aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Ben nu even aan luisteren naar destello/theta/ sphinx   en moet zeggen dat het echt goed klinkt dit...
Wat een resolutie en kracht achter de slagen...en geen moment vermoeiend....

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

sultankat

@Maz: Groter wordt inderdaad teveel voor jouw kamer. Bovendien presteert deze Pioneer op een aantal punten gewoon beter dan zijn grotere broer.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Oehhh een mooie vergelijking...
Op input een staat de theta met de dac
Input 2 staat de stello..met de dac.

Kan van een op ander switchen en lyisteren...

En conclusie is ;

De theta dac heeft meer ruimtelijkheids indruk.
De stello 220mk2 heeft iets minder ruimtelijkheids gevoel maar in heledrukke stukken is alles mekkelijker te volgen en te horen omdat minder galm en dergelijke er omheen gebeurt ,daardoor ook iets minder indrukwekkend geluid...minder groots laat maar zeggen..
De stello klinkt exact als de audionote vv??????

Alle eigenschappen welke ik ken van buize, de stello  klinkt in deze configuratie zoals de audionote... rust ,niet te veel of  te weinig van iets en voorall niets groter maken dan het is. .....

Als je die 2 dacs vergelijk dan klinken ze totaal anders maar allebei op een hele leuke manier aangenaam noemen...
Ditbis de eerste keer dat ik oprecht niet kan zeggen wat leuker klinkt.....

Wil je een indrukwekkend geluid alsof je in de zaal staat  dan is de theta mooi..
Wil je lekker relax in een akoestiek aangepast zaal een optreden horen dan moet je de stello hebben...
Ik ben zeer tevreden hiermee....

Alleen jammer van dat lak beschadiging op mijn nieuwe speakers....

Dit is nou een leuk aankoop vind ik .. heb toch beetje de audionote geluid naast de theta geluid....hahah
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: sultankat op oktober 17, 2014, 15:11:32
@Maz: Groter wordt inderdaad teveel voor jouw kamer. Bovendien presteert deze Pioneer op een aantal punten gewoon beter dan zijn grotere broer.
Dat dacht ik zelf ook ....en dit matched juist heel goed nu met mijn kamer en spullen....

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Duck Twacy

De Stello Dac heeft een mooie discrete uitgang. Geen opams, niet dat die perse slecht zijn, maar discreet is wel mooier.

Ik zal eens een fotootje van mijn dac+loopwerk schieten.

tadaa

Bama

Duck Twacy

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op oktober 17, 2014, 15:26:21
snelle conclusie na 30 min luisteren ;) hehe
Als ik iets hoor weet ik het haast meteen. Of bevalt menof niet...ben noet zo van wennen aan een geluid.dat doe je als je geen andere optie heb...
Bij mij zit geen wennen aan hahaha..

Ps jij was ook binnen een uur all uit toen je bij mij was dat je de harbeth shl5 wilde....en jij hebt hem ook gekocht na een klein uurtje luisteren bij mij...
;)

Lol
Ps net even mijn ouwe kennis en  ervaringen uit de kast gehaald  van de tijd dat ik scooters   spuitte en voila  , tis ieder geval minder zichbaar ..

Mr.M

Trouwens, heb de lp speler tafel ook zwart gespoten...

daanvanduif

Dat is er erg goed van opgeknapt zeg!

Citaat van: maz op oktober 17, 2014, 18:32:17
Als ik iets hoor weet ik het haast meteen. Of bevalt menof niet...ben noet zo van wennen aan een geluid.dat doe je als je geen andere optie heb...
Bij mij zit geen wennen aan hahaha..

Ps jij was ook binnen een uur all uit toen je bij mij was dat je de harbeth shl5 wilde....en jij hebt hem ook gekocht na een klein uurtje luisteren bij mij...
;)

Lol
Ps net even mijn ouwe kennis en  ervaringen uit de kast gehaald  van de tijd dat ik scooters   spuitte en voila  , tis ieder geval minder zichbaar ..
Corazón

morca

30 min  :blink:
Met alle respect Maz:
Je hebt nog wel wat te leren mbt plaatsing afstellen en eventuele dsp om het echt goed te laten klinken.

Want dat duurt geen 30 min  ;)

Jammer zo loop je veel mooi,s mis imo.
Want ik weet uit ervaring dat dit soms weken of maanden duurt om het geluidsbeeld totaal in je op te nemen.
Soms hoor je dan opeens weer kleine dingen die de puntjes op de I gaan zetten.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

chansig

Ik begrijp dat je had gehoopt dat je opmerking op tijd zou zijn ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

morca

Nee ik ben al een paar set speaker en eindbakken te laat  ;D
Maar goed was niet lullig bedoeld,meer motiverend dit ook onder de knie te krijgen.
Meten ,intrepeteren afstellen plaatsing enz ;)

zoldar

ligt er ook aan hie je muziek luisterd. Ik kon vroeger ook hele weekenden DAC's mee naar huis nemen en alles qua geluid gaan zitten fileren op verschillen.

Nu moet het me in 30 min meteen grijpen of het verschil is het me niet waard. Want zo luister ik niet meer.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

chansig

30 minuten is wel heel erg lang hoor. In de eerste minuut is het me vaak wel duidelijk. :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

zoldar

haha zo is het met de Mytek dac ook gegaan hoor. 2 of 3 gedeeltelijk geluisterd en klaar.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

VlisChris

Als je direct hoort dat de potentie er niet is heb je ook niets aan finetunen :)

Mr.M

Citaat van: Christiaan S op oktober 17, 2014, 21:30:29
Als je direct hoort dat de potentie er niet is heb je ook niets aan finetunen :)

Exact wat ik bedoel... Dat fine tuinen weet ik alles van. Was met de kharmas bijna half jaar bezig en kon nog niet uitkomen wat nou beste klinkt.

Die speakers hadden gewoon meer ruimte nodig dan dat ik ze kon bieden.

Met de pioneers valt dat echt reuze mee.. Maakt haast niet uit hoe je ze zet , je hebt focus, ruimtelijkheid en plaatsing.

Dus als je iets er aan hangt weet je haast meteen of het geluids karakter je bevalt..
Natuurlijk kan je met toe in de tweeter iets intiemer en sprankelend er laten klinken dan recht stralend neer zetten , het feit blijft dat je de karakter van het onderdeel blijf horen...

Zo hoor je ook meteen verschil tussen twee da converters....
Iemand die van rustig en lag back houd zal meteen voor de stello gaan, daar hoed je echt niet voor te tweaken... Van tweaken gaat de Dac echt niet ineens sprankelend en ruimtelijk klinken...

Dat geld ook voor de theta,, wat je ook doet , het blijft een zeer rui!mtelijk en intiem dac  en met schuiven aan de speakers gaat die echt niet zijn karakter verliezen...mits je de speakers omdraai ..hahah

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op oktober 17, 2014, 15:35:33
De Stello Dac heeft een mooie discrete uitgang. Geen opams, niet dat die perse slecht zijn, maar discreet is wel mooier.

Ik zal eens een fotootje van mijn dac+loopwerk schieten.

tadaa

Ziet er mooi uit.. Ik ga een andere cd speler kopen, want vind dat zwart niet passen in me set....

Als je de loopwerk wil verkopen dan heb. Ik interesse....

Mr.M

Citaat van: daanvanduif op oktober 17, 2014, 18:38:50
Dat is er erg goed van opgeknapt zeg!

Tis nog zichbaaar als je goed kijkt maar het is niet meer dof zichtbaar dus valt niet op...