Bij DofN: Bacch in tha house!

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sschot

Misschien een vreemde vraag, maar waarom niet een los topic DA, in plaats van in je showtopic.

Maakt het ook voor anderen beter terug te vinden als het een eigen topic heeft.

Zo maar een idee hoe ik er tegenaan kijk
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

DofN

Geen gek idee, maar dan gaan anderen er mee aan de haal, ook met DA waar ik weer niets aan vind. Mijn ervaring is dat het goed ging in Twani's draadje. Ik heb ook weleens een soortement electro draadje gestart, maar na 2 pagina's kwamen er dingen voorbij die niet helemaal in lijn waren met de bedoeling.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

sschot

Ik heb geen idee of het mogelijk is dat een een draadje komt, waarin jij mag editen, om zo het voor jou gewenste resultaat te krijgen.

Begrijp je issue wel, maar vind het ook wel zonde, omdat het bereik nu kleiner is als mogelijk.

Afijn, nogmaals, het was maar een ingeving.
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

chansig

#1878
DA, klein publiek, eigen topic, hier......mmmmmmm?

Ik denk dat het goed is zo.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mmuetst

#1879
Citaat van: DofN op juni 29, 2023, 23:36:13Geen gek idee, maar dan gaan anderen er mee aan de haal, ook met DA waar ik weer niets aan vind. Mijn ervaring is dat het goed ging in Twani's draadje. Ik heb ook weleens een soortement electro draadje gestart, maar na 2 pagina's kwamen er dingen voorbij die niet helemaal in lijn waren met de bedoeling.
Toch heb ik in mijn draadje "dat klinkt geil uit je luidsprekers" heel wat mooie juweeltjes weten te pikken (en andere forum leden net zo) en nee, niet alles voldoet bij mij aan die norm (maar dat geld voor andere forum leden anders om ook). Zelf Hans had een album/Artiest aangeleverd die ik regelmatig draai  :D
Dus, ja de keuze is aan jou en wie weet zijn er albums waar je nog geen weet van hebt en kunnen andere forum leden ook weer nieuw materiaal ontdekken.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Xander32

Een draadje enkel voor jezelf heeft m.i. niets op een openbaar forum te zoeken  :nowink:

Maak dan bij je thuis een excel bestand of iets dergelijks aan. Dat je op een forum een draadje aanmaakt met als doel zoveel mogelijk ideeën op te doen lijkt mij prima. Daaruit kan je dan hetgeen filteren wat jou past en er een eigen lijstje/ overzicht van aanleggen.

Citaat van: sschot op juni 30, 2023, 00:09:20Ik heb geen idee of het mogelijk is dat een een draadje komt, waarin jij mag editen, om zo het voor jou gewenste resultaat te krijgen.

Begrijp je issue wel, maar vind het ook wel zonde, omdat het bereik nu kleiner is als mogelijk.

Afijn, nogmaals, het was maar een ingeving.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

#1881
Zo zwart wit is het niet. Wat ik (ook) zei was dat het bij Twani goed ging. Hij en ik postten de meeste D.A. tips, nu en dan iemand anders. Zo ontstond er een mooi overzicht aan tips. Mensen waren voorzichtig met posten, want het was Twani's draadje. Ergens houden we toch nog rekening met elkaar waar het om "onze eigen" draadjes gaat. Een soort bescherming. Die ben je kwijt als je er een algemeen draadje van maakt.

Ik dacht er daarom aan om de traditie in stand te houden in mijn draadje. Wie weet sluit er toevallig iemand aan met goede tips, en bevalt het en blijft het gefocussed, zoals bij Twani. Daar zit eigenbelang bij, uiteraard. Mijn ervaring met topics die vanwege een genre gestart worden, is dat al snel de focus weg is. Daarom begin ik er niet aan.

Maar je hebt wel een punt, ik heb 6 jaar tips getagged in Roon. En een mooi overzicht voor mezelf. Tegen de tijd dat ik daarop uitgekeken ben, ga ik toch hier weer wat posten. En wie weet sluit er nog een of wat andere DA fans aan, om elkaar toch te inspireren. Zou leuk zijn.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dura

Citaat van: DofN op juli  2, 2023, 21:09:02Zo zwart wit is het niet. Wat ik (ook) zei was dat het bij Twani goed ging. Hij en ik postten de meeste D.A. tips, nu en dan iemand anders. Zo ontstond er een mooi overzicht aan tips. Mensen waren voorzichtig met posten, want het was Twani's draadje. Ergens houden we toch nog rekening met elkaar waar het om "onze eigen" draadjes gaat. Een soort bescherming. Die ben je kwijt als je er een algemeen draadje van maakt.

Ik dacht er daarom aan om de traditie in stand te houden in mijn draadje. Wie weet sluit er toevallig iemand aan met goede tips, en bevalt het en blijft het gefocussed, zoals bij Twani. Daar zit eigenbelang bij, uiteraard. Mijn ervaring met topics die vanwege een genre gestart worden, is dat al snel de focus weg is. Daarom begin ik er niet aan.

Maar je hebt wel een punt, ik heb 6 jaar tips getagged in Roon. En een mooi overzicht voor mezelf. Tegen de tijd dat ik daarop uitgekeken ben, ga ik toch hier weer wat posten. En wie weet sluit er nog een of wat andere DA fans aan, om elkaar toch te inspireren. Zou leuk zijn.





Als het niet per sé echt Dark hoort te zijn doe ik graag mee, ik heb ook tig albums die ik goed vind.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

DofN

Godsamme, wat klinkt het hier lekker. De NADM33 is een complex apparaat dat veel verkeerd kan doen, afhankelijk van hoe je hem configureert en ook de sterren van de hemel kan spelen. Ik heb een tijdje gekeken of mijn mano ultra Mk2 streamer het beter deed dan de interne streamer van de M33.. Maar nee. Ik verkoop hem niet, want het is een uitstekende streamer en wie weet kan ik hem nog eens gebruiken.

Roon bevalt ook goed. De "radio" functie werkt heel goed. Hij blijft goede nummers toevoegen aan de lijst op basis van eerdere (en geskipte) nummers en dit werkt zo goed dat ik veel nieuwe nummers ontdek.

DIRAC staat tegenwoordig soms uit. Zowel full range als tot 150 Hz is het prima genieten, maar in de prakijk luisterde ik het vaakst naar Dirac tot 150 hz. Nu heb ik DIRAC al een weekje uit en in Roon heel ruw twee eerder gemeten redelijk smalbandige pieken weggetopt en een high pass 18 dB/Octave afvallend filter ingesteld. Klinkt ook erg goed.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

... ik zie nu pas dat je maar liefst twee JL subs mee laat spelen, heftig  :)  Vanaf welke frequentie mogen die mee doen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


DofN

#1886
Citaat van: Xander32 op oktober 29, 2023, 17:25:09... ik zie nu pas dat je maar liefst twee JL subs mee laat spelen, heftig  :)  Vanaf welke frequentie mogen die mee doen?

Die spelen mee vanaf 0 hz tot 80Hz. Afhankelijk van de configuratie filter ik het subsonische laag effectief tussen 0 en 20Hz weg.

En zoals morca zei ik had er eerst vier, dat was leuk.. Maar met de relatief lage volumes waarmee ik luister voegden die extra 2 niets toe. En bezit geeft zorgen, daarom zijn ze verkocht.

De meeste mensen die hier komen luisteren vinden het laag meestal nogal timide, ik versterk het misschien 1 of 2dB gemiddeld, meer niet. Ik hoor daardoor meer detail in het laag en ik hou ervan dat het strak is. Geen dB te veel :)

Met de twee JL-subs en een wat dominante laag curve kan ik wel op standje HT geweld de geluidsweergave met TRON bij de kamer van Cinéhome evenaren. Leuk voor een half uurtje, dan gaat het geluid weer terug naar hifi :)


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Foto's uit de oude doos. Die 4x JL-E112 met Euphonia's was wel heel tof.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Ook oude doos.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Leuk die oude dozen.

Heeft de JBL het "vergelijk" goed doorstaan ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Een erg fraaie versterker om te zien 👌🏻

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Ook ik ben ooit ergens begonnen.. Helaas ook veel foto;s weg, zoals met andere luidsprekers die ik hier heb gehad, zoals van Kharma. En ik heb er wel meer geprobeerd.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: chansig op januari  6, 2024, 12:26:00Leuk die oude dozen.

Heeft de JBL het "vergelijk" goed doorstaan ?

Gr. Hans

Ja als je het maar niet te hard zet. Verbazingwekkend goede LS voor wat ze kosten.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: Xander32 op januari  6, 2024, 12:52:21Een erg fraaie versterker om te zien 👌🏻



Misschien wel de fraaiste die ik heb gehad :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

... maar wel veel Dali gehad lijkt het. Wat spreekt jou zo aan in dat merk?
Zelf ken ik enkel de Epicon 2 en oudjes, Helicon 400's, die klonken best indrukwekkend op een MF set (pre en ev's).

Citaat van: DofN op januari  6, 2024, 12:57:01Ook ik ben ooit ergens begonnen.. Helaas ook veel foto;s weg, zoals met andere luidsprekers die ik hier heb gehad, zoals van Kharma. En ik heb er wel meer geprobeerd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kwabbernoot

Blijft toch een mooie ruimte en prachtig meubel. Lijkt mij prima vertoeven daar.

Ik mis de D&D's?

Groeten...

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Ben op zoek naar het mapje met meer geleende LS.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#1898
Hier nog een met andere subwoofers.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

MEt nog meer subwoofers, en mijn allereerste SONY versterker. Die na omzwervingen in studentenhuizen van mijn broertje, weer tot mij gekomen is. Geen idee wat ik ermee moet. Het ding klinkt nergens meer naar.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software