aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Citaat van: cz79 op november 13, 2014, 08:28:38
We hebben het niet over jouw luidsprekers maar die van Maz, de ex-raphie luidsprekers dus....staat daar ook TAD op de achterzijde?
ja
JBL PRX Power!

Deleted Member 2

Citaat van: Christiaan S op november 13, 2014, 00:55:11
Misschien een leuk idee om eens te kijken of we dat kunnen combineren?
Geen idee of Henk dat ook een goed idee vind?

Ik zit in principe van 1800 tot 2100 op school. Daarvoor, of daarna zou voor mij geen probleem zijn.

prima. Ik kan voor en na je schooltijd :thumbs-up:

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

chansig

:D :D :D :D

Tsjongejonge...hoe krijg je Raphie op de kast.

Nee Raphie ik weet het je zit niet op de kast maar een soort van figure of speech. ;)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

DofN

Of omdat aan de voorkant van de Pioneers Pioneer staat?

Doet me een beetje denken aan Skodarijders, die beweren ook altijd dat ze Volkswagen rijden.  :baaa:
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Bama

Citaat van: doorofnight op november 13, 2014, 10:14:48
Of omdat aan de voorkant van de Pioneers Pioneer staat?

Doet me een beetje denken aan Skodarijders, die beweren ook altijd dat ze Volkswagen rijden.  :baaa:

En hun logos verwijderen :)

Mr.M

Citeerauthor=Xander32 link=topic=145469.msg2710845#msg2710845 date=1415859378]
... een switch van ls., betreft dat in jouw optiek ook nog finetuning Maz?
(zie topictitel)

[Quote/]

Eigenlijk niet Sander, dit was weer zelfde actie als de tads...onverwacht kreeg ik ze aangeboden en ik kon eens worden met raphie over een inruil.
Nu is wel zo , met de pioneerd ben ik echt heel blij,en met de avalons was ik dat niet, ik krijg nu weer onverwacht een speaker aangeboden welke heel hoog aangeschreven staat in mijn audio lijst en ik kan het dan niet weerstaan om te kijken of ik verder kom dan de pioneers..
De pioneers kan ik sowieso kwijt de kharmas hoef ik niet meteen te betalen, de ex eigenaar heeft andere speakers en deze staan in de weg dus hij is al blij dat ze uit huis zijn..

Nu is de keuze ,zelf houden of verkopen? Voor de pioneers is all een koper dus enige wat ik moet overwegen is: is het prijsverschil tussen de pioneers en kharma het switchen waard??geluidsmatig zijn zeker verschillen tussen de twee, maar over het geheel gezien zijn beide weergevers geliefd bij meen zeer muzikaal. Budgettair gezien is de pioneers de winnaar, want hij speelt op zeer hoge niveau voor de prijs. Let wel op ik vergelijk nu een Pioneer van 7k nieuw tegen een Kharma van 25k met voet en enigma intern bekabeling upgrade.

Wil ik goedkoop af zijn met HIFI geluid dan is de pioneers de winnaar.
Wil je een audiofiel geluid met dat laatste octaaf drukproductie in de slagen en grootheid in geluidbeeld welke vaak geassocieerd wordt met high end kwaliteiten,dan moet je je portemonnee trekken en 3x het geld van de plioneers uittrekken....

De vraag is nu wil ik dat doen? Geld bijleggen terwijl ik tevreden ben met de pioneers?

Antwoord is ja en nee...

Gezond verstand zegt wees tevreden , want het klinkt fenomenaal de pioneers,
audiofiel gedeelte zeg:  fenomenaal? De pot op met fenomenaal dit is "magisch" , ben je doof en kan je niet horen hoe de laatste octaaf de lucht doet bewegen om je heen ,haha lol , Hoe kan je als audiofiel deze buitenkans laten lopen om een enig exemplaar kharma te laten lopen Maz,,

Keuzes keuzes....  Maak ik een verstandig keuze of een audiofiel keuze??

Deze Kharma is meer een buitenkansje om iets bijzonders in huis te halen(enige exemplaar) dit zou volgens Kharma het dichtste bij een exquisit komen buiten de exquisit lijn., voor Kharma begrippen kan je zeggen dat dit een koopje is als je kijkt wat er allemaal aan onderdelen en techniek in deze kharmas is gestopt.

Om het verhaal af te maken , en de keuze te versimpelen kan ik jullie meedelen daT een audio vriend VAN ME ,MIJ NET VROEG OF IK zijn SONUS FABER GUARNERI PALADIO LIMITED NUMMER 100 VAN 100 EVT ZOU WILLEN OVERNEMEN..... :inlove: :nopompom:

HOE MAAK JE MAZ GEK??? IK ZOT AL IN EEN DUBIO,, EN NU KOMT DIT OOK NOG BIJ!!!!!

LEUK ALS IK STRAKS DE PIONEERS/ KHARMAS EN DE SONUS FABER GUARNERIES HIER NAAST ELKAAR OPSTEL....
ZIE JE , IK WORDT GEWOON NIET MET RUST GELATEN..HAHAHA

author=bokkes link=topic=145469.msg2710855#msg2710855 date=1415860668]
Citaat van MAZ :

Mijn vriendin vind de kharmas echter klinken maar de ponders mooier passen bij de interieir...

Hoe lang heb je die vriendin al ??  ;)
9 MAANDEN

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Joris1971

patsijb

ik zou zelf voor audiofiele keus gaan Maz..
op lange termijn ben je goedkoper uit..(vind ik, ik wissel niet vaak van spullen)
als ik niet de audiofiele keus had gemaakt met me kharmas
had ik nu andere speakers die ik waarschijnlijk over een jaar had weggedaan, of eerder.

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Han S

Citaat van: maz op november 13, 2014, 01:04:42
Hoi Hans
Ik luister van alles..

Veel instrumentaal, Joel grare, style ,  anouar brahem,   dead can dance achtig,    jazz, Hugh masakela stijl, Sade, Lana del ray,  Melanie de biasio, Diana krel, Patricia Barber ,   yasmin Levy,

Dit zijn enkele favorieten...

Gr maz

Heel veel oosterse instrumentaal, en heel af en toe  klassiek, maar dan niet de hele drukke series..

Okay, ik vraag het daarom omdat je alleen ten volle kan genieten van hi end apparatuur als je ook hi end kwaliteit opnamen kunt vinden en dat is tegenwoordig vrij moeilijk.

Nahpets

Citaat van: Han S op november 13, 2014, 12:48:52
Okay, ik vraag het daarom omdat je alleen ten volle kan genieten van hi end apparatuur als je ook hi end kwaliteit opnamen kunt vinden en dat is tegenwoordig vrij moeilijk.

Dan kun je ook alleen een Ferrari kopen als je altijd minimaal 200km/h kunt rijden. Global messen als je alleen maar wagyu biefstuk eet. En zo.

Uiteraard kun je alleen het optimum uit een set halen als er ook uitstekend bron materiaal is. Maar ook van sub optimaal opgenomen muziek kun je genieten op een high-end set.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

scrutinizer

Citaat van: Duck Twacy op november 12, 2014, 22:23:44
Het ontgaat me even dat als ik het over mn eigen zelfbouwspeakers heb en over dus mijn eigen (beperkte) filter ontwerpkennis, hoe dat slaat op de ontwerpers van Kharma. Het is algemeen bekend dat hardere materialen als keramiek, maar ook aluminium of magnesium (Seas Excel bv) meer last hebben van conus breakups boven bepaalde frequenties en dat daar in het filter vaak een notch filter voor moet worden ingebouwd (dus de complexiteit van het filter verhoogd). Ik heb daar moeite mee, maar heb toch niet gezegd dat ze dat bij Kharma niet kunnen?

(overigens zijn mijn mid/hoog filters uiteindelijk  custom ontworpen door een tweetal Delftse ingenieurs wiens kennis en ervaring op dit gebied ik zeer hoog inschat (maar die hulp ontstond later pas, toen de units als ingekocht waren).

En wat betreft de hoeveelheid micro detail, dat is een beetje een smaak kwestie. Ik kan het wel waarderen hoor. Ik denk nog vaak terug aan mijn eerste zelfbouwspeaker met Focal tw120 inverted domes. Het is wel minder vergevend voor slechte opname kwaliteit.

Verder lijkt me een discussie of Pioneer Tad beter is dan Kharma een beetje zinloos, hoewel ik persoonlijk wel zou weten welke ik zou kiezen.

My bad, mr Twacy .
Niet goed (genoeg) gelezen van mijn zijde.... ;)

Neemt niets weg aan het feit ik je verhaal v.w.b. "micro details" in deze niet goed kan plaatsen.
De luidspreker is in de reproductie het systeem met het hoogste vervormingsaandeel ...dus afwijking van oorspronkelijk aangeboden signaal.
Er is mijns inziens nog geen (conus)materiaal vervaardigd welke geen deformatie en/of eigen resonantie kent.
Nu is het wel zo dat naarmate het conusmateriaal een hogere hardheid kent dit opbreek verschijnsel zich naar hogere frequentie verplaatst.
We zijn momenteel, tot aan een bepaald conusoppervlak, op hardheid 10 aangekomen (diamant)...en heeft het principe van een luidsprekerunit mechanisch ook nog wat problemen....alleen minder en verplaatst naar gebieden waar ons gehoor minder gevoelig is ....waardoor " micro detail " ontpopt door het meer accuraat volgen van het signaal aangeboden, en mij overkomt als "meer" reproductie van hetgeen ooit op geluidsdrager geplaatst.

Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

sultankat

Citaat van: patsijb op november 13, 2014, 12:26:25
ik zou zelf voor audiofiele keus gaan Maz..
op lange termijn ben je goedkoper uit..(vind ik, ik wissel niet vaak van spullen)
als ik niet de audiofiele keus had gemaakt met me kharmas
had ik nu andere speakers die ik waarschijnlijk over een jaar had weggedaan, of eerder.

Ik ben met eens met Maz: eerst maar eens een weekje rustig vergelijken. Vaak is wat het laatst gehoord wordt in eerste instantie het mooist, dus die week is nuttig om het nieuwe van de Kharma set wat te laten wegebben. En het uiterlijk wil ook wat, ook bij Maz. Kijk maar naar zijn vriendin ;-)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Duck Twacy

Mijn ervaring is alleen dat harde conus materialen extra veel details lijken te geven (of beter benadrukken). Ze klinken vaak "edgier" (hoekiger, sneller) dan de wat zachter materialen (bextrene, polypropileen etc) die meer afgerond (vloeiende) klinken. Dat is geen kritiek, sommige mensen vinden het juist mooi (de nagels van de gitarist over de snaren etc.) Ik hou daar ook wel van als de opname goed is. De details zijn eigenlijk ook wel bij de zachtere materialen aanwezig, maar springen er dan vaak iets minder uit.

Voor mij was de reden om niet een Seas Excel of Accuton etc te gebruiken dat ze wat lastiger te fiilteren zijn (voor een leek). En bovendien kon ik voor een scherpe prijs aan een paartje CQuenze komen en was de bas speaker ook al meer een zachte conus en homogeniteit tussen de verschillende units is belangrijk denk ik.

Een conus met hard/stijver materiaal (zoals accuton) maakt heeft waarschijnlijk in het werkingsgebied wel een mooiere zuiger beweging, doordat de conus stijver is. En heeft daardoor erg lage vervorming bij die frequenties. Natuurlijk speelt de kwaliteit van de motor daarin ook een grote rol.

edit. Van mij mag je best zeggen dat de harde materielen de kleine details beter kunnen volgen, want sneller minder vervoming etc (dus beter reproduceren) dan zachtere materialen. Maar dat valt natuurlijk alleen te bewijzen als je de live artiest rechtstreekts met het gereproduceerde geluid kan vergelijken (nagenoeg onmogelijk dus).

Verder gaat het natuurlijk om wat Maz er van vindt.

Han S

Citaat van: Nahpets op november 13, 2014, 12:59:30
Dan kun je ook alleen een Ferrari kopen als je altijd minimaal 200km/h kunt rijden. Global messen als je alleen maar wagyu biefstuk eet. En zo.

Uiteraard kun je alleen het optimum uit een set halen als er ook uitstekend bron materiaal is. Maar ook van sub optimaal opgenomen muziek kun je genieten op een high-end set.

Waarom die auto er nou altijd bij moet komen? Maar goed, ik heb een Jaguar en die haalt 200 op zijn sloffen, maar rijdt ook heerlijk als je 40 km/u gaat. Maar ik geniet ook zeer van mijn Denon ampje en mijn TDL speakertjes, mijn HK Citation 16 en mijn Sony G7's en mijn Pioneer A401 met de IMF ALS40II speakers.

Degene aan wie ik het vroeg heeft een hi end set en  de moderne CD is over het algemeen totaal plat gecompressed en dan heb ik het niet over de supermoderne vinylplaat die hevig mode is, maar nooit beter zal klinken dan 40 jaar geleden.

Je gaat geen speakers uit de allerhoogste klasse kopen om baggerkwaliteit opnamen meee te gaan beluisteren en daar gaat het mij om. Dus was ik benieuwd naar wat hij draait en daar zitten mooie dingen tussen.

Kwabbernoot

Citaat van: Han S op november 13, 2014, 15:23:18
Je gaat geen speakers uit de allerhoogste klasse kopen om baggerkwaliteit opnamen meee te gaan beluisteren en daar gaat het mij om.

En dan ga jij bepalen of zijn muziek keuze de aanschaf van luidsprekers rechtvaardigt? Mis ik nu wat?  :-\

Groeten...

larsonator

Citaat van: Kwabbernoot op november 13, 2014, 15:30:38
En dan ga jij bepalen of zijn muziek keuze de aanschaf van luidsprekers rechtvaardigt?

Groeten...
waar lees jij dat? Ik heb kwabber zijn post nou al 3 keer gelezen maar kan het niet vinden...

DofN

Mits de luidsprekers fatsoenlijk gebouwd en technisch in orde zijn, en bedoeld zijn voor de gemiddelde (niet al te grote (Nederlandse of Duitse of Noord Europese) woonkamer en de speakers daarom niet duurder worden doordat er meer materiaal en woofers in moeten, ga je vanaf een bepaald kwaliteitsniveau met bijbehorende prijs, geen kwaliteitsverschillen horen.

Iets concreter: een vloerstaander van €20.000 zal bij normale luistervolumes in een normale maar goede luisterkamer niet beter spelen dan een technisch goede vloerstaander van €7.000 of €8.000. Het is m.i. onzin te veronderstellen dat met exotische conusmaterialen, tropische tweeters of bijzondere filters objectief een beter 3D image, meer detail of betere imaging of een natuurlijker sound of een betere klankbalans kan worden gerealiseerd. Al denk ik wel dat dit ongeveer het minimum bedrag (nieuwprijs) is om een topspeaker neer te zetten, gunstige uitschieters naar beneden niet meegerekend.

Luidsprekers mogen natuurlijk wel een stuk duurder worden als ze groter worden, meer woofers hebben en dan ook in een grotere ruimte moeten staan. In een dergelijke grote ruimte is een normale technisch goede vloerstaander van 7-8000 euro geen partij meer voor een grotere speaker die dan gerechtvaardigd misschien wel 20.000 euro kost. Maar gemiddeld genomen, in de Nederlandse woonkamer.. Is het echt niet nodig om 20.000 uit te geven. Ik weet dat dit wat uit de losse pols is, en dat er veel op af te dingen is maar desalniettemin lijkt het me een redelijk uitgangspunt. Overigens kunnen speakers beneden de 7 - 8000 euro de set ook heel erg goed klinken - en blijft akoestiek, in welke prijsklasse je ook speelt, van heel groot belang. Maar dat terzijde.

Duck Twacy

Kwabbernoot

Citaat van: larsonator op november 13, 2014, 15:44:06
waar lees jij dat? Ik heb kwabber zijn post nou al 3 keer gelezen maar kan het niet vinden...
Je moet de post van Han S ook lezen.  :P ;D

Groeten...

Han S

Ik weet niet waar je dat leest Patrick en ik ga zeker niet bepalen wat iemand wel of niet moet draaien.