CineMike Modificaties - project Trinnov Altitude 16/32 & Amplitude 16

Gestart door vik, maart 21, 2014, 17:01:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vik

De HDMI Monitor 1 out is de beste uitgang voor geluid vanwege de betere filtering. Dit geldt voor de bitstream setting.  In Philip zijn situatie is de optie PCM op beiden uitgangen gelijk, dus geen onderscheid in beeld of geluidskwaliteit.  In jouw situatie  en de meest gebruikte bij de gemodificeerde UD 7007: HDMI Monitor 1 doorlussen naar je Anthem , en vanaf je Anthem HDMI out door naar je beamer.


Citaat van: DVDmartinDVD op augustus 23, 2014, 13:07:45
Ik heb het verslagje van HTip gelezen over de Marantz CM versie, en ik las dat de CM update uitgevoerd wordt via "HDMI AMP" uitgang?

Ik gebruik alleen de "HDMI Video" uitgang, dat vanwege 2 spelers die ik anders via 2 lange hdmi kabels naar m'n beamer moet laten lopen.

En nu dus via 1 lange HDMI kabel.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

IK dacht toch zeker te lezen dat

1) "HDMI Video" voor beeld en geluid was

2)  Als je beeld en geluid wil scheiden. "HDMI Amp" = geluid en "HDMI video" = Beeld

Toch???

Optie 1 is wel zo als ik het nu heb aangesloten
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Je hebt helemaal gelijk Martin ik had een type fout gemaakt bij de vorige post.


De monitor 1 uitgang (zie foto)  gebruik je voor zowel video als beeld, dus deze uitgang sluit je aan op je Anthem DV2 met 1 kabel.  Dan heb je de mooiste verbinding omdat deze uitgang een beter filter heeft (de gemodificeerde versie) waar je van profiteert bij een HDMI bitstream signaal.

Je hebt inderdaad de optie om beeld en geluid te scheiden (AV pure direct) maar is in dit geval niet de beste.





Citaat van: DVDmartinDVD op augustus 23, 2014, 18:18:15
IK dacht toch zeker te lezen dat

1) "HDMI Video" voor beeld en geluid was

2)  Als je beeld en geluid wil scheiden. "HDMI Amp" = geluid en "HDMI video" = Beeld

Toch???

Optie 1 is wel zo als ik het nu heb aangesloten
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Goos

Hey mensen,

Ik heb laatst via Viktor 2 Quadral setups aangeschaft bij Cinemike. Voor mij: aurum Orkan VIII,  base VIII en phase 15. Voor mijn maatje hetzelfde alleen ipv de Orkan heeft hij de Style 52 genomen.
We hebben goede zaken gedaan: communicatie, prijs en levertijden waren allen naar tevredenheid!!

Nu eea eerst maar eens goed opstellen, inregelen, inspelen etc. Eerste indruk: ben zeer content!

vik

Hartelijk dank voor de feedback!  ::)

Heel veel luister plezier voor jullie beiden en mocht er nog iets zijn dan hoor ik het graag.  :thumbs-up:

Prettig weekend!


Citaat van: Goos op september 12, 2014, 12:01:42
Hey mensen,

Ik heb laatst via Viktor 2 Quadral setups aangeschaft bij Cinemike. Voor mij: aurum Orkan VIII,  base VIII en phase 15. Voor mijn maatje hetzelfde alleen ipv de Orkan heeft hij de Style 52 genomen.
We hebben goede zaken gedaan: communicatie, prijs en levertijden waren allen naar tevredenheid!!

Nu eea eerst maar eens goed opstellen, inregelen, inspelen etc. Eerste indruk: ben zeer content!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Verstandig dat je toch voor de Orkan VIII gegaan bent.  ;) Veel luister plezier !
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Nu Leverbaar: Quadral en Aurum luidsprekers.

Deze fraaie Duitse luidsprekers hebben een zeer goede geluidskwaliteit tegen uitstekende prijzen en "Handmade in Germany" met bijzondere technieken.

Verkrijgbaar in diverse RAL kleuren.






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Earthshaker

Omdat ik al een tijdje aan het twijfelen was of ik een andere blu ray speler zou kopen als upgrade, heb ik na het lezen van wat goede ervaringen over de Cinemike modificaties, contact gezocht met Viktor. Ik had op de website al gelezen dat Cinemike ook mijn Panasonic DMP-BDT310 kon modificeren. Nu was ik benieuwd of ik er beter aan zou doen om bv. een Oppo of de nieuwste Panasonic aan te schaffen of dat ik beter mijn eigen speler kon laten modificeren. Viktor stelde voor om met zijn gemodificeerde Oppo langs te komen en te kijken wat voor verbetering er voor mij haalbaar was. Ik was erg benieuwd dus de afspraak was snel gemaakt.

Tijdens de demonstratie bleek al snel dat er heel wat verbetering was te behalen. Ik en mijn vrouw zagen duidelijk verschil in beeldkwaliteit. Het beeld was veel rustiger, er was veel meer diepte en detail. Ook het geluid werd beter, hoe ik dat precies moet omschrijven vond ik moeilijk, maar het was zeker een verbetering. Nu was dit wel een gemodificeerde Oppo, dus ik vroeg mij af of er ook zoveel verbetering te halen viel met mijn goedkopere Panasonic. Viktor verzekerde mij dat dat het geval zou zijn. De knoop was snel doorgehakt en dus heb ik mijn speler meegegeven en laten modificeren.

Gisteren kwam Viktor hem weer terugbrengen en na het testen ben ik uitermate tevreden met de verbeteringen. De rust, de diepte en het detail die we bij de Oppo zagen, die zie ik nu ook met mijn speler. Het geluid is ook verbeterd. Tijdens het concert van Bryan Adams had ik veel meer het idee dat hij voor me stond te zingen. Het upscalen van dvd's is niet zo goed als de Oppo, maar er zit natuurlijk ook een groot prijsverschil in beide spelers, zelfs na modificatie.

Al met al ben ik zeer tevreden met het resultaat. De modificatie is het geld dubbel en dwars waard. Ook de hele service is perfect, goed contact en geheel vrijblijvend. Viktor, nogmaals bedankt!

vik

Vriendelijk bedankt voor de feedback en héél veel plezier met je mooie set en ruimte! Je hebt het prima voor elkaar  :thumbs-up:




Citaat van: Earthshaker op september 24, 2014, 19:34:14
Omdat ik al een tijdje aan het twijfelen was of ik een andere blu ray speler zou kopen als upgrade, heb ik na het lezen van wat goede ervaringen over de Cinemike modificaties, contact gezocht met Viktor. Ik had op de website al gelezen dat Cinemike ook mijn Panasonic DMP-BDT310 kon modificeren. Nu was ik benieuwd of ik er beter aan zou doen om bv. een Oppo of de nieuwste Panasonic aan te schaffen of dat ik beter mijn eigen speler kon laten modificeren. Viktor stelde voor om met zijn gemodificeerde Oppo langs te komen en te kijken wat voor verbetering er voor mij haalbaar was. Ik was erg benieuwd dus de afspraak was snel gemaakt.

Tijdens de demonstratie bleek al snel dat er heel wat verbetering was te behalen. Ik en mijn vrouw zagen duidelijk verschil in beeldkwaliteit. Het beeld was veel rustiger, er was veel meer diepte en detail. Ook het geluid werd beter, hoe ik dat precies moet omschrijven vond ik moeilijk, maar het was zeker een verbetering. Nu was dit wel een gemodificeerde Oppo, dus ik vroeg mij af of er ook zoveel verbetering te halen viel met mijn goedkopere Panasonic. Viktor verzekerde mij dat dat het geval zou zijn. De knoop was snel doorgehakt en dus heb ik mijn speler meegegeven en laten modificeren.

Gisteren kwam Viktor hem weer terugbrengen en na het testen ben ik uitermate tevreden met de verbeteringen. De rust, de diepte en het detail die we bij de Oppo zagen, die zie ik nu ook met mijn speler. Het geluid is ook verbeterd. Tijdens het concert van Bryan Adams had ik veel meer het idee dat hij voor me stond te zingen. Het upscalen van dvd's is niet zo goed als de Oppo, maar er zit natuurlijk ook een groot prijsverschil in beide spelers, zelfs na modificatie.

Al met al ben ik zeer tevreden met het resultaat. De modificatie is het geld dubbel en dwars waard. Ook de hele service is perfect, goed contact en geheel vrijblijvend. Viktor, nogmaals bedankt!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

morca

Citaat van: vik op september 15, 2014, 12:21:05
Nu Leverbaar: Quadral en Aurum luidsprekers.

Deze fraaie Duitse luidsprekers hebben een zeer goede geluidskwaliteit tegen uitstekende prijzen en "Handmade in Germany" met bijzondere technieken.

Verkrijgbaar in diverse RAL kleuren.







Mooie speakers Vik !!

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Vanaf heden kunnen wij een upgrade aanbieden voor de nieuwe Denon AVR-X5200W

Een paar features van de Denon AVR-X5200W:

  • Discrete monolithische versterker met op maat gemaakte DHCT (Denon High Current Transistors)
  • 4K 60Hz passthrough en zelfs video-upscaling tot 1080p en 4K 60Hz
  • Dolby Atmos-technologie
  • Audyssey MultEQ-XT32 / LFC en tevens geschikt voor Audyssey Pro
  • In tegenstelling tot de oudere generatie ht versterkers zitten bij deze Denon de DAC's en het voorversterker gedeelte niet meer op het HDMI board maar op een apart board, wat weer voordelen biedt voor de signaal wegen. Het aparte board is te zien op de foto's in dit bericht.



De modificatie:

De modificatie bestaat uit het verbeteren van de voeding, het pre-amp / dac gedeelte. Deze modificatie van het pre-amp/dac gedeelte bestaat alleen al uit meer dan 41 aanpassingen. Ook de OP amps worden vervangen 7 stuks. Een eigenschap van de nieuwe OP amps: 5x sneller  als de orginele met betere specificaties. Ook de eindversterker modules worden verbeterd. De AVR-X5200W is momenteel de beste ht versterker die we aan kunnen bieden.

De kosten voor de tuning : €1500,- inclusief btw.

Een uitgebreide demo volgt op de volgende Hausmesse in het weekend van 13 en 14 December 2014.  Eerder is natuurlijk ook mogelijk.

De demo opstelling is als volgt:

  • Dolby Atmos 5.2.4 configuratie
  • KEF Reference 1
  • KEF Reference 3
  • KEF R600c Center
  • Cabasse EOLE 3
  • Aurum Orkus CineMike edition subwoofer
  • Marantz UD 7007 CineMike edition
  • Infitec 3D Systeem met 2x JVC DLA-X500 projectoren CineMike Edition

Als projector scherm gebruiken wij een van de beste die er momenteel te krijgen is.. de Hollywood Screens Cadre2 Reference voorheen het merk Image Screens en exclusief bij ons te krijgen.


Het goal is om tijdens de Hausmesse een demo te geven met deze nieuwe Dolby Atmos releases van Hercules en de Ninja Turtles.

Jullie zijn bij deze van harte welkom om dit zelf te ervaren.  :)





Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jaco

Hmm dan wordt hij bijna een keer duurder dan nieuw, mag wel heel wat verbetering brengen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Deleted member

Volgens mij maakt deze upgrade van een heel goede versterker een topversterker. Lijkt me heel fraai!
Stereo-fan for life!

vik

Dank je Paco ik moet het zelf nog ervaren en ben erg benieuwd naar de Atmos ervaring.  :)


Citaat van: technative op oktober 21, 2014, 22:28:05
Volgens mij maakt deze upgrade van een heel goede versterker een topversterker. Lijkt me heel fraai!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Hoi Vik,

zal er ook een upgrade komen voor de nieuwe uit te komen Marantz AV8802? Die deze Denon dan weer overtreft?

Gr, Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Dag Martin,

Die komt er zeker aangezien de AV 8801 (uit mijn hoofd) al niet meer te krijgen is.



Citaat van: DVDmartinDVD op oktober 22, 2014, 12:23:00
Hoi Vik,

zal er ook een upgrade komen voor de nieuwe uit te komen Marantz AV8802? Die deze Denon dan weer overtreft?

Gr, Martin.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Hoe staat deze nieuwe X5200W tov de AV8801 Cinemike? In December ben ik toevallig vrij, misschien dat ik wel even kom luisteren :-)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Gezellig je bent welkom.  :)

Hoe de verhouding is t.o.v. jouw set zal ik eens vragen maar op de nieuwe features na niet echt te vergelijken denk ik. De CM AV 8801 is een topmodel en een pre-pro.



Citaat van: Masterkale op oktober 23, 2014, 00:47:05
Hoe staat deze nieuwe X5200W tov de AV8801 Cinemike? In December ben ik toevallig vrij, misschien dat ik wel even kom luisteren :-)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Op papier hele mooie verbeteringen voor een 5200  8)
Maar waarom word/is er geen AVR-X7200 aangepakt,is dit omdat deze 7200 nog niet leverbaar is?

En hoe verhoud (dadelijk) een CM5200 tov een 'standaard' 7200

En waar ik helemaal naar benieuwd ben, hoeveel beter/slechter/gelijk is/word een CM5200 tov mijn AVC-A1HDA?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

DVDmartinDVD

Hoi Papaleo,

zou die Marantz AV8802 CM editie niet beter bij jou set passen? Komt in januari uit.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Dag Leo.

Ik denk inderdaad dat die nog niet leverbaar is anders had ik het wel gehoord.

Op de vraag hoe de verhouding is van de X 5200 t.o.v. je Denon AVC-A1HD dat heb ik gevraagd:

Soundwise is de CM AVR-X 5200 beter maar de AVC-A1HD heeft meer vermogen.


Citaat van: papaleo op oktober 23, 2014, 11:04:08
Op papier hele mooie verbeteringen voor een 5200  8)
Maar waarom word/is er geen AVR-X7200 aangepakt,is dit omdat deze 7200 nog niet leverbaar is?

En hoe verhoud (dadelijk) een CM5200 tov een 'standaard' 7200

En waar ik helemaal naar benieuwd ben, hoeveel beter/slechter/gelijk is/word een CM5200 tov mijn AVC-A1HDA?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Het ontwikkelen van een modificatie voor de nieuwe VPL-VW300 ES projector in volle gang:








Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

jvanhambelgium

Zijn er op zo'n demo echt side-by-side vergelijkingen ? Een X5200 zal uit zichzelf ook al heel fraai weergeven ... Met die modificaties zal het er niet op achteruit gaan en altijd dus indrukwekkend overkomen.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)