Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Atmoz

#525
Citaat van: Christiaan S op augustus 29, 2014, 00:31:33
Geloof me. Al zou mijn volledige familie me helpen. Dan nog gaat dat langer duren dan een uur :P

Haha :D :D

Citaat
Maar blijf je prestaties hier absoluut volgens-waardig vinden. Petje af :clapping:

Thanks! Nice to hear (c.q. read) 8)


Citaat van: cine(d)rama op augustus 29, 2014, 09:09:56
Zo jij laat er geen gras over groeien zeg  :clapping:

Gr Andre

Haha, nee idd :angel: Moest écht effe testen gisteren. Is toch ook veel te leuk om allemaal te laten liggen...
Ga zondag voor 2 weken op vakantie*, en kan daar niet gaan zitten met een gevoel van "hoe zou het klinken, die nieuwe subs van me?" ;D ;D



*voor de eventueel meelezende inbrekers: er komen vrienden in m'n huis wonen, er moet toch iemand op m'n kleine groene leguaantje (Pixel) passen?! ;)



Citaat van: cobaltjeh op augustus 29, 2014, 09:49:29
Je hebt dadelijk een 4K beamer en dedicated HT, en je bent bezorgt dat mensen (vrienden enz) zich niet vermaken straks.  :angel:

Vermaken zal inderdaad het probleem niet zijn (er is altijd bier, dus komt sowieso goed :devil:) Maar tja... ik heb echt GEEN plezier als ik zelf m'n speakers mooi vind klinken, en m'n vriendin + vrienden vinden er geen bal aan. Dat zou toch niemand willen?! In eerste instantie koop/maak ik alles voor mezelf, maar toch ook wel leuk als de meesten het ook sjiek vinden.

Citaat
Uiteindelijk bouw je hem toch echt voor jezelf, wat ik merk is dat je bij films niet echt het audiofiele uit een speaker haalt, het moet gewoon zuiver en op een goed volume.
Ik zou dus altijd gaan voor een 5tal (of 7tal) identieke speakers, en gezien de prijs van een enkele thor of mini reference. Zou dat niet direct mijn keuze zijn.
Aangezien je toch aangeeft er geen muziek te gaan luisteren. (hooguit beetje rammen voor het uitgaan)

Daar heb je weer een goed punt ja. Die Thor is niet de aller goedkoopste speaker.... Maar MOET (tja, wat is "moeten" he?) je dan ook echt diezelfde soort speaker nemen voor de rears en zijkanten? (en in mijn geval straks 4 stuks boven 't hoofd i.v.m. Dolby Atmos). Kun je daar geen goedkopere SEAS unites voor nemen? Ik bedoel, het zijn toch maar effecten wat door die speakers gaan... Merk je dat zó erg dan?

Ik wilde eerlijk gezegd zometeen een luisterafspraak gaan maken voor na de vakantie bij Speakers & Co, om daar de Thor eens te gaan beluisteren. Ben toch wel gecharmeerd van de mooie/dure SEAS units wat daarin zitten :headbanging:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

cobaltjeh

Citaat van: Atmoz op augustus 29, 2014, 10:06:21

Vermaken zal inderdaad het probleem niet zijn (er is altijd bier, dus komt sowieso goed :devil:) Maar tja... ik heb echt GEEN plezier als ik zelf m'n speakers mooi vind klinken, en m'n vriendin + vrienden vinden er geen bal aan. Dat zou toch niemand willen?! In eerste instantie koop/maak ik alles voor mezelf, maar toch ook wel leuk als de meesten het ook sjiek vinden.

Tenzij je vrienden audofiel aangelegd zijn, zou ik me hier geen zorgen over maken. De meeste pakketen bij z'on zelfbouwwinkel is al echt een graadje hoger dan de fabrieksspeakers bij de meeste electronica zaken. Waarschijnlijk horen de meeste het verschil niet eens tussen een zelfbouwspeaker van 500 of 1000 euro.

Je vriendin kan je natuurlijk altijd meenemen naar de zelfbouwwinkel, maar of je dat wil.  :D

Citaat van: Atmoz op augustus 29, 2014, 10:06:21
Daar heb je weer een goed punt ja. Die Thor is niet de aller goedkoopste speaker.... Maar MOET (tja, wat is "moeten" he?) je dan ook echt diezelfde soort speaker nemen voor de rears en zijkanten? (en in mijn geval straks 4 stuks boven 't hoofd i.v.m. Dolby Atmos). Kun je daar geen goedkopere SEAS unites voor nemen? Ik bedoel, het zijn toch maar effecten wat door die speakers gaan... Merk je dat zó erg dan?


Ik zou voor front en center altijd dezelfde gebruiken, dat ga je bij iedere film horen. Voor de speakers achter is een discussie, ik wil ze graag enigszins hetzelfde hebben aangezien bij sommige films muziek uit alle speakers komt.

Wat de Atmos speakers betreft, je kan moeilijk een thor boven je hoofd hangen. Maar ik gok dat je hier ook alleen over extra effecten praat.


VlisChris

CitaatJe vriendin kan je natuurlijk altijd meenemen naar de zelfbouwwinkel, maar of je dat wil.
Och, ik denk dat Atmoz en zijn vriendin hun eerste date in een DIY-store hadden als ik dit topic een beetje volg. Dus dan kan in een zelfbouwwinkel mooi dat aanzoek gedaan worden :devil:

Als ik mijn post moet verwijderen geef je maar een seintje Atmoz :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Atmoz

Citaat van: cobaltjeh op augustus 29, 2014, 10:53:34
Tenzij je vrienden audiofiel aangelegd zijn, zou ik me hier geen zorgen over maken. De meeste pakketten bij z'on zelfbouwwinkel is al echt een graadje hoger dan de fabrieksspeakers bij de meeste electronica zaken. Waarschijnlijk horen de meeste het verschil niet eens tussen een zelfbouwspeaker van 500 of 1000 euro.

Daar zit inderdaad zéker wat in :)
Er is er geen een audiofiel, dus dat komt zéker goed ;D

P.S. ik was gisteren hier aan 't klagen dat ik op zba forum niet de hulp kreeg die ik dacht te krijgen, maar dat is inmiddels anders :pompom:

Citaat
Je vriendin kan je natuurlijk altijd meenemen naar de zelfbouwwinkel, maar of je dat wil.  :D

Haha, tja maakt niet uit eigenlijk. Weet alleen niet of ze zo lang in de auto wilt zitten (voor wat "stomme speakers" :devil:)

Citaat
Ik zou voor front en center altijd dezelfde gebruiken, dat ga je bij iedere film horen. Voor de speakers achter is een discussie, ik wil ze graag enigszins hetzelfde hebben aangezien bij sommige films muziek uit alle speakers komt.

Wat de Atmos speakers betreft, je kan moeilijk een thor boven je hoofd hangen. Maar ik gok dat je hier ook alleen over extra effecten praat.

Precies zoiets had ik dus in gedachte. De 3 belangrijkste speakers hetzelfde/goed, en de rest iets minder, en eventueel dus anders.


Citaat van: Christiaan S op augustus 29, 2014, 12:46:58
Och, ik denk dat Atmoz en zijn vriendin hun eerste date in een DIY-store hadden als ik dit topic een beetje volg. Dus dan kan in een zelfbouwwinkel mooi dat aanzoek gedaan worden :devil:

Lol ;D ;D Maareh... aanzoek, aanzoek... :angel: :sarcasm: :D

Citaat
Als ik mijn post moet verwijderen geef je maar een seintje Atmoz :P

Nee hoor, ik zou niet weten waarom of voor wie.

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

jaco

Citaat van: Atmoz op augustus 28, 2014, 16:41:06
Omdat een akoestisch scherm niet wordt aangeraden bij 4K projectie < 4 meter breed.
Met het huidige scherm heb ik ook al last van de putjes/ruwwigheden van het (Projecta Electrol) doek.
Dus akoestisch doek zal het hoe dan ook niet worden. Ik heb 't tenslotte ook al gekocht, en wordt zaterdag geleverd :)
Dat geld voor geperforeerde schermen die ontwikkeld zijn voor 2K resoluties.
Voor geweven schermen is dat minder van toepassing.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

VlisChris

Ach so.
de dame leest mee :P

Dan zou ik mijn mond ook houden :-X

Goed. Ik ga maar weer eens werken denk ik :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Atmoz

Citaat van: jaco op augustus 29, 2014, 13:22:31
Dat geld voor geperforeerde schermen die ontwikkeld zijn voor 2K resoluties.
Voor geweven schermen is dat minder van toepassing.

Hmzz, tja het scherm wordt morgen al afgeleverd.
En bovendien denk ik dat een GEHEEL dicht/strak/glad scherm (van 2.50m breed) toch beter beeld geeft dan zo'n geweven met kleine putjes.
Bij 4K zie je absoluut geen pixels, en met zo'n akoestisch transparant scherm zie je wel weer "putjes" of iets in die trend...


Citaat van: Christiaan S op augustus 29, 2014, 14:01:34
Ach so.
de dame leest mee :P

Dan zou ik mijn mond ook houden :-X

Goed. Ik ga maar weer eens werken denk ik :angel:

Lol, nee die leest niet mee :)
Ze vond het wel niet leuk dat ik eerst het HT ging maken, en daarna pas haar inloopkast.
Maarja, zeg nu zelf: wat is er belangrijker? >:D

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

klaasje11

Citaat van: Atmoz op augustus 28, 2014, 16:41:06

Top! :bigsmile:
....MAAR: zoals je ziet nog heel wat problemen/vraagtekens...


wat? waar? ik zie alleen maar uitdagingen  ::) :P

Citaat van: Atmoz op augustus 28, 2014, 16:41:06
Vraagje:

Met welk schuim/spul kan ik de binnenkort van mijn 50L GESLOTEN subwoofer het beste bekleden?
Ik ga vanavond denk ik alvast een sub in elkaar zetten :headbanging: (ka nie wachte nie :tounge:)
En zal ik in de binnenkant ook een hol "schot" maken ter versteviging? (netjes afgerond, dat wel)

Thanks,

Atmoz

er bestaat van dat speciale dempende vilt, dat word veel in de ''auto = discotheek'' tak van sport gebruikt:
http://www.autohifi.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=10047&hoofdgroep=70&subgroep=296#.VAB7HcOmeh0
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

jaco

Hoe ga je een passend center realiseren ? Die thor is 106 cm hoog.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Atmoz

Citaat van: klaasje11 op augustus 29, 2014, 15:08:24
wat? waar? ik zie alleen maar uitdagingen  ::) :P

Lol, zo kun je 't ook bekijken ja...
Maar ik heb nog meer "uitdagingen" wat betreft het HT. Er is namelijk nog geen schroef ingedraaid in de hele ruimte c.q. ALLES moet nog gedaan worden ;)
Eigenlijk geen tijd dus om ook nog dit hele audio-verhaal compleet zelf uit te zoeken etc...
Zelf de speakers bouwen gaat sowieso wel gebeuren, maar ook het filter bedenken en berekenen even niet :)


Citaat
er bestaat van dat speciale dempende vilt, dat word veel in de ''auto = discotheek'' tak van sport gebruikt:
http://www.autohifi.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=10047&hoofdgroep=70&subgroep=296#.VAB7HcOmeh0

Thanks!
Ik heb inmiddels begrepen dat een dichte sub geen afwerking aan de binnen kant hoeft...


Citaat van: jaco op augustus 29, 2014, 17:20:24
Hoe ga je een passend center realiseren ? Die thor is 106 cm hoog.

Hoe bedoel je dat precies Jaco?
Een center kan toch gewoon gemaakt worden? En dan netjes op de plaats gemaakt waar hij normaal ook zou staan?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

jaco

Als je projectiescherm op 106 cm noog moet beginnen moet je je theater de nek-lounge gaan noemen  ;D

Je kunt natuurlijk niet een di-apolito zomaar op de kant zetten.
Wel zou de kast veranderd kunnen worden, het is een transmissie lijn, die kun je vast wel anders in een lagere en diepere kast zetten. Front breedte etc zal wel niet anders mogen zijn omdat hij dan anders gaat klinken.

Ik ga 7x dezelfde speaker neerzetten, voordeel van acoustisch transperant scherm  :headbanging:
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Atmoz

Citaat van: jaco op augustus 29, 2014, 18:18:13
Als je projectiescherm op 106 cm noog moet beginnen moet je je theater de nek-lounge gaan noemen  ;D

Je hebt gelijk.  Het scherm pas laten beginnen op 1.06 meter is ERG hoog...
Dat gaat dan ook niet gebeuren!

Citaat
Je kunt natuurlijk niet een di-apolito zomaar op de kant zetten.

Que? Een wát? :D (ik heb Gegoogled, maar kom er nog niet uit)

Maar waarom mag een speaker niet scheef staan? Hij behoud zijn originele vorm toch?

Citaat
Wel zou de kast veranderd kunnen worden, het is een transmissie lijn, die kun je vast wel anders in een lagere en diepere kast zetten. Front breedte etc zal wel niet anders mogen zijn omdat hij dan anders gaat klinken.

Tja, dan moet ik toch weer flink gaan rekenen en alles. Komt niet goed denk ik. Niet op dit moment, zoals gezegd: er moet meer gedaan worden dan alleen speakers bedenken/testen/etc...

Citaat
Ik ga 7x dezelfde speaker neerzetten, voordeel van acoustisch transperant scherm  :headbanging:

Een stuk makkelijker :P
Ben benieuwd hoe 't allemaal gaat worden! O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz



Vraagje over de Crown XTi-1002 in combinatie met m'n nieuwe subtje, en de bestaande Parasound voorversterker:

Op de voorversterker zitten 2 sub-uitgangen:



Daarop sluit ik 2 tulp pluggen, die vervolgens als XLR uitkomen bij de Crown subwoofer versterker.

Ik zet de Crown op "sub synth" en dan draai ik de GAIN open. Dan hoor ik geluid uit de subwoofer komen, maar niet zo strak en mooi....

Verder zitten er op de VV ook nog instellingen aan de voorkant voor "bass" en "trebble" enzo... maar als ik daaraan draai reageren ook m'n 2 frontspeakers.
Dus aan die knopjes wil ik liever niet komen. Het "low pass crossover frequency" knopje staat gewoon in het midden, maar ook als ik daaraan draai wordt het geluid uit de sub zeker niet beter!

What 2 do? Zo heel veel mogelijkheden zijn er niet meer... of moet ik in het menu van de Crown vanalles doen nog?

Thanks!!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

rovinggecko

Gewoon aan Titus vragen hoe er een matchende center bij de thor te krijgen. :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

jaco

#539
Citaat van: Atmoz op augustus 29, 2014, 18:27:04
Je hebt gelijk.  Het scherm pas laten beginnen op 1.06 meter is ERG hoog...
Dat gaat dan ook niet gebeuren!

Que? Een wát? :D (ik heb Gegoogled, maar kom er nog niet uit)

Maar waarom mag een speaker niet scheef staan? Hij behoud zijn originele vorm toch?

Tja, dan moet ik toch weer flink gaan rekenen en alles. Komt niet goed denk ik. Niet op dit moment, zoals gezegd: er moet meer gedaan worden dan alleen speakers bedenken/testen/etc...
Di apolito volgens mij, woofer, tweeter, woofer.
Dat moet zorgen voor meer bundeling verticaal, dus minder last van vloer/plafond reflecties.


Edit :  http://en.m.wikipedia.org/wiki/Midwoofer-tweeter-midwoofer
Het is om lobbing tegen te gaan, treed op als de speakers niet time aligned zijn, dus alle chassis domweg op een plankje geschroefd zeg maar.



Ik plan 7x actieve monitor. Sub erbij en klaar. De sub ben ik nog niet over uit welke het wordt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

morca

Citaat van: Atmoz op augustus 29, 2014, 18:41:57

Vraagje over de Crown XTi-1002 in combinatie met m'n nieuwe subtje, en de bestaande Parasound voorversterker:

Op de voorversterker zitten 2 sub-uitgangen:



Daarop sluit ik 2 tulp pluggen, die vervolgens als XLR uitkomen bij de Crown subwoofer versterker.

Ik zet de Crown op "sub synth" en dan draai ik de GAIN open. Dan hoor ik geluid uit de subwoofer komen, maar niet zo strak en mooi....

Verder zitten er op de VV ook nog instellingen aan de voorkant voor "bass" en "trebble" enzo... maar als ik daaraan draai reageren ook m'n 2 frontspeakers.
Dus aan die knopjes wil ik liever niet komen. Het "low pass crossover frequency" knopje staat gewoon in het midden, maar ook als ik daaraan draai wordt het geluid uit de sub zeker niet beter!

What 2 do? Zo heel veel mogelijkheden zijn er niet meer... of moet ik in het menu van de Crown vanalles doen nog?

Thanks!!
Je verliest gain van rca naar xlr.
Volgens mij kan je in het menu vd crown dit weer iets opschroeven.
Doe ik op me Inuke ook.

Ik zie een crosover achterop de parasound hoe staat die?
De dsp vd crown moet ingesteld worden mbv meten ,REW en een meetmic.
Kijken of je dat net zo snel klaar hebt als het kistje  :)


Staaled

De subsynth moet je niet gebruiken. ;D

Dat is een kunstmatige extensie/uitbreiding van het sub signaal en grote kans dat je subs het niet trekken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Staaled op augustus 30, 2014, 14:46:51
De subsynth moet je niet gebruiken. ;D

Dat is een kunstmatige extensie/uitbreiding van het sub signaal en grote kans dat je subs het niet trekken.
Ik zat al te denken,jij bent de aangewezen persoon hem met de crown en  dsp op weg te helpen  ;D

Atmoz

#543
Citaat van: rovinggecko op augustus 29, 2014, 18:42:57
Gewoon aan Titus vragen hoe er een matchende center bij de thor te krijgen. :)

Titus? :D
Ik ben nog niet zo bekend met alle personen in deze wereld...
En verder weet ik het eigenlijk ook niet meer met die Thor. Heeft het écht (veel) nut om zo'n dure/goede speakers te nemen in dit (kleine) HT?
Vind goed geluid belangrijk, maar vandaag Gé (van GT-Design) even bij me, en die vertelde dat het met minder (bijvoorbeeld een leuk setje B&W's) ook heel goed kan worden...
Als het laag maar goed en flink aanwezig is, dan kun je ook hard muziek draaien :music: (mocht ik dat dus af en toe willen)
Tja, dus weer twijfel, twijfel...

Citaat van: jaco op augustus 29, 2014, 19:15:50
Di apolito volgens mij, woofer, tweeter, woofer.
Dat moet zorgen voor meer bundeling verticaal, dus minder last van vloer/plafond reflecties.


Edit :  http://en.m.wikipedia.org/wiki/Midwoofer-tweeter-midwoofer
Het is om lobbing tegen te gaan, treed op als de speakers niet time aligned zijn, dus alle chassis domweg op een plankje geschroefd zeg maar.

Ah, dat is dat "MTM" toch? :)

Citaat
Ik plan 7x actieve monitor. Sub erbij en klaar. De sub ben ik nog niet over uit welke het wordt.

Maar dan moet je een Dolby Atmos receiver nemen die alleen LINE uitgangen heeft, toch?

Citaat van: morca op augustus 30, 2014, 14:41:07
Je verliest gain van rca naar xlr.
Volgens mij kan je in het menu vd crown dit weer iets opschroeven.
Doe ik op me Inuke ook.

Thanks!
Ik heb echter nog niet zo heel veel in het menu van de Crown gezien.
Volgens mij kun je beter "Band manager" software gebruiken om alles goed in te stellen toch?

Citaat
Ik zie een crosover achterop de parasound hoe staat die?

Hoe ik hem ook zet, ik krijg nog niet het gewenste resultaat.
Ik heb ernstig het idee/gevoel dat de bassen wat achter liggen. Een soort "rollende bass" ofzo noemde een vriend het gisteren.
Totaal niet strak/snel zoals de bassen uit m'n B&W 803diamonds...

Citaat
De dsp vd crown moet ingesteld worden mbv meten ,REW en een meetmic.
Kijken of je dat net zo snel klaar hebt als het kistje  :)

Hmzzz, zo snel gaat al niet meer lukken :devil:
Het prutsen met de Crown kost me inmiddels al vele malen meer tijd dat het bouwen van dat subje...



Citaat van: Staaled op augustus 30, 2014, 14:46:51
De subsynth moet je niet gebruiken. ;D
Dat is een kunstmatige extensie/uitbreiding van het sub signaal en grote kans dat je subs het niet trekken.

Hoe moet ik beide subwoofers dan aansluiten?
Volgens de handleiding is subsynth de enigste manier om het werkend te krijgen met 2 subs...


Citaat van: morca op augustus 30, 2014, 15:05:58
Ik zat al te denken,jij bent de aangewezen persoon hem met de crown en  dsp op weg te helpen  ;D

:pompom: :angel:


Het grootste "probleem" is nu die "vertraging" van de subwoofer eruit halen, en het goed aansluiten/instellen van de Crown. (e.e.a. heeft natuurlijk met elkaar te maken)

Ik zag dat er trouwens ook nog "Bypass Input Pass Through" aansluitingen op de VV zitten. "LEFT+ RIGHT" maar ook "Sub1 + Sub2". Moet ik daar misschien iets mee?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Staaled

Als je sub 1 en 2 uit hebt sluit je die links rechts aan op de Crown.
Subs ook LR op de LS-klemmen.
DSP van de Crown laat je dan ( nu nog even) met rust.
Subsynth echt UIT. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Atmoz

Citaat van: Staaled op augustus 30, 2014, 16:31:22
Als je sub 1 en 2 uit hebt sluit je die links rechts aan op de Crown.
Subs ook LR op de LS-klemmen.
DSP van de Crown laat je dan ( nu nog even) met rust.
Subsynth echt UIT. ;D

:worship: thanks voor de hulp!

Ik snap alleen niet wat je bedoeld, sorry.

Wat is sub 1 en 2 uit? En wat is links rechts aansluiten? 1 sub op de rechter aansluitingen aansluiten, en de andere sub op de linker? Gewoon zoals je een speaker aansluit dus?!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Staaled

#546
Citaat van: Atmoz op augustus 30, 2014, 15:20:25



Ik zag dat er trouwens ook nog "Bypass Input Pass Through" aansluitingen op de VV zitten. "LEFT+ RIGHT" maar ook "Sub1 + Sub2". Moet ik daar misschien iets mee?
edit , niet goed gelezen
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Je gebruikt de Marantz SR8002?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Atmoz

#548
Citaat van: Staaled op augustus 30, 2014, 16:57:07
Je gebruikt de Marantz SR8002?

Nee, nu weer niet. Ik kreeg daar de sub output niet werkend eergisteren, dus heb ik het hele zooitje (sub + Crown) maar naar de huiskamer gebracht. Dus daar staat het aangesloten op de Pararound VV.

[edit]

Zie de laatste foto in dit topic voor alle aansluitingen op de VV.
Straks wil ik wel gebruik gaan maken van die Marantz SR8002, en erna van een Marantz Dolby Atmos receiver.

Als de sub straks al ergens goed op werkt ben ik al blij ;)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Staaled

Sub out 1 en 2 gebruiken van de PSound ( die gaan dus op de LR inputs van de Crown) en de Lowpass knop op gehoor vanaf 20 opdraaien.

Delays kun je helaas niet instellen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)