CineMike Modificaties - project Trinnov Altitude 16/32 & Amplitude 16

Gestart door Vik, maart 21, 2014, 17:01:59

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Citaat van: vik op december  4, 2014, 07:48:00
en een hoop werk met de XLR discrete amps.
Doel je hiermee op de HDAM's ? Die zouden volledig discreet opgebouwd zijn, wat denken ze daar nog voor winst te halen dan, betere condensatoren?

CiteerIn tegenstelling tot wat je leest dat men de AV7702 beter ervaart als de 8801, daar zijn ze het in Simmerath niet mee eens. Standaard vs standaard bedoel ik.
Vik ik wil je eens vragen of je kunt beschrijven wat een CM modificatie nou eigenlijk teweeg brengt. Ik heb zo mijn vermoedens dat de modificaties die CM doet vooral snelheid en punch brengen. Zeg maar het verschil tussen een Onkyo en een Marantz av pre/pro, de Onkyo is wat harder scherper maar ook sneller terwijl de Marantz wat meer layed back is. Dit laatste komt (even kort door de bocht) vooral muziek ten goede terwijl het eerste films iets meer dynamiek geeft. Kun je je hierin vinden of ervaar je het anders?

Wat betreft de demodagen kan ik daar 1 op 1 een gemodde 7702 vs een standaard 7702 beluisteren of krijgen we alleen de gemodde 7702 te horen. Vooral in het verschil zit voor mij de waarde om te komen en de modificatie te overwegen.

cardas49

Citaat van: Kjelt op december  4, 2014, 09:01:16
Vik ik wil je eens vragen of je kunt beschrijven wat een CM modificatie nou eigenlijk teweeg brengt. Ik heb zo mijn vermoedens dat de modificaties die CM doet vooral snelheid en punch brengen. Zeg maar het verschil tussen een Onkyo en een Marantz av pre/pro, de Onkyo is wat harder scherper maar ook sneller terwijl de Marantz wat meer layed back is. Dit laatste komt (even kort door de bocht) vooral muziek ten goede terwijl het eerste films iets meer dynamiek geeft. Kun je je hierin vinden of ervaar je het anders?

De vergelijkingstabellen op deze areadvd review (2/3 naar beneden scrollen) geven een vrij duidelijk plaatje van de verschillen zoals de reviewer ze ervaart.

@Vik, mocht dit niet in lijn liggen met de toelichting die jij wou geven, laat het even weten, dan edit ik deze post, en zal ik niet meer voor mijn beurt spreken in een sponsortopic  ;)

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Vik

Wat betreft de XLR amps dat antwoord hou je van mij tegoed. Ik heb dat vernomen uit een vrij lang Whatsapp berichtje, maar heb dat nu nogmaals even specifiek gevraagd wat daar mee gebeurt. Zodra ik antwoord heb post ik dat.

Op de demo dagen wordt er inderdaad vergeleken met een standaard AV 7702.

Wat de modificaties brengen (mijn eigen woorden):

Meer snelheid, grotere soundstage (standaard is vrij vlak en blijft tussen/aan de speakers hangen) , meer dynamiek , geen vervorming, meer emotie en een beter laag.

Het is natuurlijk wel een complete keten van bron, pre-pro en eindversterkers. 

Over het algemeen zijn onze klanten die puur film kijken al heel erg tevreden met bijvoorbeeld een gemodificeerde AV 7005 of AV 7701, met of zonder OP amp modificatie. De klanten die heel veel muziek luisteren in zowel surround als stereo die gaan voor het hogere aanbod, denk aan de AV 8801, de AVP en de Bryston SP-3.

De verschillen die ik ervaar (ongeacht het merk) zijn tot nu toe iedere keer hetzelfde geweest. Vrij plat geluidsbeeld, weinig emotie , met daarbij vervorming of compressie.  CineMike verbetert elk zwak punt wat hij tegen komt. Muziek of film kijken is bij elke processor een genot, maar de 1 blinkt meer uit als de ander en dat merk je pas op als je de gemodifceerde processoren naast elkaar zet. Er zijn echter wel een paar standaard processoren die naar onze mening en ervaringen het aardig voor elkaar hebben. Voor mij was dat tot nu toe de Classé SSP 75 van Audiofiel, en een standaard Bryston SP-3.

De resultaten zijn dus afhankelijk van een aantal factoren, en vandaar dat ik het belangrijk vind wat het doet bij een klant in zijn eigen set. Een thuis demo vind ik dus heel belangrijk en ik verkoop niet "blind" om het zo maar te zeggen. Beter als dit kan ik het allemaal niet verwoorden.

Als je besluit te komen in dat weekend, ik ben er op zaterdag.  ;)

Citaat van: Kjelt op december  4, 2014, 09:01:16
Doel je hiermee op de HDAM's ? Die zouden volledig discreet opgebouwd zijn, wat denken ze daar nog voor winst te halen dan, betere condensatoren?

Wat betreft de demodagen kan ik daar 1 op 1 een gemodde 7702 vs een standaard 7702 beluisteren of krijgen we alleen de gemodde 7702 te horen. Vooral in het verschil zit voor mij de waarde om te komen en de modificatie te overwegen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Geen probleem hoor Mark.  ;)

Citaat van: mark235 op december  4, 2014, 09:58:57
De vergelijkingstabellen op deze areadvd review (2/3 naar beneden scrollen) geven een vrij duidelijk plaatje van de verschillen zoals de reviewer ze ervaart.

@Vik, mocht dit niet in lijn liggen met de toelichting die jij wou geven, laat het even weten, dan edit ik deze post, en zal ik niet meer voor mijn beurt spreken in een sponsortopic  ;)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Kjelt

Bedankt Vik, vrij duidelijk verhaal. Toch nog voor de zekerheid een dingetje navragen:
Citaat van: vik op december  4, 2014, 10:50:03
Op de demo dagen wordt er inderdaad vergeleken met een standaard AV 7702.
........
Het is natuurlijk wel een complete keten van bron, pre-pro en eindversterkers.
Wordt er nu:
A) De AV7702 normaal vs AV7702CM vergeleken, bron, eindversterkers en speakers blijven gelijk.
of
B)  bron, pre-pro en eindversterkers normaal   vs  bron, pre-pro en eindversterkers CM ?

Vik

A 3x CM Advance MAA 1000 mono amps plus een gemodificeerde Denon POA-A1HD voor de rest speakers.  Met deze set up haal je het maximale uit de standaard AV 7702 tijdens een demo.  Er wordt wel gewisseld met een standaard UD 7007/DBT-3313 tijdens deze vergelijking.

Citaat van: Kjelt op december  4, 2014, 10:54:44
Bedankt Vik, vrij duidelijk verhaal. Toch nog voor de zekerheid een dingetje navragen:Wordt er nu:
A) De AV7702 normaal vs AV7702CM vergeleken, bron, eindversterkers en speakers blijven gelijk.
of
B)  bron, pre-pro en eindversterkers normaal   vs  bron, pre-pro en eindversterkers CM ?

Vik

Ik ben pas geleden bij Martin geweest (ook wel bekend onder forum naam : martin_2703) Martin was ook wel benieuwd naar de CM apparatuur, en ik naar zijn mooie spullen.

Martin heb ik leren kennen tijdens de demo dag bij W&W Audio ten tijde van de The Upgrade company Oppo, en vanaf die tijd hebben we vrijwel altijd contact gehouden. Bij binnenkomst viel gelijk op wat voor mooie set hij heeft staan, je kan er eigenlijk niet om heen.  ::)

Zijn set:

• CAT SL-1 pre amp
  • Manley Laboratories Reference 150 Watt Monoblokken
  • Micromega loop werk met een verbeterde clock
  • DAC van Audiomagic (Peter van Willensvaart)
  • Wilson Audio Puppy 5 luidsprekers

Martin liet wat muziek horen op zijn set, en het eerste wat mij opviel was dat de Wilson Audio speakers perfect zijn geplaatst. Het goed plaatsten van WA speakers is erg lastig zoals de meesten wel weten. Ik vond de sound ook erg mooi en naar mijn beleving doen ze totaal niet onder voor de Sasha edities, en misschien zelfs wel wat beter.

De voor versterker met de mooie Manley mono blokken speelt ook de sterren van de hemel. Een heerlijke warme sound die heel natuurlijk klinkt. Een mooie open en vooral grote soundstage viel mij heel erg op en voor mij zeer herkenbaar van onze produkten. Wat ik ook bijzonder vind is het vermogen voor deze versterkers 150 WATT.  Deze stereo demo van Martin is 1 van de mooiste die ik heb ervaren moet ik zeggen. Op stereo gebied heeft hij het prima voor elkaar!

Zelf had ik mijn CM Marantz AV 8801 pre-pro mee genomen, onze referentie speler de CM DBT-3313 Denon, en een CM Advance Acoustic MAA 406 eindversterker.   Ik heb Martin laten horen hoe mijn set presteert in stereo via hdmi, en vervolgens hebben we ook de AV 8801 op de Manleys aangesloten, de CAT- SL 01 op de Advance Acoustic enz. kortom boys with toys  ;D

Wat mij opviel was hoe goed de match was met elkaar. Zo en zo CM apparatuur op Wilson, maar ook op zijn pre amp en mono blokken. Onze set was naar mijn beleving ietsje sneller, maar de sterke punten bij Martin zijn set was te horen bij bijvoorbeeld de natuurlijkheid van een orgel. Soundstage, beleving en emotie absoluut gewaagd aan elkaar.  Een mooiere vergelijking zou zijn met de Advance Acoustic mono blokken.   Ik ben erg te spreken over die oude Manley blokken, en ook de pre amp is erg mooi. Dit zijn weer typische voorbeelden van "Pareltjes" in de audio wereld.

Martin zal zijn beleving ook nog wel toevoegen.  ;)

Excuses voor de slechte foto´s.

papaleo

Dus nu officieel met demo opstellingen van Auro 3D en Dolby Atmos....👍😎 WOW!

Aangezien ik ook aanwezig zal zijn,en ik mij meer richt op de Sony projector,ben ik benieuwd of er samen met de CM VW300 ook een standaard VW300 staat opgesteld.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Hi Vik,
Ik wil graag zondag komen, zaterdag heb ik andere verplichtingen.
Van hoe laat tot hoe laat is het en is het vrije inloop of moet je je ergens voor een bepaald tijdsslot inschrijven?

Vik

PM

Citaat van: Kjelt op december  7, 2014, 10:59:38
Hi Vik,
Ik wil graag zondag komen, zaterdag heb ik andere verplichtingen.
Van hoe laat tot hoe laat is het en is het vrije inloop of moet je je ergens voor een bepaald tijdsslot inschrijven?

Vik

Officieel bevestigd:

Auro-3D® komt vanuit België en zal op beiden dagen aanwezig zijn voor een demo en levert daarbij de nodige info over Auro-3D.

Voor zaterdag en zondag kunnen er nog mensen meerijden. Bij interesse s.v.p. graag even een pm.

Vik

Tijdens het aankomende demo weekend hebben wij ook de primeur met de nieuwe Aurum ceiling speaker lijn die bijdragen aan de Auro 3D demo. Het wordt dus een complete Aurum surround set.

jaco

Hmm Auro3d height speakers moeten toch max 30 graden hoger staan dan de base layer speakers ?
Dat is meestal niet het plafond..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

RvD

Citaat van: vik op december  9, 2014, 12:12:06
Tijdens het aankomende demo weekend hebben wij ook de primeur met de nieuwe Aurum ceiling speaker lijn die bijdragen aan de Auro 3D demo. Het wordt dus een complete Aurum surround set.

Gaaf Vik hoop dat je een foto kunt maken hiervan en kunt melden wat de adviesprijs gaat worden van deze speakers. Had ik geweten dat deze demo er kwam was ik graag gekomen wordt nu te kort dag wegens andere plannen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Vik

Bij wijze van spreken.  ;)

Ik heb de speakers zelf nog niet eens gezien.

Citaat van: jaco op december  9, 2014, 16:04:42
Hmm Auro3d height speakers moeten toch max 30 graden hoger staan dan de base layer speakers ?
Dat is meestal niet het plafond..

Vik

Komt in orde Rudy  ;)

Citaat van: RvD op december  9, 2014, 18:34:18
Gaaf Vik hoop dat je een foto kunt maken hiervan en kunt melden wat de adviesprijs gaat worden van deze speakers. Had ik geweten dat deze demo er kwam was ik graag gekomen wordt nu te kort dag wegens andere plannen.

riwi

Vandaag op bezoek geweest bij Cinemike met Vik en Kjelt. Mede door uitnodiging van Kjelt om de modificaties van Cinemike eens nader te beluisteren.
Ik wil Vik en de beide Michaels van harte bedanken voor de gastvrijheid en een geslaagde demo dag.

Een tweetal belgische heren was aanwezig om de Auro demo's vorm te geven. Er werd eerst gespeeld met de Auro 3D processor die de heren van Auro hadden meegebracht. Met deze processor was wel 11.1 Auro mogelijk waar de Marantz door een bugje op 9.1 bleef steken. De bekende Auro disk speelde mooi. Later met de gemodificeerde Marantz 7702 leek het eigenlijk nog mooier ondanks de (slechts) 2 hoogte kanalen. Zeker punten voor de 7702 hier.
Ik moet zeggen dat de luidspreker setup bij Cinemike niet geheel mijn smaak is maar wel heel veel detail laat horen en zeer veel dynamiek : Quadral Titan en Vulcan in 7.1.4 formatie met nieuwe beta release plafond speakers van Quadral ook en aangevuld door een Sub met 2x18" woofers van Tannoy. Er werd ook behoorlijk hard gedraaid vond ik, of word ik oud? De plafond setup was een compromis tussen Auro en Atmos met de speakers licht gekanteld naar de luisteraar en de front height wat verder naar voren (verder weg van de MLP). Op zich denk ik een vrij goede uitgangs situatie voor beide formaten.
Bij het spaans/franse nummer van Shakira (Je L'aime a mourir , discussie was of ze nu spaans of frans zong :) ) werd de 7702CM gewisseld voor een standaard 7702 en het was een duidelijk verschil in het voordeel van de CM variant die duidelijk meer ruimtelijkheid gaf en een groter geluids beeld dat meer los stond van de speakers. Ook het beeld van de Sony VW1100HT was erg mooi op het +- 3 meter brede doek.
Verder werd er voornamelijk met de gemodificeerde spullen gespeeld.
Bij een test met standaard 5.1/7.1 materiaal en Auro3D en Atmos upscaling werden wel verschillen duidelijk tussen Atmos en Auro. Daar leek Auro wat in het voordeel. Bij 2 kanaals upscaling was Atmos matig/slecht en deed Auro het veel beter door alleen wat ruimtelijkheid toe te voegen en het stereo signaal verder mooi intact te laten. Bij Atmos leek veel van het stereo signaal plots uit de center te komen.

Daarna beneden in de kelder nog gekeken en geluisterd naar een fors stuk van Transformers in 3D uit een Denon 5200, met kleinere plafond speakers. De projector setup was wel bijzonder : 2 JVC projectoren (X500 en X700) die geblend speelden met passieve 3D brillen. Een erg mooi rustig 3D plaatje met ruim voldoende licht. Wie high End 3D wil moet dit echt eens bekijken :)  Vik zal vast kunnen vertellen wat het 3D blend systeem precies was en in welke prijsklasse het zat. Mooiste 3D tot nu toe voor mij.

Nogmaals Cinemike bedankt voor de informatieve demodag.

papaleo

Thx,voor je leuke verslag...,jammer dat ik door omstandigheden er ook niet bij heb kunnen zijn.
Was er ook niet een CM Sony VW300 in actie te zien?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Vandaag met Vik en Riwi op bezoek geweest bij de CineMike demodag.
We kwamen rond 10.15 aan in een kerstachtig besneeuwde omgeving en hoorden dat de laatste bezoekers van de vorige demodag net twee uur eerder pas vertrokken waren  :crazy:
In het woonhuis was een enorm riante woonkamer HT gehuisvest met 7.1.4 quadral setup en een frans merk (naam vergeten) eindversterkers voor de fronts en een Denon (dacht POA-A1HD) voor de surround and top speakers.
Een totaal andere setup dan ik thuis heb maar hij klonk erg goed, zeer strak en neutraal en dat ook bij hoge volumes, maar ook "direct in the face" oftewel snel en dynamisch.

We kregen naast een aantal lekkere versnaperingen waaronder kerstcake en rijstevlaai een groot aantal demo's te horen zoals Riwi hierboven al beschreef voornamelijk op de 7702CM.
Maar eerst werd er begonnen met het installeren en afregelen van een processor die de belgische gasten van Auro hadden meegebracht.
Ik dacht me te herrinneren dat het hier om een Auro-3D® Mensa van Datasat Digital Entertainment ging, apparaat van >10k  :o
De Auro demos klonken uitstekend maar niet op een hoger niveau als later de 7702CM wat vrij verbazingwekkend genoemd mag worden.
Al met al wat Riwi ook al schreef kon de 7702 met Auro op muziek gebied incl. upsampling veel meer overtuigen dan Atmos.
The Eagles, melbourne farewell tour bd met het nummer "You belong to the city" klonk met Auro upsampling nog steeds op het rechter achterkanaal de saxofoon als in het origineel, zeer subtiel kwamen in de hoogte
kanalen ambient concertgeluiden erbij. Met de Atmos upsampling kwam alles van voren en was het hele gevoel weg. Beetje ontnuchterend.

Maar goed uiteindelijk werdt er zoals Richard schreef een bd stukje van Shakeera gedraaid met aan het begin een mooie klassieke gitaarpartij die op de 7702CM in direct mode echt fantastisch klonk.
Niet dezelfde versie als de clip hierboven want de gitaarpartij aan het begin was zonder gejoel en duurde veel langer (20 secondes?).
De 7702CM werd verruild voor de standaard 7702 en het eerste wat ik checkte toen ik het hoorde of deze ook wel op de direct stand stond want het was een grootverschil.
En ja hoor zelfde volume en direct stand oftewel exact dezelfde instellingen.
Het geluid bleef meer aan de luidspreker plakken dan bij de CM versie en ook het pinpointen was lastiger, het was wat diffuser.
Ik hoorde het direct terwijl ik behoorlijk kritisch ben en niet gauw verschillen waarneem was dit een inkoppertje. Terug geschakeld weer naar de CM versie en die wil je dan eigenlijk meteen mee naar huis nemen.
Helaas het is een prototype waarbij alle 12 kanalen zijn gemodificeerd met in totaal maar liefst 350 componenten, de voeding is gemod, de dac sectie is gemod, de opamps (filter) achter de dacs zijn vervangen,
en zelfs de door Marantz zo bejubelde discreet opgebouwde eindtrapjes HDAM waren gemod.
Als Mike dit voor een andere 7702 zou doen zou er een behoorlijk hoog prijskaartje aan komen te hangen dus ze waren nog aan het kijken welke modificaties ze voor welk bedrag zouden aanbieden.
Jammer want je wilt graag horen wat je krijgt en of je het uberhaupt kunt laten doen, maar dat is nu nog niet zeker.

Al met al een hele geslaagde dag, Vik hartelijk bedankt voor de uitnodiging en Mike&Mike voor de gastvrijheid en ik hoor graag wat de uiteindelijke mogelijkheden en kosten zijn.

riwi

Citaat van: papaleo op december 14, 2014, 20:53:22
Thx,voor je leuke verslag...,jammer dat ik door omstandigheden er ook niet bij heb kunnen zijn.

Ik heb geen vw300 gezien. De 1100 hing boven en 2x die JVC beneden. Ik denk dat als jij er was geweest dat ze hem hadden opgesteld voor je. Maar dat is nu dis niet gebeurd.

Vik

@Riwi en Kjelt: Hartelijk dank voor het posten van de positieve ervaringen, ik vond het ook zeer geslaagd en super leuk om jullie te leren kennen plus dat jullie de moeite hebben genomen om dat stukje te rijden.  ^^

De heren van Auro 3D zijn nog behoorlijk lang op de bank blijven plakken en genoten nog van een aantal concerten die voorbij zijn gekomen. Auro 3D heeft mijn voorkeur ten opzichte van Atmos en ik snap nu ook dat er veel meer research inzit t.o.v. Atmos. Beiden formaten zijn prima te doen in een zelfde speaker configuratie dat hebben we nu ervaren.

De speaker set up in de 2e ruimte bestaat uit de nieuwe KEF reference serie en de top speakers zijn satelliet speakers van het Franse merk Cabasse. De heren van Auro 3D vonden de speakers ook zeer interessant en zij gaan die waarschijnlijk ook aan schaffen voor snelle demo opstellingen hebben ze laten weten.

Het 3D systeem in de 2e ruimte bestaat uit 2 gemodificeerde JVC projectoren samen met het Infitec 3D systeem :Infitec 3D

De Datasat processor was inderdaad de Mensa met een prijskaartje van ik dacht 18000 euro :

@ Kjelt: ik hou je zeker op de hoogte over de AV 7702 komt helemaal goed.  :thumbs-up:

@ Leo: de Sony CM VW 300 stond thuis opgesteld bij CineMike (ong. 5 min. rijden) en de bedoeling was om in groepjes op en neer te rijden maar er was eigenijk geen interesse in de VW 300.

@ Htip : mocht je mee lezen, ook super leuk om jou weer eens te zien en te spreken.  ;)

Citaat van: Kjelt op december 14, 2014, 20:56:26
Vandaag met Vik en Riwi op bezoek geweest bij de CineMike demodag.
We kwamen rond 10.15 aan in een kerstachtig besneeuwde omgeving en hoorden dat de laatste bezoekers van de vorige demodag net twee uur eerder pas vertrokken waren  :crazy:
In het woonhuis was een enorm riante woonkamer HT gehuisvest met 7.1.4 quadral setup en een frans merk (naam vergeten) eindversterkers voor de fronts en een Denon (dacht POA-A1HD) voor de surround and top speakers.
Een totaal andere setup dan ik thuis heb maar hij klonk erg goed, zeer strak en neutraal en dat ook bij hoge volumes, maar ook "direct in the face" oftewel snel en dynamisch.

We kregen naast een aantal lekkere versnaperingen waaronder kerstcake en rijstevlaai een groot aantal demo's te horen zoals Riwi hierboven al beschreef voornamelijk op de 7702CM.
Maar eerst werd er begonnen met het installeren en afregelen van een processor die de belgische gasten van Auro hadden meegebracht.
Ik dacht me te herrinneren dat het hier om een Auro-3D® Mensa van Datasat Digital Entertainment ging, apparaat van >10k  :o
De Auro demos klonken uitstekend maar niet op een hoger niveau als later de 7702CM wat vrij verbazingwekkend genoemd mag worden.
Al met al wat Riwi ook al schreef kon de 7702 met Auro op muziek gebied incl. upsampling veel meer overtuigen dan Atmos.
The Eagles, melbourne farewell tour bd met het nummer "You belong to the city" klonk met Auro upsampling nog steeds op het rechter achterkanaal de saxofoon als in het origineel, zeer subtiel kwamen in de hoogte
kanalen ambient concertgeluiden erbij. Met de Atmos upsampling kwam alles van voren en was het hele gevoel weg. Beetje ontnuchterend.

Maar goed uiteindelijk werdt er zoals Richard schreef een bd stukje van Shakeera gedraaid met aan het begin een mooie klassieke gitaarpartij die op de 7702CM in direct mode echt fantastisch klonk.
Niet dezelfde versie als de clip hierboven want de gitaarpartij aan het begin was zonder gejoel en duurde veel langer (20 secondes?).
De 7702CM werd verruild voor de standaard 7702 en het eerste wat ik checkte toen ik het hoorde of deze ook wel op de direct stand stond want het was een grootverschil.
En ja hoor zelfde volume en direct stand oftewel exact dezelfde instellingen.
Het geluid bleef meer aan de luidspreker plakken dan bij de CM versie en ook het pinpointen was lastiger, het was wat diffuser.
Ik hoorde het direct terwijl ik behoorlijk kritisch ben en niet gauw verschillen waarneem was dit een inkoppertje. Terug geschakeld weer naar de CM versie en die wil je dan eigenlijk meteen mee naar huis nemen.
Helaas het is een prototype waarbij alle 12 kanalen zijn gemodificeerd met in totaal maar liefst 350 componenten, de voeding is gemod, de dac sectie is gemod, de opamps (filter) achter de dacs zijn vervangen,
en zelfs de door Marantz zo bejubelde discreet opgebouwde eindtrapjes HDAM waren gemod.
Als Mike dit voor een andere 7702 zou doen zou er een behoorlijk hoog prijskaartje aan komen te hangen dus ze waren nog aan het kijken welke modificaties ze voor welk bedrag zouden aanbieden.
Jammer want je wilt graag horen wat je krijgt en of je het uberhaupt kunt laten doen, maar dat is nu nog niet zeker.

Al met al een hele geslaagde dag, Vik hartelijk bedankt voor de uitnodiging en Mike&Mike voor de gastvrijheid en ik hoor graag wat de uiteindelijke mogelijkheden en kosten zijn.
Citaat van: papaleo op december 14, 2014, 20:53:22
Citaat van: riwi op december 14, 2014, 20:24:47
Vandaag op bezoek geweest bij Cinemike met Vik en Kjelt. Mede door uitnodiging van Kjelt om de modificaties van Cinemike eens nader te beluisteren.
Ik wil Vik en de beide Michaels van harte bedanken voor de gastvrijheid en een geslaagde demo dag.

Een tweetal belgische heren was aanwezig om de Auro demo's vorm te geven. Er werd eerst gespeeld met de Auro 3D processor die de heren van Auro hadden meegebracht. Met deze processor was wel 11.1 Auro mogelijk waar de Marantz door een bugje op 9.1 bleef steken. De bekende Auro disk speelde mooi. Later met de gemodificeerde Marantz 7702 leek het eigenlijk nog mooier ondanks de (slechts) 2 hoogte kanalen. Zeker punten voor de 7702 hier.
Ik moet zeggen dat de luidspreker setup bij Cinemike niet geheel mijn smaak is maar wel heel veel detail laat horen en zeer veel dynamiek : Quadral Titan en Vulcan in 7.1.4 formatie met nieuwe beta release plafond speakers van Quadral ook en aangevuld door een Sub met 2x18" woofers van Tannoy. Er werd ook behoorlijk hard gedraaid vond ik, of word ik oud? De plafond setup was een compromis tussen Auro en Atmos met de speakers licht gekanteld naar de luisteraar en de front height wat verder naar voren (verder weg van de MLP). Op zich denk ik een vrij goede uitgangs situatie voor beide formaten.
Bij het spaans/franse nummer van Shakira (Je L'aime a mourir , discussie was of ze nu spaans of frans zong :) ) werd de 7702CM gewisseld voor een standaard 7702 en het was een duidelijk verschil in het voordeel van de CM variant die duidelijk meer ruimtelijkheid gaf en een groter geluids beeld dat meer los stond van de speakers. Ook het beeld van de Sony VW1100HT was erg mooi op het +- 3 meter brede doek.
Verder werd er voornamelijk met de gemodificeerde spullen gespeeld.
Bij een test met standaard 5.1/7.1 materiaal en Auro3D en Atmos upscaling werden wel verschillen duidelijk tussen Atmos en Auro. Daar leek Auro wat in het voordeel. Bij 2 kanaals upscaling was Atmos matig/slecht en deed Auro het veel beter door alleen wat ruimtelijkheid toe te voegen en het stereo signaal verder mooi intact te laten. Bij Atmos leek veel van het stereo signaal plots uit de center te komen.

Daarna beneden in de kelder nog gekeken en geluisterd naar een fors stuk van Transformers in 3D uit een Denon 5200, met kleinere plafond speakers. De projector setup was wel bijzonder : 2 JVC projectoren (X500 en X700) die geblend speelden met passieve 3D brillen. Een erg mooi rustig 3D plaatje met ruim voldoende licht. Wie high End 3D wil moet dit echt eens bekijken :)  Vik zal vast kunnen vertellen wat het 3D blend systeem precies was en in welke prijsklasse het zat. Mooiste 3D tot nu toe voor mij.

Nogmaals Cinemike bedankt voor de informatieve demodag.

riwi

Citaat van: vik op december 15, 2014, 09:51:49
@ Htip : mocht je mee lezen, ook super leuk om jou weer eens te zien en te spreken.  ;)

Was htip er ook dan? Die heb ik niet gezien. Of was dat op zaterdag al?

@Kjelt : Het shakira stukje hierboven is stereo. Als je op de bluray de DTS-HD track speelt valt het publiek veel meer weg. Het was wel hetzelfde concert en opname volgens mij. Heb de bluray gisteren thuis nog even gespeeld.

Vik

Dat Klopt Riwi.. Philip was er zaterdag. Ik vergeet forum lid Masterkale want ook hij was aanwezig op zaterdag. ::)

@ Kjelt: ik vergeet helemaal te reageren op de versterkers: De Denon POA-A1HD inderdaad plus 3x de Advance Acoustic MAA 1000 mono versterkers.

Citaat van: riwi op december 15, 2014, 10:04:53
Was htip er ook dan? Die heb ik niet gezien. Of was dat op zaterdag al?

@Kjelt : Het shakira stukje hierboven is stereo. Als je op de bluray de DTS-HD track speelt valt het publiek veel meer weg. Het was wel hetzelfde concert en opname volgens mij. Heb de bluray gisteren thuis nog even gespeeld.

Masterkale

Jaja ik was er ook. Bedankt nog voor de leuke dag Vik.

Dit is de 3de keer dat ik bij cinemike ben geweest dus ik wist al een beetje wat ik kon gaan verwachten.

Het 1ste wat mij direct opviel was de sony vw1100, deze geeft echt schittert beeld!

De Av7702 CM klonk erg goed.. geen idee of de AVP verslagen is door deze jongen. Mijn beleving was dat de AVP CM nog iets ruimtelijker klonk. Maar ivm de drukte heb ik nooit echt op de sweet spot gezeten om dit te vergelijken. Ik had ze graag even naast elkaar willen horen  ;D
Een vergelijkingstest  tussen standaard en CM tuned heb ik vorig jaar mogen ervaren met de AV8801. Het is vrij makkelijk te beschrijven: Het geluid komt losser van de speakers, meer diepte,  meer onderscheid in instrumenten en betere verstaanbaarheid. Niet te vergeten het beeld!! Originele av7702 en de getunde versie was echt een verschil,  de getunede versie was veel scherper in het beeld.

Ook mijn oppo CM meegenomen en tegen de 3313 stuffe 3 vergeleken. Duidelijk was dat de explosies bij de Oppo veel rommeliger klonken dan op de 3313. Vik komt sowieso nog bij mij langs om een 1 op 1 vergelijking te doen. Dit is echt ideaal.

Hetgeen waar ik heel erg nieuwsgierig was was de dolby atmos en auro 3d.... Erg stom want nu wil ik het ook!!
De blueray van step up in dolby atmos klonk echt heel vet. Tevens de demo samples van dolby atmos waren een echte beleving.

De auro 3d heb ik alleen in de kelder gehoord. Erg mooi hoe Amsterdam centrum live te horen was. Net of je echt buiten staat.

Beide technieken geeft een extra dimensie wat je net even wat meer meetrekt in de film.

Ik heb in het verleden front height speakers gehad maar dit klinkt weer totaal anders.

Tijd om maar weer te sparen voor al dit moois...

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Vik

Op mijn Facebook pagina staan wat foto's online van het CineMike Demo weekend.