Simsalabim’s luisterruimte

Gestart door simsalabim, augustus 13, 2024, 12:20:35

« vorige - volgende »

simsalabim

Heb weinig tijd vrij maar rommel soms wat verder.

Politoer in laatste fase, straks uitklaren van de olie en oppoetsen.

En dan nog 12 poten en rondom de fronten van de 4 plateaus  :tounge:

Leuk zo een audiomeubel bouwen lol

IMG_2166.jpeg
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Laan

Zooo, dat zit tegen kunstenaarswerk aan Simon! Prachtig hoor!
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Vitus audio RI 101mk2 | Focal Scala Utopia Evo | Lumin U1 + X1 | Marantz SA11mk2 | Nottingham Analogue Spacedeck - Ortofon Cadenza Red - Trichord Dino mk3.

simsalabim

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Bewonderingwaardig, mensen met skills en bovenal rust en geduld :) Top!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Lyngdorf MP40, Arcam PA240, Arcam PA720, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, XLR: Linn, DHZ, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19" RS818+ , Rack: Finite Pagode Signature en DHZ; AB: Homey

Ralf67

Gaat mooi worden Simon  8)

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Spijkie

Mocht ie klaar zijn zometeen dan zou je dit ernaast kunnen doen, zal vast vraag naar zijn. Puik werk!
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

ArxrA

Citaat van: simsalabim op augustus 13, 2024, 20:20:10Gek genoeg hebben de Mach 4's wel een heel klein beetje het karakter van de Blumenhofer's al gaan ze wel een heel stuk verder.

Vooral in het laag/mid neem ik aan?

ArxrA

Citaat van: simsalabim op oktober 30, 2024, 16:09:15Toen ik mijn Grandinote Mach 4 ging beluisteren bij Belhifi in Brussel lag daar een XLR kabel van bijna 20000 euro..

Tsja.
Wat moet je daar van vinden?

Hetzelfde als de Postcode Loterij ;)

Aangezien je de nodige ervaring met zelfbouw hebt 'proef' je ongetwijfeld de slangenolie.

Idealiter zorg je voor een optimale match van de relevante parameters. Voor luidsprekers volstaat doorgaans dezelfde kabel die ook intern wordt gebruikt.

2 voorbeelden van Italiaanse origine:

- Pathos gebruikt in een topmodel versterker Tasker C128 signaalkabel
- Rosso Fiorentino luidsprekers worden intern bekabeld met VDH CS-14:

simsalabim

Citaat van: ArxrA op november 22, 2024, 03:32:12Vooral in het laag/mid neem ik aan?

Nee, eigenlijk wel het gehele frequentiebereik, de Blumenhofer waren in mijn setup een stuk makkelijker te integreren, de Grandinote veel lastiger qua matching maar ze gaan een stuk verder, toch zijn de Blumenhofer heel fijn om naar te luisteren ook.

ArxrA

De Blumenhofers zijn 'gevoiced' door de crossover, terwijl de Grandinotes alleen een cap op de tweeter(sectie) hebben. De laatsten klinken dus meer open, maar zijn daardoor ook minder vergevingsgezind.

De woofers komen (zeer waarschijnlijk) van dezelfde designer.

Contour

Ben wel benieuwd welke merk/type cap daarin zit, met slechts 1 component loont het, daar een zo fraai mogelijke condensator in te zetten.

ArxrA

Met een mooie koperfolie cap zou je 't hoog op smaak kunnen brengen.

simsalabim

Citaat van: Contour op november 22, 2024, 13:52:39Ben wel benieuwd welke merk/type cap daarin zit, met slechts 1 component loont het, daar een zo fraai mogelijke condensator in te zetten.

Ik ga de speakers terzijnertijd openmaken idd, had hetzelfde idee.

simsalabim

Citaat van: ArxrA op november 22, 2024, 14:32:59Met een mooie koperfolie cap zou je 't hoog op smaak kunnen brengen.

Bv ja, ligt een beetje aan de waarde wat er in zit maar heb ook nog Mundorf zilver/goud in olie liggen, en zelfs tinfolie caps, zou wel Duelund en of Jupiter willen proberen maar das wel prijzig boven de 1uF.
Zal wel iets van 3 tot 5 uF inzitten neem ik aan.

Wel leuk om maw wat verschillende te proberen, Audyn reference is ook mooi.
Heb ook nog wel andere mooie liggen.

simsalabim

De Mach 4 zijn redelijk makkelijk open te maken.
Ben ook wel benieuwd wat voor kabel er gebruikt is idd.
Zoals al eerder gezegd is het meestal vrij standaard, een mooie solid core kan dan nog wel eens interessant zijn.

ArxrA

De achterwand kan er inderdaad uit en je bent vermoedelijk ook warm wat betreft de cap waarde.
Uit m'n hoofd zit de HP tussen 5800 en 9000 Hz, afhankelijk van het type luidspreker.

Je zou ook een bypass kunnen gebruiken, zoals deze:

Heb je toevallig in de poort gekeken? Er zou een kleine resonantiebuis/kamer in moeten zitten.

simsalabim

Eerste poten klaar met politoeren.
Spiegel geworden en je kunt diep het hout inkijken, een 3-dimensionaal effect zeg maar.

IMG_2292.jpeg
IMG_2294.jpeg

Magura

Zo, dat is zeer fraai geworden!  8)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

brt

Citaat van: simsalabim op november 24, 2024, 14:26:58Eerste poten klaar met politoeren.
Spiegel geworden en je kunt diep het hout inkijken, een 3-dimensionaal effect zeg maar.

IMG_2292.jpeg
IMG_2294.jpeg

:clapping:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

simsalabim

Citaat van: Magura op november 24, 2024, 14:38:07Zo, dat is zeer fraai geworden!  8)

Thanks, tis even wat werk, maar worth it wat mij betreft