aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Duck Twacy

VlisChris

Citaat van: Nahpets op november 12, 2014, 23:21:57
Dat is een initiatief dat applaus verdiend. Een prachtige sets (ongeacht welke samenstelling), maar wat een vreselijke foto's.

En dat voor een man die vanaf 1 januari zijn boterhammetjes gaat verdienen met optiek. Helaas geen optiek ivm fotografie, maar dat kan ik Maz wel vergeven (niet dat hij mijn vergiffenis nodig heeft).

Och, ik ben ook zeker geen heilige met mijn camera hoor ;) Maar ik denk wel dat de kwaliteit technisch net wat scherper ligt dan bij de foto's die Maz maakt ;) Maar, hij heeft dan ook weer te weinig tijd om mooie foto's te maken aangezien hij altijd druk aan het kopen, luisteren en verkopen is ;)

Deleted Member 2

Citaat van: maz op november 12, 2014, 20:35:36
Dat is absoluut waar, soms kan oiets wat heel indrukwekkend klinkt in langere termijn vermoeiend zijn...dat weet ik al te goed...

Daarom ga ik  lekker weekje of twee deze grote jongens uitbundig testen....

Ik moet zeggen, doe ene cd na de ander in de la en geen moment aan de volume knop gezeten...

Tis wel magisch hoor hoe drums op de Kharma klinken... En de micro detail van de kharmas zijn altijd een hele audiofiele eigenschap geweest wat niet door iedereen gewaardeerd wordt..

IK DENK DAT HENK(ONDER 13) VAN ZIJN PLAAT GAAT ALS HIJ DIT HOORT...HIJ IS DE MAN VAN MEGA DETAIL EN GROTE SOUNDSTAGE EN LIVE BELEVING...DIT HEEFT NET DE LAAGWEERGAVE EN DRUKOPBOUW DIE HIJ ZOEKT....

DIT ZIJN DE IDEALE SPEAKERS VOOR DOKTOR HENK...ULTRA 3D GELUID MET MEGA LIVE BELEVING WAAR DE MICRODETAIL ONDER EEN LOEP WORDT WEERGEGEVEN....

SOMS VALT JE MOND OPEN MET DE KHARMAS...

Dokter Henk wil zijn "stethoscoop" best eens te luisteren leggen hoor Maz ;D

Gr,
Henk

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op november 12, 2014, 23:15:24
Waar woont jou huis ruwweg Maz?
Ben stiekem wel erg benieuw naar je set 8) (en dan kan ik eens een keer (al zijn die weer achterhaald voor ik thuis zou zijn :P) fatsoenlijke foto's van die set van je maken :P

Huis woont in rotje Knor..u bent van harte welkom mocht je ooit in de buurt zijn..

Citaat van: eddy135 op november 12, 2014, 21:55:03
Ik kan niet wachten tot je ze verkoopt!  :D

Ik vandaag  een belletje van een kennis met verzoek om de pioneers aan hem te verkopen als ik de kharmas gaat houden, dus de pioneers zijn onder voorbehoud all verkocht...  :clapping:

Dit maakt de keuze stukken makkelijker... Nu nog even luisteren en bepalen welke speaker me meer aanspreekt op lang termijn , voor zover je hettermijn lang kan noemen..hahaha...

Mijn vriendin vind de kharmas echter klinken maar de ponders mooier passen bij de interieir...

Ik ga nog geen vroege uitspraken maken , eerst goed luisteren...de eerste en meest duidelijke punten heb ik all gemeld..
Druk opbouw,
Attack
Live beleving

Dit zijn de eerste en meest duidelijke verschillen...

Hierin is de Kharma meester over de pioneers..

Maar er is natuurlijk meer wat belangrijk is in een spekaer..

Bv.
Rust
Muzikaliteit. Ditnis verreweg het belangrijkste (dat je meegesleurd wordt in de muziek
Emotie
Boeiende ervaring
Onvermoeibaar
Soundstage
Plaatsing
Lucht tussen instrumenten
Layback of upfront

Daarnaast komt de personelijke voorkeur ook nog eens bij kijken...

Ik wilde niet meer naar een Kharma toe in de eerste instantie omdat ze moeilijk plaatsbaar zijn en veel ruimte nodig hebben.
Met deze valt dat reuze mee. Het is nog eens een uniek exemplaar, dat doet mij ook wel wat..

Uiteindelijk gaat het mij om welke mij gelukkiger maakt als ik muziek luister..
Ik weet wat ik voel als ik naar de Pioneer luisterde, een gelukkig gevoel!,,, ben benieuwd of de kharmas dat kunnen overtreffen...en zowel in hoeverre??

Dan komt de prijsverschil, dat is nogal behoorlijk groot, zeg maar gerust 3x de pioneers...maar goed dat weet je als je het over Kharma heb goedkoop kennen ze niet in Breda..

Dit wordt een lastige want de pioneers zijn echt heel goed,,

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Deleted Member 2

Citaat van: Raphie op november 12, 2014, 19:14:03
Wordt toch eens tijd ze in het echie te gaan bekijken dan, als het iets niet is..

+1

cardas49

Citaat van: maz op november 13, 2014, 00:03:02
Ik vandaag  een belletje van een kennis met verzoek om de pioneers aan hem te verkopen als ik de kharmas gaat houden, dus de pioneers zijn onder voorbehoud all verkocht...  :clapping:

Hoe kom je aan zoveel kennissen met serieuze hifi interesse? :) In mijn kringen is genoeg animo op Mediamarkt niveau. Maar daar boven ho maar.
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Han S

CiteerMaar er is natuurlijk meer wat belangrijk is in een spekaer..

Bv.
Rust
Muzikaliteit. Ditnis verreweg het belangrijkste (dat je meegesleurd wordt in de muziek
Emotie
Boeiende ervaring
Onvermoeibaar
Soundstage
Plaatsing
Layback of upfront

Mag ik zo vrij zijn om te vragen met welke muziek je dit onderzoekt? Klassiek? Moderne popmuziek? Welke opnamen?

Bama

Citaat van: maz op november 13, 2014, 00:10:21
HMS ken ik van de kabels me dat houten blokjeetussen. Mooie kabels. Wist niet dat ze ook powerstations hadden...

lees je mail nu maar gewoon

VlisChris

Citaat van: maz op november 13, 2014, 00:03:02
Huis woont in rotje Knor..u bent van harte welkom mocht je ooit in de buurt zijn..

Dit maakt de keuze stukken makkelijker... Nu nog even luisteren en bepalen welke speaker me meer aanspreekt op lang termijn , voor zover je hettermijn lang kan noemen..hahaha...

Mijn vriendin vind de kharmas echter klinken maar de ponders mooier passen bij de interieir...

Ik ga nog geen vroege uitspraken maken , eerst goed luisteren...de eerste en meest duidelijke punten heb ik all gemeld..
Druk opbouw,
Attack
Live beleving

Dit zijn de eerste en meest duidelijke verschillen...

Hierin is de Kharma meester over de pioneers..

Maar er is natuurlijk meer wat belangrijk is in een spekaer..

Bv.
Rust
Emotie
Boeiende ervaring
Onvermoeibaar
Soundstage
Plaatsing
Layback of upfront

Daarnaast komt de personelijke voorkeur ook nog eens bij kijken...

Ik wilde niet meer naar een Kharma toe in de eerste instantie omdat ze moeilijk plaatsbaar zijn en veel ruimte nodig hebben.
Met deze valt dat reuze mee. Het is nog eens een uniek exemplaar, dat doet mij ook wel wat..

Uiteindelijk gaat het mij om welke mij gelukkiger maakt als ik muziek luister..
Ik weet wat ik voel als ik naar de Pioneer luisterde, een gelukkig gevoel!,,, ben benieuwd of de kharmas dat kunnen overtreffen...en zowel in hoeverre??

Dan komt de prijsverschil, dat is nogal behoorlijk groot, zeg maar gerust 3x de pioneers...maar goed dat weet je als je het over Kharma heb goedkoop kennen ze niet in Breda..

Dit wordt een lastige want de pioneers zijn echt heel goed,,

Rotterdam?
Whaha. Zit ik iedere maandag-avond ;) We pm'en er binnenkort even over.

LABO

Pfff even een dagje weg c.q. geen internet ....

Kom je terug en dan heeft die Maz het spraakwater weer flink doen vloeien (4 pagina's)

Man mijn bek viel open ... je hebt het weer helemaal voor elkaar

Super gaaf (en ja ik moet dit toch echt ook eens komen horen)  :inlove:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: mark235 op november 13, 2014, 00:09:08
Hoe kom je aan zoveel kennissen met serieuze hifi interesse? :) In mijn kringen is genoeg animo op Mediamarkt niveau. Maar daar boven ho maar.

Er zijn genoeg rare en buiten gewone gasten als ik ...alleen je moet ze kennen...

De meeste die netzo makkelijk denken als ik laten niets horen van zich op fora..ik heb all meerdere malen mail gehad via deze forum met verzoek van een meekijker om iets aan hem te verkopen of ik iets wil kopen van hem welke goes in mijn set zou passen.
Als je weet hoeveel mensen op dit forum zitten welke kamers vol spullen hebben waar ik en jij never nooit kunnen kopen....je zult versteld staan...
Alleen door sommige vervelende reacties komen die mensen nooit op voorgrond..netals de rest van ons zijn zij ook audio liefhebbers en kijken toe wat anderen doen en ervaren ,alleen delen hun sets en meningen helaas niet..

Ik kreeg laatst nog een mail toen ik de audionote had van een anonieme kijker , hij wist iemand die de bijbehorende eind versterker  had voor  de m3 pre ,en bij interesse kon hij mij in contact brengen met hem..
Als je wist wat daar allemaal stond???.
Mijn bek viel open... Daar was een high end winkel niets bij...die man was een verzamelaar.. Verzamelaar van dingen die wij van dromen...hij had complete sets staan waar een normaal mens een hypotheek voor moet afsluiten.. Niet eens gebruiken!!!! Gewoon voor de heb..,is een bijzonder exemplaar, cq collecties item...

Mede door deze forum en mijn bijzondere manier van hobbyen  heb ik een aantal bijzondere audiofielen leren kennen via forum,,ze kijken mee maar posten niets helaas...geef ze geen ongelijk alsik soms zie wat ik allemaal over me heen krijg als kritiek....

Verwend, ontevreden, onrustig, aandacht trekker, bling bling, en ga zo maar door...

Ikben hier niet zo gevoelig voor maar velen wel....

Anders zijn in deze maatschappij wordt niet positief gezien of gewaardeerd helaas....

Mr.M

Citaat van: Bama op november 13, 2014, 00:15:25
lees je mail nu maar gewoon
Die ton is ook zoeken anoniemer die steeds mails stuurt ,hahaha lol..

@christiaan. En Henk u bent van harte welkom...

En labo natuurlijk,, mis ik niemand? O0

VlisChris

Misschien een leuk idee om eens te kijken of we dat kunnen combineren?
Geen idee of Henk dat ook een goed idee vind?

Ik zit in principe van 1800 tot 2100 op school. Daarvoor, of daarna zou voor mij geen probleem zijn.

Mr.M

Citaat van: Han S op november 13, 2014, 00:14:47
Mag ik zo vrij zijn om te vragen met welke muziek je dit onderzoekt? Klassiek? Moderne popmuziek? Welke opnamen?
Hoi Hans
Ik luister van alles..

Veel instrumentaal, Joel grare, style ,  anouar brahem,   dead can dance achtig,    jazz, Hugh masakela stijl, Sade, Lana del ray,  Melanie de biasio, Diana krel, Patricia Barber ,   yasmin Levy,

Dit zijn enkele favorieten...

Gr maz

Heel veel oosterse instrumentaal, en heel af en toe  klassiek, maar dan niet de hele drukke series..

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op november 13, 2014, 00:55:11
Misschien een leuk idee om eens te kijken of we dat kunnen combineren?
Geen idee of Henk dat ook een goed idee vind?

Ik zit in principe van 1800 tot 2100 op school. Daarvoor, of daarna zou voor mij geen probleem zijn.
Als je het Henk kan kortsluiten dan komt het wel goed. Na 21 uur  is ook prima...

Ik hoef niet te werken tot januari ,dus met mij hoef je geen rekening te houden, ;)

VlisChris

Hahaha. Dat is makkelijk ;)
Misschien binnenkort een keer overdag. Hebben we iets langer om even muziek te luisteren, en dat ik mijn camera wat dingen laat proberen ;)

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op november 13, 2014, 01:15:11
Hahaha. Dat is makkelijk ;)
Misschien binnenkort een keer overdag. Hebben we iets langer om even muziek te luisteren, en dat ik mijn camera wat dingen laat proberen ;)
Ik vind alles best...

Hou rekening dat tussen nu en binnenkort een heel ander set kan staan hier, ahahaha lol

Xander32

... een switch van ls., betreft dat in jouw optiek ook nog finetuning Maz?
(zie topictitel)

;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

bokkes

Citaat van MAZ :

Hoe lang heb je die vriendin al ??  ;)

jan-rotterdam

Citaat van: maz op november 12, 2014, 23:03:28
Dankjewel Jan....

Ik wacht tot jij je mini exquisita zat bent maar schiet niet op. Hahaha...

Nee die blijven mooi hier staan 😎

Groeten Jan

Raphie

Citaat van: cz79 op november 12, 2014, 22:00:15
Achterop in ieder geval niet, daar staat toch echt Pioneer :D
wat een gelul weer, eerst zilverkleurige schroefjes op SB-301's nu weer Geen TAD ......

Be staat er ook nog op, want anders is het zeker ook geen Berrylium...
JBL PRX Power!

Oud lid

Citaat van: maz op november 13, 2014, 00:40:26

Anders zijn in deze maatschappij wordt niet positief gezien of gewaardeerd helaas....

Dit vind ik echt een dooddoener...

Erwin B

patsijb

CZ79

Citaat van: Raphie op november 13, 2014, 08:00:49
wat een gelul weer, eerst zilverkleurige schroefjes op SB-301's nu weer Geen TAD ......

Be staat er ook nog op, want anders is het zeker ook geen Berrylium...

We hebben het niet over jouw luidsprekers maar die van Maz, de ex-raphie luidsprekers dus....staat daar ook TAD op de achterzijde?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika