aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

advr

Gaaf die B1.....  ;D
Veel beter dan een sub, die is altijd hoorbaar, hoe goed ook afgesteld. ???
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Dirk

Citaat van: advr op februari 13, 2015, 15:45:17
dan heb je wslk nog geen goed ingeregelde sub gehoord  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

advr

Citaat van: Dynky op februari 13, 2015, 15:49:22
dan heb je wslk nog geen goed ingeregelde sub gehoord  ;)

Dacht het even wel.....professioneel ingeregeld en van van buitengewone klasse!
Echter hoor IK het toch.  8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

BuSpu

chansig

Dat betwijfel ik ook niet. Maar een goed afgestelde/geplaatste sub is niet te lokaliseren.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

michel69

Heel mooi hoor Maz in dezelfde kleur als op de foto waar je een bod op hebt gedaan? Als je snel kijkt lijkt het net of de voet ook tenen heeft van de Vivids....nu is het wel normaal dat er tenen bij voeten zitten......maar bij speakers toch niet ;) ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Kwabbernoot

Gaaf die B1.....  ;D

Als een sub niet hoorbaar is vraag ik mij af wat de bedoeling van dat ding is...  :sleepy:

Groeten...

advr

Citaat van: Kwabbernoot op februari 13, 2015, 16:36:17
Als een sub niet hoorbaar is vraag ik mij af wat de bedoeling van dat ding is...  :sleepy:

Groeten...
Ga ergens anders klagen[emoji4]

Mr.M

mijn bod is geaccepteerd, nu nog even de v 1.5 verkopen en hup weekendje engeland.. :clapping: :clapping:

zo kom ik nog ergens.hahahah

de kleur is grijs. zelfde als nu.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

ow shit,,  ik bedenk me net .... wie gaat dan in de zaak staan als ik naar engeland wil???  :nopompom: :blink:

vrijheid blijheid is voorbij..... hoe ga ik dit oplossen???
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

chansig

:D :D :D :D :D :D

Ik hoop maar dat je een grapje maakt..echt dat hoop ik echt.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Dirk

Citaat van: maz op februari 13, 2015, 17:04:10
ow shit,,  ik bedenk me net .... wie gaat dan in de zaak staan als ik naar engeland wil???  :nopompom: :blink:

vrijheid blijheid is voorbij..... hoe ga ik dit oplossen???
don't worry, je hebt vast wel nog ergens een vriendin die dit ff voor wat geld je wil doen (de zaak open houden bedoel ik ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mr.M

Gaaf die B1.....  ;D

tnx.
ben zelf meer van goede speakers dan sub erbij voor stereo. maar ik weet ook dat een goed ingeregeld sub een meerwaarde is. alleen het kost ook wat om een goed dsp en sub neer te zetten.
voor dezelfde prijs(sub=dsp) ga ik liever  de speakers upgraden naar de b1..

scheelt ook veel ruimte en geen integratie problemen met nde rest of kabel ellende..

michel69

;D ;D ;D ;D ;D Engeland is toch wel in 1 dag te doen op een zondag......beetje vroeg vertrekken en gaan met die banaan :P......nu ff zonder dollen gefeliciteerd Maz met deze schitterende aankoop :wub: ik ben echt en denk vele met mij heel erg benieuwd hoe onderhand deze toch wel met stapjes en af en toe hele grote stappen samengestelde topset klinkt  :music:

Ik had je vorige repley op mijn post wel al gelezen maar nog niet echt de tijd gehad om hem te beantwoorden....nu wel dus ;D...en hoewel ik nooit maar dan ook nooit een DAC van 33.000 Euro kan betalen heb ik als beginneling wel een vraagje waar jij vast wel antwoord heb  ;)....ik speel nu bv spotify af via mijn WD Live en hoewel het wel redelijk klinkt haalt hij het niet bij als ik dezelfde cd afdraai op mijn Sony ES speler,maar als ik het dus goed begrijp qua kan ik het geluid dus verbeteren met een goede DAC tussen de WD en mijn Arcam?

Groetjes Michel,
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Kwabbernoot

Citaat van: advr op februari 13, 2015, 16:37:12
Ga ergens anders klagen[emoji4]
Tja, dat wil ik best maar Frank2`s topic staat helaas stil op het moment.  :tounge2:  :laugh:

Groeten...

pameijer

heb je deze gekocht?:

Er staan er anders ook een paar in Duitsland te koop, keuze zat!
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Marco66

Wat een plaatjes zeg, ben benieuwd hoe ze het doen in jouw ruimte.

Marco
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Mr.M

@michel69.   Ik speel zelf ook met de spotify via de laptop naar dac en van dac naar voortrap .
Een goede dac is echt bepalend voor het uiteindelijk geluid..

@pameijer.. Ja dat is hem.;). De eene in Duitsland is knal rood helaas...

@marco.  Deze vivids (1.5) waren een soort test voor me om te kijken of vivid echt zo goed klinkt in mijn ruimte . ik heb ze in cec (lasvegas ) gehoord vorige jaar en sinds dien helemaal verliefd op het geluid en ik wilde het in eigen ruimte horen.
Dit hebben gehoord is er geen twijfel dat dit tot zover de beste geluid is geweest in mijn kamer.
Als je opzoek ben naar een monitor met echt bas (ongelofelijk goed voor monitor) dan moet je dit hebben.
Hij is gewoon magisch. Heb de guarneri palladio ernaast gehad en dit ging lager dan de guarneri... En klonk beter als je het mij vraagt...
Alleen na het hebben van verschillende vloerstaande is het laag minder te voelen, logisch ,het is een monitor .
Ik hoop dat ik met de B1 net dat kleine beetje laag kan aanvullen welke ik net mis in het laagste octaven.

pameijer

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Mr.M

Ja die ken ik... Het is een mooie site om de dagpwaarde van een audio product te bepalen.

sultankat

Gaaf die B1.....  ;D

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Thanatos

Ik ben het er dan weer niet mee eens  :D

Losse subwoofers geven je meer vrijheid deze beter te integreren (lees los plaatsen) in je akoestiek. Bij vloerstaanders ben je gebonden aan de plek waar ze daadwerkelijk staan. Voor je stereobeeld kan het de goede plaatsing zijn. Voor je laag niet. Met de vrijheid je subwoofers los te plaatsen kun in theorie tot een betere opstelling komen. Het goed opstellen, de subwoofer, inmeten en DSP wat er bij komt kijken moet wel van zeer goede kwaliteit zijn anders ga je het zeker horen.

Bij Chansig heb ik zo'n opstelling gehoord en vond dat in het laag echt ernstig goed en toen stonden bepaalde instellingen nog niet eens juist van wat ik begreep achteraf.

morca

Citaat van: Thanatos op februari 14, 2015, 10:18:00
Ik ben het er dan weer niet mee eens  :D

Losse subwoofers geven je meer vrijheid deze beter te integreren (lees los plaatsen) in je akoestiek. Bij vloerstaanders ben je gebonden aan de plek waar ze daadwerkelijk staan. Voor je stereobeeld kan het de goede plaatsing zijn. Voor je laag niet. Met de vrijheid je subwoofers los te plaatsen kun in theorie tot een betere opstelling komen. Het goed opstellen, de subwoofer, inmeten en DSP wat er bij komt kijken moet wel van zeer goede kwaliteit zijn anders ga je het zeker horen.

Idd, inmeten plaatsen en afregelen is niet voor iedereen weggelegd.
Daarom word er al gauw geroepen dan een sub niet intregeerbaar is.
Maar men bedoeld dat het moeilijk is en niet voor iedereen weggelegd  ;)

chansig

Citaat van: Thanatos op februari 14, 2015, 10:18:00
Bij Chansig heb ik zo'n opstelling gehoord en vond dat in het laag echt ernstig goed en toen stonden bepaalde instellingen nog niet eens juist van wat ik begreep achteraf.

Klopt...toen liepen de 4 vier subs helemaal door. Het was absoluut hoorbaar dat het geluid niet klopte alleen was nog steeds niet aan te wijzen waar de 4 subs stonden.

Gr Hans

Coax AQ Carbon