RZeemering's set

Gestart door RZeemering, augustus 6, 2014, 14:14:55

Vorige topic - Volgende topic

RZeemering

Citaat van: Spijkie op januari 19, 2025, 06:54:32Ik zou zeggen, vraag Schelto om een Audes te leen als je meer uit je set wil halen  :coffee:
Dat aanbod ligt er. Dus dat wordt de volgende test.
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

RZeemering

Citaat van: Tabcam op januari 19, 2025, 11:34:27Leuke test en nog betere beschrijving. Jammer dat het geen geluidsverbetering gaf :nopompom:.
En ook wel weer prima. Ik weet nu waar (voorlopig) geen winst te behalen is. En ik me dus kan focussen op andere zaken, naast natuurlijk muziek luisteren.
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

RZeemering

Citaat van: Xander32 op januari 19, 2025, 11:36:11Enerzijds balen, anderzijds heb je er waarschijnlijk ook enorm veel mooie herinneringen aan (?). Desondanks kan je toch nog van muziek genieten in het hier en nu?
Zelfs voor dat ik concerten bezocht had ik af en toe last van piep in mijn oren. Na concertbezoeken werd dat soms erger, maar verdween ook altijd weer. Nu kun je overal oordoppen krijgen maar dat was toen nog niet zo.
Nu heb ik al wat paartjes ingepaste oordoppen versleten om er in ieder geval voor te zorgen dat het niet erger wordt. Tot Covid roet in het eten gooide. Ik bowl vaak ook met oordoppen in. Scheelt de volgende dag echt wel.
Gelukkig kan ik nog veel van muziek genieten. Soundstage en realisme is voor mij wel belangrijker geworden. Want het verschil tussen hoog en laag is gewoon lastiger voor mij te horen. Hoewel er onder de 10khz wel het meeste gebeurd :)

vanzomereng

Citaat van: RZeemering op januari 19, 2025, 15:14:17Zelfs voor dat ik concerten bezocht had ik af en toe last van piep in mijn oren. Na concertbezoeken werd dat soms erger, maar verdween ook altijd weer. Nu kun je overal oordoppen krijgen maar dat was toen nog niet zo.
Nu heb ik al wat paartjes ingepaste oordoppen versleten om er in ieder geval voor te zorgen dat het niet erger wordt. Tot Covid roet in het eten gooide. Ik bowl vaak ook met oordoppen in. Scheelt de volgende dag echt wel.
Gelukkig kan ik nog veel van muziek genieten. Soundstage en realisme is voor mij wel belangrijker geworden. Want het verschil tussen hoog en laag is gewoon lastiger voor mij te horen. Hoewel er onder de 10khz wel het meeste gebeurd :)

Gewoon alleen maar Dark Ambient luisteren, hier heb je geen tweeter voor nodig  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

DofN

Citaat van: RZeemering op januari 19, 2025, 15:09:26En ook wel weer prima. Ik weet nu waar (voorlopig) geen winst te behalen is. En ik me dus kan focussen op andere zaken, naast natuurlijk muziek luisteren.

Welke zaken worden dat?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

DofN

Citaat van: vanzomereng op januari 19, 2025, 16:07:43Gewoon alleen maar Dark Ambient luisteren, hier heb je geen tweeter voor nodig  ;D

Hm? Bij mijn dark ambient wel.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Spijkie

Citaat van: RZeemering op januari 19, 2025, 15:08:18Dat aanbod ligt er. Dus dat wordt de volgende test.

Ben zeer benieuwd  :colgate:
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

addesmo

Ja ik ook wel eigenlijk!

RZeemering

Citaat van: DofN op januari 19, 2025, 16:34:21Welke zaken worden dat?
Zoals het er nu naar uitziet ga ik een Audes powerconditioner testen.
En anders lekker doorsparen voor ik weet nog niet wat :)

RZeemering

Citaat van: vanzomereng op januari 19, 2025, 16:07:43Gewoon alleen maar Dark Ambient luisteren, hier heb je geen tweeter voor nodig  ;D
Dat worden dan wel korte luistersessies. Ik ben er na een minuut altijd wel klaar mee ;)

addesmo

Citaat van: RZeemering op januari 20, 2025, 11:46:18Zoals het er nu naar uitziet ga ik een Audes powerconditioner testen.
En anders lekker doorsparen voor ik weet nog niet wat :)
Welk type ga je testen?

RZeemering

Weet ik nog niet, ik weet niet welke Musicom heeft staan om te testen momenteel.
Heb ik deze week contact over.

RZeemering

Citaat van: mmuetst op januari 18, 2025, 22:47:10Dus als ik het goed begrijp trakteer jij je vriendin binnenkort op een lekker diner buiten de deur omdat ze jou mede behoed heeft van deze aanschaf (onbetaald  ;)).

haha, die had ik nog niet gelezen.
We trakteren elkaar met enige regelmaat op een lekker diner buiten de deur.
Daarbij vind ze het superleuk om dit soort testjes te doen. Dus eigenlijk moet ze mij uit eten nemen dat ze dat zo vaak bij me kan doen :)

mmuetst

Citaat van: RZeemering op januari 20, 2025, 13:02:15haha, die had ik nog niet gelezen.
We trakteren elkaar met enige regelmaat op een lekker diner buiten de deur.
Daarbij vind ze het superleuk om dit soort testjes te doen. Dus eigenlijk moet ze mij uit eten nemen dat ze dat zo vaak bij me kan doen :)

Ik lees het al....echte (audio) liefde  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

RZeemering

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Spijkie

Herkenbaar, vooral die bediening

RZeemering

Citaat van: RZeemering op januari 20, 2025, 13:00:19Weet ik nog niet, ik weet niet welke Musicom heeft staan om te testen momenteel.
Heb ik deze week contact over.
Contact gehad. We gaan eerst de Audes ST900 pro proberen. Mocht dat qua vermogen niet lukken dan de ST3000 die hij ook heeft staan.
De ST900 staat nu bij een andere klant zijn ding te doen. Dus ik moet even geduld hebben...pompidom

Spijkie

Citaat van: RZeemering op januari 22, 2025, 14:43:16Contact gehad. We gaan eerst de Audes ST900 pro proberen. Mocht dat qua vermogen niet lukken dan de ST3000 die hij ook heeft staan.
De ST900 staat nu bij een andere klant zijn ding te doen. Dus ik moet even geduld hebben...pompidom

Ik denk dat de 900 ook de meest verkochte is, vind m ook t mooist eruit zien. Als het goed is weet die klant het na 5 minuten  :colgate:

RZeemering

Als het goed is wel. ook als het niet goed is trouwens ;)
Hoewel het heen en weer schakelen natuurlijk wel veel tijd kost...

addesmo

Misschien moet ik ook maar achter in de test rij aansluiten als mede groninger  ;)

addesmo

Heen en weer schakelen lijkt mij makkelijk. Gewoon je stekker blok in de Audes en er weer uit  ;D

RZeemering

Opstarten met streamer en Roon duurt altijd even. Weg auditief geheugen :)

Je bent welkom om te luisteren hoor!

pameijer

Citaat van: RZeemering op januari 22, 2025, 20:01:01Opstarten met streamer en Roon duurt altijd even. Weg auditief geheugen :)

Je bent welkom om te luisteren hoor!
Ben ik altijd simpel in: als het auditief geheugen geen verschil hoort als er meer dan zoveel seconden tussenzit, dan maakt het niet uit wat je koopt en is de goedkoopste of de mooiste de enige reden die overblijft....
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Spijkie

Citaat van: addesmo op januari 22, 2025, 19:19:07Misschien moet ik ook maar achter in de test rij aansluiten als mede groninger  ;)

Is wel gevaarlijk, kan zomaar een aankoop worden  :colgate: