aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

scrutinizer

On topic...
Zie de opstelling van de Avalons en zijn directe omgeving.  Glazen pui, grote flatscreen in the middle... 
Anyway ...do the math  ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Staaled

Citaat van: scrutinizer op september 29, 2014, 22:23:20
On topic...
Zie de opstelling van de Avalons en zijn directe omgeving.  Glazen pui, grote flatscreen in the middle... 
In de verkoop.... ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

DoorOfNight: http://img-fan.theonering.net/rolozo/images/howe/nightdoor.jpg
:)

Ik las er geen afgunst in! En ik vind je bijdrage ook helemaal niet zo raar. Tuurlijk moet je je een beetje verdiepen in de materie, maar volgens mij doen de meesten op dit forum dit wel, op een paar toevallige voorbijkomers na. Ik denk dat weinig meningen hier echt op een totaal gebrek aan ervaring zijn gebaseerd. Ik kreeg het idee dat je met jouw bericht bedoelde dat deze ervaring nog te weinig is. En dat je eerst heel veel Avalon sets geplaatst moet hebben.. Ik telde de inhoud van 2 berichtjes bij elkaar op.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

DofN

On topic...

Martijn heeft een aantal metingen gedaan en volgens Maz was er tegen verwachting in, weinig mis met de akoestiek! Maar dat was al genoemd in dit topic.
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 29, 2014, 21:45:45
Dat was inderdaad treffend omschreven.

Hierbij meteen opgemerkt dat het voor de audio-liefhebber die inmiddels is opgestoomd naar een merk als Avalon, het waarschijnlijk zeer wel bekend is dat de hele set en ruimte optimaal gematcht moet worden en aandacht dient te krijgen.

Diegene zal ook best heel goed snappen dat hij er sec met het afrekenen van een paar peperdure speakers nog niet is.

Zo niet is het weggegooid geld waarschijnlijk....

Eens  ;)  Ik ken iemand die met de Avalon Transcendent speelt en zijn zaakjes qua akoestiek en set goed voor mekaar heeft; de woonkamer is nog net leefbaar als zijnde woonkamer, staat vol met ebbenhouten ''objecten'' omdat dit volgens hem een zeer positieve invloed heeft op zijn akoestiek  8)
Is een tijd zoekende geweest naar zijn sound, en ziet zijn Transcendents als absolute niet-variabele in de set omdat deze hem gewoon eerlijk en volledig aangeven of het nodige huiswerk voldoende is verricht qua set up. Het mooie (en de essentie) van het verhaal is dat werkelijk iedere voor-en eindversterker combinatie die in zijn bezit waren (en dat zijn er vele geweest) de set werkelijk als een kameleon deed veranderen qua sound terwijl de Transcendents gewoon trouw en goed gepositioneerd bleven staan op hun vaste plek.
Audio Research en Pass Labs deden het overigens erg goed op de Avalon,s maar hij heeft nu zijn sound gevonden in versterking van BAT (Balanced Audio Technology).

Absoluut niet ieders ''way to go'', maar de persoon in kwestie wil niet anders en zegt juist op deze manier volledig inzage te krijgen in verschillende klanksignaturen per merk en type versterker  :angel:

(een ware tegenpool van mr. Alan Shaw dus... :D)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

scrutinizer

Citaat van: doorofnight op september 29, 2014, 22:28:07
Martijn heeft een aantal metingen gedaan en volgens Maz was er tegen verwachting in, weinig mis met de akoestiek! Maar dat was al genoemd in dit topic.

Fijn dat we die angel geen kans gaven ;)

Metingen zijn hulpmiddelen en ter interpretatie. Grote oppervlakken aan glas achter en tussen een wat (te) smal opgesteld Avalon systeem, uit zich afstandig and not involved.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

morca

On topic...
Dat was mijn gedachte ook al.

twani

Citaat van: YamahaRXV op september 29, 2014, 22:33:51

(een ware tegenpool van mr. Alan Shaw dus... :D)

Daar noem je ook wel een "rare kwibus" op Jan :D

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Zuid

Affijn Maz,

Ondanks alle discussies zit ik hier wel met een grote smile op de bank te genieten van je Ascendants! De match met mijn set is dik in orde, dynamiek in overvloed, fraaie stemmen, veel detail en definitie maar wel vloeiend en zonder enige scherpte.

Dank voor het prettige en vlotte 'zakendoen'  en succes met je zoektocht!

Zuid
Audio Research Ref Dac, Audio Research Ref 75 (kt120), Master Contemporary C, Audioquest Vodka, Straight Wire Crescendo XLR, Kimber TC12, Vibex Ref 8,
Lessloss DFPC Signature PC's, Creaktiv rack

Mr.M

Net de complete theta set aangesloten met de theta casanova vv .... dit is echt onverwacht....
Zijn de avalons zo match gevoelig????? :blink:

Lijkt of er een totaal andere speaker staat te spelen... de theta geeft de avalon een compleet ander karakter...

Vol, ruimtelijk , dynamisch, en meesleurend.... zo heb ik de avalons nog niet gehoord.zo ken ik de avalons ook niet!!!

Mijn vriendin zei vanuit de keuken , dit klinkt super mooi...deze moet je houde ..ze weet niet eens wat ik heb veranderd ...ze zegt ik weet niet wat je nou weer heb gedaan  en dat ik dit moet laten staan..
Zelfs spotify klinkt aangenaam en dynamisch...

Ze zeggen altijd dat je spullen moet matchen en ik geloof er ook wel in maar zoveel verschil had ik niet verwacht tussen een  match en een echt goede match.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Theta voor eind combo.
Net een vrouwen stem opgezet en zit met een open mond te luisteren ...zo vol,zoveel emotie en karakter.....
Wtf......

Draag mij maar weg ....laat de witte jassen maar komen zoals sultan zegt... ik snap er niets meer van..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

LABO

Enige nadeel is dat het ook echt wel een grote bak is (en je wilde kleiner haha)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

YamahaRXV

Citaat van: maz op september 29, 2014, 23:54:17
Net de complete theta set aangesloten met de theta casanova vv .... dit is echt onverwacht....
Zijn de avalons zo match gevoelig????? :blink:

Lijkt of er een totaal andere speaker staat te spelen... de theta geeft de avalon een compleet ander karakter...

Vol, ruimtelijk , dynamisch, en meesleurend.... zo heb ik de avalons nog niet gehoord.zo ken ik de avalons ook niet!!!

Mijn vriendin zei vanuit de keuken , dit klinkt super mooi...deze moet je houde ..ze weet niet eens wat ik heb veranderd ...ze zegt ik weet niet wat je nou weer heb gedaan  en dat ik dit moet laten staan..
Zelfs spotify klinkt aangenaam en dynamisch...

Ze zeggen altijd dat je spullen moet matchen en ik geloof er ook wel in maar zoveel verschil had ik niet verwacht tussen een  match en een echt goede match.

Kijk, dat zijn de betere berichtgevingen  :clapping:

Maar, waren er niet een aantal personen die al aangegeven hadden dat het de moeite waard zou zijn om eens wat anders qua versterking te testen op je Avalon monitors...?  :angel:

En nu dan maar eens gaan genieten toch  :music:

Enjoy your listening session !

CZ79

indien de match goed is, zijn de Avalons echt in staat om te gaan zingen. Het heeft mij ook een lange zoektocht gekost (hoewel de potentie van de Avalons altijd is geweest) maar als de match juist is vindt er iets magisch plaats
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Mr.M

Citaat van: Zuid op september 29, 2014, 23:49:41
Affijn Maz,

Ondanks alle discussies zit ik hier wel met een grote smile op de bank te genieten van je Ascendants! De match met mijn set is dik in orde, dynamiek in overvloed, fraaie stemmen, veel detail en definitie maar wel vloeiend en zonder enige scherpte.

Dank voor het prettige en vlotte 'zakendoen'  en succes met je zoektocht!

Zuid

Feliciteerd en ben blij dat je het naar je zin heb met de avalons....ik zit nu ook met big smile thuis nadat ik de monitors aan de theta voor eind heb gezet...
Ik denk dat lynch en doorof....weer moeten komen,,ik denk dat ze niet gaan geloven dat dit dezelfde monitor is die nu speelt....
Ik was de hoop met avalons verloren maar dit wat ik nu hoor.....

Ik moet bijvermelden heb de avalons ook naar binnen gedraaid ipv recht vooruit laten stralen maar dat bepaald de karakter van geluid niet want dit had ik eerder ook gedaan , helpt bij de focus en plaatsing maar verandert het signituur van geluid niet....

Maar de theta v/e combi doet de avalon ZINGEN....

simsalabim

Maar je hebt de hele set nu wel te koop staan?
Als het zo mooi matcht misschien maar even houden😄😉
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op september 30, 2014, 00:07:25
Kijk, dat zijn de betere berichtgevingen  :clapping:

Maar, waren er niet een aantal personen die al aangegeven hadden dat het de moeite waard zou zijn om eens wat anders qua versterking te testen op je Avalon monitors...?  :angel:

En nu dan maar eens gaan genieten toch  :music:

Enjoy your listening session !

Ik heb getest...

Kharma voor en eind
Audionote voor /theta eind.
Moon i5
Krell kav 400xi
Theta voor en eind ,,dit laatste had ik geen enkel hoop op gezien het officieel surround processor is en niet vergelbaar met de standalone stereo voorversterkers als kharma en audionote van 5 en 7 k.....
De processor was ook toen de tijd ver over 5k heb ik begrepen maar toch blijft het een vv/dac/ multichannel processor dus niet dedicated stereo zoals de kharma en audionote dus mijn verwachting was niet heel hoog , was meer gewoon nieuwsgierig naar de sound karakter van de thetha vv.....
En wat ben ik weer verbaasd...

Avalons klinken tonaal compleet anders....volgens mij heeft de avalon helemaal geen eigen sound????? Die doet gewoon de sound van de rest van je keten laten horen....

CZ79

Klinkt goed Maz, toch maar beter dat je ze nog niet hebt verkocht anders had je deze ervaring niet mee gekregen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Mr.M

Citaat van: simsatit op september 30, 2014, 00:17:51
Maar je hebt de hele set nu wel te koop staan?
Als het zo mooi matcht misschien maar even houden😄😉

Sterker nog ik heb zelfs een klant voor de theta welke wacht op bevestiging van acceptatie van zijn bod.......
Wat een ellende waar ga ik die thetha plaatsen????

En de lamms moeten nog komen... De avalons gaan even op standbij met verkoop als er iemand is...de thetha ook...
Ik ga wachten tot de lamms komen voordat ik een beslissing neem....
Maar dan moet ik weer. Keuze maken tussen audio note en thetha,,theta klinkt lekkerder met de avalons.....en de audionote is een van me favoriete vv ooit....

Alweer. Moeilijke keuzes...

Mr.M

Citaat van: LABO op september 30, 2014, 00:01:51
Enige nadeel is dat het ook echt wel een grote bak is (en je wilde kleiner haha)

Ook nog eens een probleem ja.

De asr emitter 2 paste nog in me rek met compleet gewicht van over 110 kilo...
Deze gaat maar voor de helft in de rek.hahaha. of ik moet het scheef in de rek schuiven met de zijkant naar voren en de kabels aan een kant uit laten steken uit het rek... Geen gezicht...

LABO

Citaat van: maz op september 30, 2014, 00:33:46
Ook nog eens een probleem ja.

De asr emitter 2 paste nog in me rek met compleet gewicht van over 110 kilo...
Deze gaat maar voor de helft in de rek.hahaha. of ik moet het scheef in de rek schuiven met de zijkant naar voren en de kabels aan een kant uit laten steken uit het rek... Geen gezicht...
Sterkte met jou keuze's
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: cz79 op september 30, 2014, 00:21:43
Klinkt goed Maz, toch maar beter dat je ze nog niet hebt verkocht anders had je deze ervaring niet mee gekregen

Zit echt verbaasd te luisteren,,,, en inderdaad weer onderschat hoe belangerijk een goed match is all dacht ik dat ik een goed match had maar de speakers gewoon niet naar mijn smaak zijn ,,,maar nu trek me woorden met drie slagen terug....

Dit is nou het ellende met revieuw zoals ik eerder vermeld had,, dit is wat ik bedoel met ik wil zelf horen en meemaken om te begrijpen wat er gezegd wordt over een product, en dat meningen verachillen van mensen over een product...
Iedereen hoort het op een ander setting en krijgt een herinnering /ervaring mee welke alleen gelden voor die setting en combi....en niet te koppelen zijn aan de karakter van een product....het is een samenstellingf van meerdere componenten wat je hoort en niet een specifiek product.. Geluid bestaat nou eenmaal uit componenten wil je het uit een speaker horen , en jaaa je hoort all je componenten ,ook je kabels...

Nahpets

Je mist nog 2 zeer invloedrijke zaken:
Akoestiek
Plaatsing van de luidsprekers
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

DofN

Citaat van: maz op september 30, 2014, 00:09:32
Feliciteerd en ben blij dat je het naar je zin heb met de avalons....ik zit nu ook met big smile thuis nadat ik de monitors aan de theta voor eind heb gezet...
Ik denk dat lynch en doorof....weer moeten komen,,ik denk dat ze niet gaan geloven dat dit dezelfde monitor is die nu speelt....
Ik was de hoop met avalons verloren maar dit wat ik nu hoor.....

Ik moet bijvermelden heb de avalons ook naar binnen gedraaid ipv recht vooruit laten stralen maar dat bepaald de karakter van geluid niet want dit had ik eerder ook gedaan , helpt bij de focus en plaatsing maar verandert het signituur van geluid niet....

Maar de theta v/e combi doet de avalon ZINGEN....

Je woont zo dichtbij dat ik met alle plezier deze week nog even langs kom. Ik hoor het graag en het zou leuk zijn om samen met Lynch te gaan luisteren.