Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Staaled

#550
De gain op de voorzijde van de Crowns ook even op gehoor. ;)
12 uur is meestal OK.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Atmoz

#551
Oké, en welke "modus" selecteren op de Crown? Xover?

[edit]

En dan DSP op off :)

Dank!!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Atmoz


Hmzzz, volgens mij klinkt het al een STUK beter :headbanging:

Thanks 4 the help :worship:


Overigens merk ik dat ik tijdens het testen veel te dicht naast de subwoofer zit. (de Crown staat daar in de buurt, dus ik moet daar veel zijn om aan de knopjes te draaien :D). Maar als ik verder de kamer in loop, of op de luisterpositie (bank) daar klinkt het VEEEEEL beter :)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5


Atmoz

Citaat van: morca op augustus 30, 2014, 17:55:56
Kijk,....het genieten kan beginnen  :music: :clapping:

Zeker weten.

Ookal is er nog maar één sub klaar (de 2e ga ik toch wat netter maken c.q. iets meer de tijd voor nemen), en staat het geheel nu in de woonkamer (waar alles al goed was), het is toch al feest in de tent 8)

Vraagje: mag ik bij het maken van de 2e sub ook wat grotere afmetingen nemen? (heeft dat überhaupt nut bij een closed-sub?)
Indien ja: dan maak ik die eerste uiteraard ook even groot erna. (c.q. beide opnieuw ;))

Zou bijvoorbeeld 40x50x60 een goede maat zijn? Of gewoon laten zoals het nu is? 38x38x38?

Nogmaals dank voor alle hulp, zo komen we tenminste ergens :pompom:

Top!!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

morca

Ik zou ze beide in dezelfde kist zetten.
In een grotere kist word je Xmax meer en moet je opleten dat je die ene niet over ze karretje draaid.

Dus imo 2 dezelfde kisten,alleen bij gepoorte werk je met verschillende inhouden bij 2 sub,s.

Atmoz

#558
Citaat van: morca op augustus 30, 2014, 18:09:00
Ik zou ze beide in dezelfde kist zetten.
In een grotere kist word je Xmax meer en moet je opleten dat je die ene niet over ze karretje draaid.

Dus imo 2 dezelfde kisten,alleen bij gepoorte werk je met verschillende inhouden bij 2 sub,s.

Toppie! Thanks :worship:
Dus beide in een 38x38x38 (=50L) kist?! Of misschien beter iets groter? (45x45x45 misschien?)

Eergisteren ben ik bij een forumlid nog wat B&W spul gaan ophalen O0



Ik ga deze, samen met de 2 subs, in het begin als een 7.2 opstelling in het Home Theater gebruiken. (erna nog 4 stuks B&W ceilingspeakers erbij voor de Dolby Atmos)
Dat hele speaker zelfbouw verhaal vind ik nog altijd érg interessant, maar kost me nu gewoon teveel tijd.
Het leek me verstandiger om zoveel mogelijk tijd vrij te houden om aan 't HT zelf te bouwen, dan dat ik ook nog een flinke focus moet leggen op zelfbouw speakers/filters/alles wat erbij komt kijken ;)

[edit]
En er komt nog genoeg "gepruts" en ge-finetune met die Crown versterker, het inregelen van alles, en de akoestiek :devil:




Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Cool, the tower of power ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

Atmoz heb net met ontzag je topic helemaal doorgelezen. :wow:

wat een schitterende dingen heb jij gecreëerd en wat een mooie
Opstelling. :worship:

gr jeroen


Atmoz


Citaat van: RalphH op september 14, 2014, 12:35:35
Cool, the tower of power ;D

Ja he :D O0


Citaat van: fluissie op september 14, 2014, 14:10:55
Atmoz heb net met ontzag je topic helemaal doorgelezen. :wow:

wat een schitterende dingen heb jij gecreëerd en wat een mooie
Opstelling. :worship:

gr jeroen

:) thanks voor je reactie!
Sjiek dat het leuk/mooi gevonden wordt!!

Met vr. Gr.,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MLCinema

Lijkt me een prima set om je home theater mee op te bouwen! Je plannen voor dolby atmos vind ik ook gaaf, ben erg benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

cine(d)rama

Citaat van: Atmoz op september 14, 2014, 11:35:21
Toppie! Thanks :worship:
Dus beide in een 38x38x38 (=50L) kist?! Of misschien beter iets groter? (45x45x45 misschien?)

Eergisteren ben ik bij een forumlid nog wat B&W spul gaan ophalen O0



Ik ga deze, samen met de 2 subs, in het begin als een 7.2 opstelling in het Home Theater gebruiken. (erna nog 4 stuks B&W ceilingspeakers erbij voor de Dolby Atmos)
Dat hele speaker zelfbouw verhaal vind ik nog altijd érg interessant, maar kost me nu gewoon teveel tijd.
Het leek me verstandiger om zoveel mogelijk tijd vrij te houden om aan 't HT zelf te bouwen, dan dat ik ook nog een flinke focus moet leggen op zelfbouw speakers/filters/alles wat erbij komt kijken ;)

[edit]
En er komt nog genoeg "gepruts" en ge-finetune met die Crown versterker, het inregelen van alles, en de akoestiek :devil:

Mooi set van B&W  O0 .
Heb je ook al een reciever ( versterker )in gedachten ( 7.2.4 ) ?
Je dacht meen ik aan een Marantz ?

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .


jaco

Waarom andere voor dan achter speakers ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Atmoz

#566
Citaat van: Kamidioblitz op september 14, 2014, 20:12:42
Lijkt me een prima set om je home theater mee op te bouwen! Je plannen voor dolby atmos vind ik ook gaaf, ben erg benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Dat dacht ik ook :)
Heel anders dan in eerste instantie de bedoeling was: alle speakers zelfbouw in verband met de projectiewand waar geen speakers meer naast kunnen...
Maar uiteindelijk toch de beste keuze (voor nu dan!) gemaakt denk/hoop ik.
Zal wel goedkomen, zo "moeilijk" zijn die speakers niet. Ik heb al jaren zeer goede ervaringen met een setje zwarte B&W 601s3 als computerspeakers, dus durfde deze set zo te kopen :)


Citaat van: cine(d)rama op september 14, 2014, 20:34:15
Mooi set van B&W  O0 .
Heb je ook al een reciever ( versterker )in gedachten ( 7.2.4 ) ?
Je dacht meen ik aan een Marantz ?

Gr Andre .

Precies! 7.2.4 gaat het worden. Met een Marantz SR7009 die schijnt al te leveren zijn als ik dat goed zie. Dacht dat die nog uit moest komen, maar veel webshops kunnen hem al leveren :clapping:

Jammer dat die SR8002 van me niet meer geschikt is, die staat er ook maar bij nu... Staat al ruim 2 of 3 jaar niets te doen :nopompom:


Citaat van: morca op september 14, 2014, 20:37:27
Mooie speakers ,2 keer nog wel  ;D  :headbanging:

Thanks! Ik begin me meer en meer B&W fan te voelen ;D Liep gisteren eens door 't huis heen, en bijna overal waar ik kijk staat wel iets van B&W :-X

Heb dus maar eens een lijstje gemaakt :angel:

-B&W 803 diamond (2 stuks)
-B&W 603 S3 (2 stuks)
-B&W LCR600 S3
-B&W 601 S3 (6 stuks)
-B&W Zeppelin
-B&W CCM362 ceiling speaker (6 stuks)
-B&W DS6 surround (2 stuks)

Totaal precies 20 stuks B&W speakers in the house :pompom:
Er komen d'r nog 4 bij als Dolby Atmos boven-speaker, dus dan wordt het langzamerhand tijd om B&W te vragen voor een leuk presentje ofzo :devil: (als trouwe fan :D)


Citaat van: jaco op september 14, 2014, 21:49:00
Waarom andere voor dan achter speakers ?

Tja, ik heb 't nooit anders gehad... Altijd als fronts "grote" speakers, en rears "kleine(re)".
Bovendien heb ik achter de plaats niet om ook zuilen neer te zetten.
En is dat écht nodig? Voor (fronts + center) komt toch vooral het belangrijke geluid (muziek, spraak, etc...) vandaan?
De rears (en straks boven 't hoofd) doen toch "alleen maar" wat bijgeluiden/effecten zoals langs vliegende helikopters enzo?
Ik had gehoopt dat dit ook perfect ging met de iets kleinere 601 S3 speakers. Het is tenslotte ook maar een kleine (5.4x3) ruimte he ;)

Als ik meer plaats had, dan zou ik het wel overwegen om overal dezelfde te nemen, maar gezien bovenstaand verhaal gaat dat op dit moment helaas niet lukken...

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

cobaltjeh

Kijk mooi setje, ik denk dat je daar een goede aan gedaan hebt.

Eerst een werkende HT maken, en de subs daar heb je je handen ook al vol aan.

Dan kan je later op je gemak kijken of je nog wilt upgraden en zelf bouwen. Kun je rustig op je gemak deze bouwen en afwerken, zonder geen geluid te hebben in de HT.

jaco

Citaat van: Atmoz op september 15, 2014, 08:58:57
Tja, ik heb 't nooit anders gehad... Altijd als fronts "grote" speakers, en rears "kleine(re)".
Bovendien heb ik achter de plaats niet om ook zuilen neer te zetten.
En is dat écht nodig? Voor (fronts + center) komt toch vooral het belangrijke geluid (muziek, spraak, etc...) vandaan?
De rears (en straks boven 't hoofd) doen toch "alleen maar" wat bijgeluiden/effecten zoals langs vliegende helikopters enzo?
Ik had gehoopt dat dit ook perfect ging met de iets kleinere 601 S3 speakers. Het is tenslotte ook maar een kleine (5.4x3) ruimte he ;)

Als ik meer plaats had, dan zou ik het wel overwegen om overal dezelfde te nemen, maar gezien bovenstaand verhaal gaat dat op dit moment helaas niet lukken...
Ik dacht meer voorkant ook dezelfde speakers als achter, dus alles kleinere speakers en dan een woofer erbij.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Marcel-E

Wat een leuk topic! Flinke stappen gemaakt zeg! Stil zitten is er niet bij he?

Ik ga deze volgen om te zien wat het resultaat gaat worden!

W.Otter

toch even een puntje van kritiek Atmoz ;) je hebt wel de minst charmante reeks van B&W gekozen voor je HT althans.. mijn mening  :nopompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Atmoz

Citaat van: cobaltjeh op september 16, 2014, 09:26:57
Kijk mooi setje, ik denk dat je daar een goede aan gedaan hebt.

Dat dacht ik ook! :)

Citaat
Eerst een werkende HT maken, en de subs daar heb je je handen ook al vol aan.

Exact!! Het is misschien dat 't zelfs door de subs/Crown versterker gekomen is: dát is zelfs al niet makkelijk... laat staan zelf speakers maken en alles wat erbij komt kijken!!
Ben serieus al blij als straks die 2 subs PERFECT werken/geconfigureerd zijn ;D


Citaat
Dan kan je later op je gemak kijken of je nog wilt upgraden en zelf bouwen. Kun je rustig op je gemak deze bouwen en afwerken, zonder geen geluid te hebben in de HT.

Precies :)

Citaat van: jaco op september 16, 2014, 09:32:18
Ik dacht meer voorkant ook dezelfde speakers als achter, dus alles kleinere speakers en dan een woofer erbij.

Ah, dat zou inderdaad ook nog kunnen. Heb nog een setje B&W 601s3 staan, dus zou voor de fronts, rears en sides dezelfde kunnen nemen!


Citaat van: Marcel-E op september 16, 2014, 19:27:01
Wat een leuk topic! Flinke stappen gemaakt zeg! Stil zitten is er niet bij he?

Thanks!!
Haha, is het te zien/merken? :angel: Maar klopt: het is maar ZELDEN stil (in m'n hoofd :D)

Citaat
Ik ga deze volgen om te zien wat het resultaat gaat worden!

Helemaal top. Leuk! :pompom:


Citaat van: W.Otter op september 17, 2014, 12:34:49
toch even een puntje van kritiek Atmoz ;) je hebt wel de minst charmante reeks van B&W gekozen voor je HT althans.. mijn mening  :nopompom:

Hmzzz, het is misschien niet de hoogste/duurste serie, maar heb je deze al eens met eigen oren gehoord? Ik ben écht ZEER tevreden met het geluid van deze "oude" 600 serie 8)
Bij m'n PC heb ik al jaren de 601s3 met een Marantz stereo versterker ---> :worship: écht wel dikke/goede sound!! (beter dan wat de gemiddelde Nederlander in zijn huiskamer heeft staan ;))

Voor in het HT lijkt me dit (zeker in het begin) goed genoeg O0

In mijn volgende HT komen de 803 diamonds te staan, maar dan moet ik eerst weer verhuizen... ;) Iets voor later dus!

Puur uit interesse: welke had jij beter gevonden of gedacht dat ik zou nemen?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

W.Otter

het model is echt meer dan prima! voor ht is de 600 serie echt meer dan genoeg, alleen de kleuren combinatie vind ik echt afschuwelijk.. grijs met geel... nog een lichtbeuken bureautje er naast met een witte CRT monitor en de look is compleet  :baaa:

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Atmoz

Citaat van: W.Otter op september 18, 2014, 11:35:23
het model is echt meer dan prima! voor ht is de 600 serie echt meer dan genoeg, alleen de kleuren combinatie vind ik echt afschuwelijk.. grijs met geel... nog een lichtbeuken bureautje er naast met een witte CRT monitor en de look is compleet  :baaa:

ahhhhhh ;D Ik snap je.

En: je hebt he-le-maal gelijk! :)
MAAR: ze komen dan ook niet in het zicht he ;) Er zullen geen speakers te zien zijn.
De fronts moeten sowieso scheef komen te staan omdat het scherm al op +/- 60cm hoogte begint... en daarom gaan deze (incl. de center) achter een zwart doek.
Dus de totale voor-wand wordt zwart met daarin een mooi, strak 2.35:1 scherm ;)
En ook de achter + zij speakers worden weggewerkt!

Dus: komt allemaal goed!

Met vr gr,

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

W.Otter

kijk eens aan, verstoppen die handel  :D ik vond het al niet helemaal in het plaatje passen maar nu snap ik het ;)
qua geluid is het een prima luidspreker!

je bent wel aardig wat B&W aan het verzamelen zo !
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF