Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Kjelt


cobaltjeh

#876
Citaat van: Atmoz op april  6, 2015, 12:21:08
Voor iedereen die denkt dat een curved screen niet goed werkt of niet scherp is of wat dan ook: hou eens een A4-tje aan de rand van het scherm (waar de buiging het grootst is) en check hoe dat uitziet. Ik heb maar een buiging van +/- 10cm (de zijkanten komen dus +/- 10cm naar voren t.o.v. het midden). Valt gewoon niet op (wat scherpte betreft), en wel dat mooie van een curved screen. Ik zeg win-win :o

Ik ga er vanuit dat een projectorlens hetzelfde werkt als een lens in een camera deze heeft bij een bepaalde diafragma ook een bepaald bereik in scherpte.
Dus het kan inderdaad zo zijn dat je de scherpte zo in kan stellen dat heel het scherm scherp it.

Heb je een speciaal soort doek gebruikt om het scherm te maken? Ik wist niet dat deze ook los te koop waren....

Atmoz

Citaat van: Kjelt op april  6, 2015, 15:33:57
Dat je nog tijd voor een vriendin hebt  ;D

Haha ::)
Tja, ik maak ook af en toe wat dingen voor haar *kuch*inloopkast*kuch* :angel: dus ze vind het allemaal wel prima.
Maar van "tijd" zou ik wel iets meer willen ja ;)

Citaat van: cobaltjeh op april  6, 2015, 16:26:41
Ik ga er vanuit dat een projectorlens hetzelfde werkt als een lens in een camera deze heeft bij een bepaalde diafragma ook een bepaald bereik in scherpte.
Dus het kan inderdaad zo zijn dat je de scherpte zo in kan stellen dat heel het scherm scherp it.

Tja, dat wist ik dus niet (is laatst nog een topic over geweest van Cinedrama waarin ik dit ook vroeg). Maar blijkbaar werkt het dus precies zo! Ik mis echt 0,0 scherpte. (bewijs met dat A4tje)


Citaat
Heb je een speciaal soort doek gebruikt om het scherm te maken? Ik wist niet dat deze ook los te koop waren....

Het doek komt van GT-Design. Echt fijn doek :) Voelt super degelijk/dik aan, en het beeld ziet er (tot nu toe!!! Ik heb dus nog geen totaal blackness test kunnen doen!!) schitterend op uit.
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Gijs82

Hoe heb je het projectie doek zo mooi aan het frame vast gemaakt?

Is de curve overal gelijk in het frame, en hoe heb je deze berekend? Vind dit namelijk erg interessant!

En waar heb je het doek gekocht?

Weet het, veel vragen 😄...
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Marcel-E


denoontje



Radiator

Scherm ziet er zeer strak uit! Heb je de sterrenhemel al helemaal af kunnen ronden?
Panasonic: P55VT60 (Hyperion Ambilight), Bowers en Wilkins CM8

XtrmB

Citaat van: Gijs82 op april  6, 2015, 20:28:46
Hoe heb je het projectie doek zo mooi aan het frame vast gemaakt?

Is de curve overal gelijk in het frame, en hoe heb je deze berekend? Vind dit namelijk erg interessant!

En waar heb je het doek gekocht?

Weet het, veel vragen 😄...

^^
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

master30

 :withstupid:

Het doek was van gtdesign meende ik ergens te lezen  8)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

MLCinema

Gaaf om die vorderingen op de voet te kunnen volgen. Je laat er geen gras over groeien. Erg vet!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Loondijke

Gaaf!!! Gewoon een dik curved scherm gemaakt...hoe vet is dat! 300cm diagonaal zag ik? Wat is je zitafstand?

Complimenten hoor! Kan niet wachten op je volgende update!
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

PRJK

Dat scherm  :o Geweldig als je zo handig bent. Veel succes en plezier nog :)

Zymotic

Idd geweldig scherm. Maak je ook op bestelling  :tounge2: 

Mocht je ooit een M&G organiseren, dan kom ik graag eens kijken!

Atmoz

Citaat van: Gijs82 op april  6, 2015, 20:28:46
Hoe heb je het projectie doek zo mooi aan het frame vast gemaakt?

Eerst met tape (om het op zijn plek te houden) en erna met houten plaatjes die ik vast heb geniet.

Citaat
Is de curve overal gelijk in het frame, en hoe heb je deze berekend? Vind dit namelijk erg interessant!

Ja, is overal gelijk. Is met een pen + touw gedaan, dus overal dezelfde buiging.
De berekening hebben we op een gezellig avond met wat drank gedaan, geen idee meer waar dat papier ligt.
Maar er kwam toen volgens mij uit dat we 10m straal moesten hebben...

Citaat
En waar heb je het doek gekocht?

Weet het, veel vragen 😄...

Bij Gé van GT-Design, een forumsponsor.


Citaat van: Marcel-E op april  6, 2015, 22:01:58
Dik zeg! Scherm ziet er heel strak uit!  :worship:

Thanks O0

Citaat van: denoontje op april  6, 2015, 22:06:09
weer very nice
Kunnen we al kaartjes kopen?

Haha, thanks ;D

Citaat van: Marcel-E op april  6, 2015, 23:44:36
^^ dat dus!

:popcorn:


Citaat van: Radiator op april  8, 2015, 12:15:21
Scherm ziet er zeer strak uit! Heb je de sterrenhemel al helemaal af kunnen ronden?

Thanks!
Nog niet helemaal, maar ben wel flink aan het vorderen.
Hopelijk binnen 1 week dat alles zover klaar is (en dan misschien ook de banken erin :pompom:)

Citaat van: master30 op april  8, 2015, 20:21:09
:withstupid:

Het doek was van gtdesign meende ik ergens te lezen  8)

Klopt!

Citaat van: Kamidioblitz op april 10, 2015, 09:39:32
Gaaf om die vorderingen op de voet te kunnen volgen. Je laat er geen gras over groeien. Erg vet!

Thanks :worship:

Citaat van: Loondijke op april 10, 2015, 10:45:07
Gaaf!!! Gewoon een dik curved scherm gemaakt...hoe vet is dat! 300cm diagonaal zag ik? Wat is je zitafstand?

Complimenten hoor! Kan niet wachten op je volgende update!

Thanks!!
Zit afstand verschilt tussen 3 en 5 meter (zo ongeveer)

Citaat van: PRJK op april 10, 2015, 16:41:51
Dat scherm  :o Geweldig als je zo handig bent. Veel succes en plezier nog :)

Thanks!!

Citaat van: Zymotic op april 10, 2015, 19:26:22
Idd geweldig scherm. Maak je ook op bestelling  :tounge2: 

Mocht je ooit een M&G organiseren, dan kom ik graag eens kijken!

Haha, komt zeker goed O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Pjotrovic

Yo Atmoz,

Nu nog niet klaar ? :P

Echt niet normaal wat jij allemaal hebt gemaakt en aan het maken bent, zo vet!  Snap alleen 1 ding niet; hoe krijg je dat speakerdoek zo mooi gespannen?

Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

jeroenudb


master30

Als dat doek van gt nog net zo is als ik een jaar of 7 terug kocht, dan is dit best rekbaar en goed te spannen.
Ik wil mijn huidige doek dan ook hergebruiken om curved te maken, hoop dat het niet gaat scheuren door de leeftijd.

Heb je al aan masking gedacht?
Heb ik onlangs ook gemaakt voor 16x9 en 4x3 (ik kijk graag wat oudere series en die zijn soms nog 4x3, zoals star trek)
Wat een verschil met toen ik het niet had, heb het jaren uitgesteld om te maken.

Ik heb het met dat zwarte plak plastik gedaan, maar ik zou het doen met zwart plak velours/ vilt, dit licht helemaal niet meer op, binnenkort maar is veranderen.

Heb een ikea dubbele rail (Kvartal) voor het scherm gemaakt en daar lings en rechts dus 2 panelen opgehangen die ik handmatig op zij schuiven kan, een stophaakje zorgt ervoor dat hij direct goed hangt.
Overigens, die rail is zilver kleurig, dus dat ligt weer op, even als de runners. ik heb dus weer achteraf een koofje ervoor moeten maken.
Ook heb ik moeten knoeien met blokjes houd achter de railhouders omdat ik niet meer bij de schroefgaten kon komen achter mijn scherm, welke niet zo 1 2,3 te demonteren was.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Pjotrovic

Wat bedoel je met Masking, dat het (in jouw geval) plastic voor t scherm schuift zodat je geen last hebt van een te breed doek?
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

master30

Citaat van: Pjotrovic op april 14, 2015, 20:09:13
Wat bedoel je met Masking, dat het (in jouw geval) plastic voor t scherm schuift zodat je geen last hebt van een te breed doek?

panelen
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Atmoz

Citaat van: Pjotrovic op april 14, 2015, 19:36:51
Yo Atmoz,

Nu nog niet klaar ? :P

Haha, nee nóg altijd (ben letterlijk 2 maanden bezig :angel: :angel:) niet... erg he? :D

Citaat
Echt niet normaal wat jij allemaal hebt gemaakt en aan het maken bent, zo vet!  Snap alleen 1 ding niet; hoe krijg je dat speakerdoek zo mooi gespannen?

Thanks O0 speakerdoek = projectiedoek neem ik aan? ;)
Gewoon lekker strak trekken en (tijdelijk) vast tapen. Erna verzin je wel een pertinente oplossing.
Ik heb het met een niet-machine/tacker gedaan. Heb wel dunne houten plaatjes gebruikt als "tussen middel" zodat het doek niet scheurt.


Citaat van: jeroenudb op april 14, 2015, 19:47:15
Dat vroeg ik me ook af inderdaad

:)

Citaat van: master30 op april 14, 2015, 19:57:54
Als dat doek van gt nog net zo is als ik een jaar of 7 terug kocht, dan is dit best rekbaar en goed te spannen.
Ik wil mijn huidige doek dan ook hergebruiken om curved te maken, hoop dat het niet gaat scheuren door de leeftijd.


Precies!
Dat doek is dus echt (zeer) goed rekbaar. Ik ben totaal niet bang geweest voor scheuren of wat dan ook.
Het is kwalitatief echt goed spul O0

Citaat
Heb je al aan masking gedacht?

Zeker weten :laugh:
Alleen nog geen zin/tijd gehad om het te maken.

Citaat
Heb ik onlangs ook gemaakt voor 16x9 en 4x3 (ik kijk graag wat oudere series en die zijn soms nog 4x3, zoals star trek)
Wat een verschil met toen ik het niet had, heb het jaren uitgesteld om te maken.

Ik heb het met dat zwarte plak plastik gedaan, maar ik zou het doen met zwart plak velours/ vilt, dit licht helemaal niet meer op, binnenkort maar is veranderen.

Heb een ikea dubbele rail (Kvartal) voor het scherm gemaakt en daar lings en rechts dus 2 panelen opgehangen die ik handmatig op zij schuiven kan, een stophaakje zorgt ervoor dat hij direct goed hangt.
Overigens, die rail is zilver kleurig, dus dat ligt weer op, even als de runners. ik heb dus weer achteraf een koofje ervoor moeten maken.
Ook heb ik moeten knoeien met blokjes houd achter de railhouders omdat ik niet meer bij de schroefgaten kon komen achter mijn scherm, welke niet zo 1 2,3 te demonteren was.

Ik merk ook dat het verschil ENORM is!!! En dat terwijl de VW500 redelijk goede zwart-waardes heeft.
Het verschil tussen doek en zwart geprojecteerd en zwart velours is extreem :ph34r:
Dus er _moet_ (en zal) sowieso masking komen!

Citaat van: Vilnix op april 15, 2015, 19:40:33
Net even je topic doorwoekerd. Wauw man, echt prachtig werk. Als alles af is ga je er jaaaaaaren genot van hebben! :pompom:

Thanks :pompom:


=========================================================================================


Ik had liever een update willen geven waar alles "compleet" was, maar helaas zijn de 2 banken er nog niet.
Maar hierbij toch alvast wat preview picca's O0

curved screen:


projector en scherm op elkaar afstellen:


Dolby Atmos demo disc (ondertussen al letterlijk 30x gezien, maar blijft vet O0)


Wederom: (ook écht vette demo dit trouwens!!)


Let niet op hetgene wat nog niet klaar/afgewerkt is...


Apparatuur O0


Zij-speaker:


4K demo (ik heb 't al vaker gezegd hier op HT-forum, maar DIT is écht HET 4K fragment E.V.E.R. O0 O0 O0 O0 O0 O0)



Als over een tijdje alle films op deze kwaliteit zouden verschijnen zullen er diverse mensen (waaronder ik) het gewoon niet meer trekken zo erg gewoon :devil: :baaa: :o
Ik ben redelijk wat gewend, maar hier vallen me de sloffen werkelijk waar van uit!!!!

Nog een "aardig" stukje: (maar eigenlijk niet te vergelijken met bovenstaande shot)


En een zoom-in met de camera op het vierkantje:


De buiging van het scherm een beetje te zien:


Totaalshot v/d voorkant (nog niet helemaal klaar dus)


En last but not least de VW500 (het is en blijft een kanon van een machine!!! werkelijk waar fantastisch gewoon :wub:)


Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

VlisChris

Afgezien van alle HaleLuja verhalen die gaan komen (terecht imho overigens) toch even een vraag.
Je speakers, blijven die op die plek zitten? Ze lijken mij nogal ver naar achter geplaatst te zijn? Ga je daar geen last van krijgen? De afstraling lijkt mij niet echt optimaal zo? Of heb ik gewoon iets in je uitgebreide topic gemist?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jaco

Heel ver lijkt me niet, vast de dikte van het balkje, dus 40-50 mm maximaal.

Ik zou me meer zorgen maken over de afstraling van een speaker die ligt in plaats van staat. Maar die discussie is er al eens geweest in dit topic.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Atmoz

Citaat van: Christiaan S op april 18, 2015, 22:37:51
Afgezien van alle HaleLuja verhalen die gaan komen (terecht imho overigens)

Hehe :D :D


Citaat
toch even een vraag.
Je speakers, blijven die op die plek zitten? Ze lijken mij nogal ver naar achter geplaatst te zijn? Ga je daar geen last van krijgen? De afstraling lijkt mij niet echt optimaal zo? Of heb ik gewoon iets in je uitgebreide topic gemist?

Het is inderdaad niet optimaal. Ik kan ze nog iets naar voren schuiven (ze zitten nog niet vast, en glijden nu steeds naar achteren).
Maar ook dan wordt het niet super optimaal. Maar: het klinkt nu al zo ontzettend goed, dat ik nu al 100% tevreden ben. En dat terwijl ik de Audessy nog niet heb laten draaien in de huidige situatie. Het huidige systeem is afgesteld toen de vloer er nog niet in zat, en de speakers op iets andere plekken stonden. Dus het gaat sowieso nog (iets) beter worden.

Hoe dan ook: het klinkt absoluut super gaaf, dus ik ga me daar niet druk(ker) over maken.
En voor nog betere audio kwaliteit ga ik wel in de woonkamer zitten, dan  kom ik daar tenminste ook nog eens 8)
Ook geen straf om daar een film te kijken he :angel:

Het beeld wil ik overigens wel laten kalibreren, gewoon voor het gevoel :)


[edit]

Citaat van: jaco op april 19, 2015, 08:48:35
Heel ver lijkt meet niet, vast de dikte van het balkje, dus 40-50 mm maximaal.

Ik zou me meer zorgen maken over de afstraling van een speaker die ligt in plaats van staat. Maar die discussie is er al eens geweest in dit topic.

Het is dus inderdaad niet super ideaal, maar wel ZEER goed te doen. Er zullen zeker (veel) HT's zijn waar het geluid nóg beter klinkt, maar geloof me: ik ben ook niet snel tevreden, dus als het echt bagger was deed ik het niet :devil:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RZeemering

Citaat van: Christiaan S op april 18, 2015, 22:37:51
Afgezien van alle HaleLuja verhalen die gaan komen (terecht imho overigens) toch even een vraag.
Je speakers, blijven die op die plek zitten? Ze lijken mij nogal ver naar achter geplaatst te zijn? Ga je daar geen last van krijgen? De afstraling lijkt mij niet echt optimaal zo? Of heb ik gewoon iets in je uitgebreide topic gemist?

HaleLuja!!!!!! mooi man!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.