Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

cobaltjeh

#475
Citaat van: cine(d)rama op augustus 26, 2014, 11:32:10
Of een iets kleinere Baffle Wall .

...

Het lijkt wel een show car audio installatie, kan niet zeggen dat ik het mooi vind. Wel lekker extreem.  ;D

Raymond187

Liever in elke hoek een sub met goeie drivers.

Zijn die subs die knubbe niet verkoopt iets voor je ??
Dat zijn mooie subs  :wub:
Jou kennende ff onderkant iets uitfrezen. LED strip erin dn lijkt het net of je subs zweven  :thumbs-up:

jaco

#477
Atmos heeft een base layer waarvan de speakers overeen komen met channel based 9.1
Dit zijn wide links, link, center, rechts, wide rechts aan de voor kant (-60,-30, 0, 30, 60 graden)
Dan side op 90-100 en rear op 135 graden.

Die wide kanalen zouden een goede aanvulling zijn om een geluid tussen de rechter speaker en de rechter side surround te krijgen.

De meeste uitgebreide middenklasse versterkers met 11 kanalen (denon x5200 en marantz 7702 bijvoorbeeld) kunnen voor Atmos niet de wide speakers gebruiken.
Wel voor dts neo:x, en audyssey dsx of hoe het ook heet, maar dan kom je speakers tekort.

De x7200 en av8802 zouden 13 kanalen hebben, maar dan kun je zoals ik het nu begrepen heb ook geen wide speakers onder Atmos gebruiken.


En wijd afstralende speakers zouden voor atmos plafond speakers aangeraden worden.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

morca

In wall zou betekenen dat je da inhoud vd kasten achter de wand moet inbouwen   ;)
Maar wat dat met je plaatsing doet.

Paar mooie in walls,s die duitser op HTS is idd echt heftig  :headbanging:

Atmoz

Citaat van: MVG op augustus 26, 2014, 10:21:05
Hey Atmoz! Leuke plannen!  :thumbs-up: :headbanging:

Thanks 8)

Citaat
Maare...waarom dan niet van begin af aan kiezen voor gewoon kant en klare inbouwspeakers..? Hier heb je echt mooie speakers voor zoals je zelf al weet met de B&W's.. 

Tja, ik heb altijd het idee gehad dat deze maar gewoon voor wat sfeer/omgevingsgeluid waren. Dus niet voor (zware) dedicated stereo of HT oplossingen. Welk type bedoel je bijvoorbeeld?

Citaat
Ik zou zeker nooit zomaar losse drivers in een muur gaan bouwen. (Conventionele speakers kun je wel inbouwen maar moet je dan flush mounten zoals ze in studios vaak doen. Google maar eens op baffle wall, flush mount speakers etc...)

Nee precies. Maar ik wil ze ook niet "zomaar" in een muur gaan bouwen. Het projectiescherm komt op een houten frame wat zeker 40cm naar voren komt. Daar blijft dus een flinke bak plaats over om allerlei (speaker)kasten te huisvesten.

Citaat
Je moet t zelf weten natuurlijk maar seas en scan speak drivers (niet goedkoop) kopen om proberen in te bouwen is geen gok die je moet nemen als je nog nooit zelf gebouwd heb denk ik dan maar. Gewoon lekker de sub(s) zelf bouwen en als je per se inbouwspeakers wilt gewoon vertrouwen op de fabricanten die er wel kaas van hebben gegeten  ;D

Ik leg nu mijn vertrouwen een beetje bij PLS audio (leverancier zelfbouw audio). Daar heb ik gisteren mee gebeld, en die meneer gaat me een voorstel doen. Als het goed is gaat hij een setje samenstellen wat allemaal goed bij elkaar past. Ik heb hem ook de informatie van de ruimte doorgestuurd, dus hoop dat er iets leuks uit komt!

Citaat
(Op AVS is trouwens een duitser die wél een hele ''baffle'' wall heeft gemaakt met zelfbouw speakers, en 18 maal een Peerless xls 10 woofer erin voor het laag  :headbanging: )

Haha, dat is me iets té O0

Citaat van: cine(d)rama op augustus 26, 2014, 11:32:10
Of een iets kleinere Baffle Wall .



Hevig maar lelijk >:D

Citaat van: cobaltjeh op augustus 26, 2014, 12:06:42
Het lijkt wel een show car audio installatie, kan niet zeggen dat ik het mooi vind. Wel lekker extreem.  ;D

Precies... zoiets had ik nu net niet in gedachte!!

Citaat van: Raymond187 op augustus 26, 2014, 12:08:35
Liever in elke hoek een sub met goeie drivers.

Zijn die subs die knubbe niet verkoopt iets voor je ??
Dat zijn mooie subs  :wub:
Jou kennende ff onderkant iets uitfrezen. LED strip erin dn lijkt het net of je subs zweven  :thumbs-up:

Als hij ze niet verkoopt, wat heb ik er dan aan? :angel: :D :D
Enne: ik heb toch net 2 mooie woofers + AMP gekocht?! 8)

Citaat van: jaco op augustus 26, 2014, 20:15:56
Atmos heeft een base layer waarvan de speakers overeen komen met channel based 9.1
Dit zijn wide links, link, center, rechts, wide rechts aan de voor kant (-60,-30, 0, 30, 60 graden)
Dan side op 90-100 en rear op 135 graden.

Die wide kanalen zouden een goede aanvulling zijn om een geluid tussen de rechter speaker en de rechter side surround te krijgen.

De meeste uitgebreide middenklasse versterkers met 11 kanalen (denon x5200 en marantz 7702 bijvoorbeeld) kunnen voor Atmos niet de wide speakers gebruiken.
Wel voor dts neo:x, en audyssey dsx of hoe het ook heet, maar dan kom je speakers tekort.

De x7200 en av8802 zouden 13 kanalen hebben, maar dan kun je zoals ik het nu begrepen heb ook geen wide speakers onder Atmos gebruiken.


En wijd afstralende speakers zouden voor atmos plafond speakers aangeraden worden.

Hmzz, interessant. Ik ben er de laatste dagen niet meer mee bezig geweest. Ga dit hele Dolby Atmos gebeuren later weer oppakken zodra ik ook echt in de ruimte bezig ben. Intussen zijn misschien ook de eerste receivers op de markt...

Citaat van: morca op augustus 26, 2014, 21:00:37
In wall zou betekenen dat je da inhoud vd kasten achter de wand moet inbouwen   ;)

Juist! Dat is ook zeker de bedoeling.

Citaat
Maar wat dat met je plaatsing doet.

Tja, das een goede.

Citaat
Paar mooie in walls,s die duitser op HTS is idd echt heftig  :headbanging:

Haha :)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MVG

Citaat van: Atmoz op augustus 27, 2014, 08:51:12
Thanks 8)

Tja, ik heb altijd het idee gehad dat deze maar gewoon voor wat sfeer/omgevingsgeluid waren. Dus niet voor (zware) dedicated stereo of HT oplossingen. Welk type bedoel je bijvoorbeeld?

Dat was ''vroeger'' misschien nog wel zo, tegenwoordig worden echt mooie inbouw oplossingen gemaakt. Moet zeggen dat ik bij B&W alleen het hogere segment gehoord heb, deze types bedoel ik dan:  Ci700 en Ci800 serie. Dit klinkt echt geweldig met films en concerten vond ik. Wellicht dat Ci600 serie het ook leuk doet.

Totem inwalls klinken naar mijn mening ook erg goed.

Het schijnt dat ook Revel leuke inbouwspeakers maakt, deze moet ik nog eens gaan beluisteren.


Citaat
Nee precies. Maar ik wil ze ook niet "zomaar" in een muur gaan bouwen. Het projectiescherm komt op een houten frame wat zeker 40cm naar voren komt. Daar blijft dus een flinke bak plaats over om allerlei (speaker)kasten te huisvesten.

Dat is inderdaad heel wat anders dan ''zomaar'' wat plaatsen  ;D



Haha :)
[/quote]

Veel succes! Ik ben benieuwd naar de oplossingen! Ik volg!  :coffee:

jaco

Citaat van: Atmoz op augustus 27, 2014, 08:51:12
Hmzz, interessant. Ik ben er de laatste dagen niet meer mee bezig geweest. Ga dit hele Dolby Atmos gebeuren later weer oppakken zodra ik ook echt in de ruimte bezig ben. Intussen zijn misschien ook de eerste receivers op de markt...
Als je wel Atmos wilt, zou ik wel in de opbouw fase al wat gaan inlezen, en de kabel voorbereidingen doen. Niets vervelender dan alles weer open moeten maken voor extra kabels.

En als je zelf gaat bouwen ook rekening houden dat je een plafond speaker moet gaan maken met dezelfde klank en een breed afstraal patron.
Als je niet niet kunt maken omdat je een kant en klaar ontwerp gemaakt hebt en die ontwikkelaar ziet niets in Atmos  :-[
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

cine(d)rama

#482

Nee die baffle wall is idd niet mooi maar is maar om een idee te krijgen .
Span er akoestisch doorlaatbaar doek overheen , een ander kleurtje en klaar .

Beetje SUBtieler dan  ::)


Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

MVG

Die bedoelde ik, de onderste dan! 18 subwoofers erin  :headbanging:

Atmoz

Citaat van: MVG op augustus 27, 2014, 09:14:25
Dat was ''vroeger'' misschien nog wel zo, tegenwoordig worden echt mooie inbouw oplossingen gemaakt. Moet zeggen dat ik bij B&W alleen het hogere segment gehoord heb, deze types bedoel ik dan:  Ci700 en Ci800 serie. Dit klinkt echt geweldig met films en concerten vond ik. Wellicht dat Ci600 serie het ook leuk doet.

Hmzzz, die 700 serie is niet eens zó duur...
Ik betaal steeds € 109,- per 1 stuk B&W ceiling-speaker, maar in die 700 zit VEEL meer, en kost maar € 400,-
Eens goed bedenken hoe ik dit ga doen. Ben namelijk ook al met een zelfbouw-audio winkel/leverancier aan het babbelen over het hele idee.
Alles op basis van SEAS units.

Citaat
Totem inwalls klinken naar mijn mening ook erg goed.

Het schijnt dat ook Revel leuke inbouwspeakers maakt, deze moet ik nog eens gaan beluisteren.

Dat is inderdaad heel wat anders dan ''zomaar'' wat plaatsen  ;D

Ik ga op dit moment (tot nu toe) ook een beetje op het vertrouwen van die winkel af. Het klinkt allemaal redelijk haalbaar wat ik wil.
De filters worden door hun bedacht, uitgerekend en gemaakt. Verder worden de kastafmetingen nauwkeurig doorgegeven.
Dus als het goed is wordt het voor mij redelijk "plug & play".


Citaat
Veel succes! Ik ben benieuwd naar de oplossingen! Ik volg!  :coffee:

Thanks! Komt (sowieso) goed O0


Citaat van: jaco op augustus 27, 2014, 09:16:14
Als je wel Atmos wilt, zou ik wel in de opbouw fase al wat gaan inlezen, en de kabel voorbereidingen doen. Niets vervelender dan alles weer open moeten maken voor extra kabels.

Ahja, dát sowieso! Ik leg liever iets teveel kabels dan te weinig. Heb ik altijd gedaan, is tot nu toe altijd goed gekomen :) Overal waar ik weg ging vroegen de volgende bewoners "wat moest je toch met al die kabels?"  :D :angel:

Citaat
En als je zelf gaat bouwen ook rekening houden dat je een plafond speaker moet gaan maken met dezelfde klank en een breed afstraal patron.
Als je niet niet kunt maken omdat je een kant en klaar ontwerp gemaakt hebt en die ontwikkelaar ziet niets in Atmos  :-[

Dat is zeker wel nog iets waarover ook goed nagedacht dient te worden! Moet inderdaad niet te gehaast iets willen, dan vergeet ik straks zulke dingen...

Citaat van: cine(d)rama op augustus 27, 2014, 12:16:42

Nee die baffle wall is idd niet mooi maar is maar om een idee te krijgen .
Span er akoestisch doorlaatbaar doek overheen , een ander kleurtje en klaar .

Beetje SUBtieler dan  ::)


Gr Andre .

Haha, beeeetje subtieler idd :police:

Citaat van: MVG op augustus 27, 2014, 13:10:40
Die bedoelde ik, de onderste dan! 18 subwoofers erin  :headbanging:

:clapping:


Inmiddels zijn de 2 subs ook binnen. De Crown kwam gisteren al binnen:







Snel maar eens een eerst opzetje maken met 2 stuks 50L bekistingen 8)
Moet ik de binnenkant daarvan ook met stof/schuim doen? (ook als het een closed systeem is?)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Davey

Heeeeeeel erg leuk speelgoed. Maak er wat moois van  :thumbs-up:

cobaltjeh

Citaat van: Atmoz op augustus 27, 2014, 19:42:06

Snel maar eens een eerst opzetje maken met 2 stuks 50L bekistingen 8)
Moet ik de binnenkant daarvan ook met stof/schuim doen? (ook als het een closed systeem is?)

Je kan minerale wollen gebruiken om de inhoud van de kist te vergroten, echter zal dit voor reflecties weinig doen in een gesloten box.
Wat ik wel zou doen is zorgen voor een stevige bracing binnenin (tussenschotten), en eventueel de kist dempen met bitumen.
Een lekkere dikke mdf plaat (22mm of meer) pakken wil ook helpen.

Volume en stevigheid van de kast zijn het belangrijkste bij een subwoofer.

Atmoz

Citaat van: Staaled op augustus 27, 2014, 19:45:43
Pretpakket. :thumbs-up:

Echt he :D O0


Citaat van: Davey op augustus 27, 2014, 19:59:54
Heeeeeeel erg leuk speelgoed. Maak er wat moois van  :thumbs-up:

:pompom: :pompom:
Komt helemaal in orde!


Citaat van: cobaltjeh op augustus 27, 2014, 20:17:42
Je kan minerale wollen gebruiken om de inhoud van de kist te vergroten, echter zal dit voor reflecties weinig doen in een gesloten box.
Wat ik wel zou doen is zorgen voor een stevige bracing binnenin (tussenschotten), en eventueel de kist dempen met bitumen.
Een lekkere dikke mdf plaat (22mm of meer) pakken wil ook helpen.

Volume en stevigheid van de kast zijn het belangrijkste bij een subwoofer.

Thanks voor de tips! Dat van die minerale wollen is helemaal nieuw voor me. Eens even naar zoeken straks.
Die tussenschotten (mooi afgerond zodat de lucht er makkelijk langs/door kan) ga ik inderdaad maken.
Is het hoe dikke de wand, hoe beter? Dus 2 stuks 18mm MDF platen op elkaar is goed?
Dan denk ik dat ik beter maar direct voor de uiteindelijke subs ga. Dus meteen goed aanpakken...
Dacht eerst ik pruts even snel wat in elkaar om de bass van deze dingen te kunnen testen :)
Maar waarom niet meteen goed aanpakken he?! Dus kasten van PRECIES 50 liter inhoud, of is 49 of 51 ook goed? (c.q. hoe nauwkeurig komt dit?)
En is vierkant het beste? Dus gewoon een kubus?

Wat vinden jullie trouwens van onderstaande combinatie voor naast het projectiescherm?

Seas CA18RNX


http://www.seas.no/index.php?option=com_content&view=article&id=340:h1215-08-ca18rnx&catid=44&Itemid=461


Seas 27TFFC


http://www.seas.no/index.php?option=com_content&view=article&id=52:h0881-06-27tffc&catid=45:seas-prestige-tweeters&Itemid=462

Dit zou er, samen met de 2 woofers, toch voor moeten zorgen dat ik één geheel krijg?! (wat goed op elkaar afgesteld is/in elkaar over gaat)

Voor de centerspeaker wilde ik hetzelfde setje gebruiken, maar dan 2 stuks mid-range met in het midden één zo'n tweeter.

Iemand wat hier misschien zelfs (eigen) ervaring mee heeft?

Thanks again!!

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

cine(d)rama

#489
Mooi spul man  O0 .

Maar is dat de stem vork naast die subwoofer  ;D .


Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Atmoz

Citaat van: cine(d)rama op augustus 27, 2014, 20:31:41
Mooi spul man  O0 .

O0

Citaat
Maar is dat de stem vork naast die subwoofer  ;D .

Gr Andre .

looollll ;D ;D whahaha, das wel een goeie ja :worship: om 't geheel netjes af te stemmen gebruik ik een "stemvork" hehe :angel:

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

AbZ

#491
zie verderop  :coffee:

Atmoz

Citaat van: AbZ op augustus 27, 2014, 21:47:47
Die Seas midwoofers vallen boven 1kHz al af en die tweeters eronder.  Je moet er rekening mee houden dat het filter ook al afval geeft.  Dat deel moet echter nog smooth verlopen en niet TE steil, door de combi van filter en specs.  Begin van het crossover gebied moeten de drivers nog goed kunnen doen en dat lijkt nu wat krap.
Maatje kleinere Seas kopen?  :P  Los daarvan, dus ff goed checken bij de deskundigen  ;) 
(Heb niet nog naar de specs vd lagere woofers gekeken.)

Bedankt weer voor je reactie!
Zou je dit verhaal misschien in Jip & Janneke taal kunnen uitleggen? Is het niet goed dat de midwoofer afvalt, en dat de tweeter juist daarover begint? Je wilt toch geen "gat" krijgen of wel? Ook ga ik nu meten naar Google om uit te zoeken wat cross-over is... En waarom een maatje kleiner? Ik ben heel bang dat het straks niet hard genoeg kan. Of beter kleinere nemen, en dan meer stuks?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

morca

ALs je dat perse wilt zou je beter op het ZBA forum eens kijken.
Persoonlijk zou ik liever een beproefd ontwerp kiezen.

rovinggecko

Een subwoofer is redelijk eenvoudig om zelf te maken en eventueel uit te rekenen ( met wat hulp).

Voor een gewone speaker ligt dat toch wel anders.
Ik zou daar gaan voor een bekend ontwerp. En overwegen eens bij speaker en co of bij speakerland langs te gaan.

Heb zelf ook lekker geknutseld, maar wel met een standaard ontwerp. Dan valt er nog genoeg te puzzelen, maar is de kans dat het ook echt goed klinkt stukken beter!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Atmoz

#495
Citaat van: morca op augustus 27, 2014, 22:52:19
ALs je dat perse wilt zou je beter op het ZBA forum eens kijken.
Persoonlijk zou ik liever een beproefd ontwerp kiezen.

Daar zit ik nu ook op :) heb daar al een topic lopen.

Maar is het probleem van een beproefd ontwerp niet dat het ontwerp (waarschijnlijk) voor vrijstaande speakers is gemaakt, en dat mijn situatie toch heel anders is met alles in de projectiewand?


[edit]

Citaat van: rovinggecko op augustus 27, 2014, 22:58:38
Een subwoofer is redelijk eenvoudig om zelf te maken en eventueel uit te rekenen ( met wat hulp).

Voor een gewone speaker ligt dat toch wel anders.
Ik zou daar gaan voor een bekend ontwerp. En overwegen eens bij speaker en co of bij speakerland langs te gaan.

Heb zelf ook lekker geknutseld, maar wel met een standaard ontwerp. Dan valt er nog genoeg te puzzelen, maar is de kans dat het ook echt goed klinkt stukken beter!

Hmzzz... Tja, zie dus ook mijn reactie hierboven. Is het in mijn situatie ook verstandig om een kant en klaar design te nemen? Als dat zo is (een design nemen wat eigenlijk voor zuilen die vrijstaan is bedoeld) dan kan ik net zo goed zuil luidsprekers kopen en die in de wand monteren... Of zie ik dat verkeerd?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

rovinggecko

Zou eens wat googlen op in-walls, er zijn wel wat ontwerpen. En ook gewoon bij speaker en co of speakerland eens informeren.

Er zijn wel voordelen voor in walls (reflecties, laag gain) , maar ook nadelen (toe in). Best interessant als je de optie hebt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

AbZ

Citaat van: Atmoz op augustus 27, 2014, 21:55:21
Bedankt weer voor je reactie!
Ik ga die posting maar ff 'terugtrekken' want heb daarstraks niet zo goed gekeken (tussen tig andere dingen door)
en het zba forum is the way to go voor zinnig advies.  Over volume hoef je je iig totaal geen zorgen te maken.

donaldk

In ICE 1 was het plafond ook maar 2.3 meter daarin zat alles behalve Atmos, dus wel auro 3D. Peter's voice of god speakerplafond boven de zitplaatsen, was zelfs pre-auro/atmos, maar volgens mij ook niet zo hoog.

Er zijn geen acceptable in-wall speakers binnen je budget Atmoz?

cobaltjeh

#499
Ik denk dat je toch moet nadenken over hoe je de wand wil maken.
Speakers aan de zijkant van het scherm lijkt me echt een probleem, je zit recht tegen de zijmuur aan, waardoor je lelijke reflecties krijgt. En je stereobeeld is kwijt.
Daarnaast kan je nooit van opzet / speakers veranderen aangezien alles vast in de muur zit.

Ik zou hier denk toch kiezen voor een akoestisch doorlatend deel aan de onderkant. En hier achter een bewezen ontwerp plaatsen. Dit ontwerp eventueel in hoogte aanpassen zolang de baffle maar gelijk van vorm blijft rond de drivers. En het volume gelijk blijft. Je kan ze eventueel wat naar boven richten om de tweeter beter uit te lijnen naar boven. De kasten die ik nu aan het maken ben worden 90 hoog dus dit kan perfect nog onder het scherm als je hem op deze hoogte wil hangen.

Boven het scherm zou ik geen speakers plaatsen zeker niet als je straks met het hele Atmos gebeuren wil beginnen.

Ik zelf zit in een ruimte van 3,25 met een scherm van 2,25. En speakers plaatsen lukt hier maar net, ga ik te ver naar de muren dan wordt het er echt niet mooier op.

Als je op de site van speakerland kijkt zie je genoeg opties, vifa pillar, vifa korrekt, filigran, premium 22 als zuilen die onder je scherm passen.

Of als het iets beter mag een monitor zoals de seas excel of een scanspeak monitor. (Gezien je toch een stel beestachtige subs gaat maken  :devil:)

En natuurlijk kan je bij deze winkel perfect luisteren, welke van alle opties het beste bij jou past. Plus je bent er redelijk zeker van dat het bij jou thuis ook zo gaat klinken. (met uitzondering van de invloed van de ruimte akoestiek natuurlijk )