Eddye v2.0 - door met Akoestiek

Gestart door Eddye, augustus 17, 2013, 10:59:38

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Ik neem aan dat de Naim standaard kabel ook gewoon dezelfde kabel is als alle andere standaard stroomkabels. Eigenlijk best jammer dat deze duurdere merken niet een iets betere kabel standaard erbij doen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martin!!!

Citaat van: Eddye op september 16, 2013, 20:43:19
Ik neem aan dat de Naim standaard kabel ook gewoon dezelfde kabel is als alle andere standaard stroomkabels. Eigenlijk best jammer dat deze duurdere merken niet een iets betere kabel standaard erbij doen.
'

Inderdaad een gewone standaard kabel.  En zeker vreemd te noemen dat daar onderhand niet wat extra aandacht aan besteed wordt door de diverse merken. NAIM heeft overigens wel een betere netkabel en powerigel in het programma om de stroomkabel te upgraden dat dan weer wel.
mainly British stuff

Jumping Jack

De 500-reeks van Naim komt met een powerline dacht ik...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Eddye

Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

had wel even een mooi zwart kabelmantel omheen gekund Eddy :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Ik vind dit eigenlijk wel mooi.
Devialet 200

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Eddye

Dank je. Ik vind het er ook erg goed bijstaan. Misschien voor de ander apparatuur ook zo zie te maken met dezelfde kabel.
Devialet 200

Martin!!!

Die mantel smoelt wel lekker bij de Devialet  :worship: nice.....
mainly British stuff

quattronl

Gisteravond deze mooie set mogen aanschouwen én natuurlijk mogen beluisteren.
Heb Eddy's vorige set ook beluisterd dus ik kon nu mooi vergelijken.
Bij binnenkomst vielen me als eerste die mooie speakers op. Qua kleur en qua plaatsing. Ze staan namelijk erg vrij, een meter ofzo van de achtermuur. Wel mooi, evenals de kleur, echt super!

En de Devialet? Nou, dat is een kunststuk. Een plat (6cm hoog) glimmend apparaat die je niet zonder handschoentjes aan moet pakken (letterlijk). Dat daar zo'n mooie sound uit zou moeten komen, dat kan toch niet?
Nou, dat kan dus wel. Heerlijk open en breed geluid welke in het laag best diep gaat. En dat voor monitoren.
We hebben heerlijke muziek gedraaid (nou ja, gestreamed dan) welke heerlijk uit de speakers tot ons kwam.

Is de sound nu perfect? Nee, helaas niet. Voornamelijk de akoestiek gooit wat roet in het eten. De woonkamer is geen galmbak maar door de harde elementen, uitgezonderd het vloerkleed, is er nog zeker de nodige echo aanwezig.
Maarja, het blijft een woonkamer en die gooi je ook niet even vol met allerlei panelen.

Bij het volgende bezoek zal ik mijn CA plaat meenemen (die ik helaas nog steeds niet heb) om te ervaren wat dat met het geluid zal doen.

Eddy: je hebt nu een hele mooie set staan die een veel beter geluid voortbrengt dan de combi die je hiervoor had.
De Devialet is tot hele mooie dingen in staat welke alleen nog maar mooier kunnen worden als die akoestiek wat getemd is.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Een wat betere akoestiek zonder dat het te opzichtig wordt. Daar ga ik de komende tijd over nadenken, net als over welke LSkabels en eventueel interlinks.

Ik heb wel een aantal ideetjes, dus wie weet komt ook dat goed.
Devialet 200

Madhouse

Qua akoestiek kun je ook dempingsmateriaal onder tafels en achter schilderijen plakken, de restaurant methode zeg maar. Dit kan echt enorm schelen om de galm weg te halen. Een beetje galm in stereo is overigens niet verkeerd, het moet niet te dood worden.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

weust

Overigens is ie maar 3,8 cm hoog ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

383 x 383 x 40 ( W x D x H in mm)

iedereen had het fout :) 4cm hoog..
Devialet 200

weust

Dan was het de 240/D-premier die het is.
Details, details!
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: Eddye op september 21, 2013, 09:16:18
Een wat betere akoestiek zonder dat het te opzichtig wordt. Daar ga ik de komende tijd over nadenken, net als over welke LSkabels en eventueel interlinks.

Eddy, allicht overbodig, maar aanpassing akoestiek altijd op basis van metingen doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Eddye

Citaat van: Xander32 op september 21, 2013, 10:19:37
Eddy, allicht overbodig, maar aanpassing akoestiek altijd op basis van metingen doen.
Ja, eigenlijk moet dat wel. Maar in eerste instantie gewoon een paar paneeltjes plaatsen zou toch zonder ook een goed resultaat moeten geven?
Devialet 200

Xander32

Dat is maar zeer de vraag!

Een meting is snel gedaan hoor. Ik ken wel iemand die dat kan en allicht ook wel wil. Kost je waarschijnlijk hooguit wat tijd, koffie met appelgebak + slagroom en enig geduld.

Eddye

Koffie heb ik, geduld ook wel een beetje. Koffie en Appelgebak+slagroom is ook aan te komen :D
Ik zal je tzt even een PM sturen, ok?
Devialet 200

Xander32

Citaat van: Eddye op september 21, 2013, 10:29:03
Koffie heb ik, geduld ook wel een beetje. Koffie en Appelgebak+slagroom is ook aan te komen :D
Ik zal je tzt even een PM sturen, ok?
Prima, mogelijk dat het mij lukt om volgend weekend bij jou op audiëntie te komen. Anders middels pm.

Betreffende audiovriend is momenteel nog op vakantie, maar 5 oktober zie ik hem weer. Zal het dan eens in de week leggen. Allicht al voordien ff middels mail naar hem; de 5e gaan wij op visite bij een forumlid van het buurforum en hij heeft dan ook zijn meetapparatuur bij zich. Allicht is het mogelijk om e.e.a. te combineren ::) (hij moet uit Twente komen, dat gat van het gelijknamige FC elftal).

Eddye

Citaat van: Xander32 op september 21, 2013, 10:35:32
Prima, mogelijk dat het mij lukt om volgend weekend bij jou op audiëntie te komen. Anders middels pm.

Betreffende audiovriend is momenteel nog op vakantie, maar 5 oktober zie ik hem weer. Zal het dan eens in de week leggen. Allicht al voordien ff middels mail naar hem; de 5e gaan wij op visite bij een forumlid van het buurforum en hij heeft dan ook zijn meetapparatuur bij zich. Allicht is het mogelijk om e.e.a. te combineren ::) (hij moet uit Twente komen, dat gat van het gelijknamige FC elftal).
Oktober gaat 'm niet worden, vrees ik. Dan zit de agenda al compleet helemaal vol.... :(
Devialet 200

Xander32

Citaat van: Eddye op september 21, 2013, 10:39:48
Oktober gaat 'm niet worden, vrees ik. Dan zit de agenda al compleet helemaal vol.... :(
... Later zal, indien hij bereid is om een meting te doen, voor hem allicht ook beter uitkomen.
Ik vraag het hem op 5/10 en laat het jou weten (ik denk dat hij namelijk ook graag jouw set wil horen).

YamahaRXV

Citaat van: Eddye op september 21, 2013, 09:16:18

Je bent nog bij Martin!!! geweest onlangs  ;)  Hij heeft het m.i. ook goed aangepakt met de wandpanelen, is dit geen optie voor je ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Citaat van: YamahaRXV op september 21, 2013, 12:25:58
Je bent nog bij Martin!!! geweest onlangs  ;)  Hij heeft het m.i. ook goed aangepakt met de wandpanelen, is dit geen optie voor je ?
Ja, ik was best wel onder de indruk van zijn kamer. De oplossing met die panelen is m.i. niet te opzichtig. Ik weet alleen niet of Martin!!! ooit een meting heeft gedaan.
Devialet 200