Bij DofN: Bacch in tha house!

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ProgRocker

Citaat van: DofN op oktober 31, 2021, 08:49:07
Staat op mijn lijstje om te beluisteren. Maar of ze het niveau halen van A deeper Understanding? Wat vind jij?

Je vroeg het mij niet maar ik vind hem beduidend minder. Het is meer rock, meer korte nummers en minder zweverig. Wel lekker om te luisteren maar de minste van de drie by far.

DofN

Ik vroeg het je niet maar waardeer je mening.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DM

Plusje voor de Benchmark, een week in huis gehad en was diep onder de indruk van het gemak en het schone geluid. Nothing added but power. Had'm gehouden als ik niet verliefd was geworden op een integrated. 

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DM


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DM

Dank je, elke dag nog steeds erg blij mee [emoji3526]!

brt

Citaat van: DofN op oktober 31, 2021, 08:49:07
Staat op mijn lijstje om te beluisteren. Maar of ze het niveau halen van A deeper Understanding? Wat vind jij?

Ik merk wel dat ie bij meer draaien beter wordt. Ik kan het nu dus nog niet inschatten maar er staan sowieso al een paar pareltjes op, en de rest groeit. Dus wie weet!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

jahtari

DofN, gebruik je de jl audio's nog? Hoe heb je die geïntegreerd in je setup en met de epicons?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

DofN

Ik had er ooit vier :) Maar twee verkocht en twee gebruik ik nog. Gaan ook niet weg, of misschien voor heel goede dipoolsubs... Integratie is als volgt:

Lyngdorf - mono analog uit -> crossover 110Hz -> minidsp2x4HD (filters op basis van de metingen en berekeningen van REW) -> subs
Daarna een full frequency RP met de Lyngdorf.

De reden voor de minidsp is dat RP standaard een bultje laat van plusminus 5dB op 47Hz die ik hoor "ringen" bij bepaalde nummers. Ook trekt hij het crossover gebied mooi strak en RP corrigeert nog wat bultjes boven de 110Hz (tot rond 200Hz) die ik met de minidsp niet raak.

Samen met de standaard filters van de Lyngdorf (open, open air, music1, music2, neutral, movie enz enz) besluit ik per dagdeel en muziekgenre wat ik het prettigst vind.


Resultaat: uitstekend :)

Vanwaar de vraag?


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Citaat van: DofN op november 22, 2021, 09:23:37
Ik had er ooit vier :) Maar twee verkocht en twee gebruik ik nog. Gaan ook niet weg, of misschien voor heel goede dipoolsubs... Integratie is als volgt:

Lyngdorf - mono analog uit -> crossover 110Hz -> minidsp2x4HD (filters op basis van de metingen en berekeningen van REW) -> subs
Daarna een full frequency RP met de Lyngdorf.

De reden voor de minidsp is dat RP standaard een bultje laat van plusminus 5dB op 47Hz die ik hoor "ringen" bij bepaalde nummers. Ook trekt hij het crossover gebied mooi strak en RP corrigeert nog wat bultjes boven de 110Hz (tot rond 200Hz) die ik met de minidsp niet raak.

Samen met de standaard filters van de Lyngdorf (open, open air, music1, music2, neutral, movie enz enz) besluit ik per dagdeel en muziekgenre wat ik het prettigst vind.


Resultaat: uitstekend :)

Vanwaar de vraag?
Hij wil die andere 2   ;D

DofN

Kom ik na twee weken (skiën) thuis, klinkt de muziek nog beter dan ik me herinnerde :D En misschien ga ik toch de voorversterker vervangen door de Minidsp SHD:

https://www.minidsp.com/products/streaming-hd-series/shd



Maar ben er nog niet uit. Gebeurt niet vaak dat ik maanden besluiteloos ben.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minplus

Als iets nog lekkerder klinkt bij thuiskomst dan je je herinnerde is het dringend tijd iets te vervangen. Waarom dan nog maanden wachten?
Toch? :D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

addesmo

Of...... je leent bij de dealer of besteld op internet zo'n mini dsp, vergelijkt hem met de Lyngdorf en behoud de beste/aangenaamste ;D

DofN

Ik vind dat nog niet zo'n gek idee. En met de mini dsp kan ik ook leuker freaken met andere eindversterkers.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Citaat van: DofN op januari 27, 2022, 08:54:36

Maar ben er nog niet uit. Gebeurt niet vaak dat ik maanden besluiteloos ben.


Ha ha, zo herkenbaar, paar weken geleden Thivanlabs beluisterd, ga ik Lyngdorf missen...

DofN

Charmant merk en qua versterking zowat een tegenpool?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Ja absoluut, dat samen met Spatial Europe No. 7 luidsprekers...

Maar waarom twijfel jij dan?

DofN

#1769
Bij je thuis beluisterd.. en toch heimwee naar je oude setup?

Ik gebruik nu de TDAI als voorversterker. Dan heb ik een minidsp HD tussen de lyngdorf en de subs om een bultje beter weg te werken dan RP doet. Vervolgens heb ik nog een full range RP over het geheel aanstaan. RP doet toch iets slims met de crossovers.

Ik wil eigenlijk wel af van die extra minidsp HD en zelf meer invloed kunnen uitoefenen op wat ik wel- en niet doe met DSP. De  minidsp SHD biedt die mogelijkheden. Ook kan ik met de TDAI nu alleen digitaal uit naar een eindversterker. Ik ben dus gebonden aan de SDA2400, of ik moet nog een extra DAC regelen. Daar heb ik geen zin in omdat ik dan ook weer rekening moet houden met nog meer delay-instellingen.

De minidsp SHD is superhandig. Een alles in een apparaat met alle crossovers en DSP mogelijkheden die ik nodig heb. En ik kan ervoor kiezen om de SDA2400 te houden en later eens leuk te freaken met een andere eindversterker. Bijvoorbeeld eentje met VU wijzers .. Of leuke monoblokken.

Maar goed, het werkt nu ook. Het klinkt uitstekend. De SDA2400 is een prima versterker. De TDAI2170 doet het prima als VV...

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MAW

Citaat van: DofN op januari 27, 2022, 08:54:36
Kom ik na twee weken (skiën) thuis, klinkt de muziek nog beter dan ik me herinnerde :D En misschien ga ik toch de voorversterker vervangen door de Minidsp SHD:

https://www.minidsp.com/products/streaming-hd-series/shd



Maar ben er nog niet uit. Gebeurt niet vaak dat ik maanden besluiteloos ben.

Ja, dat heb ik ook overwogen (maar nog niet geprobeerd). Mocht je het proberren, let me know.. :)
Gr. Martijn

addesmo

Denk wel dat de minidsp hd wegmeer onrust geeft met bultjes weg poetsen etc. Vind het mooie van RP juist dat je in 20 minuten klaar bent met voor mij in ieder geval superresultaat. En komt nog bij dat ik zelf niet geloof (!) in zo'n super rechte curve. Wat je oren doorsturen naar je hersenen wordt niet gemeten, bedoel wat je brein doet met geluid is niet voor iedereen gelijk. Tenminste dat is mijn opinie. Dus met die minidsp zijn de mogelijkheden eindeloos en neemt de onrust misschien wel toe om te blijven tweaken. Is natuurlijk ook een deel van de hobby ;)

DofN

De Dali Epicons heb ik inmiddels alweer 6 maanden en nog geen minuut spijt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mmuetst

Citaat van: DofN op februari 14, 2022, 20:35:02
De Dali Epicons heb ik inmiddels alweer 6 maanden en nog geen minuut spijt.
Zijn mooie luidsprekers. Heb ze bij de introductie van die Dali lijn bij HiFiklubben in Utrecht mogen beluisteren. Helaas heeft die winkel geen ideale luisterruimte (beetje door de verbouwing heen kijken zeg maar).
Over 10 jaar als deze weer vintage zijn ga ik ze overwegen  ;D.
Succes met je zoektocht naar een geschikte eindversterker.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

DofN

Misschien komen die van mij over 10 jaar vrij :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software