Leven en laten leven" zou ik willen zeggen.

Ik vind het ook heerlijk en vind zijn ontdekkingen altijd prachtig, denk soms wel eens 'onder welke steen haalt ie al die diamantjes vandaan'?! Die Air Tight bijvoorbeeld, pffff  :wub:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

gerzom

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een vergelijk tussen de Pass en de Gryphon (of is die laatste al weer weg?)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

tompj

Ik snap nog steeds niet waarom mensen het zo moeilijk hebben met het wisselgedrag van Maz (of van anderen). Who cares. Lekker laten toch? Iedereen mag zelf weten wat hij met z'n centen doet. Dat eeuwige gezever...
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

gerzom

Citaat van: tompj op april  1, 2015, 13:22:25
Ik snap nog steeds niet waarom mensen het zo moeilijk hebben met het wisselgedrag van Maz (of van anderen). Who cares. Lekker laten toch? Iedereen mag zelf weten wat hij met z'n centen doet. Dat eeuwige gezever...
+1

Tipje: hou die Pass van Maz in de gaten, matched erg lekker met je Memento's  ;)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Thanatos

Citaat van: clockwork op april  1, 2015, 10:15:48
+1

Het was inderdaad mijn set. Een combinatie om mee oud te worden en dat is dan ook de enige reden waarom ik mij heb laten overhalen deze te verkopen. Ik heb een Tannoy zelfbouw project op het oog en dit zal de Pio's niet gaan overtreffen maar hebben, verwacht ik, weer zo hun eigen charme waardoor de hobby weer een andere impulse krijgt.

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op april  1, 2015, 13:04:43
Ik vind het ook heerlijk en vind zijn ontdekkingen altijd prachtig, denk soms wel eens 'onder welke steen haalt ie al die diamantjes vandaan'?! Die Air Tight bijvoorbeeld, pffff  :wub:
ben blij dat er mensen zijn die er netzoveel lol in hebben als ik want dit kost me een berg tijd om alles te delen, posten en fotos maken. hopelijk kan het ook een beetje helpend zijn voor die gene die ergens naar opzoek is...

een ding is zeker , er zijn genoeg mensen op forum die zeer blij zijn met de aankopen welke zij hebben gedaan via mij.

voor jouw was het ook een voordeel mitch dat je de shl5 bij mij met meerdere versterker combis heb kunnen beluisteren om vervolgens de knoop door te hakken en kopen.. :clapping: :clapping:

Mr.M

Citaat van: FDLARRY op april  1, 2015, 12:45:14
bedankt fd larry,,

doe dit met plezier en vind het leuk om me ervaringen te delen.

clockwork

Een goede gelegenheid om weer on topic te gaan lijkt me. ;)

Ik had al zo'n idee dat het de set van thanatos was. Complimenten voor je ' dram capaciteiten'  Maz. Ik had namelijk nooit verwacht dat hij afstand zou doen van zijn set.

Goed om te horen dat de S2's zo gewild zijn. Ik heb hier een setje als surrounds staan. Beetje overkill maar ach....

Ik herken je beschrijving van de sound. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Ik denk dat je inderdaad fors meer moet neertellen voor een verbetering. Die Kharma's zijn toch een factor 6 duurder?

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Mr.M

Citaat van: clockwork op april  1, 2015, 18:10:13
Een goede gelegenheid om weer on topic te gaan lijkt me. ;)

Ik had al zo'n idee dat het de set van thanatos was. Complimenten voor je ' dram capaciteiten'  Maz. Ik had namelijk nooit verwacht dat hij afstand zou doen van zijn set.

Goed om te horen dat de S2's zo gewild zijn. Ik heb hier een setje als surrounds staan. Beetje overkill maar ach....

Ik herken je beschrijving van de sound. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Ik denk dat je inderdaad fors meer moet neertellen voor een verbetering. Die Kharma's zijn toch een factor 6 duurder?
Ja dat is zo... De kharma is factor 6 ja ... En niet 6 keer beter...

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op april  1, 2015, 18:54:38
Op verzoek van Maz zal ik het topic straks opschonen vanaf post 4095 tot het einde.

het is dus dat jullie dat alvast weten ;)

@ Maz: het is inderdaad niet de bedoeling om winkels bij naam en toenaam zo te benoemen. Zeker op het moment dat er nog geen twee weken voorbij zijn. Maar gezien je verzoek had je dat zelf ook keurig door na afloop ;)

Nogmaals: straks ga ik het topic opruimen :) Is alleen maar negatieve energie die anders in dit topic terechtkomen en dat is zonde ;)
Dank u...ik zal een on topic gaan..

Vanavond eens de s2 ex goed aan de tand voelen.

Heb de kharmas mono blokken en de pass lab... Dus 2totaal verschillende eindbakken en een hele mooie voorversterker op een super speaker....

clockwork

Oef, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Toen laatst die Kharma monoblokken hier te koop stonden heb ik serieus getwijfeld. Klasse D schijnt wel goed te matchen met de Pio's. De ontwerper heeft zelf vaak met Bel Canto klasse D eindtrappen gedemo'd.

Mr.M

Citaat van: clockwork op april  1, 2015, 19:07:23
Oef, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Toen laatst die Kharma monoblokken hier te koop stonden heb ik serieus getwijfeld. Klasse D schijnt wel goed te matchen met de Pio's. De ontwerper heeft zelf vaak met Bel Canto klasse D eindtrappen gedemo'd.
Heb gister even samen met thanathos zitten vergelijken en wat me direct opviel was dat de kharma meer kracht en controle heeft en iets directer klinkt en schoner.
De pass Labs was wat warmer en emotioneler met stemmen en iets lichter in het bas gebied.

Beide zeer mooi. Alleen net anders... De pass Labs is echt een puristen versterker en zeer muzikaal..

De kharma is een kracht patser en controle freak..
Gezien de lage impedantie van de pios 86 DB vallen  ze in de katagorie iets moeilijker aanstuurbare speakers .

De pass is net goed maar liefst iets met meer kracht...

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *