Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

klaasje11

Citaat van: Atmoz op augustus 27, 2014, 19:42:06

Inmiddels zijn de 2 subs ook binnen. De Crown kwam gisteren al binnen:







Snel maar eens een eerst opzetje maken met 2 stuks 50L bekistingen 8)
Moet ik de binnenkant daarvan ook met stof/schuim doen? (ook als het een closed systeem is?)

JEMIG!

Da's mooi spul!  :headbanging:

ik volg de bouw van de speakers op de voet, ik wil het zelf ook ''ooit'' nog eens doen namelijk.  ;)
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

jaco

#501
Waarom niet een acoustisch transperant scherm, dan kun je alles op de goede hoogte hangen (speakers en scherm)
Ik heb het ook en scherm lekker laag en de speakers met acoustisch middelpunt op oorhoogte en klaar.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Atmoz

Citaat van: rovinggecko op augustus 27, 2014, 23:10:29
Zou eens wat googlen op in-walls, er zijn wel wat ontwerpen. En ook gewoon bij speaker en co of speakerland eens informeren.

Er zijn wel voordelen voor in walls (reflecties, laag gain) , maar ook nadelen (toe in). Best interessant als je de optie hebt.

Dat is misschien een beter idee inderdaad. Het is in ieder geval wat "veiliger". En dat is wel nodig als ik dat zo hoor allemaal... Pfewww, had niet gedacht dat het zó complex en met veel haken en ogen was allemaal!


Citaat van: AbZ op augustus 28, 2014, 01:38:33
Ik ga die posting maar ff 'terugtrekken' want heb daarstraks niet zo goed gekeken (tussen tig andere dingen door)
en het zba forum is the way to go voor zinnig advies.  Over volume hoef je je iig totaal geen zorgen te maken.

Op zba forum krijg ik niet de hulp die ik gewenst had eerlijk gezegd. Bijna alleen de moderator helpt goed mee met het hele plan. De rest zijn allemaal lurkers :D

Citaat van: cobaltjeh op augustus 28, 2014, 09:02:14
Ik denk dat je toch moet nadenken over hoe je de wand wil maken.
Speakers aan de zijkant van het scherm lijkt me echt een probleem, je zit recht tegen de zijmuur aan, waardoor je lelijke reflecties krijgt. En je stereobeeld is kwijt.
Daarnaast kan je nooit van opzet / speakers veranderen aangezien alles vast in de muur zit.

Ik zou hier denk toch kiezen voor een akoestisch doorlatend deel aan de onderkant. En hier achter een bewezen ontwerp plaatsen. Dit ontwerp eventueel in hoogte aanpassen zolang de baffle maar gelijk van vorm blijft rond de drivers. En het volume gelijk blijft. Je kan ze eventueel wat naar boven richten om de tweeter beter uit te lijnen naar boven. De kasten die ik nu aan het maken ben worden 90 hoog dus dit kan perfect nog onder het scherm als je hem op deze hoogte wil hangen.

Boven het scherm zou ik geen speakers plaatsen zeker niet als je straks met het hele Atmos gebeuren wil beginnen.

Ik zelf zit in een ruimte van 3,25 met een scherm van 2,25. En speakers plaatsen lukt hier maar net, ga ik te ver naar de muren dan wordt het er echt niet mooier op.

Als je op de site van speakerland kijkt zie je genoeg opties, vifa pillar, vifa korrekt, filigran, premium 22 als zuilen die onder je scherm passen.

Of als het iets beter mag een monitor zoals de seas excel of een scanspeak monitor. (Gezien je toch een stel beestachtige subs gaat maken  :devil:)

En natuurlijk kan je bij deze winkel perfect luisteren, welke van alle opties het beste bij jou past. Plus je bent er redelijk zeker van dat het bij jou thuis ook zo gaat klinken. (met uitzondering van de invloed van de ruimte akoestiek natuurlijk )

Dit is een post wat me ernstig aan het denken heeft gezet! Bedankt daarvoor :worship:
Waarom maak/neem ik niet "gewone" zuilspeakers die onder het scherm staan? (net zoals ze dat ook zouden doen in een "normale" situatie). Daar steken de speakers ook (bijna) nooit boven de onderkant van het scherm uit.

Probleem in mijn geval is wel: de zitplaatsen komen op een podium. Dan krijg  ik wel weer een redelijk flink verschil in hoogte... Of daarom juist de speakers wat scheef zetten zodat ze omhoog "stralen"?

Citaat van: klaasje11 op augustus 28, 2014, 10:17:31
JEMIG!

Da's mooi spul!  :headbanging:

ik volg de bouw van de speakers op de voet, ik wil het zelf ook ''ooit'' nog eens doen namelijk.  ;)

Top! :bigsmile:
....MAAR: zoals je ziet nog heel wat problemen/vraagtekens...

Citaat van: jaco op augustus 28, 2014, 12:45:51
Waarom niet een acoustisch transperant scherm, dan kun je alles op de goede hoogte hangen (speakers en scherm)
Ik heb het ook en scherm lekker lag en de speakers met acoustisch middelpunt op oorhoogte en klaar.

Omdat een akoestisch scherm niet wordt aangeraden bij 4K projectie < 4 meter breed.
Met het huidige scherm heb ik ook al last van de putjes/ruwwigheden van het (Projecta Electrol) doek.
Dus akoestisch doek zal het hoe dan ook niet worden. Ik heb 't tenslotte ook al gekocht, en wordt zaterdag geleverd :)


Vraagje:

Met welk schuim/spul kan ik de binnenkort van mijn 50L GESLOTEN subwoofer het beste bekleden?
Ik ga vanavond denk ik alvast een sub in elkaar zetten :headbanging: (ka nie wachte nie :tounge:)
En zal ik in de binnenkant ook een hol "schot" maken ter versteviging? (netjes afgerond, dat wel)

Thanks,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

cobaltjeh

Citaat van: Atmoz op augustus 28, 2014, 16:41:06

Op zba forum krijg ik niet de hulp die ik gewenst had eerlijk gezegd. Bijna alleen de moderator helpt goed mee met het hele plan. De rest zijn allemaal lurkers :D

Ik zit al langer op het forum, en het probleem is dat veel mensen daar komen en verwachten dat ze meteen hulp krijgen bij het maken van een speaker. (het wordt veelal onderschat, en de moeite die ze dan er in steken is voor niets omdat mensen dan afhaken.) Je zal echt een flinke hoeveelheid kennis moeten vergaren voordat je mee kan me de jongens daar. En het probleem is dat jou vraag daar over komt als mijn auto doet het niet hoe repareer ik hem. I.P.V. mijn startmotor is kapot en wie weet hoe ik deze moet vervangen.  ;)


Citaat van: Atmoz op augustus 28, 2014, 16:41:06
Dit is een post wat me ernstig aan het denken heeft gezet! Bedankt daarvoor :worship:
Waarom maak/neem ik niet "gewone" zuilspeakers die onder het scherm staan? (net zoals ze dat ook zouden doen in een "normale" situatie). Daar steken de speakers ook (bijna) nooit boven de onderkant van het scherm uit.

Probleem in mijn geval is wel: de zitplaatsen komen op een podium. Dan krijg  ik wel weer een redelijk flink verschil in hoogte... Of daarom juist de speakers wat scheef zetten zodat ze omhoog "stralen"?

Geen probleem, en inderdaad het hoog in de speaker is vooral richtingsgevoelig dus als je zorgt dat de tweeters richting de luisterpositie staan zit je meestal wel goed.

Citaat van: Atmoz op augustus 28, 2014, 16:41:06

Vraagje:

Met welk schuim/spul kan ik de binnenkort van mijn 50L GESLOTEN subwoofer het beste bekleden?
Ik ga vanavond denk ik alvast een sub in elkaar zetten :headbanging: (ka nie wachte nie :tounge:)
En zal ik in de binnenkant ook een hol "schot" maken ter versteviging? (netjes afgerond, dat wel)


Je moet alleen vullen om het volume te vergroten, maar je de kast al 50 liter dan is dat geen probleem. Ik zou voor iets als akkotherm gaan, redelijk betaalbaar of dit: http://www.rumoh.eu/en/damping-material/3881-cloth-mat.html.

Als bracing bedoel ik zoiets als onderstaande foto.

Juist voor de subwoofer zou ik een los topic aanmaken op het zelfbouwforum, dit soort vragen zoals welke demping kan ik het beste gebruiken krijg je daar een perfect antwoord op.
Daarnaast flink wat foto's plaatsen van de bouwwerken en dan komt de rest vanzelf.  ;)


AbZ

#504
Citaat van: Atmoz op augustus 28, 2014, 16:41:06Op zba forum krijg ik niet de hulp die ik gewenst had eerlijk gezegd. Bijna alleen de moderator helpt goed mee met het hele plan. De rest zijn allemaal lurkers :D
Bummer  :(

Citaat van: cobaltjeh op augustus 28, 2014, 16:59:12
Ik zit al langer op het forum, en het probleem is dat veel mensen daar komen en verwachten dat ze meteen hulp krijgen bij het maken van een speaker. (het wordt veelal onderschat, en de moeite die ze dan er in steken is voor niets omdat mensen dan afhaken.) Je zal echt een flinke hoeveelheid kennis moeten vergaren voordat je mee kan me de jongens daar. En het probleem is dat jou vraag daar over komt als mijn auto doet het niet hoe repareer ik hem. I.P.V. mijn startmotor is kapot en wie weet hoe ik deze moet vervangen.  ;)
Zit ook wat in.

Nog iets om te overwegen: 

hou je speakers van bescheiden formaat (heeft weinig met kwaliteit of luidheid te maken) en pak je akoestiek heeeel serieus aan: 
dat maakt enorm veel verschil en daar ligt het sterke punt van een niet al te grote maar wel dedicated ht-ruimte.

Atmoz

#505
Citaat van: cobaltjeh op augustus 28, 2014, 16:59:12
Ik zit al langer op het forum, en het probleem is dat veel mensen daar komen en verwachten dat ze meteen hulp krijgen bij het maken van een speaker. (het wordt veelal onderschat, en de moeite die ze dan er in steken is voor niets omdat mensen dan afhaken.) Je zal echt een flinke hoeveelheid kennis moeten vergaren voordat je mee kan me de jongens daar. En het probleem is dat jou vraag daar over komt als mijn auto doet het niet hoe repareer ik hem. I.P.V. mijn startmotor is kapot en wie weet hoe ik deze moet vervangen.  ;)


Oke, duidelijk. Ik snap hem helemaal. Kan me er inderdaad 100% iets bij voorstellen!!

Citaat
Geen probleem, en inderdaad het hoog in de speaker is vooral richtingsgevoelig dus als je zorgt dat de tweeters richting de luisterpositie staan zit je meestal wel goed.

Helemaal toppie. Dat hoeft dus totaal geen probleem te zijn. In feite heb ik dus de hele wand (onder het scherm) ter beschikking om alles mee te doen wat de 2 fronts en de center betreft. Gewoon wat zwart akoestisch transparant doek ervoor en klaar is kees. Dan kan ik dus een "bekend/bestaand" speakerontwerp nemen, en dat gewoon netjes daar plaatsen. Zou ik SEAS Excel spul nemen, of Scanspeak Relevator?

Citaat
Je moet alleen vullen om het volume te vergroten, maar je de kast al 50 liter dan is dat geen probleem. Ik zou voor iets als akkotherm gaan, redelijk betaalbaar of dit: http://www.rumoh.eu/en/damping-material/3881-cloth-mat.html.

Thanks!!

Citaat
Als bracing bedoel ik zoiets als onderstaande foto.

Juist voor de subwoofer zou ik een los topic aanmaken op het zelfbouwforum, dit soort vragen zoals welke demping kan ik het beste gebruiken krijg je daar een perfect antwoord op.
Daarnaast flink wat foto's plaatsen van de bouwwerken en dan komt de rest vanzelf.  ;)



Thanks voor de tip.
Iemand kwam met het idee om een "tapped horn" systeem te maken :o 8)


Citaat van: AbZ op augustus 28, 2014, 17:07:27

Nog iets om te overwegen: 

hou je speakers van bescheiden formaat (heeft weinig met kwaliteit of luidheid te maken)
en pak je akoestiek heeeel serieus aan:  dat maakt enorm veel verschil
en daar ligt een het sterke punt van een niet al te grote maar wel dedicated ht-ruimte.

Die tip (van de akoestiek in de ruimte) heb ik inderdaad al vaker gekregen. Daar zal ik dus ook zeer serieus mee omgaan, en desnoods -als het eenmaal zover is- misschien iemand voor inhuren om wat metingen ofzo te doen. Altijd handig als er door een ietwat professioneler iemand naar wordt gekeken!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

morca

ZBA forum moet je idd net de goeie treffen die je helemaal helpt.
Met filter van fullrange is dit misschien idd wel iets teveel gevraagd.

MBT vulling kan ik kort zijn,niet doen ik heb het eruit gehaald.
Mijn JL,s gingen er niet beter van spelen!!!

Atmoz

Citaat van: morca op augustus 28, 2014, 17:28:06
ZBA forum moet je idd net de goeie treffen die je helemaal helpt.
Met filter van fullrange is dit misschien idd wel iets teveel gevraagd.

Tja, ik zit er ook nog maar zéér kort, dus het loopt misschien wel los.
Topic is inmiddels toch al op de 2e pagina :) En dat een moderator zoveel helpt is natuurlijk ook al heel wat :pompom:

Citaat
MBT vulling kan ik kort zijn,niet doen ik heb het eruit gehaald.
Mijn JL,s gingen er niet beter van spelen!!!

Oke! Dan laten we dat weg. Hoe simpeler hoe beter.

Wil eigenlijk echt graag vanavond naar de Gamma om alvast wat MDF te halen, maar ik weet nog niet wat voor subs ik ga maken...

Zo'n tapped horn lijkt me dus wel wat, maar dan moet ik wel "even" een goed ontwerp vinden...
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

morca

oei tapped horn moet je goed berekenen denk ik.....
Dat is toch ZBA forum materiaal,of iemand hier die er kaas van heeft gegeten,Martijn misschien?

cobaltjeh

Citaat van: Atmoz op augustus 28, 2014, 17:25:46
Zou ik SEAS Excel spul nemen, of Scanspeak Relevator?

Iemand kwam met het idee om een "tapped horn" systeem te maken :o 8)

Gewoon een keer een afspraak maken, en met een setje cd's die kant op. En dan LUISTEREN wat voor jou de beste keuze is. Ik heb de seas nooit gehoord, maar de scanspeak speakers zijn een lust voor het oor, echter alleen een drama voor je portemonnee.  ;D

Wat je subs betreft: Ik zou eerst proberen met een gesloten kast, je hebt meer als genoeg vermogen.
Ga je gepoort of een hoorn maken, dan mag je eerst een paar boeken doorlezen om tot de goede afmetingen te komen.
(Of een kant en klaar ontwerp kiezen.)

Als je versterkers een DSP mogelijkheid in zich hebben kan je met een LT (linkwitz transform) of subboost al een aardig eind komen.
(afhankelijk van wat je versterker voor instelmogelijkheden heeft)


morca

Gepoort is nog best te berekenen ,daar hoef je geen geleerde voor te zijn.

Maar imo als eerste sub ook beter een gesloten bouwen.

Waar is hij voor,muziek HT verhouding?

Atmoz

Citaat van: morca op augustus 28, 2014, 17:35:14
oei tapped horn moet je goed berekenen denk ik.....
Dat is toch ZBA forum materiaal,of iemand hier die er kaas van heeft gegeten,Martijn misschien?

Ik heb inmiddels besloten dat ik inderdaad maar "gewoon" begin met een net (38x38x38=50L) gesloten subje.

Ga nu hout zagen :D

Straks testen :headbanging:

Citaat van: cobaltjeh op augustus 28, 2014, 18:20:13
Gewoon een keer een afspraak maken, en met een setje cd's die kant op. En dan LUISTEREN wat voor jou de beste keuze is.

Goed idee natuurlijk, maar hier in Zuid-Limburg is er maar weinig waar je goed kunt luisteren... Zeker in deze zelfbouw branche ;)

Citaat
Ik heb de seas nooit gehoord, maar de scanspeak speakers zijn een lust voor het oor, echter alleen een drama voor je portemonnee.  ;D

Ik neem aan dat SEAS (Excel) ook érg goed is...

Heb ook besloten om GOED naar alle advies te luisteren, dus er ik NIET aan de slag met al dat losse speaker gedoe langs de projectiewand, maar ga een bestaand (goed gebleken/inmiddels bewezen) zelfbouwpakket kopen.

Welke van de 2 zouden jullie nemen?

http://shop.speakerenco.nl/thor-1

http://shop.speakerenco.nl/mini-reference-1

De eerste spreekt mij persoonlijk iets meer aan. Die is ook wat groter :)

Citaat
Wat je subs betreft: Ik zou eerst proberen met een gesloten kast, je hebt meer als genoeg vermogen.
Ga je gepoort of een hoorn maken, dan mag je eerst een paar boeken doorlezen om tot de goede afmetingen te komen.
(Of een kant en klaar ontwerp kiezen.)

Ik neem het advies met beide handen aan! Ga zometeen aan de slag om een gesloten sub te maken.

Citaat
Als je versterkers een DSP mogelijkheid in zich hebben kan je met een LT (linkwitz transform) of subboost al een aardig eind komen.
(afhankelijk van wat je versterker voor instelmogelijkheden heeft)

Aha, das iets voor later dus :angel:  :D


Citaat van: morca op augustus 28, 2014, 19:03:40
Gepoort is nog best te berekenen ,daar hoef je geen geleerde voor te zijn.

Maar imo als eerste sub ook beter een gesloten bouwen.

Waar is hij voor,muziek HT verhouding?

Hij is voor 80% HT, 10% muziek, en 10% asociaal vlammen met een feestje of voor 't opstap gaan ofzo (in samenspraak met buren!!)

En dan nu: aan de slag met m'n eerste sub :pompom:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Staaled

Citaat van: morca op augustus 28, 2014, 19:03:40
Gepoort is nog best te berekenen ,daar hoef je geen geleerde voor te zijn.

Maar imo als eerste sub ook beter een gesloten bouwen.

Waar is hij voor,muziek HT verhouding?
Ook wat veiliger zonder highpass- filter.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Idd,bij mij nog steeds een gemis......
Dat filter zou beter zijn,nieuwe hypex die dat heeft ook.
Alleen me knip niet,eerst andere dingen  ;D

Atmoz


Klaar :D

Nu snel aansluiten en testen :pompom:

Alvast wat bouw foto's:











O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

rovinggecko

Vwb thor vs mini reference, ga eens luisteren. :)
De mini reference werd mij indertijd niet aanbevolen, kan me alleen niet meer herinneren waarom niet.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

cobaltjeh

#516
Citaat van: Atmoz op augustus 28, 2014, 20:25:05
Klaar :D


Haha als een klein kind zo ongeduldig!  :angel:

Maar even serieus voor de keuze speakers, neem gewoon de moeite om even langs een winkel zoals speakerland te rijden.
Het zou zonde zijn als een ontwerp niet bij je past. Want hier zit echt heel veel verschil in!

Ik heb de mini reference een keer gehoord, en deze vond ik heerlijk neutraal. Om uren naar te luisteren.
Maar voor films wellicht te extreem, aangezien je beneden al een set hebt voor muziek.

De thor ken ik niet, echter heb ik wel een ontwerp met de millennium tweeter gehoord, en dit is echt een erg goede tweeter.
Bij seas zijn de drivers gewoon mooier, maar of ik al dat glimmende in mijn HT zou willen weet ik niet.


VlisChris

Citaat van: Atmoz op augustus 28, 2014, 16:41:06
Dat is misschien een beter idee inderdaad. Het is in ieder geval wat "veiliger". En dat is wel nodig als ik dat zo hoor allemaal... Pfewww, had niet gedacht dat het zó complex en met veel haken en ogen was allemaal!

Gewoon uit interesse: sinds wanneer is dat een probleem voor jou? Dacht altijd dat dat de reden was dat jij een project uitzocht :clapping:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Aanvullend: uh, in een uur ongeveer een subwoofer in elkaar flansen?

Wil je volgende keer please iets meer tijd en moeite nemen en ons betrekken in dit proces? Nu is er voor ons niks aan behalver verbijsterd naar het scherm kijken dat je dat ding al in elkaar hebt zitten :devil:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

morca

Hahaha  ik heb de laatste ook allemaal zo inelkaar gedrukt.
Gesloten is zo gebeurd als je handig bent,en dat is ie zo te zien  ;D

Die gepoorte is meer werk en wel weer leuk veel foto,s te nemen.

PS wat voor inhoud krijgt 1 driver,hoe groot zijn je kistje,s.

Atmoz

Citaat van: rovinggecko op augustus 28, 2014, 20:40:20
Vwb thor vs mini reference, ga eens luisteren. :)
De mini reference werd mij indertijd niet aanbevolen, kan me alleen niet meer herinneren waarom niet.

Ik ga inderdaad binnenkort (eerst even 2 weekjes op vakantie) een tripje naar Oss maken (indien na 18u mogelijk tenminste, morgen even over bellen :))
Het lijken me beide hele gave speakers, maar zoals gezegd: ik neig toch meer naar die SEAS Excel :inlove:

Citaat van: cobaltjeh op augustus 28, 2014, 20:42:12
Haha als een klein kind zo ongeduldig!  :angel:

Lol, is het goed te merken? :angel: :D

Citaat
Maar even serieus voor de keuze speakers, neem gewoon de moeite om even langs een winkel zoals speakerland te rijden.
Het zou zonde zijn als een ontwerp niet bij je past. Want hier zit echt heel veel verschil in!

Ik ben het volledig met je eens wat betreft zélf gaan luisteren. MAAR: what about de rest van de mensen/vrienden die komen luisteren?
Voor hun moet het toch ook goed klinken? Er komt me eigenlijk iets teveel "persoonlijk gevoel" bij kijken... Het heeft toch ook geen nut als IK daar straks zit "WOW, niet normaal V.E.T. he?!", terwijl (in het ergste geval) alle anderen zo zitten van "tja, is DIT het nou? tja, leuk..."

Dus ik vind dat "bij JE past" altijd zoiets van hmzzz, is er niet iets wat bij iedereen (min of meer) past?!

Citaat
Ik heb de mini reference een keer gehoord, en deze vond ik heerlijk neutraal. Om uren naar te luisteren.
Maar voor films wellicht te extreem, aangezien je beneden al een set hebt voor muziek.

De thor ken ik niet, echter heb ik wel een ontwerp met de millennium tweeter gehoord, en dit is echt een erg goede tweeter.
Bij seas zijn de drivers gewoon mooier, maar of ik al dat glimmende in mijn HT zou willen weet ik niet.

Ik ga in ieder geval luisteren. En die (mooie) glimmende dingen worden afgedekt door zwart (akoestisch transparant) doek. Alles netjes zwart vooraan in 't HT, behalve het scherm ::)

Citaat van: morca op augustus 28, 2014, 21:48:25
Heb je je kistje al klaar  :o
Hahahahah cool  :thumbs-up:
Je gaat hard!

Speelt ie al?  :headbanging:

Haha O0
Hij heeft inderdaad even gespeeld.
Wel op een "hokkie tokkie" manier...
De winkel wat me de tulp naar XLR kabels heeft verkocht heeft me de verkeerde kabels gegeven (XLR verkeerd om) dus ik moest zelf even 3 draadjes in die Crown XLR input en de XLR kabel steken zodra het wel paste. Echt HEEL knullig zitten testen dus... Kreeg ook mijn Marantz SR8002 AV Receiver niet ingesteld zodat hij sap op de SUB-out gaf...
Uiteindelijk dus maar in de woonkamer op de Parasound (stereo) voorversterker gehangen. (ook met die 3 losse draadjes tussen beide XLR stekkers). Toen kwam er wel iets van geluid uit (hard inderdaad) maar omdat ik de hele tijd op de verkeerde plaats (vlak naast m'n B&W's) zat te luisteren heb ik niet veel ervan meegekregen. Misschien kwam dat ook door de pintjes ('t is en blijft donderdagavond he ;))

Een lang verhaal kort: morgen dus maar even opnieuw testen met de juiste kabels + een nuchtere kop!

Citaat van: Christiaan S op augustus 28, 2014, 22:36:03
Gewoon uit interesse: sinds wanneer is dat een probleem voor jou? Dacht altijd dat dat de reden was dat jij een project uitzocht :clapping:

Lol ;D Tja normaal zocht ik zélf altijd de moeilijkheden (soms onmogelijkheden) op. Dit keer werden ze me vooraf af opgedrongen, en daar kan ik misschien niet zo goed tegen :sly: :tounge:

Citaat van: Christiaan S op augustus 28, 2014, 22:39:20
Aanvullend: uh, in een uur ongeveer een subwoofer in elkaar flansen?

Het ging inderdaad belachelijk snel. Had hulp van m'n neefje, dus was even goede teamwork, maar wel hele tijd lachen dat het zo snel ging >:D Binnen een uur helemaal klaar. De foto's van de telefoon afhalen + uploaden duurde ook zeker een kwartier ;)

Citaat
Wil je volgende keer please iets meer tijd en moeite nemen en ons betrekken in dit proces? Nu is er voor ons niks aan behalver verbijsterd naar het scherm kijken dat je dat ding al in elkaar hebt zitten :devil:

Is goed. Ik moet er nog een maken O0 O0


Citaat van: morca op augustus 28, 2014, 23:14:13
Hahaha  ik heb de laatste ook allemaal zo inelkaar gedrukt.
Gesloten is zo gebeurd als je handig bent,en dat is ie zo te zien  ;D

Het stelt ook eigenlijk niets voor...


Citaat
Die gepoorte is meer werk en wel weer leuk veel foto,s te nemen.

PS wat voor inhoud krijgt 1 driver,hoe groot zijn je kistje,s.

38x38x38 = +/- 54 Liter
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

VlisChris

CitaatHad hulp van m'n neefje

Geloof me. Al zou mijn volledige familie me helpen. Dan nog gaat dat langer duren dan een uur :P

Maar blijf je prestaties hier absoluut volgens-waardig vinden. Petje af :clapping:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

cine(d)rama

Citaat van: Atmoz op augustus 28, 2014, 20:25:05
Klaar :D

Nu snel aansluiten en testen :pompo

O0

Zo jij laat er geen gras over groeien zeg  :clapping:

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cobaltjeh

Citaat van: Atmoz op augustus 29, 2014, 00:28:11

Ik ben het volledig met je eens wat betreft zélf gaan luisteren. MAAR: what about de rest van de mensen/vrienden die komen luisteren?
Voor hun moet het toch ook goed klinken? Er komt me eigenlijk iets teveel "persoonlijk gevoel" bij kijken... Het heeft toch ook geen nut als IK daar straks zit "WOW, niet normaal V.E.T. he?!", terwijl (in het ergste geval) alle anderen zo zitten van "tja, is DIT het nou? tja, leuk..."

Dus ik vind dat "bij JE past" altijd zoiets van hmzzz, is er niet iets wat bij iedereen (min of meer) past?!

Je hebt dadelijk een 4K beamer en dedicated HT, en je bent bezorgt dat mensen (vrienden enz) zich niet vermaken straks.  :angel:

Uiteindelijk bouw je hem toch echt voor jezelf, wat ik merk is dat je bij films niet echt het audiofiele uit een speaker haalt, het moet gewoon zuiver en op een goed volume.
Ik zou dus altijd gaan voor een 5tal (of 7tal) identieke speakers, en gezien de prijs van een enkele thor of mini reference. Zou dat niet direct mijn keuze zijn.
Aangezien je toch aangeeft er geen muziek te gaan luisteren. (hooguit beetje rammen voor het uitgaan)