aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Vik

Welke ML eindbak is het geworden Maz?

Citaat van: maz op maart 19, 2015, 23:11:29
Mark levinson vv-ev combi.
[emoji6]
De 380s VV en de ....ik weet de naam niet eindtrap..[emoji41]
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

notoxus

Mooi spul hoor en leuk om te lezen dat er van de zoektocht genoten wordt.

Ik heb gelezen dat de nad s300 een vergelijkbaar model is als de gryphon tabu.

http://www.audio-forums.com/threads/nad-s300-integrated-gryphon-tabu-century.85749/

Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

Mr.M

Citaat van: vik op maart 22, 2015, 20:43:35
Welke ML eindbak is het geworden Maz?
De eindbak ben ik nog niet zo zeker of ik die neem...de ml staat even op standby..
Eerst maar eens de GRYPHON bekijken  of dat matched met de ls.p
Citaat van: notoxus op maart 22, 2015, 20:46:38
Mooi spul hoor en leuk om te lezen dat er van de zoektocht genoten wordt.

Ik heb gelezen dat de nad s300 een vergelijkbaar model is als de gryphon tabu.

http://www.audio-forums.com/threads/nad-s300-integrated-gryphon-tabu-century.85749/
Tnx...  Klopt inderdaad van de nad...blijkt een ontwerp van GRYPHON te zijn.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Dit is de grootste voorversterker welk ik ooit heb gehad.....

Onze forum vriend thanathos was net hier want hij wilde de kharmas horen en ik denk dat het hem goed beviel...hij vond ze de beat klinkende speakers in huize maz....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Nog even een paar fotos van de kharmas in huize maz voordat ze weggaan morgen ochtend om 8.30.. :blush: :nopompom:

CZ79

Afscheid nemen doet pijn, het is gelukkig geen vaarwel (jou een beetje kennende)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Mr.M

Citaat van: cz79 op maart 22, 2015, 23:44:25
Afscheid nemen doet pijn, het is gelukkig geen vaarwel (jou een beetje kennende)
Nu was luisteren en genieten gratis...de volgende keer is het het een dure luistersessie .hahahah

CZ79

Maar wel een blijvende (voor een aantal weken sowieso) :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

patsijb

ze zijn toch nog best groot zo naast di martens

als je ze eenmaal hebt gekocht doet het niet zo'n pijn als je ze elke keer hoort
je vergeet de prijs erna erg snel

sultankat

Citaat van: patsijb op maart 23, 2015, 08:24:18

als je ze eenmaal hebt gekocht doet het niet zo'n pijn als je ze elke keer hoort

Da's het mooie van echte klasse-aankopen waar je hart sneller van gaat kloppen: de prijs vergeet je snel, het genot blijft
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: cz79 op maart 23, 2015, 07:15:45
Maar wel een blijvende (voor een aantal weken sowieso) :D
Ja, die zal niet zo een twee weggaan meer... Dat is zeker. Ik ga hem  costum bestellen (two tone kleur)parelwil met dat hout kleur van de exquisite , Een soort "poor mans "  Mini EXCUISITE ..
Hahahaha...
Citaat van: patsijb op maart 23, 2015, 08:24:18
ze zijn toch nog best groot zo naast di martens

Ik vind ze klein voor een vloer staande...de Martens zijn echt stukje groter.
Citaat van: sultankat op maart 23, 2015, 08:50:38
Da's het mooie van echte klasse-aankopen waar je hart sneller van gaat kloppen: de prijs vergeet je snel, het genot blijft
Daar ben ik met je helemaal eens... Met audio heb ik iets meer moeite of grote bedragen neer te leggen maar met autos niet.. Daar is het genots niveau voor mij zo hoog op moment dat ik in mijn  auto stap welke ik jaren voor heb gespaard en graag wilde...

Audio,autos en  vrou...ow sorry ,niet netjes van me ,wat zeg ik nou!  :) zijn puur genot op moment dat het doet wat je ervan verwacht , ,,( bezorgen van genot ) . ;) .... Hahaha

Mitch--

Citaat van: maz op maart 23, 2015, 09:31:31
Ja, die zal niet zo een twee weggaan meer... Dat is zeker. Ik ga hem  costum bestellen (two tone kleur)parelwil met dat hout kleur van de exquisite , Een soort "poor mans "  Mini EXCUISITE ..

Ze komen er dus zeker?!  :pompom:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op maart 23, 2015, 10:26:08
Ze komen er dus zeker?!  [emoji14]ompom:
Als het meezit wel .. Eerst de Martins verkopen en sparen....

Thanatos

Citaat van: maz op maart 22, 2015, 23:33:12
Dit is de grootste voorversterker welk ik ooit heb gehad.....

Onze forum vriend thanathos was net hier want hij wilde de kharmas horen en ik denk dat het hem goed beviel...hij vond ze de beat klinkende speakers in huize maz....

Eerste indruk was.. wat zijn ze klein.. Maar dit zijn werkelijk schitterende weergevers. Het beste, naar mijn smaak, wat ik tot nu toe bij Maz in huis gehoord heb. De Vivids waren tonaal wat te fris en geaccentueerd naar mijn smaak. Maar dit is tonaal spot on. Mega soundstage en perfecte plaatsing. De tweeter is een hele mooie zonder randjes of bij effecten. Niet betaalbaar voor mij maar het zijn juweeltjes..

Mr.M

was ik maar rijk en niet zo knap....hahahaha... lol

dit waren echt juweeeltjes om te zien en horen.... echt een muzikalespeaker welke goed matched met mijn ruimte.. was even bezig met plaatsing maar als je ze eenmaal goed heb dan dwaal je weg in een bol van geluid welke 360 graden om je heen sprankeld en doet...

waanzinnige speakers voor zoeen klein kastje en vrij klein unit.7 inch...

patsijb

ja dat heb ik ook..
maar gelijk geleerd dat weinig en kleine units dus ook veel beter kunnen werken dan veel en grotere units
mits alles op en top is gemaakt

Doubleoz

Citaat van: maz op maart 23, 2015, 12:52:33
was ik maar rijk en niet zo knap....hahahaha... lol
Haha! over je uiterlijk ga ik niks zeggen maar volgens mij heb je het zo slecht nog niet. Al die apparatuur die de laatste jaren is gepasseerd. Dikke Mercedes onder je kont en een eigen zaak die je runt en waarvoor je hebt moeten investeren. Je houd de economie wel draaiende zeg maar😃
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Mr.M

even een klein updateje , als goed is komen een deze dagen de GRYPHON verterker binnen :pompom: :pompom:

ben zo benieuwd hoe dat klinkt.. O0,,,

Mr.M

martin778

Mr.M

Wijx wondere wereld

Kijk nu komt het echt mooie spul in huis. Matched ook mooi met Kharma. Ga dan wel voor de 2200 die is veel mooier dan de 2100 (en lastiger te vinden).

Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van een gryphon Antileon.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Mr.M

Citaat van: Wijx wondere wereld op maart 25, 2015, 17:19:27
Kijk nu komt het echt mooie spul in huis. Matched ook mooi met Kharma. Ga dan wel voor de 2200 die is veel mooier dan de 2100 (en lastiger te vinden).

Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van een gryphon Antileon.
Oeffffff.....dus er zijn gryphon eigenaren op forum...Nice!!!!

De antleon is een dik versterker...[emoji7] [emoji7] wat een dijk van eindtrap is dat.... Oeeeffff oeefff oeeffff..

Mr.M

Citaat van: martin778 op maart 25, 2015, 15:10:55
Maz, als je de kans krijgt probeer deze eens: http://www.gryphon-audio.dk/products/da-converters/kalliope.aspx  [emoji317]
Als ik de kans krijg wil ik liever alles testen in high end land..hahha

chansig

Testen is iets anders als dan iets 3 dagen in huis hebben. :D

Wat voor speakers ga je straks gebruiken ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon