aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

JBL PRX Power!

scrutinizer

Niet nodig!!
ik denk dat hetgeen vermeld wel duidelijk is. ;)

@ Maz en lezers...Sorry voor het off topic content.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: chansig op maart  9, 2015, 09:40:59
Waar is Maz eigenlijk mee bezig ?

Fijn dat hij een eigen zaak heeft enzo...maar de rotatie snelheid van zijn spullen lijden er wel onder...en dat is dan wel weer jammer.

Gaat hij echt sparen voor de Kharma's of tovert hij deze week een verrassing uit zijn hoge hoed ?

Gr Hans

hoe kan je dat zeggen hans??

ik heb nu in 2 weken 3 verschillende speakers gehad..

de vivid 1.5
vivid b1
en nu de marten miles..

de ander doet met een van deze speakers jaren lang...hah

vanavond wordt als goed is de airtight opgehaald ,.er komt iemand uit Brussel ervoor.dan ga ik weer opzoek naar een andere mooie eindtrap.

wat de kharmas betreft, ik ben gewoon rustig aan het sparen en tegen de dat ik het bijna zover heb  zal ik de martens weer tekoop zetten. ik moet je eerlijk zeggen met de martins kan ik ook goed leven hoor. ze zijn hele mooie speakers.De kharmas zullen een betere match zijn met mijn ruimte omdat ze stukken kleiner zijn dan de martens..

ik ga eens vragen of ik binnenkort een demo mag van de kharma s7 signiture bij mij thuis...ben zeer benieuwd naar de match met mijn ruimte...

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

chansig

Citaat van: maz op maart  9, 2015, 12:40:32
hoe kan je dat zeggen hans??

ik heb nu in 2 weken 3 verschillende speakers gehad..

de vivid 1.5
vivid b1
en nu de marten miles..

de ander doet met een van deze speakers jaren lang...hah

vanavond wordt als goed is de airtight opgehaald ,.er komt iemand uit Brussel ervoor.dan ga ik weer opzoek naar een andere mooie eindtrap.

wat de kharmas betreft, ik ben gewoon rustig aan het sparen en tegen de dat ik het bijna zover heb  zal ik de martens weer tekoop zetten. ik moet je eerlijk zeggen met de martins kan ik ook goed leven hoor. ze zijn hele mooie speakers.De kharmas zullen een betere match zijn met mijn ruimte omdat ze stukken kleiner zijn dan de martens..

ik ga eens vragen of ik binnenkort een demo mag van de kharma s7 signiture bij mij thuis...ben zeer benieuwd naar de match met mijn ruimte...

De Martens staan er toch alweer een dikke week. De vorige Vivid tel ik even niet mee..die was kapot. Gelukkig maar anders was de rotatie snelheid nog lager geworden.

Ws moet ik gewoon mijn verwachtingen wat bij gaan stellen.. :D

Maz..bovenstaande is met een hele grote korel zout....ik hoop dat je snel genoeg je droomspeakers weer hebt.

Dan een serieuze noot: waarom zou je energie gaan steken in het zoeken naar een andere ev op de Martens ? Behalve dat het leuk is, zou het zomaar kunnen zijn dat hij niet lekker werkt met de toekomstige Kharma's.

Ik weet het is een logische redenatie en daarom mogelijk niet passend.  :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

patsijb

is inderdaad wat voor te zeggen..
ik heb mijn basis ook behouden , en alles past goed bij de kharmas,( wat ik heb)
dus verder zoeken niet meer nodig..

Mr.M

net Charles van Oostrum (eigenaar Kharma international) gesproken en er komt in zeer korte tijd een mooie s7 signiture bij mij over de vloer voor een demo.. :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Als het netzogoed klinkt als ik het laatst heb gehoord dan ga ik er echt voor,.. :headbanging:.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Kerkhoffd

Goed nieuws Maz. Houd vast aan de droom. Komt ie 'vanzelf' uit.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Citaat van: Kerkhoffd op maart  9, 2015, 14:34:41
Goed nieuws Maz. Houd vast aan de droom. Komt ie 'vanzelf' uit.

je moet inderdaad iets hebben om van te dromen. voorlopig zit vakantie gaan voor me er niet in ivm de opening van de zaak dus ik moet me maar anders vermaken.
Dus dit jaar en volgende jaar zit een droomvakantie voor mij er niet in. voorlopig heb ik maar 2 dagen vrij per maand, als ik geluk heb, dus dan maar voor de droom speakers gaan ipv vakantie  :) .....

Kerkhoffd

Ben benieuwd naar je verslag als de Kharma's eenmaal bij je staan opgesteld.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Klein update..de air right is verkocht en onderweg nar Brussel..

Ik ben weer een stap dichter bij de kharmas.... :pompom:

Maikel_audionerd

Interessant concept Mijkie die Abacus

Spannend Maz  :pompom:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

felix01

Citaat van: maz op maart  9, 2015, 20:34:16
Klein update..de air right is verkocht en onderweg nar Brussel..

Ik ben weer een stap dichter bij de kharmas.... :pompom:

zijn die vivid's volledig afgeschreven dan??
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

Citaat van: felix01 op maart  9, 2015, 20:42:01
zijn die vivid's volledig afgeschreven dan??
Niet als ik er een tegen betaalbare prijs vindt..

Liefst een vloer staande versie..zoals de g4...de kleinste vloer staande...

Mr.M

Straks eens de Kharma monoblokken aan de martins hangen..dan heb ik tenminste muziek in huis..

michel69

Citaat van: maz op maart  9, 2015, 20:51:12
Straks eens de Kharma monoblokken aan de martins hangen..dan heb ik tenminste muziek in huis..

Het leven is hard beste Maz................................................................ ;) :P
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Zo staat die dan...

Burmester, khatma konoblokken,cec en bryston...muziek bij martins....

Staat best leuk de klaine kharmas....veel ruimte voor de burmester op de plank..

R

Blijven mooie dingen die blokjes, hoe klinkt dat nou?

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Mr.M

Ze zijn niet heel klein wel klein...voor het formaat heel erg zwaar en krachtig.. 2x100watt..

Naast de burmester lijken ze nog kleiner..

Heb even aangezet en het geluid is absoluut in goede balans met heel veel kracht en snelheid...

Ze zijn een beter match met de Martens dan de airtight denk ik want de Martens klinken wat neutraler en meer onder controle...

Terwijl de kharma op de vivids wat feller en aandringeriger klonk...en met de Martens is dat totaal anders...met de kharmas klinken de Martens beter en relaxer dan met de air right ..

Ben verbaasd.....

Mordante

Marten luidsprekers. Eén van de best die ik ooit heb gehoord. Helaas wel onbetaalbaar.  :(

Maar misschien ooit, je moet tenslotte wat te dromen overhouden.

eddy135

Citaat van: maz op maart  9, 2015, 21:36:03
Zo staat die dan...

Burmester, khatma konoblokken,cec en bryston...muziek bij martins....

Staat best leuk de klaine kharmas....veel ruimte voor de burmester op de plank..
Onder het genot van een dubbele whiskey, zeker?   ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Citaat van: Mordante op maart  9, 2015, 22:25:34
Marten luidsprekers. Eén van de best die ik ooit heb gehoord. Helaas wel onbetaalbaar.  :(

Maar misschien ooit, je moet tenslotte wat te dromen overhouden.

Deze komen binnen kort tekoop hoop ik. Kan ik door naar de kharmas..;)

Mag dan voor een "zacht" prijsje +- 4250.- weg.

Onder genot van dubbele whiskey klinkt zelfs een setje philips plafond speakers mooi..hahaha...

Bama

Citaat van: maz op maart  9, 2015, 22:06:14
Ze zijn niet heel klein wel klein...voor het formaat heel erg zwaar en krachtig.. 2x100watt..

Naast de burmester lijken ze nog kleiner..

Heb even aangezet en het geluid is absoluut in goede balans met heel veel kracht en snelheid...

Ze zijn een beter match met de Martens dan de airtight denk ik want de Martens klinken wat neutraler en meer onder controle...

Terwijl de kharma op de vivids wat feller en aandringeriger klonk...en met de Martens is dat totaal anders...met de kharmas klinken de Martens beter en relaxer dan met de air right ..

Ben verbaasd.....

En met kharma hebben ze een nog betere match :)

Mordante

Citaat van: maz op maart  9, 2015, 22:49:49
Deze komen binnen kort tekoop hoop ik. Kan ik door naar de kharmas..;)

Mag dan voor een "zacht" prijsje +- 4250.- weg.

Onder genot van dubbele whiskey klinkt zelfs een setje philips plafond speakers mooi..hahaha...

Nette prijs hoor. Heb alleen net een andere platenspeler gekocht. Dus andere speakers zullen voorlopig niet kunnen.