aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Citaat van: Kerkhoffd op maart 30, 2015, 21:07:10
Ook benieuwd naar de Gryphon.
De gryphon heb ik niet echt aan de tand kunnen voelen .de elacs zijn niet de juiste sprakers om een versterker als gryphon mee aan de tand te voelen.
Maar de elacs klonken heel ErG goed voor de prijs..

Nu zit ik weer zonder speakers .hahaha..

Ik heb de optie op een stel hele mooie speakers van een bekende en ben aan overwegen om ze te nemen gezien de zeldzaamheid van de speakers en de hoge prestatie van ze..

Enig probleem is ,hij wilt liefst zijn hele set in een koop wegdoen en ik twijfel om de hele set te kopen.(prijstechnisch is het wel wat aantrekkelijker om de hele set van hem te kopen maar dan nog blijft het een aardig bedrag).
Moet wel bij zeggen ,het is een zeer muzikaal en zorgvuldig in elkaar gezet setje...

Maar goed avondje slapen en morgen weet ik het ..

De kans is er best dat morgen alles nieuw is in huize maz....

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Joris1971

Citaat van: maz op maart 31, 2015, 00:04:39
De gryphon heb ik niet echt aan de tand kunnen voelen .de elacs zijn niet de juiste sprakers om een versterker als gryphon mee aan de tand te voelen.
Maar de elacs klonken heel ErG goed voor de prijs..

Nu zit ik weer zonder speakers .hahaha..

Ik heb de optie op een stel hele mooie speakers van een bekende en ben aan overwegen om ze te nemen gezien de zeldzaamheid van de speakers en de hoge prestatie van ze..

Enig probleem is ,hij wilt liefst zijn hele set in een koop wegdoen en ik twijfel om de hele set te kopen.(prijstechnisch is het wel wat aantrekkelijker om de hele set van hem te kopen maar dan nog blijft het een aardig bedrag).
Moet wel bij zeggen ,het is een zeer muzikaal en zorgvuldig in elkaar gezet setje...

Spoiler
pfff  man, wat een drang heb jij toch om steeds maar iets nieuws te moeten bezitten, begin het tegen het ziekelijke aan te vinden.

Een paar dagen geleden was je nog aan het sparen voor de Kharma's, heb je een relatief goedkope luidspreker om die spaartijd te overbruggen, maar nee je verkoopt ze weer en gaat vervolgens weer dure luidsprekers kopen incl een hele set.
Dit terwijl je de Gryphon niet eens hebt kunnen testen want die gaat waarschijnlijk ook weer in de verkoop?

Maikel_audionerd

Citaat van: Joris1971 op maart 31, 2015, 08:14:45
pfff  man, wat een drang heb jij toch om steeds maar iets nieuws te moeten bezitten, begin het tegen het ziekelijke aan te vinden.

Een paar dagen geleden was je nog aan het sparen voor de Kharma's, heb je een relatief goedkope luidspreker om die spaartijd te overbruggen, maar nee je verkoopt ze weer en gaat vervolgens weer dure luidsprekers kopen incl een hele set.
Dit terwijl je de Gryphon niet eens hebt kunnen testen want die gaat waarschijnlijk ook weer in de verkoop?

Maz, moet je helemaal zelf weten natuurlijk maar ik zou toch echt iig die Gryphon houden. Zou je nog wel eens spijt van kunnen krijgen als je die weg doet
Succes met je beslissing  :P
We lezen het hier weer graag :D
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

CZ79

Spoiler
ben je weer ongesteld Joris? Hou lekker je gemak of komt dit koop/verkoop gedrag je wellicht erg bekend voor? :devil:

Edit admin: Een ban van een week vanwege uitlokken en op de man spelen.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Bas Akkerman

Joris, op dit aanhoudelijk gedrag staat een ban. Omdat je nog in de toezichtperiode zat, is de ban een half jaar.
Aan anderen, gebruik voortaan alsjeblieft de RTM in plaats van op deze manier met elkaar te communiceren. Ik zal dit topic verder opschonen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

martin778

[ X ] Wreckt [   ] Not wreckt.

Maz, staan de S7's al in bestelling? :P

twani

Citaat van: Bas Akkerman op maart 31, 2015, 12:34:22
Joris, op dit aanhoudelijk gedrag staat een ban. Omdat je nog in de toezichtperiode zat, is de ban een half jaar.
Aan anderen, gebruik voortaan alsjeblieft de RTM in plaats van op deze manier met elkaar te communiceren. Ik zal dit topic verder opschonen.

Ik vind een half jaar erg lang Bas. Alhoewel het repeterende karakter van Joris z'n meldingen natuurlijk latent aanwezig is, lijkt het me verder een prima geschikte kerel.

Ík zal 'm In ieder geval missen, moet af en toe wel wat grinniken om z'n reacties.

Enfin, ban snap ik.... Half jaar vind ik alleen erg lang voor iemand die verder weinig (geen) kwaad doet en ook weinig "gemeenheid" in z'n reacties laat optekenen.....

Bas Akkerman

Citaat van: twani op maart 31, 2015, 12:44:53
Ik vind een half jaar erg lang Bas. Alhoewel het repeterende karakter van Joris z'n meldingen natuurlijk latent aanwezig is, lijkt het me verder een prima geschikte kerel.

Ík zal 'm In ieder geval missen, moet af en toe wel wat grinniken om z'n reacties.

Enfin, ban snap ik.... Half jaar vind ik alleen erg lang voor iemand die verder weinig (geen) kwaad doet en ook weinig "gemeenheid" in z'n reacties laat optekenen.....
Ik begrijp dat de duur van de ban "heftig" overkomt en dat dit voor reacties zorgt. Per PM wil ik gerust één en ander toelichten.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Citaat van: Bas Akkerman op maart 31, 2015, 12:34:22

Mmm..ik was degene die reageerde op het gedeelte van wat nu achter een content plaatje staat. Je zou dus willen dat ik dat dan meld aan een mod ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op maart 31, 2015, 13:16:38
Mmm..ik was degene die reageerde op het gedeelte van wat nu achter een content plaatje staat. Je zou dus willen dat ik dat dan meld aan een mod ?

Gr Hans
Ja, liever wel. Natuurlijk moeten jullie/we er als forumleden zoveel mogelijk zelf met elkaar uit zien te komen en wil je ingrijpen van een mod zo min mogelijk inzetten. Niemand wil volgens mij dat dit forum een politiestaat wordt. Maar soms is het het beste om niet zelf te reageren en een mod in te schakelen om te voorkomen dat de boel escaleert.

Ik reageer nu even en plein publique, zodat iedereen weet hoe we er in staan. Voor de rest wil ik jullie verzoeken met opmerkingen en vragen even een PM te sturen.

tompj

Citaat van: maz op maart 31, 2015, 00:04:39

Maz, wat voor versterker zit er in die set? Wie weet heb je snel een geïnteresseerde daarvoor (ik bijvoorbeeld) en kunnen we een 'inkoopcombinatie' vormen....
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

koen1985

Citaat van: twani op maart 31, 2015, 12:44:53

.     +1                                                                                                                                 Ik heb zo een vermoeden dat die s7 er niet gaan komen . Maar mochten ze er komen is het misschien wel een idee om ze blind te vergelijken met de 3.2 fe . Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit zal zijn . Heeft kharma het wiel opnieuw uitgevonden of is het juist andersom .
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

:threadclosed:
Citaat van: koen1985 op maart 31, 2015, 23:46:25
.     +1                                                                                                                                 Ik heb zo een vermoeden dat die s7 er niet gaan komen . Maar mochten ze er komen is het misschien wel een idee om ze blind te vergelijken met de 3.2 fe . Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit zal zijn . Heeft kharma het wiel opnieuw uitgevonden of is het juist andersom .
Owwww geloof me  de kharmas gaan komen. Wat die beesies deden was in een woord MAGISCH..
Jullie weten dat ik ondertussen veel heb gehad en gehoord ,en de kharmas  kunnen iets doen met geluid welke onwerkelijk lijkt. je haren gaan ervan overeind staan.

Ik heb veel mooie speakers over de vloer gehad en in eigen ruimte gehoord en niets verslaat de nieuwe s7s....

Waarom denk je dat ik , maz de koopjesjager aan sparen ben voor een setje nieuwe kharmas met een prijs welke ver buiten mijn normen zit voor een luidspreker.

Je weet pas wat ik bedoel als je ze gehoord heb met de juist gematch spullen...

Maar om terug te komen op mijn bijzonder quest....

Ik heb een nachie over geslapen en vandaag de hele set van een vriend overgenomen. Dit alleen omdat het als setprijs veel gunstiger was dan enkel de speakers te kopen...

Hoelang ga ik ermee doen? Jullie mogen het raden...hahahah...

Hier is het dan....de nieuwe set in huize maz....hahaha..

Mocht je ergens in geiteresseerd zijn , alvast reserveren voor straks als ze weggaan is mogelijk..hahahahaja :clapping: :clapping:

Ondertussen gaat het sparen voor de kharmas gewoon door.....  klote kharmas....waarom zijn ze niet gewoon betaalbaar.. :clapping:

Hier komt die dan.....de nieuwe set in huize maz.....

De kenners zullen kwijlen bij zien van deze zeldzame monitors.....

Mark levinson voorversterker
Pass labb aleph os  singel ended  eind versterker
Tad-pioneer s2 ex....
;)....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

VlisChris

Mijn eerste reactie was DAMN :D

Geen zin om voor de lol met je voorversterker naar Vlissingen te komen? Ik wil nog altijd weten wat een goedevoorversterker voor mijn geluid doet ;)

larsonator

Alweer een puike set hoor Maz  :headbanging:
ik blijf toch wel fan van de Tad's hun looks.  Wat een beauties  :wub:

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op april  1, 2015, 00:43:25

Geen zin om voor de lol met je voorversterker naar Vlissingen te komen? Ik wil nog altijd weten wat een goedevoorversterker voor mijn geluid doet ;)
Had je in de buurt gewoond Christiaan dan was ik graag binnengelopen bij je voor een bakkie met de marklevinsons in de armen. 
Twee van de drie heb ik...hahaha nu nog de kharmas...

Ik heb laatst de mark levinson en de pass Labs op de Kharma s7s gehoord en was opslag verliefd. ...

Wat een muzikale combi...magische effecten en kippenvel van begin tot eind zonder een moment irritatie ....

Mijn nieuwe referentie speakers zijn de kharma s7s...

@koen. ...heb de 3.2 in meerdere gelegenheden gehoord en tis echt anders in tonaal balans en geluid reproductie dan de s7s...

Voor mij echt een bijzonder speaker .... Bijzonder genoeg om het NIEUW te KOPEN..[emoji6]

Mr.M

Citaat van: larsonator op april  1, 2015, 00:51:35
Alweer een puike set hoor Maz  :headbanging:
ik blijf toch wel fan van de Tad's hun looks.  Wat een beauties  :wub:
De tads zijn DE MOOISTE MONITOR die ik ken voor de prijs (onder 3k tweedehands)...daarom heb ik ze ook gekocht...[emoji6]

Hier kan ik goed mee door tot ik de kharmas heb...[emoji108]

Mr.M

Iemand zei laatst dat het saai begon te worden in huize maz??? Hahaha [emoji23] [emoji23] [emoji23]

Mr.M

Jammer dat die Joris er niet is om een "gepaste" joris opmerking te maken over de nieuwe set...hahahaha...lol...  Af en toe jammer dat sommige alles zo negatief zien...

Jongen lag back , relax ,en geniet van wat er alle maar voorbij gaat... Hoevaak maak je zoiets nou mee ,dat iemand in zoeen tempo door berg spullen heen gaat???

Zal vast niet de eerste zijn want Joris was vroeger netzo als ik heb ik hier en daar begrepen...??? Vandaag kopen en morgen verkopen,hij zou juist begrip moeten hebben voor mijn manier van hobby  als ik zo de verhalen links en rechts hoor haha...;)

Annyways ik zit weer met een glimlach te luisteren en typen...

@CZ 79....STERKTE MET DE BAN MAAT, TOT SNEL.

Xander32

Citaat van: maz op april  1, 2015, 01:07:11
Jammer dat die Joris er niet is om een "gepaste" joris opmerking te maken over de nieuwe set...hahahaha...lol...  Af en toe jammer dat sommige alles zo negatief zien...

Jongen lag back , relax ,en geniet van wat er alle maar voorbij gaat... Hoevaak maak je zoiets nou mee ,dat iemand in zoeen tempo door berg spullen heen gaat???

@CZ 79....STERKTE MET DE BAN MAAT, TOT SNEL.

^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

eddy135

Citaat van: Christiaan S op april  1, 2015, 00:43:25

Je kan hem alvast reserveren, Christiaan; wel goed lezen hoor... :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

eddy135

Citaat van: LABO op april  1, 2015, 07:41:58
Gefeliciteerd Maz en welkom in de ML club. Welke ML heb je?
Schrijf z'n naam maar met potlood op de ledenlijst, want volgende week is ie weer weg!  :tounge2:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Audiofiel

Citaat van: maz op april  1, 2015, 01:07:11

Beetje jammer dat je iemand een schop nageeft die zich niet meer kan verdedigen... In het verleden zijn daar ook bans voor uitgedeeld.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.