RZeemering's set

Gestart door RZeemering, augustus 6, 2014, 14:14:55

Vorige topic - Volgende topic

mmuetst

Hoop geld voor een scheidingstransformatortje

Wat ook weer uiteindelijk niks doet met het audio signaal Geen haartje S/N minder. Veel plezier met testen.

Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Spijkie

Citaat van: mmuetst op januari 22, 2025, 21:56:12Hoop geld voor een scheidingstransformatortje

Wat ook weer uiteindelijk niks doet met het audio signaal Geen haartje S/N minder. Veel plezier met testen.

Je brand t wel heel snel af zonder gehoord te hebben en zonder volledige kennis van wat t product doet. Beetje zoals ASR.

Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

addesmo

Citaat van: RZeemering op januari 22, 2025, 20:01:01Opstarten met streamer en Roon duurt altijd even. Weg auditief geheugen :)

Je bent welkom om te luisteren hoor!
Leuk. Stuur mij maar een berichtje als het zover is!

RZeemering

Citaat van: pameijer op januari 22, 2025, 20:12:33Ben ik altijd simpel in: als het auditief geheugen geen verschil hoort als er meer dan zoveel seconden tussenzit, dan maakt het niet uit wat je koopt en is de goedkoopste of de mooiste de enige reden die overblijft....
Is exact mijn redenatie. Ik had eigenlijk een wink achter die zin moeten zetten.
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

RZeemering

Citaat van: addesmo op januari 23, 2025, 09:37:12Leuk. Stuur mij maar een berichtje als het zover is!
Doe ik!
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

RZeemering

Citaat van: mmuetst op januari 22, 2025, 21:56:12Hoop geld voor een scheidingstransformatortje
Ik denk dat jij de meeste apparaten een hoop geld vindt :)
Er zijn genoeg mensen die het (denken te) horen. Alleen dat vind ik een reden om zaken te testen. Naast de belangrijkste reden dat het leuk is. Mocht er met een test een geluidsverbetering zijn: Mooi meegenomen!
Ik ben een nieuwsgierige non-believer. Ik ben niet technisch onderlegd. Ik vind het lastig om te geloven dat ruis in stroom ergens zijn weg zal vinden in het geluidssignaal. Veel metingen die ik zie hebben een ruisvloer op -60db oid. Dat hoor ik niet. Als mens zie ik ook niet meer of minder als er meer of minder ultraviolet licht of infrarood in de lucht straalt. Dat idee heb ik ook als er ruis met stroom mee komt. Buiten het gehoorgebied dus waarom zou je er last van hebben.
En aan de andere kant weet ik het ook niet. Het zou zomaar kunnen van wel.
Ik probeer wel zoveel mogelijk goed te luisteren en te checken of de verschillen die ik waarneem niet in de oude situatie zijn. Meestal merk ik dat die (vermeende) verschillen ook in het oude apparaat zijn. En dus doet het nieuwe apparaat dan niks beter. Mooi om te constateren is dat mijn brein dus net zo hard mee doet om iets nieuws ook daadwerkelijk beter te laten zijn. Ik geloof mensen ook pertinent niet die een nieuw apparaat ertussen zetten het beter vinden en niet minstens 1 keer hebben geluisterd of hun vermeende bevindingen wel kloppen. Er zijn er genoeg hier in het verleden die dat zo hebben gedaan. In de basis ook niks mis mee, want je bent meer tevreden over je geluid dan je daarvoor was. Ook al is er feitelijk niks verandert ;)
Ik hoor ook best vaak wel verschillen. Zelfs met mijn bijna gehandicapt gehoor...
Dan is het de vraag of die verschillen de uitgaven van een nieuw apparaat de moeite waard zijn. Dat is soms wel het geval en soms niet.
Als het niet het geval is dan kan ik door blijven sparen voor iets anders wat meer doet.
In ieder geval ben ik dan weer een paar uurtjes zoet geweest met een erg leuke hobby. Meestal weer wat geleerd en zoals het er bij de nieuwe test naar uitziet weer iemand leren kennen die hier op bezoek komt en daarmee samen muziek luisteren en waarschijnlijk weer nieuwe muziek ontdekken met een stuk gezelligheid.
(sorry voor mijn lange zinnen en gekke zinsopbouw vandaag haha)

Spijkie

Precies dit, zoals ik al zei in m'n eigen topic : de niagara 1200 van destijds €1300 deed veel goed maar niet goed genoeg en ook iets niet goed dus het geld niet waard. Bij de Audes viel alles op z'n plek en ik bijna van de bank  :tounge2: .

Tabcam

Citaat van: pameijer op januari 22, 2025, 20:12:33Ben ik altijd simpel in: als het auditief geheugen geen verschil hoort als er meer dan zoveel seconden tussenzit, dan maakt het niet uit wat je koopt en is de goedkoopste of de mooiste de enige reden die overblijft....
Dat gaat om kleine verschillen. Grote verschillen kan je best over langere tijd onthouden. Je moet wel rekening houden dat het niet exact is maar ik zou het vreemd vinden als ook jij wel of geen dreunende bas niet kan onthouden over langere tijd :P.
Nabrander; langer luisteren helpt ook. Dan kan ik soms toch kleinere verschillen en een milde irritatie wel of niet benoemen die ik zelfs met snel wisselen / DBX niet kan benoemen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

pameijer

Citaat van: Tabcam op januari 23, 2025, 13:39:52Dat gaat om kleine verschillen. Grote verschillen kan je best over langere tijd onthouden. Je moet wel rekening houden dat het niet exact is maar ik zou het vreemd vinden als ook jij wel of geen dreunende bas niet kan onthouden over langere tijd :P.
Als ik geen grote verschillen zou horen had mijn installatie er wel wat anders/goedkoper uitgezien  :laugh:
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

RZeemering

Citaat van: Tabcam op januari 23, 2025, 13:39:52Nabrander; langer luisteren helpt ook. Dan kan ik soms toch kleinere verschillen en een milde irritatie wel of niet benoemen die ik zelfs met snel wisselen / DBX niet kan benoemen.
Eens, en op het moment dat je ontdekt hebt wat deze irritatie is kun je het wel na snel wisselen horen of het er wel of niet is.
Dus het is goed om langere tijd te luisteren. Maar als het verschil zo klein is dat ik na 5 minuten luisteren geen duidelijk verschil hoor dan komt er geen Audes in. Voor een bedrag van 3000 of 4000 euro moet er wel iets echt duidelijks verbeteren.

vanzomereng

Citaat van: Tabcam op januari 23, 2025, 13:39:52Nabrander; langer luisteren helpt ook. Dan kan ik soms toch kleinere verschillen en een milde irritatie wel of niet benoemen die ik zelfs met snel wisselen / DBX niet kan benoemen.

Yep, DBX is een goede methode maar niet zaligmakend.
Vooral luisteren op de langere termijn geeft mee uitkomsten, ondanks dat niet altijd alle verschillen makkelijk te duiden zijn.  Meestal leidt dit tot een ervaring en uitspraken in de zin van, dat men de weergave gewoon aangenamer vind, je ongemerkt langer luistert, je meer in de muziek wordt getrokken.

Maar waarom.... wellicht een optelsom van vele subtiele verschillen, die zich puur audiotief, en afzonderlijk moeilijk zijn te analyseren en te beschrijven maar bij elkaar toch wat teweeg brengen.  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

RZeemering

Of omdat je gewoon blij bent een lekker duur apparaat in je set hebt hangen.
De rust van bepaalde apparatuur doet ook wat.
Het hoeft echt niet van een verbetering te komen.

Spijkie

Citaat van: RZeemering op januari 23, 2025, 14:03:59Eens, en op het moment dat je ontdekt hebt wat deze irritatie is kun je het wel na snel wisselen horen of het er wel of niet is.
Dus het is goed om langere tijd te luisteren. Maar als het verschil zo klein is dat ik na 5 minuten luisteren geen duidelijk verschil hoor dan komt er geen Audes in. Voor een bedrag van 3000 of 4000 euro moet er wel iets echt duidelijks verbeteren.

Precies, ik moet binnen 5 minuten of een nummer of 3 wel kunnen horen wat iets doet of er potentie in zit of hoe je het ook wil noemen. Toen ik met de stekkerblokken aan de gang ging heb ik er bij sommige ook een nachtje over geslapen en de volgende ochtend weer dezelfde muziek geluisterd. Toen het op hetzelfde neer kwam heb ik daar de conclusie aan verbonden.

Zou leuk zijn als je m voor t weekend krijgt  :colgate:

RZeemering

Ik weet niet of er bij Musicom nog meer gegadigden zijn om te luisteren. Maar wat langer thuis luisteren is daar nooit een probleem.

vanzomereng

Citaat van: RZeemering op januari 23, 2025, 14:11:19Of omdat je gewoon blij bent een lekker duur apparaat in je set hebt hangen.
De rust van bepaalde apparatuur doet ook wat.
Het hoeft echt niet van een verbetering te komen.

Yep, of het echt een nawijsbare, reproduceerbare verbetering is of gewoon een illusie door aankoop-euferie of proud-of-ownership, maakt eigenlijk niet uit.  :unsure:

Het enige gevaar van een verbetering door illusie is, dat deze wellicht te snel uitdooft
en dan kan al dat gewissel een dure hobby worden. :(

Hier ben ik me meestal wel van bewust en is het risico van hoe mijn brein werkt. :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

RZeemering

Niet allen jouw brein hoor :P

mmuetst

Citaat van: Spijkie op januari 23, 2025, 09:10:44Je brand t wel heel snel af zonder gehoord te hebben en zonder volledige kennis van wat t product doet. Beetje zoals ASR.
Klopt, ik heb nog geen apparaat gezien in deze tak van sport die daadwerkelijk verbetering kon aantonen, behalve dat mensen subjectief iets menen te horen. Ook geen fabrikant die duidelijk laat zien dat het daadwerkelijk effect heeft voor het audiosignaal. Wat ik me ook af vraag, waarom zou je dit nodig hebben, de meeste mensen kopen op dit forum toch wel de betere audio merken. Hebben die dan zo'n slechte voeding dat je dit nog extra nodig hebt? Want waarom zou de voeding in je "dure" streamer die  rommel vanuit het lichtnet zelf al niet tegen houden.
Als een fabrikant het wel netjes kan aantonen dat het audiosignaal er beter op wordt ben ik de eerste die zijn woorden terug neemt. En ruis kunnen we nu eenmaal heel goed meten. Verder vind ik het wel een mooi apparaat om te zien met die metertjes aan de voorkant. Dus dat is misschien het enige wat ik er positief aan vind.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

DofN

Je hoeft niet alle hondenpoep op de wereld te proeven om te veronderstellen dat die ene hoop toch wel lekker smaakt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

RZeemering

Ik hoop snel weer wat poep te kunnen proeven :P

vanzomereng

Citaat van: RZeemering op januari 24, 2025, 09:40:44Ik hoop snel weer wat poep te kunnen proeven :P

Je kunt beter een poep-powergenerator dan een diarree-powergenerstor hebben, de laatste geeft een sterk versmeerd geluid  :D

RZeemering

Maar een poepREgenerator maakt er dan wel weer iets moois van?

RZeemering

Net een geinig vergelijk gedaan:
'Vinyl' vergeleken met digitaal.
Ik kwam deze video tegen: https://www.youtube.com/watch?v=ux0L3WZ4t0U
Hierin wordt Babylon Sisters van Steely Dan afgespeeld (op 10 minuten oid) op een hele toffe platenspeler (met afstandsbediening!). Wat me op de laptop opviel is dat de geluidskwaliteit erg goed was, ondanks de YT compressie. Dus ik dacht: over mijn hifi set er mee! Dat klonk wel lekker en dus ben ik gaan vergelijken. Natuurlijk is het een appels en peren vergelijk want ja, nu is het vinyl alsnog digitaal. Maar toch zijn er verschillen waar te nemen. Verschillen die ik ook wel hoorde bij @Laan zijn laatste meeting. Ook al vond ik de verschillen bij Laan duidelijker.
De 'vinyl' versie is wat meer naar voren qua soundstage. Wat meer upfront. De bassen zijn voller. En het hoog een kleine touch minder 'gestrest'.
Ik moest wel even goed db meten want via YT ging het een klein beetje luider. Dat klonk dan sowieso beter :) Maar na gelijk zetten qua db's het verschil een stuk kleiner maar wel hoorbaar.

Laan

Leuk dat je ook dit onderwerp gaat testen. Audes is nog een beetje betaalbaar. Ook of een 900 watt genoeg is voor een dikke versterker plus een set andere dingen is interessant. Met een filtertje bereik ik al veel blijkt. Veel meer informatie uit de achtergrond van de opname, minder upfront en smoother, wat op een minder levendige speaker als een gemis aan dynamiek kan worden opgevat. Ben benieuwd wat het bij jou doet. :)
PliXiR | Gato-audio | Montaudio | Norstone | ATC | Diora acoustics | Tannoy |

RZeemering

Veel reviews geven juist een betere dynamiek aan. Zeg het maar... haha
Het piekvermogen is vele malen hoger dan de 900watt bij de Audes. Plixir laat dacht ik vooral piekvermogen zien. Die 900watt is getest om dat 24/7 eruit te kunnen knallen.
Verwachting van Musicom is dat dit wel gaat lukken in mijn set. Zo niet dan moet ik een stapje hoger.
Ik ben heel erg benieuwd of ik er wat van ga horen!

Laan

Ja, het extra voordeel van een regenerator tov een filter schijnt inderdaad te zijn dat de dynamiek blijft. Zou mooi zijn als een 900 genoeg is. Ik kijk een beetje op tegen de prijs van die 40 kilo slagschepen.
PliXiR | Gato-audio | Montaudio | Norstone | ATC | Diora acoustics | Tannoy |