aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

@  scrutinizer ,,,  is in jouw ervaring  THETA in zijn stereo weergave ook zo goed alsmzij het bewere n bij theta ?? Zij zeggen dat het compromisloos gemaakt wordt en dat de aanwezige opties /modules  het het stereo geluids wergave niet negatief beïnvloeden.

ik kan namelijk geen  stereo VV vinden van theta , enkel alleen met ssurround processors?

Even los van hetf feit dat ik ze heb ,dus je hoef geen rekening te houden met mijn geveloelens als theta eigenaar ,,, gaat mij even om je EERLIJK EN persoonlijke ervaring met theta in het algeheel.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

scrutinizer

Citaat van: maz op november  5, 2014, 15:12:54
@  scrutinizer ,,,  is in jouw ervaring  THETA in zijn stereo weergave ook zo goed alsmzij het bewere n bij theta ?? Zij zeggen dat het compromisloos gemaakt wordt en dat de aanwezige opties /modules  het het stereo geluids wergave niet negatief beïnvloeden.

ik kan namelijk geen  stereo VV vinden van theta , enkel alleen met ssurround processors?

Even los van hetf feit dat ik ze heb ,dus je hoef geen rekening te houden met mijn geveloelens als theta eigenaar ,,, gaat mij even om je EERLIJK EN persoonlijke ervaring met theta in het algeheel.

Het mooie bij theta, en ik dacht alleen in de casablanca,  was dat de externe dac intregeerde bij multikanaal opties/ processing maar in stereo, vanaf de dac, volledig analoog bleef.

Was destijds eigenlijk een (natte) droom voor iedere dedicated stereo en ht liefhebber. ;D

antwoord op je vraag: Ja ...kon daar goed naar luisteren. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

@chansing   ,,   verschil moet er zijn Hans,. 
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

chansig

Citaat van: maz op november  5, 2014, 15:19:14
@chansing   ,,   verschil moet er zijn Hans,.

Verschil tussen kabels ??

:D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op november  5, 2014, 15:18:15
Het mooie bij theta, en ik dacht alleen in de casablanca,  was dat de externe dac intregeerde bij meerkanaals/ processing maar in stereo, vanaf de dac, volledig analoog was.

Ik ben namelijk zelf altijd van mening geweest dat een goed stereo VV beter is dan een geïntegreerd  ht processor,
Echter is mijn mening met de theta bijgesteld..

Ik heb vele testen gedaan waarbij ik de theta enkel als analoog VV heb gebruikt met hoogwaardige externe dacs zoals de stello 220 mk2 en nu weer de  bryston dac en steeds is de combi van de aan board Dac van theta met zijn eigen VV superieur tov alle andere combinaties..

Dus muziek klinkt het mooist met de theta als ik Digitaal het signaal aan bied aan de casa nova en het geluid door de het/stereo processors(dac) laat moduleren ..

Dit heb ik ervaren,  mijn audio kennis welke zijn  NAGRA heeft verkocht om met de theta door te gaan is  er zeer blij mee terwijl nagra VV toch als een referentie VV kan worden beschouwd wereld wijd..
De theta Cass nova doet in mijn gehoor echt niet veel minder dan de NAGRA en dat uit eigen ervaring gesproken...ik kan met beide goed leven...

Ook hij heeft de theta als VV gebruikt icm externe dac  en ook hij vind de theta als geheel met eigen modulering het mooist klinken....ongeacht dat het een ht /stereo VV is.

Ik weet niet zoveel over de technische opbouw van de thetas  maar kli ken doen ze wel ,zowel in ht stand als dedicated stereo VV..

Ik kende hemerk niet heel goed maar ben nu wel een fan van..

Mr.M

Citaat van: chansig op november  5, 2014, 15:21:38
Verschil tussen kabels ??

:D

Gr Hans
Nee ,kabels maken toch geen verschil Hans ;). .. Het ligt aan de gehoor van de  luisteraar, daar ontstaan verschillen en niet in kabels toch. ;) .. Bij mij thuis ligt het verschil in kabels ieder geval ..haha

Enige verschil in kabels is de prijs en uiterlijk..lol.  Wie er in geloofd zal het verschil horen ...

O0

scrutinizer

Citaat van: maz op november  5, 2014, 15:31:20
Ik ben namelijk zelf altijd van mening geweest dat een goed stereo VV beter is dan een geïntegreerd  ht processor,
Echter is mijn mening met de theta bijgesteld..

Ik heb vele testen gedaan waarbij ik de theta enkel als analoog VV heb gebruikt met hoogwaardige externe dacs zoals de stello 220 mk2 en nu weer de  bryston dac en steeds is de combi van de aan board Dac van theta met zijn eigen VV superieur tov alle andere combinaties..

Dus muziek klinkt het mooist met de theta als ik Digitaal het signaal aan bied aan de casa nova en het geluid door de het/stereo processors(dac) laat moduleren ..

Dit heb ik ervaren,  mijn audio kennis welke zijn  NAGRA heeft verkocht om met de theta door te gaan is  er zeer blij mee terwijl nagra VV toch als een referentie VV kan worden beschouwd wereld wijd..
De theta Cass nova doet in mijn gehoor echt niet veel minder dan de NAGRA en dat uit eigen ervaring gesproken...ik kan met beide goed leven...

Ook hij heeft de theta als VV gebruikt icm externe dac  en ook hij vind de theta als geheel met eigen modulering het mooist klinken....ongeacht dat het een het VV is.

Ik weet niet zoveel over de technische opbouw van de thetas  maar kli ken doen ze wel ,zowel in ht stand als dedicated stereo VV..

Ik kende hemerk niet heel goed maar ben nu wel een fan van..

Theta is ooit begonnen met een DA converter.....Wow... wat was ik onder de indruk van de vanzelfsprekendheid van deze dac, in vergelijk met de destijds bestaande orde...
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op november  5, 2014, 15:44:53
Theta is ooit begonnen met een DA converter.....Wow... wat was ik onder de indruk van de vanzelfsprekendheid van deze dac, in vergelijk met de destijds bestaande orde...

Dat is dus exact wat ik ervaar met de aan board DA converteren van deze casa nova ten opzichten van een externe da converter..
En ik heb het niet over een budget da converster welke ik heb vergeleken met de dac  van de casa nova.
Als ik over de stello en bryston dacs praat.

De interne DAc op eigen VV doet magische dingen.. :wub:  ik heb nog over gedacht om de DAc van theta  welke op marktplaats aangeboden wordt erbij te nemen maar hij heeft geen USB ingang , daardoor ook helaas geen toevoeging op de DAc van de casa nova...

morca

Citaat van: maz op november  5, 2014, 14:48:58

Kunnen jullie van mijn ervaringen leren  en jullie met zweet verdiende geld ergens anders instoppen waar je wel verschil hoort...  Lol
Dat wisten we al Maz.

Nou is de vraag waneer jij aan je akoestiek begint om je kabels echt te laten spelen  ;D

Mr.M

Vraagje  @ morca hoe bepaal je de  fase van een sub???tov de rest??

PS akoestiek gaat echt komen ....

morca

Meten met een meetsetje werkt het beste.
Er zijn truukjes op het oor,bv bassline van billy jean van MJ.

Maar ik prefereer te meten,af te lezen en daarna actie te ondernemen.
Ga je een sub kopen dan?  ;D :thumbs-up:
Mag wel een hele goeie zijn in jouw geval, ik adviseer een JL audio F113.

Ik bedenk me net dat ik er 2 aangeboden kreeg,PM me maar even als je dat wat vind.
Zal ik hem eens vragen wat ze kosten.

JL heeft ook een erg goeie dsp aan boord,zit je daar ook niet mee ivm inregelen.

Mr.M

Ik heb een redelijk goed sub...een quad l2.sub. gesloten systeem met ab .het is een vrij grote en zware sub..

http://www.hchifi.nl/store/product.php?tp=home%20hifi&id=420

Mr.M

Ik ben ook aardig aan schuiven geweest met de speakers.ze staan nu ruim 1.5 meter de kamer in ,dus de glazen zijwand doet minder reflecteren...
Ben benieuwd...

RubenV.

Citaat van: maz op november  5, 2014, 20:29:07
Ik heb een redelijk goed sub...een quad l2.sub. gesloten systeem met ab .het is een vrij grote en zware sub..

http://www.hchifi.nl/store/product.php?tp=home%20hifi&id=420

Staat die single malt daar wel veilig?  :coffee: Mooi auqarium trouwens.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Mr.M

Citaat van: RubenV. op november  5, 2014, 20:38:30
Staat die single malt daar wel veilig?  :coffee: Mooi auqarium trouwens.
Tnx ...

Single malt staat perfect..;) hij gaat straks tussen zijn vrienden staan...

Mr.M

En de meester van champagnjes.....

Mr.M

Aan de kenner hoef ik niet uit te leggen wat ARMAND DE BRIGNAC CHRYSTAL diamond is... :tounge2:

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Oud lid

Motörheadchampagne. Kan niet veel zijn... ;D Nou weet ik hoe Lemmy aan die stem komt...

Erwin B

Mr.M

Diepte klinkt ieder geval veel beter met de speaker zover van de achter raam...alleen mijn vriendin vindt het minder mooi met de kabels zo zichtbaar, ik noem het audiofiel huiskamer hahah...dat de speakers ver de kamer in zijn gekomen vind ze ook minder mooi , ik vind het mooier klinken en zo blijft het. O0 daar heeft ze weinig over te vertellen.. :colgate:

Als ik nu toe gaat geven dan kan ik het schudde met akoestische aanpassingen...we vechten door..

Mr.M

:headbanging:
De platenspeler tafel ook naar achter geschoven..

Oud lid

Ik vind het wel rommelig allemaal. Ik vind die draaitafel ook niet goed staan zo, weggemoffeld achter die luidspreker. Ik zou een mooi rek kopen waar alles in kan. En die tapijten opruimen die daar langs de kant staan.

Erwin B

Mr.M

Citaat van: Erwin B op november  5, 2014, 21:22:08
Ik vind het wel rommelig allemaal. Ik vind die draaitafel ook niet goed staan zo, weggemoffeld achter die luidspreker. Ik zou een mooi rek kopen waar alles in kan. En die tapijten opruimen die daar langs de kant staan.

Erwin B

De tapijten zijn momenteel een soort zij absorptie matriaaal om te kijken hoeveel verschil het maakt als ik de zijwanden behandel..

RZeemering

Citaat van: maz op november  5, 2014, 20:47:25
Aan de kenner hoef ik niet uit te leggen wat ARMAND DE BRIGNAC CHRYSTAL diamond is... :tounge2:

Gelukkig is je hifi smaak beter dan je champagnesmaak...
http://hyuninc.com/post/4030902219/banned-jay-z-ace-of-spades-article

En ik mag hopen dat de kostprijs genoemd in het artikel niet klopt. Want dat zou betekenen dat ze hun druiven betrekken uit de niet officiële champagnestreken met een heel ander terroir dan de champagnestreek. Want de kostprijs van goede champagne is alleen al aan druiven minstens 12 euro, en dan is er nog niet geplukt, gegist, gebotteld, gelagerd en de het 'dure' label op geplakt :P
Santé :D
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Kwabbernoot

:happy: :laugh:

Fraai verhaal. Mijn dank voor de link.

Groeten...