De Stereo set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, september 13, 2014, 22:58:28

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

Hallo Allemaal :)

Het begon toen ik zo,n 10 jaar oud was en men pa vooral pink floyd dire straits en phil collins draaide ,Pink floyd moest ik op oorverdovende volume,s ondergaan  :laugh: waardoor ik er zelf denk ook van hou om flink stevig te draaien , toen hij een nieuwe set kocht destijds en mijn eerste set van hem kreeg in 1991  is de Liefde voor muziek al begonnen , het gaat mij ook echt om de muziek brengt je terug naar de mooiste tijden roept emotie,s op  kan er rustig van worden na een drukke werkdag of erop feesten in het weekend als een beest 

Div jaren met SQ Car audio bezig geweest ,in 2008 met home hifi gestart heb allerlei versterkers bronnen speakers HT en Stereo sets gehad

Mijn muziek smaak is echt heel breed en draai ik over het algemeen op normale volume,s men gehoor heeft al genoeg schade opgelopen met Car audio Trance party,s Discotheken en Concerten   :wub: :headbanging: moet ook nog rekening houden met mijn medemens in een apartament , Vrijstaande woning is mijn grootste wens voor een Super HT set naast de stereo set

Het is een aardige zoektocht geweest de afgelopen paar jaar, af en toe was ik het zo zat dat ik de set over het balkon wilde gooien  :P nu draait het weer echt om de muziek en niet een kabeltje hier en daar

Set zoals die nu is :

-Marantz PM15S2
-Dynaudio Focus 160
-Dynaudio Stand 6
-Marantz SA7001KI
-Marantz ST6003
-Marantz UD5005

Daaronder Foto,s van de afgelopen paar jaar

Marantz 81

vorige speakers

Marantz 81

pm15s1/sa11s1/dynaudio 52SE

Marantz 81

Dali ikon 6 ,leuke speaker mooi uiterlijk maar niet echt bijzonder kwa weergave

Maro

Hee Arjan, top dat hier ook je set laat zien. Hoop dat ik volgende maand je nieuwe Dyn's kan gaan bewonderen. :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Marantz 81

Hoor het wel wim je bent altijd welkom hier  ;D

De 52 SE monitoren waren al goed ,maar met deze Focus 160 gaan nog paar stappen verder en klinkt het echt geweldig muzikaal  :)

Maro

Geloof ik meteen. Vond persoonlijk de Dyn 52SE's altijd de best klinkende speakers in jouw ruimte.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Mooi hoor Arjan. Dat moet wel lekker klinken! Geniet er van :thumbs-up:.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Sailor Jan

Ziet er goed uit! Veel plezier ermee!
Wees lief voor jezelf

sr7000

Mooie set! Het verrast me alleen wel, dat je van vloerstaanders weer terug bent gegaan naar monitoren... klinkt toch beter begrijp ik?

Marantz 81

Ja klopt met monitoren klinkt het beter , heb last van staande golven met de audio physic Sitara had ik er geen last van maar was niet mijn geluid heb veel merken en speakers beluisterd kom altijd weer uit bij dynaudio

morca

Mooie set en ruimte hoor!!
Goed bezig zo  ;D  :music:

Staande golven kan je tackelen door met multisub,s te werken.
Met jouw achtergrond zou je zelf misschien zelf wat subjes kunnen bouwen om dit op te lossen. ;)

sr7000

Citaat van: Marantz 81 op september 14, 2014, 09:45:14
Ja klopt met monitoren klinkt het beter , heb last van staande golven met de audio physic Sitara had ik er geen last van maar was niet mijn geluid heb veel merken en speakers beluisterd kom altijd weer uit bij dynaudio
Ah Duidelijk! Heb zelf de mazzel, dat in mijn ruimte geen enkele wand evenwijdig is. Waardoor de akoestiek best ok is :) Heb zelf bij Jeka eens een Marantz/Dynaudio combi beluisterd: klonk erg goed moet ik zeggen. Is erg mooi spul :)

quattronl

Hey Arjan, je eigen topic! :pompom:
Mooie set hoor, ik kom 'm graag binnenkort eens besnuffelen, ben erg nieuwsgierig naar de sound :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

cardas49

Kijk, nou heeft die Focus eindelijk de ruimte die hij verdient  :thumbs-up:.

Mooie set zo Arjan!
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

Marantz 81

Citaat van: morca op september 14, 2014, 11:36:05
Mooie set en ruimte hoor!!
Goed bezig zo  ;D  :music:

Staande golven kan je tackelen door met multisub,s te werken.
Met jouw achtergrond zou je zelf misschien zelf wat subjes kunnen bouwen om dit op te lossen. ;)

Bedankt klinkt erg lekker nu :music:

Heb geen behoefte aan een Sub  ;)  heb er wel div gebouwd in het verleden voor in de auto

Citaat van: sr7000 op september 14, 2014, 13:32:52
Ah Duidelijk! Heb zelf de mazzel, dat in mijn ruimte geen enkele wand evenwijdig is. Waardoor de akoestiek best ok is :) Heb zelf bij Jeka eens een Marantz/Dynaudio combi beluisterd: klonk erg goed moet ik zeggen. Is erg mooi spul :)

Het is ook allemaal beton hier , heb je idd mazzel :) voor hifi kun je beter vaak een wat ouder huis hebben ,verder is er natuurlijk een hoop mogelijk met acoustische aanpassingen maar dat is heel erg duur wil je dat goed doen en niet overal panelen willen hebben hangen ,opzich zijn vloerstaanders geen probleem die Dali ikon ging prima Audio physic sitara ook maar die focus 220 geven zoveel krachtig laag dat het lijkt of er een flinke sub bijstaat en drukt het laag over het hele geluidsbeeld heen ,de opstelling is ook niet ideaal maar in de lengte spelen is geen doen speakers voor de ramen , deze monitoren geven een mooi en krachtig laag  :pompom:

Citaat van: quattronl op september 14, 2014, 13:42:04
Hey Arjan, je eigen topic! :pompom:
Mooie set hoor, ik kom 'm graag binnenkort eens besnuffelen, ben erg nieuwsgierig naar de sound :)

Ja tot de 11de  ;D

John Wx

Zijn deze nu vast gekit op de grond en op de stands heeft 2 jaar van je leven gekost ;D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Marantz 81

Nee heb nog wel Bleu Tack aangeschaft om de monitoren vast te zetten op de Stands ,dus ze komen goed vast te staan  ;D  daar had ik geen tijd voor dit weekend vrijdag waren de stand binnen gekomen en moest ik genieten van de Set  :coffee:

WilliamB

Je eigen topic Arjan, en mooie ( al bekende ) foto`s  :headbanging:
Eigenlijk zijn jou SET(s) toch wel een inspriratie bron geweest voor mij ( SA, PM , Waterfall enz )

Tot 11 oktober  :headbanging:
SET 1- Luxman L505z / Marantz SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /2x SVS PB2000 pro / Zidoo z1000 pro
SET 2- Eversolo play / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

MauZ

Why haha..

Bwhahaa jij ook hier.  Welkom hiero.  Zoals reeds gezegd.. Bekende pica's ;)

Have fun hier...  :D

Grtz,

MauZ
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

Marantz 81

Uhh ja ben er ook  :angel:  jij ook veel fun hier  :) heb je een GT-R ?

@ William  , leuk om te horen het klinkt nu ook erg mooi bij jou

zou je the waterfall mee kunnen nemen de 11de ?

WilliamB

Citaat van: Marantz 81 op september 19, 2014, 21:35:38
Uhh ja ben er ook  :angel:  jij ook veel fun hier  :) heb je een GT-R ?

@ William  , leuk om te horen het klinkt nu ook erg mooi bij jou

zou je the waterfall mee kunnen nemen de 11de ?
Geen probleem.
SET 1- Luxman L505z / Marantz SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /2x SVS PB2000 pro / Zidoo z1000 pro
SET 2- Eversolo play / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

VTEC_genieter

Ik hoorde net VTEC geluiden in dit topic, dus ging ik meteen snel kijken hier. Blijkt dat er hier ook een groep Honda fans rond scheuren........[emoji1][emoji12]

Deze Dynaudio speakers klinken vast en zeker ook goed denk ik, want ik heb laatst de Confidence series beluisterd bij een hifi event in Leiden.
En goed dat al je componenten in één kleur zijn![emoji4]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Marantz 81

Haha ja heb wel aardig wat kilometers kunnen VTEC, en  :tongue2: :headbanging:

hoop deze in de toekomst te kunnen gaan rijden  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=uob5R38SP-I

De Focus 160 klinken geweldig goed ,maar blijven monitoren dus geen body in het geluid