aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Zometeen mag de sub ook meedoen.
Heel handog van audio note om dubbel output terminals te leggen.kan een set naar de eindtrap en ander naar de sub...
Weet iemand of dat ten kosten gaat van kwaliteit? Als je beide terminals gebruik tegelijk? 
Jhon?
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

:withstupid:
Citaat van: Thanatos op december 23, 2014, 19:58:53
Ik speel er nu mee.. Zeer content mee :)
In jouw luister kamer is de 2ex veel fijner en aangenamer in het laag dan de 3serie.
En je wilde de een serie neerzetten....hahahaha
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Mr.M

Ben wat revieuws aan lezen en dit is exact wat ik gister beschreef bij de stem van Patricia barber .. Leuk om te lezen dat ik dat ook ervaar...

- Jason Kennedy, HiFi+, Best of the Best (read the review)

"... produced a palpably real feeling with voices... had a sense of presence I have rarely heard from a speaker. The Vivid  is one of the best choices around. I loved what it did!"
- John Atkinson, Stereophile

Mr.M

Weer wat geleerd.  Ik dacht dat diamant de lichtste en snelste tweeter was..niet dus.. Kwa materiaal wel de hardste..

While the Vivid D26 tweeter (42 kHz break-up) is outperformed in the extreme high frequency response compared to other manufacture's Diamond tweeter (typically 60 kHz break-up); incidentally both tweeters perform well beyond human hearing.  The Diamond tweeter is physically, considerably heavier than the aluminum D26, due to the thicker layers of diamond deposits that need to be laid down to achieve structural rigidity than the aluminum D26 The Vivid D26 is 9 dB more efficient than the diamond tweeter; that's eight times more efficient!

Mr.M

http://www.avforums.co.za/index.php?topic=37883.0

Nog meer leesvoer... Dit bevestigd ieder geval dat ik niet de enige bent met zoeen  reactie.lol

Ruud-

Citaat van: Duck Twacy op december 23, 2014, 01:35:23
MM. ik heb mn twijfels. Natuurlijk deze monitors zullen weinig kamer problemen geven (want onder 50hz weinig output). En natuurlijk de kastvorm is gunstig, weinig diffractie. Mooie materialen en kastvorm zorgen voor goede afstraling en weinig problemen van het achterwaarts afgegeven geluid van het woofer(tje). Harde conus materialen zorgen voor articulatie van de details (tingels en tangels).
Maar denk dat een Kef LS50 hetzelfde biedt, of zelfs beter, voor 999 euros.

Natuurlijk (helaas) heb ik de beide niet gehoord, dus aan Maz is de proof of the pudding :)
Ben het met je eens Duck, de LS50 biedt ongelooflijk veel voor zijn prijs en met twee sub´s erbij (in mij geval Translator Bombardon´s dipool/sub´s) heb je geen gebrek aan (zowel kwalitatief als kwantitatief) laag meer.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Mr.M

Citaat van: Ruud- op december 24, 2014, 09:19:10
Ben het met je eens Duck, de LS50 biedt ongelooflijk veel voor zijn prijs en met twee sub´s erbij (in mij geval Translator Bombardon´s dipool/sub´s) heb je geen gebrek aan (zowel kwalitatief als kwantitatief) laag meer.
Hoi ruud.
Jij weet hoe goed de ls50 is en zo ik ook.
De ls 50 is voor de prijs absoluut een no brainer.. Ik ken een Aantal high end liefhebbers die met ls 50 spelen  en erbij zweren.
Een daarvan in de eigenaar van sonore audio kok ,maar dat wist je al gezien het een kennis van je is..dat zegt veel over de kwaliteiten vAn deze speakers want die jongens kennen ook speakers bouwen.
Ik weet niet waarom maar die speaker heeft kwam uiterlijk my  nooit aangetrokken.
Ze zien er klein en lichtjes uit ,maar je zult heel verbaasd zijn hoe zwaar en solide ze gebouwd zijn.
Knap dat je voor die prijs zoiets kan maken.

Wat geluid verschil betreft tussen de kef en vivid...tja wat zal ik zeggen .... Heb de kefs gehoord en was absoluut mooi en onder de indruk..
Ik heb ook de vivids gehoord en was weggeblazen door de prestatie(uniek ) te noemen tussen mijn ervaringen met audio..

Maar goed , met een 8 voudige prijs verwacht je ook wat.
Zoals bekend , ik heb tal van speakers in verschillende katagorien gehad. En ja ieder keer als ik een mooi speaker heb gehoord of gehad was ik er heel erg antujast over. ieder speaker welke ik antujast over was  heeft zijn eigen wauw factor gehad, even op een rijtje zetten de wauw gehalte.

1 Kharma ,meteen verliefd geraakt bij eerste luister sessie en gekocht.(je moet ruimte hebben)
2 helicons van Abel was wauw effect  (dat in combinatie met de onmenselijk akoestieke aanpassingen van Abel.)
3 tad Pioneer 3 ex (zeer neutraal)
4 sonus Faber guarneri (mooie mids ) meester van solo.
5 harbeth,  eigen aangenaam relax karakter.

Die 5 behoren tot me favorieten.
En nu komt de vivid en die heeft bij mij de hoogste wauw factor neergezet... Zelfs na hebben gehad gehoord van velen speakers in bizarre prijzen.

Duck Twacy

Citaat van: maz op december 23, 2014, 23:24:01
Heel handog van audio note om dubbel output terminals te leggen.kan een set naar de eindtrap en ander naar de sub...
Weet iemand of dat ten kosten gaat van kwaliteit? Als je beide terminals gebruik tegelijk? 
Jhon?
Mijn Plinius CD-Lad heeft 3 uitgangen: 2 paar rca en 1 paar XLR. Heb wel eens gevaagd (aan de fabrikant) of je ze simultaan mocht gebruiken. De 2 paar rca was ok, maar als ik me goed herinner raden ze me af om de XLR samen met rca te gebruiken (weet t niet meer zeker, is lang geleden)

Zou toch gek zijn als je meerdere uitgangen hebt en je mag ze niet gebruiken. Zolang de pre volodende vermogen heeft om ze beide aan te sturen.

Mr.M

Tnx voor je input duck.
Zelfde configuratie heb ik ook achter de audionote ,kwa RCA output.

Helaas  heeft de sub een kabel van 10 meter. Dit omdat hij best ver staat tov de VV.
Ik vraag me af of dat ten koste gaat van signaal kracht kwaliteit...

morca

Citaat van: maz op december 23, 2014, 23:24:01
Jhon?
Ga je de sub in je stereo setup gebruiken Maz.
Plaatsing intregatie en afstelling,is altijd even werk om onder de knie te krijgen.

Duck Twacy

Citaat van: maz op december 24, 2014, 13:24:16
Tnx voor je input duck.
Zelfde configuratie heb ik ook achter de audionote ,kwa RCA output.

Helaas  heeft de sub een kabel van 10 meter. Dit omdat hij best ver staat tov de VV.
Ik vraag me af of dat ten koste gaat van signaal kracht kwaliteit...
sub verkopen en deze laten overvliegen (drijven)

http://www.hsuresearch.com/products/uls-15.html

Tis jammer dat er zoveel bijkomt

Mr.M

Citaat van: morca op december 24, 2014, 13:28:54
Ga je de sub in je stereo setup gebruiken Maz.
Plaatsing intregatie en afstelling,is altijd even werk om onder de knie te krijgen.
Ka dat was de bedoeling maar resultaat was niet bepaald verbluffend te noemen.
De vivids redden zich prima zonder sub.bij 85% van alle gevallen.enkele liedjes weet ik dat er meer druk achter kan.

Over het algeheel mis ik de sub niet.

Ik eindigde gister met de sub op een frequentie welke afgesteld was onder de 35hz op een heel laag pitje.
Enkel om bij de opnames waar ik van weet dat ze iets meer laag fundament hebben dat te boosten.
Dat ging redelijk goed alles boven de 45 Hz ging  beetje  vetsmeren met de mooie mid laag van de vivid welke juist heel erg wauww is...

Dus in kort ...geen groot succes de sub bij de vivids..

Duck Twacy

Ik kan me voorstellen dat intergratie met ed Vivids lastig is. je wil niet inboeten op hun kwaliteit. Dus 35 hz is dan zo gek nog niet. Of 45 hz met en dsp die op 8e orde LWR filteren....

Veel geld voor weinig geluid...

morca

Citaat van: maz op december 24, 2014, 13:35:05

Dus in kort ...geen groot succes de sub bij de vivids..
Ligt aan afstelling en plaatsing vermoed ik.
Een goeie sub kan best goed aansluiten bij dure speakers.
Het afstellen en plaatsing geven is meestal waar het verkeerd gaat.

Dit is een klusje waar de gemiddelde audiofiel veel moeite mee heeft.
Je kan het leren het is alleen wel even werk en inzettingsvermogen en inzicht verkrijgen.
Je gebruikt nu geen losse dsp toch.

Volgens mij was ik al eens op zoek wat er in je Theta zit voor de sub en afstelling.

sultankat

Citaat van: maz op december 23, 2014, 01:40:52
Ze hebben een eigen karakter Rogier ..het is een speaker met een karakter ,misschien wel kleuring welke heel erg aangenaam en bijzonder muzikaal is...

Niks mis mee, zolang het geluid maar JOUW gewense kleuring is. (en die van je vriendin natuurlijk, wel zo makkelijk!). Ik vind het iig een heel fraaie aankoop.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

zoldar

Sub goed afstellen gaat niet op,het gehooren of met spec sheets. Tenzij je een pro audio goeroe bent die zo de kuip in loopt en de pa in 1 avondje afstelt.

Gebruik software en meet de output, je oren zijn een barre raadgever onder de 30hz. Rew en een mic standaaart. En veel tijd.

Als je na 1 avondje klooien het opgeeft, haal je er niet de max uit.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

GPO

Begrijp ik het goed dat je sub parallel tov de speakers hebt aangesloten. Daar gaat het al mis omdat je dan niet kan 'time-alignen' ... je kunt de sub / speakers niet los van elkaar in tijd vertragen omdat ze op hetzelfde moment het signaal krijgen bij parallele aansluiting.

En een sub is bijna altijd wat trager in verwerking van het inkomende signaal ivm de versterker die het nog moet verwerken.... dus je krijgt altijd dat de sub achterloopt op het hoofdsysteem...

Als je je sub low level kan aansluiten en met crossover en met de afstanden kan spelen vd luidsprekers in je processor/versterker dan kun je dit wel goed krijgen.

Verder kun je dit niet op gehoor echt goed doen. Je zult moeten meten.
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

Duck Twacy

edit, volgens mij is de sub low (line) level aangesloten.

Volgens mij is de vertraging in de subversterker (als analoog) niet veel anders dan van de hoofd eindversterker (en beide verwaarloosbaar, gaat met de snelheid van electrische signalen, dat is bijna de lichtsnelheid). Zit er een dsp in, dan kan t anders liggen.

Denk dat de verschil im plaats speakers/sub meer uitmaakt en eventueel gecompenseert moet worden. Gelukking praten we hoer welof golflengtes van meters, dus heel fijngevoelig zal het niet zijn.

Er zijn vele pages te vinden of sub/sat intergratie. Kost inderdaad best wat tijd en moeite.

morca

Citaat van: GPO op december 24, 2014, 14:41:00
Begrijp ik het goed dat je sub parallel tov de speakers hebt aangesloten. Daar gaat het al mis omdat je dan niet kan 'time-alignen' ... je kunt de sub / speakers niet los van elkaar in tijd vertragen omdat ze op hetzelfde moment het signaal krijgen bij parallele aansluiting.

En een sub is bijna altijd wat trager in verwerking van het inkomende signaal ivm de versterker die het nog moet verwerken.... dus je krijgt altijd dat de sub achterloopt op het hoofdsysteem...

Als je je sub low level kan aansluiten en met crossover en met de afstanden kan spelen vd luidsprekers in je processor/versterker dan kun je dit wel goed krijgen.

Verder kun je dit niet op gehoor echt goed doen. Je zult moeten meten.
Ze sub zal wel fase en level regeling hebben denk ik.
Dan zie ik het probleem niet.

Gaat idd wel wat tijd inzitten Maz.een meetmic en REW en veel geduld het meten te leren.
Metingen af te lezen,wat er aangepast moet worden mbt fasestelling en eventueel dsp voor de sub.
Resultaat daarvan beluisteren en weer meten bijregelen....enz

Zodiac

Mag ik een onbeschaamde vraag stellen? Een beetje een kritische-, dat wel...., maar zonder lading.

@Maz, je was helemaal happy, gelukkig, enthousiast met die ruimtemannetjes....helemaal in de wolken. Op het puntje van je stoel zat je. Niets was nog zo bijzonder geweest. Wat waren wij allen plaatsvervangend enthousiast!

...........dat was zondagavond.

De vraag: Laat je je nu (2 dagen later) verleiden dat hele eigen, superbijzondere, nog nooit vertoonde karakter waar je zo voor viel te manipuleren met subwoofers en dsp en god weet wat nog meer??

Alsof je een ontzettend lekker ding hebt opgepikt ergens, helemaal verliefd bent en haar 2 dagen later bij een chirurg grotere t...ten laat aanmeten. Of eigenlijk, je door hem laat informeren hoe je zelf die grotere tie..en het beste kunt maken....

PS. Geintje hè. Gewoon uit interesse, geen mening, geen veroordeling, geen....(de reacties zullen wel weer volgen)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

danielo

Citaat van: maz op december 24, 2014, 00:47:07
Weer wat geleerd.  Ik dacht dat diamant de lichtste en snelste tweeter was..niet dus.. Kwa materiaal wel de hardste..

While the Vivid D26 tweeter (42 kHz break-up) is outperformed in the extreme high frequency response compared to other manufacture's Diamond tweeter (typically 60 kHz break-up); incidentally both tweeters perform well beyond human hearing.  The Diamond tweeter is physically, considerably heavier than the aluminum D26, due to the thicker layers of diamond deposits that need to be laid down to achieve structural rigidity than the aluminum D26 The Vivid D26 is 9 dB more efficient than the diamond tweeter; that's eight times more efficient!

Is dat niet een beetje een vage claim, tenzij ze het gewicht erbij plaatsen van alleen het alu deel en de verschillende diamond versies. En dan kan je nog een discussie hebben over hoe erg het is dat iets zwaarder is als ze hun werk goed doen tot die 42Khz of hoger.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

GPO

Citaat van: morca op december 24, 2014, 15:07:37
Ze sub zal wel fase en level regeling hebben denk ik.
Dan zie ik het probleem niet.

Gaat idd wel wat tijd inzitten Maz.een meetmic en REW en veel geduld het meten te leren.
Metingen af te lezen,wat er aangepast moet worden mbt fasestelling en eventueel dsp voor de sub.
Resultaat daarvan beluisteren en weer meten bijregelen....enz

Ah dan moet je dit maar eens lezen als je een keer tijd hebt. Fase op de sub is polariteit en dan kun je nog steeds verschuiving in tijd hebben. Signalen kunnen in polariteit gelijk lopen maar bv achterlopen in tijd
-->
http://www.soundoctor.com/whitepapers/subs.htm

Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer