aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

Hahaha, maar ik vraag me acht af of die burmester echt zo bijzonder is...mooier dan de audionote?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

VlisChris

Citaat van: maz op februari  6, 2015, 20:30:27
ga ik morgen de KONDO KSL DAC aansluiten....ben benieuwd hoe een 36K DACzich gedraagd in mijn set... O0

Ok dan. Nice.
Voor de heb, of gewoon voor de lol?

Mitch--

Citaat van: cz79 op februari  6, 2015, 21:05:42
Hahaha, maar ik vraag me acht af of die burmester echt zo bijzonder is...mooier dan de audionote?

Tja kwestie van smaak, maar deze VV is echt een rolls royce onder de VV, de brouwkwaliteit is immens! (stevig prijskaartje ook nieuw pff)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

BuSpu

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

MauZ

Citaat van: Mitch-- op februari  6, 2015, 21:44:07
Tja kwestie van smaak, maar deze VV is echt een rolls royce onder de VV, de brouwkwaliteit is immens! (stevig prijskaartje ook nieuw pff)
Hahaha.. 😄 😄  Over woordspeling gesproken... [emoji6] [emoji122]
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

Mr.M

Citaat van: cz79 op februari  6, 2015, 21:05:42
Ja de burmester is echt hoger in de klasse dan de audio Note. Geen twijfel aan.
Citaat van: Christiaan S op februari  6, 2015, 21:41:15
Ok dan. Nice.
Voor de heb, of gewoon voor de lol?
Als ik hem in termijnen kan aftellen voor de heb anders voor de lol . hahaha.
Ben nou eenmaal gek op zeer bijzonder spul als het echt goed klinkt.
Citaat van: Mitch-- op februari  6, 2015, 21:44:07
Dat heb je goed verwoord Mitch ...de opvolger van deze kost vol optie een "klein" ;) +- 33k.
Of instap chassis voeding +3modules 23k.
De burmester  mk4 bestaat niet..ze zijn van 3 naar 5 gesprongen.
http://www.unbornbuddhamind.com/music-room/images/MUSIC_ROOM_PRICE_LIST_140113.pdf

Citaat van: MauZ op februari  6, 2015, 21:58:47
Hahaha.. 😄 😄  Over woordspeling gesproken... [emoji6] [emoji122]
Als het om correcte spelling gaat dan ben ik verloren..hahar
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

VlisChris

Dus proberen en hij gaat er weer uit?
Toch leuk als je zo iets in je set kan neerzetten ;)

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op februari  6, 2015, 22:53:35
Dus proberen en hij gaat er weer uit?
Toch leuk als je zo iets in je set kan neerzetten ;)
Zoiets....

Het  blijft leuk bijzondere dingen op je eigen set te hebben gehoord zonder dat je de hoofdprijs ervoor  hoef te betalen. ;) of de afschrijvingen voor je rekening te hoeven  nemen om het te ervaren.  :)

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Roksan

Zijn er nu twee op het forum?

Citaat van: Thanatos op januari 13, 2015, 22:39:20
Al even in huis Burmester 808 MK3 met alle input modules sym MC en 2x symmetrische outputs. Erg blij mee tot op heden  O0 :

Of heb jij de zijne overgenomen?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Mr.M

Citaat van: Roksan op februari  7, 2015, 07:59:39
Zijn er nu twee op het forum?

Of heb jij de zijne overgenomen?
kijk ik heb zelfs even de tijd om vanuit de zaak op forum te kijken.. ;)

yep, dit is hem. thanatos wilde heel graag wat van mij welke ik eigelijk niet kwijt wilde en hij had deze vv welke hij eigenlijk niet kwijt wilde. :)
dus we hebben geruild. 

martin778

Mr.M

Dit is hem dan....hoe vaak krijg je zoiets in je handen..?? Laat maar staan thuis op eigen set te horen... :pompom: :pompom: :pompom: :inlove:
:worship:
:worship: zo ziet een  € 36.000 euro DA vonverter dus er uit....groot en zwaar.

pffffff wat een geld voor een dac....

Mr.M

Citaat van: martin778 op februari  7, 2015, 12:35:17
Let op de Kondo DAC blijft, mark my words  :clapping: :clapping: :clapping:
zou heel graag willen martin....

had gekund martin .als er vanaf half 10, rij mensen voor de winkel stond tot half 6   :clapping: :clapping: maar helaas.. ik zit  toch echt te internetten. hahaha

martin778

:D ik zie zoiets al voor me "Ik kom zo bij u hoor, eerst ff nog wat posten op het forum"  :colgate:

Mr.M

Eindelijk....tijd voor een heerlijk drankje en lekker mziek luisteren...

scrutinizer

Citaat van: maz op februari  7, 2015, 12:39:22
Dit is hem dan....hoe vaak krijg je zoiets in je handen..?? Laat maar staan thuis op eigen set te horen... :pompom: :pompom: :pompom: :inlove:
:worship: zo ziet een  € 36.000 euro DA vonverter dus er uit....groot en zwaar.

pffffff wat een geld voor een dac....
;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Oeffff.eoefff oefffff..... :worship: :worship: :worship:

Leven kan soms zwaar zijn.....haha ;)

scrutinizer

Citaat van: maz op februari  8, 2015, 11:08:23
Oeffff.eoefff oefffff..... :worship: :worship: :worship:

Leven kan soms zwaar zijn.....haha ;)
Niet tijdens de schaarse momenten met een therapeut als deze in het systeem, maz. :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op februari  8, 2015, 11:12:34
Niet tijdens de schaarse momenten met een therapeut als deze in het systeem, maz. :)

Tja anton ..... let the therapy begin.... :tounge2:

Vandaag met een kennis naar de alkmaar audio show geweest en het viel me zwaar tegen. Geen enkel kamer heeft ons echt kunnen overtuigen...er stonden een paar mooie opstellingen met mooie app. Zoals gamut en nog een paar onbekende merken(voor mij).

Een ruimte was niet slecht en dat was de demo van een speaker met een afstraling van beide kanten (voor en achter)dat klonk redelijk goed.

Verder miste ik nog een zilver interlink voor tussen dac en vv en die heb ik vandaag aangeschafd.

Het is de van de hul mc silver(puur silver )interlink.

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op februari  9, 2015, 01:25:36
Dat was DAudio

https://www.facebook.com/daudiospeakers/photos/pcb.895740073811557/895739943811570/?type=1&theater

17K pp
Inderdaad. Dit was de enige set waar ik even boeiend naar heb geluisterd.
Mooi voor zeer grote ruimtes, maar in een normaal tot zelfs grote huiskamer zal dit niet goed plaatsbaar zijn denk ik . ivm afstraal gedrag naar achterwand zullen de reflecties storend zijn als de kamer onbehandeld blijft of als de afstand naar de achterwand van de kamer minder dan enkele meters is. Kwa live beleving was dit voor mij de beste sound van de show van alkmaar..en ja er waren ook zeer prijzige sets bij zoals een gamut speaker van 100.000 ex apparatuur maar om te zeggen klonk geweldig,,,, neee.
Een van de leukste demo's was van nad en Dalí. De alles in een  speler van nad en de dali monitors  (samen 1000.-) klonken beter tijdens de demo dan de 10x duurdere dali/nad master series(nieuwe type) welke in dezelfde kamer gedemo'd werd.
De beste man van Dalí nad legde steeds uit dat een 10x duurdere set niet 10x beter is altijd . in dit geval 5 x ..
In mijn opinie was de 10 x duurdere set slechter tijdens de demo vergelijking dan de 10x goedkopere broertje...

Het laag was zodanig aanwezig bij de demo van de duurdere set dat de hele midgebied er niet lekker doorheen kwam en dof leef.
Terwijl bij de 10x goedkopere demo set het laag beter in proportie was tov de rest van geluidsspectrum ... Mid, hoog en laag had een veel betere balans en samenwerking...

De hele opstelling van de duurdere set was raar...speakers stonden in mijn mening naar buiten gegoed ipv recht of lichies naar binnen.  Nou weet ik dat Dalí haast een rechtstraler is maar zoals vandaag neergezet was de Dalí een buiten straler. Haha..

Mijn kennis wilde deze week de nieuwe nad master series VV kopen maar na deze demo is dat idee de deur uit...

Former member 78

Mr.M

Vandaag mezelf verwend met een mooie klokje. Dus de kondo moet nog langer wachten .haha

Ik zocht all een tijdje  naar een bijzonder horloge voor de bijzondere momenten en gistet heb ik er een gevonden .O0 :pompom:

Nu heb ik een simpele horloge voor dagelijks en een opvallende voor de bijzondere momenten..

Hier is die dan....

VAN DER BAUWEDE MAGNUM COMMANDER CHRONO FULL DIAMOND.. :pompom: