aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Maar op deze manier blokkeer je ook de 'goede' afstraling van de speaker. Mooie staging heeft ook hoogte nodig. Rondom de speaker moet een vrije zone zijn om de natuurlijke afstraling mogelijk te maken... Dit is niet hetzelfde als demping aan het plafond Maz.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Over het algemeen hangt een plafond wat hoger. :D

Je kan een beetje denken aan de bedouine tent van Jerry en zijn luisterplek.. ;)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Staaled

Citaat van: maz op oktober 14, 2014, 11:44:56
De afstraalgedrag van deze vloerstaande is bijzonder goed te noemen...

Ws ruimte betreft mijn kamer lopt nog een meter of 5 achtermijn luister posite door dus daar heb ik geen echt hulp middel nodig.
Inderdaad mijn plafond is de einige wat geen enkel behadeling heeft en grootste reflectie vlak heeft...

Ik ga vandaagg doorofnight bellen kijken wat hij ging doen met zijn plafond.

Ik verzin wel wat leuks ,,mijn creativiteit is soms heel erg goed...
Ik dacht self om er een mooie virkante hang absorbtie matriaal aan te hangen met ozoals bij lynch...
Veelgemaakte fout   :)

Meesten denken bij akoestiek alleen aan reflecties , terwijl resonanties de andere helft vormen.
En die zijn 0 phase = planten zich niet voort maar "staan". Vandaar de term staande golven. :P

Ga je dempen met dun materiaal over een groot oppervlak krijg je een dof geluid, omdat alleen mid en hoog worden geabsorbeerd.
Je moet dus ALTIJD in combinaties werken. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Wim76

@Maz,

Je zoektocht naar het vinden van andere/betere componenten is denk ik iets wat vreemd te noemen.
Al vind ik het wel allemaal mooi om te zien wat je koopt.
Echter mijn vraag is, heb je nou nooit de gedachte gezien je werkwijze die zegt "waar ben je in vredesnaam mee bezig"?
Je zoektocht is aardig kostbaar te noemen.

Mvg
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

BuSpu

Citaat van: Staaled op oktober 14, 2014, 13:53:21

Meesten denken bij akoestiek alleen aan reflecties , terwijl resonanties de andere helft vormen.
En die zijn 0 phase = planten zich niet voort maar "staan". Vandaar de term staande golven. :P

Ga je dempen met dun materiaal over een groot oppervlak krijg je een dof geluid, omdat alleen mid en hoog worden geabsorbeerd.

^^

Mr.M

Citaat van: Wim76 op oktober 14, 2014, 15:36:12
@Maz,

Je zoektocht naar het vinden van andere/betere componenten is denk ik iets wat vreemd te noemen.
Al vind ik het wel allemaal mooi om te zien wat je koopt.
Echter mijn vraag is, heb je nou nooit de gedachte gezien je werkwijze die zegt "waar ben je in vredesnaam mee bezig"?
Je zoektocht is aardig kostbaar te noemen.

Mvg
Zou je me geloven als ik zeg dat ik zelfs winst heb na all het hobbywerk??
Ik heb zitten rekenen en ik heb een redelijk bedrag geplust met de artikelen die ik weer heb doorverkocht bij niet bevallen artikelen. doe mij maar na....hahaha.

Het heeft allemaal te maken met de juiste artikel tegen juiste prijs kunnen kopen.
Als je hoofdprijs betaalt in de winkel kan je je investering nooit terugkrijgen ...

Als je de koopjes vind en meteen koopt voordat anderen op hebben gereageerd en de verkoper door heeft dat zijn artikel meer waard is dan kan je winst maken of gratis hobbyen...

Ik heb mijn michell in belgie opgehaald voor 600 euro...
Ik heb nu iemand die 850 langs wilt komen... :P

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

twani

Citaat van: Staaled op oktober 14, 2014, 13:53:21

@Staaled:  ik kan jouw bijdrages altijd zeer waarderen.

Goed leesbaar ook voor ál diegenen met wat minder kennis en kunde.  (en ik schat deze groep, daar waar het specifiek om akoestiek gaat, op het forum zo,n 99,5% groot)

Jouw aanbevelingen komen op mij over als zeer "ter zaken doend".

Ben momenteel zélf in de "GIK shop" aan het oriënteren voor wat panelen en dan zijn dit soort postings zeer welkom ;)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Wim76

Citaat van: maz op oktober 14, 2014, 16:42:59
Zou je me geloven als ik zeg dat ik zelfs winst heb na all het hobbywerk??
Ik heb zitten rekenen en ik heb een redelijk bedrag geplust met de artikelen die ik weer heb doorverkocht bij niet bevallen artikelen. doe mij maar na....hahaha.

Het heeft allemaal te maken met de juiste artikel tegen juiste prijs kunnen kopen.
Als je hoofdprijs betaalt in de winkel kan je je investering nooit terugkrijgen ...

Als je de koopjes vind en meteen koopt voordat anderen op hebben gereageerd en de verkoper door heeft dat zijn artikel meer waard is dan kan je winst maken of gratis hobbyen...

Ik heb mijn michell in belgie opgehaald voor 600 euro...
Ik heb nu iemand die 850 langs wilt komen... :P

Respect als je dat voor elkaar heb gekregen.
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Staaled

Citaat van: YamahaRXV op oktober 15, 2014, 00:05:41
Blijft een interessant filmpje  ;)
Voor wat er hangt en staat kun je een leuke set kopen. :hehe:

Het geluid is idd enorm opgeknapt mét maar de laagste frequenties meten en zijn daarmee nog steeds erg slecht.
Mooi voorbeeld dat je in dat gebied zelfs met maximale treatment(s) weinig bereikt.

Alleen (ver)plaatsing zonder of mét EQ/DSP biedt uitkomst.

Robiwan

Citaat van: YamahaRXV op oktober 15, 2014, 00:05:41
Blijft een interessant filmpje  ;)

wow ziet er erg fraai uit maar zal waarschijnlijk flink wat kosten?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

sultankat

Met een mooi Perzisch tapijt, wat schilderijen en/of open gevulde boekenkasten haal je ook al heel wat winst is mijn ervaring. Het moet wel leefbaar blijven. En bataalbaar.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mr.M

Ga aub zitten voordat je deze fotos bekijkt.
Ik heb hier de zeldzaamste stuk audio uit nederlandse bodem over de vloer...
Er zullen paar audiofiele monden open vallen bij zien van deze beelde...

De zeldzame.......

Mr.M

Dit is nostalgie uit de top van de nederlandse audiofile audio markt...
Kan wedden dat je dit nooit heb gezien of gehoord...

Mr.M

Mr.M

Als je van mono blokken houd dan is dit je nattedroom...hahahah

RubenV.

Project Twentysix?  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Mr.M

Deleted Member 2

Uit de showroom van OLS toen ze nog zelfbouw luidsprekerpakketten verkochten met Chitin conus materiaal. ;D