aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

:worship:

Citaat van: maz op januari 30, 2015, 09:34:30
Danjewel ... heb inderdaad haast geen tijd gehad om muziek te luisteren of op forum actief te zijn.. Heb in 3weken nog geen vrije dag gehad en dit weekend is het koopzondag. Dit wordt dan nog een week achter elkaar doorwerken.
Maar het gaat gelukkig boven verwachting goed op de zaak.
Met de hobby gaat het ook rustiggies aan. Normaal luister ik na 23.00/24.00 muziek maar nu leg ik rond 23.00 maffend op de bank.
Heb ruim half jaar lzitten nietsen hir en moet even me draai vinden en weer wennen aan vroeg op en lange dagen. Gister om 07.00 op en pas om 22.00 uur vanuit de zaak na huis vertrokken.
Maar goed ik doe het met plezier en De eerste forumvriend /klant  is officieel lynch en zijn vrouw. ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mr.M

Citaat van: doorofnight op januari 30, 2015, 10:33:31
Veel plezier met het starten van de winkel! Zal inderdaad heel druk zijn. Ik zou al een tijdje geleden bij je langs komen, maar heb dat ook om die reden nog even uitgesteld.
Tnx abel. Je bent altijd welkom Dat weet je.ook op de zaak ben je welkom. Het is drie keer rollen vanaf jouw huis. ;)
Ik heb geen (nog geen high end) muziek installatie oo de zaak maar ,ben aan denken om er wat leuks van te maken.(binnen mogelijke grenzen).

Verder heb ik weinig met audio gedaan. De platenspeler (tecnodec)heb ik aan een forumgenoot verkocht en de rest van de spullen ligt onder de bank.behalve de lamm eindtrappen .die passen niet onder de bank.haha..
Speeel nu met audionote met airtight eindtrap en bevalt prima dus de lamm gaat weer weg straks.

Mijn volgende upgrade moet een woning worden met een dedicated luisterkamer en daarna sparen voor de grote vivids...maar goed dat zijn nu nog dromen...:)

@xander ook u bedankt. Ben in ieder geval productief bezig en ben weer een meerwaarde voor de belastingdienst en maatschappij.;) haha.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bas Akkerman

Citaat van: doorofnight op januari 30, 2015, 10:33:31
Veel plezier met het starten van de winkel! Zal inderdaad heel druk zijn. Ik zou al een tijdje geleden bij je langs komen, maar heb dat ook om die reden nog even uitgesteld.
Dat is precies wat ik wilde zeggen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Voorlopig zit en upgrade er toch niet in dus de vivids zijn er nog even.
Ik heb ondertussen wel een mini upgrade gedaan welke ik vergeten was om te melden en zit nu na lange tijd weer even lekker te luisteren en het maakt inderdaad een posities verschil..
Heb de standaard voeding van de scheu motor vervangen met een upgrade voeding en het klinkt wat stabieler.
Lijkt alsof de plateau veel stabieler aangedreven wordt waardoor het geluid ook stabieler en minder "schommelig" overkomt..
Dus tussen de drukte door heb ik toch een beetje kunnen hobby en.:)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Duck Twacy

Beter te druk dan te stil, maar pas wel op voor je gezondheid (en relatie etc.). Je ult hopelijk na een tijdje wel een balans tussen werk en de rest van het leven vinden.

Even niet met audio (upgrades) bezig zijn is ook wel eens goed, kan je later alles met frisse blik bezien en waarschijnlijk opnieuw van genieten.

Maikel_audionerd

Klinkt als een spannende periode Maz, veel plezier en succes gewenst
Dat de voeding van de motor zoveel uitmaakte ben ik een tijd geleden ook achter gekomen, nooit gedacht
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

sultankat

Volgens mij mag je in jouw eigen topic best even zeggen waar jouw zaak precies gelegen is en met welke naam. Of heb ik wat gemist?
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op januari 30, 2015, 23:45:04
Beter te druk dan te stil, maar pas wel op voor je gezondheid (en relatie etc.). Je ult hopelijk na een tijdje wel een balans tussen werk en de rest van het leven vinden.

Even niet met audio (upgrades) bezig zijn is ook wel eens goed, kan je later alles met frisse blik bezien en waarschijnlijk opnieuw van genieten.
Tnx duck
Ik begin all een beetje in de ritme te valleterenn en de  beluisnieuwe computer systeem te snappen.
Start was even moeizaam maar het gaat heel erg goed ,nu nog een paar kleine dingen zoals de site Enzo in orde maken.
Citaat van: Maikel_audionerd op januari 31, 2015, 16:04:03
Klinkt als een spannende periode Maz, veel plezier en succes gewenst
Dat de voeding van de motor zoveel uitmaakte ben ik een tijd geleden ook achter gekomen, nooit gedacht
U ook bedank .de voeding was inderdaad heel erg positief bevallen..boven verwachting eigenlijk.
Heb eindelijk tijd om na werk even lekker muziek te luisteren en even op de ipad te kijken.
Moet weer de balans vinden tussen thuis werkhobby.
Citaat van: sultankat op februari  3, 2015, 10:09:40
Volgens mij mag je in jouw eigen topic best even zeggen waar jouw zaak precies gelegen is en met welke naam. Of heb ik wat gemist?
Hoi rogier

Dit is het.   

www.schiedamoptiek.nl.  site is nog niet klaar maar de basis staat er all..

Zoals je had voorspeld ,geen moment spijt van me beslissing om eigen zaak te starten, het is hard werken alleen maar goed ,staat ook heel wat tegenover...
Misschien lukt het mij straks ook   de sonus Faber anniversarios in huis te halen. ;)

Bas Akkerman

Goed om weer van je te horen Maz en ook fijn dat je nu een beetje begint te wennen en dat de tent draait. :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op februari  4, 2015, 21:30:15
Goed om weer van je te horen Maz en ook fijn dat je nu een beetje begint te wennen en dat de tent draait. :thumbs-up:
Tnx bas.. Heb eindelijk weer tijd om lekker te hobbyen,wat muziek te luisteren en op de forum te zwerven.

Om meteen met de deur in huis te vallen ,
De audio note VV staat te koop omdat ik me oog op een ander VV heb laten vallen.hij staat hier te spelen en ben zwaar verliefd..[emoji7] [emoji7]
Ik weet het , je wilt natuurlijk weten welke het is laat ik nog even buiten beeld ;)... Want hij is nog niet officieel van mij en hij wilt hem niet graag verkopen ,zolang de deal niet rond is mag ik niets over loslaten van de eigenaar. Hij wilt mijn eindtrap en ik zijn VV maar dan op mijn eigen eindtrap graag. :) haha. Dus ben zwaar aan onderhandelen..?

Ik kan je wel zeggen het is een zeer zeldzame voorversterker.

scrutinizer

Citaat van: maz op februari  4, 2015, 21:54:25
Tnx bas.. Heb eindelijk weer tijd om lekker te hobbyen,wat muziek te luisteren en op de forum te zwerven.

Om meteen met de deur in huis te vallen ,
De audio note VV staat te koop omdat ik me oog op een ander VV heb laten vallen.hij staat hier te spelen en ben zwaar verliefd..[emoji7] [emoji7]
Ik weet het , je wilt natuurlijk weten welke het is laat ik nog even buiten beeld ;)... Want hij is nog niet officieel van mij en hij wilt hem niet graag verkopen ,zolang de deal niet rond is mag ik niets over loslaten van de eigenaar. Hij wilt mijn eindtrap en ik zijn VV maar dan op mijn eigen eindtrap graag. :) haha. Dus ben zwaar aan onderhandelen..?

Ik kan je wel zeggen het is een zeer zeldzame voorversterker.
Ga je nu voor het echie...Kondo M1000 mk1
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Hahahahaha...de kondo ksl dac heeft een bekende van me en hij overweegt om het te verkopen maar met een nieuwprijs van 36,000 voor een dac is het nutteloos onderhandelen.;)

Mr.M

Of ik moet me zaak weer verkopen en een bod doen op de hele set..zonder de speakers dan.hahaha

CZ79

Citaat van: maz op februari  4, 2015, 23:08:56
Of ik moet me zaak weer verkopen en een bod doen op de hele set..zonder de speakers dan.hahaha
Lijkt me de enige logische move, je hebt de zaak toch ook al weer een paar weken  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

martin778

scrutinizer

Citaat van: cz79 op februari  5, 2015, 03:03:38

Lijkt me de enige logische move, je hebt de zaak toch ook al weer een paar weken  :D
;D
Dat was een Ruud Geels .....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: scrutinizer op februari  5, 2015, 08:52:01
;D
Dat was een Ruud Geels .....

Om het helemaal "op z`n Ruud Geels" af te maken, zou MAZ z`n eigen zaak dan ook nog in de brand moeten steken :D

Edit: Dat was Kees Kist die zijn eigen sportzaak in de brand stak :D

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

michel69

Hoi Maz goed om te lezen dat het goed gaat met je zaak.....maar vooral dat je weer in je ritme komt en lekker van je/onze hobby kan genieten en ben erg benieuwd wat voor voorversterker je nu hebt staan tijdelijk en hopelijk zoals te lezen was in je verhaal een blijvertje wordt.

Groetjes Michel
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Hoi Michel

Ik ben nu zeer tevreden met de vivid speakers en de AIR TIGHT eindtrap. De voor trap van audionote was ik zeer blij mee maar na deze voorversterker te hebben gehoord is de audio Note weer aan de kant geschoven...
Ook geen eerlijk vergelijking want deze VV kost 8 voud in nieuwprijs tov de audio Note.
Moet zeggen dat de bas echt stukken strakker en voelbaar der is met de nieuwe VV.
De mooiste aan deze VV is de phono... Lijkt alsof ik een totaal andere draaitafel heb neergezet van vele malen hogere niveau..alleen om de phono trap zou ik hem willen kopen.[emoji7] [emoji7] [emoji7]
Helemaal verliefd op de phono van deze VV.

Dit wordt weer zoeen koop/ruil actie waar ik niet op had gerekend.(zoals gewoonlijk) .ik ben nooit van plan om iets te doen...[emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]  mensen komen steeds met dingen naar me toe waar ik niet van weg kan lopen..:)

Mijn volgende grote audio stap is kopen van een huis met een dedicated kamer.. Om daar eens wat moois te bouwen...en misschien de grote vivids gaya of een set kharma[emoji7] [emoji7] [emoji7]  axquisits...

Genoeg dromen.    ...

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mr.M

Ja ben weer beetje bijgekomen van de overname drukte en chaos van alle contracten overzetten ,leveranciers berichten,klant nummers aanpassen,systeem overzetten enz enz...nu kan ik min of meer me gewoonlijke opticiens werk voortzetten...;)
En ik heb tijd voor de hebby.
Gister lekker 2uurtjes uitbundig nar de nieuwe vv geluisterd en de kogel is door de moskee :tounge2:

Dit wordt de nieuwe pronkstuk van me set samen met de rest.... :clapping: 

De audionote gaat definitief eruit er welkom BURMESTER 808 REFRENCE O0...

En om het verhaal compleet te maken ga ik morgen de KONDO KSL DAC aansluiten....ben benieuwd hoe een 36K DACzich gedraagd in mijn set... O0

Ben tijdje stil gevallen hier en moet het goedmaken .. haha...;)

Ik moet weer me naamplaatje enzo veranderen....blijf bezig....

eMVe

CiteerEn ik heb tijd voor de hebby.
Dat is een toepasselijke woordspeling. . . ;)

Xander32

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika