Eddye v2.0 - door met Akoestiek

Gestart door Eddye, augustus 17, 2013, 10:59:38

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: Eddye op november 22, 2013, 22:06:31
Jij natuurlijk ook bedankt voor een heel gezellige vrijdagmiddag! Bedankt voor het terug meebrengen van m'n TWS cd en DVD, en ook de rest van de muziek. Scott Matthew heb ik inmiddels helemaal beluisterd. Prachtig, wat een grote kleine opname. Morgen zal ik German Brass gaan luisteren, en van wat ik vamiddag gehoord heb, kan dat ook alleen maar goed zijn.
De helft van de albums heb ik reeds geconverteerd naar Flac, de taggs aangepast en tevens de juiste mappen aangemaakt, de overige doe ik van het weekend.

Noobvraagje; op welke wijze kan ik de High Res albums het beste converteren?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Waarschijnlijk maakt DBPower Amp er zelf gewoon een passende FLAC van.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op november 22, 2013, 22:51:51
Waarschijnlijk maakt DBPower Amp er zelf gewoon een passende FLAC van.
... klopt, heb ik proefondervindelijk ervaren, maar daarmee zijn ze High Res af ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Eddye

Citaat van: Xander32 op november 22, 2013, 22:54:55
... klopt, heb ik proefondervindelijk ervaren, maar daarmee zijn ze High Res af ...
dat verbaast me, andersom (van FLAC naar AIFF) gaat het bij mij wel goed, XLD herkent de hires flac en maakt er zonder extra aanwijzingen een hires AIFF van.
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op november 22, 2013, 22:58:26
dat verbaast me, andersom (van FLAC naar AIFF) gaat het bij mij wel goed, XLD herkent de hires flac en maakt er zonder extra aanwijzingen een hires AIFF van.
DbPoweramp maakt er gewoon 16bit Flac van ...

Xander32

Citaat van: rovinggecko op november 22, 2013, 22:58:00
High res plugin geinstalleerd?
Zal morgen eens kijken, volgens mij niet. Dank voor de tip :thumbs-up:.

Eddye

Citaat van: Xander32 op november 22, 2013, 23:05:05
ik dacht dat zelfs windows 16bit wel ontgroeid was. :D
Devialet 200

weust

Citaat van: Eddye op november 22, 2013, 23:06:58
ik dacht dat zelfs windows 16bit wel ontgroeid was. :D

:D

Ik zet hier ook hi-res om naar aiff met XLD. Geen probleem.
Toch een voordeel van een pakket waar alles in zit zonder dat je met plug-ins moet gaan kloten.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op november 22, 2013, 23:15:41
:D

Ik zet hier ook hi-res om naar aiff met XLD. Geen probleem.
Toch een voordeel van een pakket waar alles in zit zonder dat je met plug-ins moet gaan kloten.
... Klopt en die is er ook van DbPoweramp, echter gebruik ik een andere versie.

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Jumping Jack

Gewoon de bitdepth aanpassen in poweramp...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Eddye

Gisteren tijdens de luistersessie hebben Xander32 en ik het even gehad over de plaatsing van de speakers. Deze staan vrij ver uit elkaar en lichtjes ingedraait. Zojuist heb ik ze even iets minder ver uit elkaar gezet om te proberen. Voorlopig blijven ze zo even staan om goed te beluisteren.
Devialet 200

Xander32

Citaat van: Eddye op november 23, 2013, 10:05:15
Gisteren tijdens de luistersessie hebben Xander32 en ik het even gehad over de plaatsing van de speakers. Deze staan vrij ver uit elkaar en lichtjes ingedraait. Zojuist heb ik ze even iets minder ver uit elkaar gezet om te proberen. Voorlopig blijven ze zo even staan om goed te beluisteren.
Goed bezig Eddy; plaatsing kan maar zo nog wat extra`s brengen. Vaak is de gelijkbenige driehoek een goede basis betreft afstand speakers onderling versus sweetspot. Vanaf die positie kan je gaan schuiven van de achterwand af (maar dat was al prima had ik het idee), de speakers verder of juist dichter naar elkaar toe en vervolgens het al dan niet indraaien/de mate van indraaien. De hele procedure kan bij mij soms weken in beslag nemen.

Trial and error 8).

Xander32

Citaat van: Xander32 op november 22, 2013, 23:05:05

:blush: ... niet goed opgelet; de high res albums zijn ook na converteren van aiff naar flac 24/96 :clapping:.

Eddye

Citaat van: Xander32 op november 23, 2013, 10:32:28
Goed bezig Eddy; plaatsing kan maar zo nog wat extra`s brengen. Vaak is de gelijkbenige driehoek een goede basis betreft afstand speakers onderling versus sweetspot. Vanaf die positie kan je gaan schuiven van de achterwand af (maar dat was al prima had ik het idee), de speakers verder of juist dichter naar elkaar toe en vervolgens het al dan niet indraaien/de mate van indraaien. De hele procedure kan bij mij soms weken in beslag nemen.

Trial and error 8).
Inderdaad, maar ik kan nu al zeggen dat het er wat beter op geworden is.

Citaat van: Xander32 op november 23, 2013, 10:34:14
:blush: ... niet goed opgelet; de high res albums zijn ook na converteren van aiff naar flac 24/96 :clapping:.

Je kan ze ook gewoon AIFF laten, volgens mij kan je SBT daar ook mee overweg.
Devialet 200

Xander32

Citaat van: Eddye op november 23, 2013, 10:37:21
Inderdaad, maar ik kan nu al zeggen dat het er wat beter op geworden is.

Je kan ze ook gewoon AIFF laten, volgens mij kan je SBT daar ook mee overweg.
Gaaf  dat enig schuiven een verbetering heeft gegeven.

Betreft aiff vs. flac; ik ben daar heel secuur in, wil allemaal dezelfde type`s en wijze van taggen (dat laatste is nog wel ff een klus met 16 albums  ;D).

Eddye

Citaat van: Xander32 op november 23, 2013, 10:41:58
Gaaf  dat enig schuiven een verbetering heeft gegeven.

Betreft aiff vs. flac; ik ben daar heel secuur in, wil allemaal dezelfde type`s en wijze van taggen (dat laatste is nog wel ff een klus met 16 albums  ;D).
Ja, geluid is een raar ding :)

Het zou inderdaad kunnen dat niet alle tags zijn meegekomen. Volgens mij houd de iTunes library ook zelf tags bij, die zullen dan niet gekopieerd zijn.
Devialet 200

DofN

Bij B&W raak ik altijd een beetje in de war vanwege de onduidelijke serienummers. Maar als dit hem is:

,

dan vind ik dat zeker een interessante monitor.  Voldoende kastinhoud en tóch geen vloerstaander en dus snel geschikt voor middelgrote woonkamers. Ik heb een paar keer naar de 803S/D (?) geluisterd, maar met mijn muzieksmaak werd dat toch te boemerig.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Eddye

Citaat van: doorofnight op november 23, 2013, 10:49:33
Bij B&W raak ik altijd een beetje in de war vanwege de onduidelijke serienummers. Maar als dit hem is:

,

dan vind ik dat zeker een interessante monitor.  Voldoende kastinhoud en tóch geen vloerstaander en dus snel geschikt voor middelgrote woonkamers. Ik heb een paar keer naar de 803S/D (?) geluisterd, maar met mijn muzieksmaak werd dat toch te boemerig.
Dit zijn ze:
http://www.bowers-wilkins.com/Speakers/Home_Audio/800_Series_Diamond/805-Diamond.html

Devialet 200

DofN

Ook een fraaie monitor, en toch een ander ding.
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Eddye

Citaat van: doorofnight op november 23, 2013, 10:54:45
Ook een fraaie monitor, en toch een ander ding.
wat ik bedoelde is dat de luidsprekers op jou plaatje geen B&W 805D's zijn.
Devialet 200

DofN

Citaat van: Eddye op november 23, 2013, 11:10:48
wat ik bedoelde is dat de luidsprekers op jou plaatje geen B&W 805D's zijn.

Het is me duidelijk :)

Eddye

Kleine update:
Vandaag opgehaald bij Jan (YamahaRXV):

Jan,

Bedankt voor je hartelijke ontvangst en een gezellige paar uur. Lekker gebabbelt en een beetje naar zijn indrukwekkende (en leverende) Mac Mini/Naim/Adam Pencil set geluisterd.

Ik ga de spikes eerst proberen onder de mac mini, later onder de D170. Ik ben benieuwd..
Devialet 200

YamahaRXV

Citaat van: Eddye op december 15, 2013, 16:22:13
Kleine update:
Vandaag opgehaald bij Jan (YamahaRXV):

Jan,

Bedankt voor je hartelijke ontvangst en een gezellige paar uur. Lekker gebabbelt en een beetje naar zijn indrukwekkende (en leverende) Mac Mini/Naim/Adam Pencil set geluisterd.

Ik ga de spikes eerst proberen onder de mac mini, later onder de D170. Ik ben benieuwd..

Graag gedaan en inderdaad even lekker zitten babbelen  ;D  Altijd leuk om weer eens wat gezichten achter de ''virtuele'' personen hier op het forum te kunnen zien en te spreken  ;)

Succes met de Viablue Tri Absorbers en ik ben erg benieuwd naar je komende ervaringen. Foto,s en bevindingen zijn altijd welkom zoals je weet...  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8