Vraagje over Bass shakers

Gestart door Piet342, april 27, 2014, 00:44:23

Vorige topic - Volgende topic

Piet342

Ik zit te denken om Bass shakers aan te schaffen. Nu ga ik er vanuit dat als ik Bass shakers neem, ik de subwoofer de deur uit kan doen?
Het gaat mij met name om de overlast voor de buren met de subwoofer en dan vooral als ik later op de avond een film kijk.

Gr. Piet342
The World Is Yours!

Joske007

Helaas is dit niet zo!
Ze zijn louter enkel en alleen maar als aanvulling bedoeld  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Piet342

Ok,  bedankt voor je reactie. Dan hebben de buren pech  8)
The World Is Yours!

rovinggecko

Weet niet of de overlast minder wordt als je met de bank gaat schudden....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

denoontje

ik heb ze ook gehad, en toch weer snel weggedaan.
In begin wel grappig, maar na een tijd ga je je storen dat ze ook bij muziektracks etc gaan meedreunen en niet alleen bij actie.

Ik had die goedkope aura's welke op de sub uitgang van de ht versterker waren aangesloten (via een extra stereoversterker).
Tevens een filter van Caliber ertussen gezet om te zorgen dat ze alleen bij extra laag laag wat deden.

Maar inderdaad sub kan er niet uit ;-)

meer weten, er is ergens een oud topic op het forum.

Piet342

Zoals ik het nu begrijp, is het een beetje de voorloper (of goedkopere versie van) D-box?
The World Is Yours!

denoontje

dat is slechts een understatement ;-)

Piet342

Het is mij helemaal duidelijk, ik zet de Bass schakers uit mn hoofd. Allen bedankt voor de input.
The World Is Yours!

Witalik

Kan je niet beter proberen iets onder de sub te plaatsen zoals een subdude ofzo ? Werkt meestal ook goed om door trillen te minderen. Zullen je buren ook gelijk wat minder last hebben waarschijnlijk ?
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

Piet342

Dank voor de tip, Witalik. Ik ga er op zoek naar verdere info  :clapping:
The World Is Yours!

morca

Hoe is je plaatsing/ setup en ruimte?
Dat zorgt er soms ook voor dat je buren meer gain hebben vd sub als jij op je luisterplek

VlisChris

Als het storend is bij muziek ofzo, kun je dan bij gewoon muziek luisteren de versterker niet gewoon uitzetten?
Of bedoelen jullie dat ze bij muziek in de film zelf storend zijn?

Maar bass-shakers, dat is een tijd geleden dat die op het forum ter sprake zijn gekomen ;)

Witalik

Volgens mij bedoelt de TS dat de sub teveel door dreunt naar de buren.
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

denoontje

Citaat van: Christiaan S op april 30, 2014, 01:46:07
Als het storend is bij muziek ofzo, kun je dan bij gewoon muziek luisteren de versterker niet gewoon uitzetten?
Of bedoelen jullie dat ze bij muziek in de film zelf storend zijn?

Maar bass-shakers, dat is een tijd geleden dat die op het forum ter sprake zijn gekomen ;)

moviemusic inderdaad

Piet342

Het is vooral met actiefilms -wanneer de subwoofer goed zn best staat te doen- dat de buren er last van hebben. Gelukkig kijk ik niet zo heel vaak actiefilms en dus is het probleem niet echt urgent. De plaatsing van de sub is zo gekozen, dat de buren zo min mogelijk last hebben. Maar ik ga eens kijken voor/naar een subdude.
The World Is Yours!

denoontje

Subdude inderdaad, evt basstraps?

The Foundation

bass shakers zijn de 1e keer leuk
maar in principe zou er een filter moeten bestaan voor erop
zo dat hij enkel schud als er een piek is in de bass
en dat hij kort schudt

vb : een auto ontploft met 3 knallen , die je hoort , maar de shaker zou enkel mogen trillen op de 1e knal