Set van Rudi64

Gestart door Rudi64, juli 2, 2013, 21:11:24

Vorige topic - Volgende topic

Rudi64

Hallo Iedereen..

Me even voorstellen...
49 jarige Belg met een groot hart voor muziek die al veel te veel geld heeft gespendeerd aan onze beloved hobby..
Begonnen met een Marantz setje met kef speakertjes,daarna een beetje blijven hangen met LFD versterking met diverse cd spelers als de Rega Apollo,Arcam cd92 met Castle speakers en later Audiodata.
Ik zal echter nooit de dag vergeten dat ik bij een Linn dealer binnen stapte om een 2de hands Ikemi te beluisteren en buiten ging met een bestelbon voor een Majik DS..de trein was vertrokken..dat was de sound die ik zocht en heeft me niet meer losgelaten..
Laatste update was vorige maand toen ik een advertensie zag op Hifi.nl van een 2dehands ADS/0 met upgraded board  van de ADS/1 aan boord en gelijk toegeslagen..De volgende zaterdag met een paar vrienden naar Zevenbergen (BB&G) gereden om het toestel op te pikken en tevens de LP12 demo bij te wonen die dag.
Trouwens heel hartelijk ontvangen door Bjorn en Jan,waarbij Bjorn tevens de tijd en moeite nam om voor en na de 
demo ons de Harbeth M.30 en Sugden versterking te laten horen waarin mijn vrienden interesse hadden... :worship:
Prima zaak met deskundige mensen...
Alleen als ik de mogelijkheid zou hebben om een AK/0 op kop te tikken zou ik daar durven op in gaan,maar ben best tevreden nu.. 8)
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

Jumping Jack

Welkom op het forum mede-Belg! Mooie set. Maar zie ik daar nu cones onder de Belgacom-decoder? Haalt dat iets uit bij dat schijt ding?  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Rudi64

Citaat van: Jumping Jack op juli  2, 2013, 21:16:24
Welkom op het forum mede-Belg! Mooie set. Maar zie ik daar nu cones onder de Belgacom-decoder? Haalt dat iets uit bij dat schijt ding?  ;)

Bah,denk het niet...had die nog op overschot en vond die wel mooi staan daaronder.
Zijn trouwens Nordost pulsar points....
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

Mitch--

Mooie set! Full Aktiv toevallig??

maar zie ik nou een ps audio netfilter? maakt met een dynamik voeding toch niets uit  ::)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

erik s.

Juicebar gok ik. op Masterbase.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Rudi64

Nee hoor,active is voor een later stadium..ooit.. ::)
En die PS audio is een Juice Bar..geen filtering...maar gewoon een stevig en mooi stekkerblok
Wat betreft de Dynamik voeding..volledig gelijk...
.

Mitch--

Citaat van: Rudi64 op juli  2, 2013, 21:32:16
Nee hoor,active is voor een later stadium..ooit.. ::)
En die PS audio is een Juice Bar..geen filtering...maar gewoon een stevig en mooi stekkerblok
Wat betreft de Dynamik voeding..volledig gelijk...

voor aktiv heb je nu toch genoeg versterker kanalen?? of zie ik dat nu helemaal verkeerd?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Rudi64

Citaat van: erik s. op juli  2, 2013, 21:30:53
Juicebar gok ik. op Masterbase.

Volledig juist...
Set op Qudrasphire voetjes ,speakers op Soundcare superspikes...
Dit alles in een Nordstone rack die ik aangepast heb door de 2 onderste glas platen te verwisselen door MDf platen,
Klonk gewoon beter..
En het gehele rack staat ook op Soundcare voetjes..
Tevens in het rack vind je de Belgacom tv decoder,een Philips Blu-ray home-cinema 2.1 set waarbij juist de linkse speaker zichtbaar is op de foto..Op de Philips tevens een Lacie La-cinema mediaplayer .
.

Xander32

Welkom, mooie se hoor. En direct een goede intro, incl. foto's.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Rudi64

Citaat van: Mitch-- op juli  2, 2013, 21:33:56
voor aktiv heb je nu toch genoeg versterker kanalen?? of zie ik dat nu helemaal verkeerd?

Ik heb een C5100 en een Majik I,samen 7 kanalen..
Voor de M140 actief aan te sturen heb je 8 kanalen nodig..4 per speaker
Later in de toekomst misschien...maar vindt dat zo een gedoe,extra speakerkabels,extra amps...De nieuwe Akubarik zou misschien ideaal zijn,maar is nog onbetaalbaar voor mij op dit moment..
.

Rudi64

Citaat van: Xander32 op juli  2, 2013, 21:44:38
Welkom, mooie se hoor. En direct een goede intro, incl. foto's.

Iedereen bedankt voor de hartelijke ontvangst.. :clapping:
Ik ben geen veel poster maar zal proberen op een positieve manier mijn steentje bij te dragen aan dit forum..

.

CZ79

Goede insteek, nog welkom op dit forum
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Jumping Jack

Van waar ben je ergens Rudy? Ikzelf woon in Merelbeke, Oost-Vlaanderen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op juli  2, 2013, 22:22:13
Van waar ben je ergens Rudy? Ikzelf woon in Merelbeke, Oost-Vlaanderen...
Eindelijk iemand waarmee je kan praten Nick :P

Welkom, mooie spullen! :clapping:  Linn is cool!

YamahaRXV

Welkom hier op het forum Rudi.

Mooie set heb je  :clapping:

Volgens mij hebben wij op de LP 12 dag elkaar nog even kort gesproken en zag ik jou later inderdaad met wat vrienden de Harbeth - Lavardin combi beluisteren  ;)
Jij was volgens mij de persoon die zei dat jouw Linn streamer niet tegen de sound van een LP 12 op kon  :D ?

Mooie Alfa Romeo Giulietta ook  ;D (neem aan dat die in ieder geval van één van jullie was ?)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli  2, 2013, 23:25:07

Volgens mij hebben wij op de LP 12 dag elkaar nog even kort gesproken en zag ik jou later inderdaad met wat vrienden de Harbeth - Lavardin combi beluisteren  ;)
Jij was volgens mij de persoon die zei dat jouw Linn streamer niet tegen de sound van een LP 12 op kon  :D ?

Mooie Alfa Romeo Giulietta ook  ;D (neem aan dat die in ieder geval van één van jullie was ?)
Mmm, dat van die Alfa is dan weer jammer :laugh:

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli  2, 2013, 23:42:55
Mmm, dat van die Alfa is dan weer jammer :laugh:

;D Wel een lekker ''eigenwijs'' merk, net als Naim... ::)  Heb er drie gehad zelfs  :blush:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Rudi64

Citaat van: YamahaRXV op juli  2, 2013, 23:25:07

Haha...nee hoor..dat was een vriend en tevens de eigenaar van de Alfa...
Ik heb geen affiniteit met de LP12 of plaatjes draaien in het algemeen,maar erken wel dat
het best wel mooi kan klinken en dat heeft Jan ons prima laten horen...ieder zijn meug zeggen ze..niet?
Was trouwens een Sugden met de Majik DSM (bron) op Harbeths die we beluisterd hebben...
Trouwens Alfa is ook een stokpaardje van mijne maat... ::)
.

Rudi64

Vandaag eens het eigen gemonteerde afgeschermd Lapp netsnoer aan de PS Audio Juice Bar vervangen door een niet afgeschermd Belden snoer,en resultaat mag er zijn...meer rust en lucht en bredere stage zijn merkbaar...
Het is een feit dat Linn apparatuur beter speelt met netsnoeren zonder afscherming ...zelfs aan het stekkerblok...
Nooit te oud om te leren.. ;D
.

denoontje

mooie set up hoor, heb je nog wat close ups van de linns en dan icm de voetjes die eronder staan?

erik s.

Citaat van: Rudi64 op juli 20, 2013, 16:32:49
Vandaag eens het eigen gemonteerde afgeschermd Lapp netsnoer aan de PS Audio Juice Bar vervangen door een niet afgeschermd Belden snoer,en resultaat mag er zijn...meer rust en lucht en bredere stage zijn merkbaar...
Het is een feit dat Linn apparatuur beter speelt met netsnoeren zonder afscherming ...zelfs aan het stekkerblok...
Nooit te oud om te leren.. ;D
je kunt ook eens testen hoe de Lapp het doet als je daarvan de afscherming verwijdert.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Rudi64

Citaat van: erik s. op juli 21, 2013, 12:10:32
je kunt ook eens testen hoe de Lapp het doet als je daarvan de afscherming verwijdert.

Dit ga ik binnenkort zeker eens proberen...
.

Rudi64

Citaat van: denoontje op juli 21, 2013, 12:08:50
mooie set up hoor, heb je nog wat close ups van de linns en dan icm de voetjes die eronder staan?

Zal binnenkort meer foto's plaatsen..
De qudrasphire voetjes gaven een heel mooie verbetering t.o.v de Ceraballs die ik vroeger had..
Vooral het midden kreeg een andere dimensie en het laag meer controle...maar dit is afhankelijk van apparatuur tot apparatuur..uitproberen is de boodschap...
.

denoontje

Citaat van: Rudi64 op juli 21, 2013, 12:30:56
Zal binnenkort meer foto's plaatsen..
De qudrasphire voetjes gaven een heel mooie verbetering t.o.v de Ceraballs die ik vroeger had..
Vooral het midden kreeg een andere dimensie en het laag meer controle...maar dit is afhankelijk van apparatuur tot apparatuur..uitproberen is de boodschap...

Mijn linn set staat gedeeltelijk op berken multiplex (versterkers).